Elemental attributes

Квесты, доступные с самого начала игры.

Cassardis

Floral Delivery (Benita, разрушенный дом напротив задней двери гостиницы)Требуется собрать 5 цветов Sunbright и 1 Moonglow. Первые можно найти днем у корней больших деревьев недалеко от деревни, второй находится в самой деревне ночью на пляже Starfall Bay.

Grim Tidings (Elvar, обычно слоняется по улицам или сидит в одном из домов по дороге в часовню, так же может быть в самой часовне)Просто бегаем по квестовым маркерам и болтаем с NPC.

Lost Faith (Clemente, часовня)Книга на крыше, идите по маркеру и без труда найдете.

World Map

Of Merchants & Monsters (Alon, Ancient Quarry, ближайший к Gran Soren вход)Заходим, открываем все двери в каменоломне и убиваем трех огров.

Search Party (Raynard, торговец, которого спасаем от гоблинов по пути из Cassardis в Encampment. По ходу игры встречается в Cassardis, Encampment, Gran Soren и Greatwall Encampment)Чтобы начать квест, необходимо совершить 10 покупок у Рэйнарда. Покупаем что-нибудь, закрываем экран торговли и диалога, активируем и покупаем снова, и так, пока у него над головой не появится квестовый значок. Первым делом он попросит принести Scrap Iron (падает со скелетов). После совершаем еще 5 покупок. Квест обновится, и на этот раз нужно принести Miasmite (падает с фантомов, Miasmite Shard не считается. Так же можно получить, скомбинировав Miasmite Shard и Firefly Stone ). Делаем еще 10 покупок, и торговец, наконец, просит найти 6 частей дневника:1. Encampment, сундук в левой части лагеря.2. Catacombs, сундук в комнате с фантомами.3. Gran Soren, сундук на крыше в районе Venery, недалеко от магазина Black Cat.4. Miasmic Hunt, сундук в лагере у самого дальнего ядовитого болота (населено саурианами, в центре остров с клеткой) южнее Greatwall Encampment.5. Soulflayer Canyon, ближайший к Greatwall Encampment вход. На первой же развилке берем направо, сундук на обломках моста.6. Ancient Quarry, один из сундуков в центральной зоне, где обосновался первый огр.

Notes

  • A Checkpoint save is made on entering the Sanctum.
  • A single Weal item, like a Martyr’s Talisman, can last long enough (5 minutes) to double the experience point gain from killing both Daimon forms if the Arisen is fast enough. Activate the Martyr’s Talisman just before landing the killing blow on the first form to maximize the time to kill the second form with Weal still in effect.
  • (Exploit) Daimon can be «farmed» — see .
  • (Exploit) Pots at the narthex, both up- and downstairs respawn upon every reentry to this location. And also the loot they drop, notably various kinds of Harspud, other curatives and also Conqueror’s Periapt. This way even an unprepared party can gather sufficient amount of supplies for the upcoming boss battle.
  • (Glitch) If Daimon is very close to a wall before he is about to use his Rift Vortex, then it is possible for him to phase through the walls and glitch with the attack. If this happens, the suction effect will not occur. Only if the Arisen or pawns enter the circular field of the attack will they be damaged; this is an easy way to avoid letting the pawns die or using stamina curatives.

Plot explanation

For more details and sources, see Monument of Remembrance.

«And now again, the choice is yours, Arisen.»

This article provides information and/or facts that contain spoilers.
Please read with caution or refrain from proceeding further.

Daimon is in fact the cursed form of a former Arisen named Ashe — Ashe was a boy when his village was destroyed and was taken under the wing of an Arisen and pawn — Grette and Olra. Grette was a mother figure and mentor to the young orphaned Ashe.

Grette defeated a dragon, but fell to the Seneschal becoming a Dragon herself, and Olra returned to Ashe — later Ashe and Olra fell in love.

At some point Ashe too became an Arisen — in a cruel twist of fate the dragon he was tasked to slay — the one which had taken his heart was the former Grette. Grette as the dragon took Olra hostage as Ashe’s beloved, giving him the choice — sacrifice Olra or slay her, the Dragon, the one he one loved as Grette.

Ashe cursed the whole world and the choice he was forced to make, rejecting everything — but the Dragon slew Olra, and cursed Ashe — he became Daimon — existing in a plane outside the common world — a place matching his own torment and despair.

In death the spirit of Olra entered another Arisen, and began to seek some form of redemption for Ashe — for all of them..

Trivia

Daimon, with his second awakened form, and the whole process of having to go through Bitterblack isle twice, is similar in form to Capcom’s Ghosts ‘n Goblins series. Just like Daimon, the final boss of this franchise generally also has an additional face located somewhere on the abdominal area, and just like with Bitterblack Isle, the player has to go through the entire game twice in order to get the real ending.

Pawn Bestiary Knowledge

Wing destruction. Note the Drake’s reel, the pawn’s immediate comment, the Great Dragon Alula as loot, and the immediate Dragon Roar once the Drake recovers

For full details of all Dragon species, see the Bestiary

Dragon species knowledge

  • Draconian Strategy Vol. 1 — Knocking a Dragon off balance and to the ground will expose its heart.
  • Draconian Strategy Vol. 2 — A Dragon is vulnerable to being staggered or knocked down when it is preparing its breath attack.
  • Destroy the wings to ground them for the remainder of the fight. After knowledge is triggered Pawns will state «‘Tis grounded, Master!» or «On solid ground, the advantage is ours!»
  • Destroyed horns drop as loot immediately. Pawns will notice «The horn is destroyed!»
  • While a Dragon is hovering, attack its head, heart or wings to knock it to the ground.
  • When a Dragon grabs a pawn and tries to possess them, a strong hit to the Dragon’s foreleg holding the pawn will stagger it and release the pawn.
  • Strike the heart.
  • Strike the face to stagger the beast creating opening.

Drake specific

Weak to Ice

In addition to witnessing these techniques, it is necessary for Pawns to participate in killing 15 Drakes either with their own Arisen or while traveling with others. Kills on Firedrakes also count towards the kill count.

Description

«A marker to be placed anywhere one might wish to return; use of a ferrystone will transport you there in an instant. Traversal item.»

Portcrystals are items that can be placed in the world and teleported to with a Ferrystone. Portcrystals can be picked up and set down whenever one wishes to relocate it — there are also permanent portcrystal rings — notably the one outside the Pawn Guild in Gran Soren.

Portcrystal Rings

A permanent portcrystal installation

Permanent Portcrystal sites are found in a few key locations of Gransys — they consist of several darkened Portcrystal stones embedded in the ground forming a ring.

A permanent Portcrystal is located in Gran Soren next to the Pawn Guild in the Craftsman’s Quarter.

In Dark Arisen Portcrystal Rings are found in two additional locations: one just outside of Cassardis and another at Bitterblack Isle Harbor.

Portable Portcrystals

Portable Portcrystals are heavy but carryable items that are self illuminated with a blueish light. They can be picked up and placed at any location in the open areas of Gransys, but can’t be used on Bitterblack Isle or placed in underground locations or habited areas like Cassardis.

  • A Portcrystal can be found at the top of Bluemoon Tower.
  • Four further Portcrystals were added in the Dark Arisen expansion:
    • In the Everfall on the Flameservant’s Throne;
    • In the cave of The Dragonforged at Hillfigure Knoll;
    • Inside one of the prison cells in the Station Room within The Shadow Fort;
    • Within the passage under the giant tree near the Witch’s House leading into the far area of Witchwood.

Additionally, in New Game Plus, Portcrystals can be purchased from Mountebank at the Black Cat in Gran Soren for 200,000 Gold.

Как заработать деньги?

Итак, одно из достижений игры подразумевает заработок 10 000 000 золота. Сумма внушительная, но если знать самый лёгкий и быстрый способ заработка, то ничего страшного в ней нет. Для начала выполняйте задания, пока у вас не будет хотя бы 30-100 тысяч золота. Вместе со стартовым капиталом идите в Кассардис. Сдайте туда весь инвентарь, освободите инвентари трёх пешек. Когда все персонажи будут пустыми, отправляйтесь в магазин (открыв карту, отыщите на ней изображение «мешка»). Приобретите на все деньги, что у вас есть (пока позволяет инвентарь) морковку.

После этого отправляйтесь спать. Проспите трижды по 24 часа! Обычная морковка, которую вы покупаете за 75 золота, превратится в заплесневелую морковь. Такую морковь можно будет продать в оружейный магазин. Стоимость морковки будет составлять 182 монеты! Таким образом, вы увеличите свои вложенные деньги более чем в два раза.

Overview

«This nimble warrior can both mount and attack foes, and use a bow to strike from afar.»

Striders are a highly dexterous vocation focused on swift and powerful melee strikes, along with close range arrow attacks. Their primary weapons are a pair of Daggers, supported by a Shortbow. For armor Striders generally wear Light Armor Sets, or similar non-set components — their armor requires a trade off between defense and mobility. Custom arm armor leaves one hand unrestricted for easy use of the bow.

Striders are uniquely fast climbers and are very well suited to attacking giant creatures directly. When climbing their stamina use is one third less of all other vocations, and they gain a damage boost when climbing certain giant foes. They can also hold their own on the front lines, relying on fast movement and dodges to evade enemy attacks. Their shortbows are best suited to arrow strikes at short distances, and lose power rapidly at distance.

Striders have balanced growth as they gain experience, with stamina development being notably high — suited for their energy sapping quick attacks. They lack magick and all their attacks are based around physical strength.

Additionally they have a variety of skills to trap, stun, and trick foes, and are the only vocation than can steal from other creatures.

Очищение и Специализации[]

За исключением проклятых сувениров, результаты очищения имеет прямую зависимость от Специализации как Воскресшего так и главной пешки.

Специализации конкретных предметов могут быть разделены на три типа, часто называемых «красным» (ближнего боя), «желтым» (кинжалы и луки), и «синим» (магия) — цвета соответствуют цвету иконки специализации; гибридные специализации имеют два цвета, обозначающие составляющие их профессий.

Класс Специализация Тип предмета
Красный

Ближний бой

Мечи, Щиты, Двуручные мечи, Двуручные молоты, Булавы, и Магические щиты

Броня для специализаций ближнего боя, иногда убийц.

Кольца навыков для основного оружия ближнего боя, щитов и магических щитов. Кольца Убийц.

Синий

Чародейство

Посохи, и Высшие посохи

Доспехи для чародеев, в том числе Лучника-мага

Чародейские кольца навыков, в том числе для магических щитов, но исключая навыки для магических луков.

Желтый

Луки и кинжалы

Кинжалы, Короткие луки, Длинные луки, и Магические луки

Броня для всех специализаций использующих кинжалы.

Кольца навыков для всех связанных типов оружия, включая кольца для специализации лучник-маг.

Оружие, полученное при очистки, будет соответствовать одному из цветов специализации в которой находится Воскресший или Главная Пешка. Например:

  • С Лучником-магом (желтый / синий) воскресшим, и главной пешкой бойцом (красный), очищение может дать предмет, подходящий для любого цвета профессии (красный, синий или желтый).
  • Если воскресший и главная пешка бойцы (красный) может быть получен только красные предметы
  • Однако, даже если специализация обоих боец (красный), все еще можно получить неподходящий «красный» предмет, такой как магический щит для мистического рыцаря.

Первый принцип при очистке проклятых предметов это чтобы специализация Воскресшего и Главной пешки во время очищения была того же цвета что и желаемая вещь.

Gallery

Nameless Terror (quest walkthrough)
Although this quest can be completed over several nights, this walkthrough was completed in a single night. Speed is essential, so focus on slaying the Nameless Men and ignore the other enemies. Listen for the «dramatic» music to indicate when the Nameless Men will appear. Sleep at the Union Inn until night, then exit from the north gate. Run north across the bridge to confront the first ambush. Run back across the bridge southwest to the Ancient Quarry’s north entrance for the second ambush. Run south towards Cassardis, through the Moonsbit Pass and slay the single enemy wizard (third ambush) near the big tree and harpies. Pass through the Mountain Waycastle and head southeast for the fourth ambush. Then run past The Encampment to the Cassardis Portcrystal to confront the leader, Zero (fifth ambush). Slay him and the quest is complete.

Dragon’s Dogma Dark Arisen Nameless Terror quest

Rogue and Noir attack

Как телепортироваться? Как быстро перемещаться в игре?

Быстрое путешествие в Dragon’s Dogma осуществляется за счёт телепортации. В разных местах вы можете встретить низкие кристаллы, торчащие из земли. Они называются Portcrystal (портальный кристалл) и используются несколько иначе, чем вы могли подумать. Покинуть локацию с помощью такого кристалла нельзя, однако сюда можно переместиться, если использовать специальный камень под названием Ferrystone (камень перемещения). Откройте вкладку «Инструменты» (Tools) в инвентаре, чтобы найти те самые камни перемещения. Используйте один из них, чтобы оказаться в одной из точек с портальными кристаллами. После использования такого кристалла он исчезнет. Для каждого быстрого перемещения вам придётся расходовать один кристалл.

Как изменить внешность?

Во время прохождения игры вы получите несколько возможностей для изменения внешности персонажа. Отправляйтесь в столицу «Гран Сорен» и отыщите там парикмахерскую, в которой можно будет изменить внешность героя в умеренных рамках — причёска, макияж, усы и т. д. Если вы хотите изменить внешность персонажа глобально, то придётся использовать предмет под названием Art of Metamorphosis (Искусство метаморфоза). Используется он один раз за всю игру!

С другой стороны, после прохождения основной сюжетной кампании у вас появится предмет Secret of Metamorphosis (Секрет метаморфоза). Точнее, появится возможность использования этого предмета, который нужно будет купить и Джонатана на локации «Лагерь» (The Encampment).

Enemies

Inhabitants include several Undead, Undead Warriors, Stout Undead, Giant Rats, Spiders, Phantoms, Skeletons including Skeleton Knights and Skeleton Mages, and a lesser Ogre.

During the quest A Parting Gift a Specter may be encountered, and during the Dark Arisen quest An Unseen Rival III two Living Armors.

Entrances and exits

The Catacombs’ main entrance is to the north of Deos Hills with a Riftstone next to it. Two other entrances to the Catacombs exist, but are initially blocked :

  • Under the large bridge over the river near Gran Soren — an entrance in the bridges foundations, south of the Storage Shed (Catacombs Rear Passage 2) connecting to the northwestern part of the Catacomb’s ‘Third Level Underground’
  • An entrance close to the Collapsed Meeting Room in the Estan Plains outside Gran Soren (Catacombs Rear Passage 1), connecting to the southestern part of the ‘Second Level Underground’.

Lower levels

The lower level (First Level Underground) can initially only be accessed via a lift. Underground tunnels and caverns lead to a second area of the Catacombs. Here the Gathering Hall chamber, in which the Arisen encounters Julien and the Elysion during Seeking Salvation has several «Remaining Eye» symbols painted on its walls. From this region there are the two minor exits from these caverns to above ground.

The path to the very lowest level is barred by locked gates — the gate on the first floor, next to the lift, is unlocked by the First Key To Salvation; the double gates on the second level, leading to a group of Stout Undead, is unlocked by the Second Key To Salvation. Within the lowest level is the Confessional Chamber, locked behind a magic door.

Какой класс лучше выбрать?

Чтобы понять, какой класс лучше, нужно сыграть за каждый из них. При этом в конкретном случае, для того или иного игрока лучшим классом будут совершенно разные профессии, ведь стиль игры у всех разный. К примеру, вот наш топовой список классов по их силе:

На девятом месте маги, на которых вы не должны особо рассчитывать. Этот класс в основном используется для лечения команды (как игрок поддержки). Даже если у вас в руках будет один из самых сильных посохов в игре, атаковать противников им бессмысленно. Лучше его использовать исключительно для поддержки команды.
На восьмом месте волшебники. С одной стороны, класс вроде бы сильный, но, с другой, на восьмой позиции рейтинга он неспроста. Управлять волшебником — опасное и трудное занятие. Для большей части геймеров ближе будут мечники, бойцы с кинжалами, поскольку с их помощью воевать проще. Волшебников же лучше использовать в качестве бойцов поддержки. Арсенал этого класса пестрит внушительными заклинаниями для атаки. Если вы будете использовать волшебника как основного персонажа, то помните о слабых сторонах: низкая подвижность и минимальная защита. Используйте заклинания «Шторм», «Землетрясение», «Падающие метеориты».
На седьмом месте находится воин. Это сильный персонаж, но опять же с низким уровнем мобильности. Высокие значение атрибутов, отличные навыки, возможность свалить с ног больших противников… Такой класс подойдёт людям, играющим на низком уровне сложности, не обращающим на мелкие детали и недостатки.
На шестом месте расположен боец. Опять же — он остаётся отличным вариантом для любителей сюжета, а не серьёзных испытаний. Из основных умений стоит отметить «Пасть Дракона» и «Божественная защита».
На пятом месте находится страйдер, которого можно назвать уникальным классом. Его сила в луках и кинжалах. Не стоит забывать об огромном количестве навыков. Отличные атрибуты помогут в боях с сильными противниками. Высокая подвижность персонажа, использование лука и выстрелы высокой точности.
На четвёртом месте находится рейнджер. Это один из лучших классов, но минусом можно назвать отсутствие выбора навыков, связанных с владением кинжалом. Воин ориентирован на дальний бой. Лучший вариант — использование лука. Благо навыков для такого оружия у рейнджеров много

Лучше всего обратить внимание на скилы «Ползучая стрела» и «Сильный порыв». Используя оба этих перка, ваш персонаж будет практически неуязвимым

Кроме того, вы сможете убивать огромное количество противников.
На третьем месте расположен мистический рыцарь. Уникальность этого класса заключается в использовании посохов, воевать с помощью которых не так-то и просто. Используя навыки персонажа, вы атакуете противников прямо по области (Каменный лес) либо наносите дистанционные удары (Магическое оружие). Самый бесподобный навык — «Зачарование тьмой». Он не только уничтожает противников, но и повышает режущий урон. Умение позволяет восстановить здоровье и создать непробиваемую защиту.
На втором месте — магический лучник. Используйте лук и кинжалы. Но всё же уникальность класса заключается в магическом уроне. У вас будет огромное разнообразие используемых навыков.
Лучшим классом является ассассин. Он может использовать в бою меч со щитом, лук, кинжалы. Его навыки столь разнообразны, что позволяют действовать так, как вам будет угодно. Экипировка ассассина обеспечивает высокий уровень защиты.

Speculated Arisen Timeline

Caution! This section contains speculation and spoilers.

This timeline is based on logical assumptions and the information provided in the game.

Arisen Time
Godking Leonart 50 years before Savan
Savan Unknown (‘countless ages’ ago)
Dragonforged ~1000 years ago
Sofiah Unknown
Duke 50 years ago

The Dragonforged and the Duke were Arisen after Savan; the Dragonforged is of a much greater age than the Duke — evidenced by him turning to dust as the aging process was restarted on the defeat of the Dragon. Their own testimonies place their Dragon attacks at 1000 and 50 years ago respectively.

Sofiah’s position in the timeline is complex. Through the Bestowal of Spirit her pawn Selene has come to resemble her, but Selene is young and Sofiah old — it may be that this difference is due to Sofiah aging like a normal person after gaining back her heart on defeat of her Dragon. Another possibility is that Sofiah was an aged Arisen, who chose a young looking pawn who came to resemble her in her as she was in her youth (since pawns do no age). Alternatively, it may be that Sofiah simply died in battle during her quest.

Several histories for Sofiah are possible:

Outcome Notes Time
Sofiah defeated a Great Dragon She fought and defeated The Dragon, regaining her mortality. She then chose to live a peaceful life — the ending «Peace». This is possible before or after Savan, but must be before the Dragonforged

Over 1000 years ago

Sofiah was released from the Dragon’s bondage when another Arisen defeated the Great Dragon Another Arisen in her time fought and defeated The Dragon — as a result Sofiah would get her heart back and age normally as a human. The successful Arisen could be Savan, or an earlier Arisen.

Very ancient — before Savan

Sofiah died She died in battle before she could complete her quest. (any timeline)

The idea that Sofiah died in ancient times is seemingly contradicted by Gransys inhabitants who have folk memories of an old «witch» living in the forest. In conversations with The Fool, he says that there were at least two or three Arisens before the Newly Arisen.

Fate of defeated Arisen

It is also thought that Grigori, the Dragon, was once an Arisen. As a human, he defeated a great dragon of his own and later fought against the Seneschal, but failed to defeat him. Because of his defeat, he was transformed into a dragon and set forth to find a new Arisen. In the ending «Servitude» the Arisen receives this fate if they fail to defeat the Seneschal in combat; in Dark Arisen the Arisen Grette also has this fate.

Arisen who fall before facing the Seneschal are thought to be transformed into lesser Dragons such as Drakes, Wyrms, or Wyverns. Some Dragons appear to have retained memories of their former lives.

Как быстро бегать?

На передвижение персонажа влияет его класс, загруженность и экипировка. Понятно, что боец в тяжёлой броне будет перемещаться куда медленнее, нежели ассассин. Повысить скорость передвижения вы можете за счёт уменьшения инвентаря, а также при помощи использования пассивных скилов, связанных с силой ног.

Weapons in Dragon’s Dogma are limited by your Vocation. You should be mindful of the available options before selecting. Weapons can be upgraded through Enhancement, Dragonforging, and Rarifying. Click on each weapon for a more detailed breakdown of its stats and upgrading requirements.

Values in parentheses are for Dragon’s Dogma: Dark Arisen.

Регулярно улучшайте предметы, приобретая необходимые материалы во время путешествия

Вы можете улучшить практически все предметы экипировки – оружие и части доспехов . Чтобы начать улучшение , в некоторых городах (например, Гран Сорен) идите к торговцу оружием (значок двух скрещенных мечей). После выбора соответствующей опции в разговоре с торговцем вы перейдете на экран выбора позиции, который будет улучшен.

После улучшения предмета до максимума иногда лучше отдавать его пешке, чем продавать

Каждый предмет может быть улучшен на три уровня . Первый из них требует только денежный взнос, другой – также дополнительный предмет. Вам не нужно обновлять элемент поэтапно – вы можете сделать максимальное улучшение сразу. Однако, если вы улучшите параметры объекта на один уровень, для последующих уровней улучшения не будет снижения цены, поэтому лучше сразу перейти на третий уровень. Так как цены на улучшения высоки, убедитесь, что тот, который у вас есть, стоит того – возможно, вместо этого лучше инвестировать в лучшую замену.

Как с обработкой, вам не нужно носить с собой предметы. Они могут быть депонированы у хозяина гостиницы, и все же – если у вас есть материал для улучшения – он будет автоматически загружен при принятии решения.

Интересный факт: предмет может быть улучшен более чем на 3 уровень. Это, однако, не так просто: необходимо будет убить дракона (или выверну), после чего вы сможете улучшить один предмет из инвентаря (и разблокировать достижение Dragon Forged).

Tactics

Distance Damage RelativeDamage *
0-8m Moderate 89%
9-25m High 100%
26-33m Low 74%
34-90m Very Low 59%
* Figures are approximate
  • To get maximum damage output from the Longbow, shoot mid-range from the target. Unlike the shortbows of the Strider and Assassin vocations, the Ranger’s longbow diminishes in strength at close range.
    • When facing enemies with good defense the choice of optimum range may magnify the differences in damage, with only arrows at the most optimum doing significant damage.
    • Most offensive longbow skills have a distance-damage relationship.
  • Giving a Great Gamble pawn Mushroom Potage will make that Ranger a stamina battery for the entire party since the pawn will instantly use a curative to refresh its stamina once the shot is made.
  • Dire Arrow and Deathly Arrow require timed release at the moment of readiness for maximum effect.
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector