Galactic civilizations iii: crusade expansion pack

Содержание:

Появляется чёрный экран в Galactic Civilizations III

  • Драйверы установлены/обновлены, но Galactic Civilizations III всё равно отказывается работать
    нормально? Тогда нужно проверить ПО, установлены ли вообще необходимые библиотеки? В
    первую очередь проверьте наличие библиотек

    Microsoft Visual C++

    и

    .Net
    Framework

    , а также наличие «свежего»

    DirectX

    .
  • Если ничего из вышеописанного не дало нужного результата, тогда пора прибегнуть к
    радикальному способу решения проблемы: запускаете Galactic Civilizations III и при появлении
    чёрного экрана нажимаете сочетание клавиш «Alt+Enter», чтобы игра переключилась на
    оконный режим. Так, возможно, откроется главное меню игры и удастся определить
    проблема в игре или нет. Если удалось перейти в оконный режим, тогда переходите в
    игровые настройки Galactic Civilizations III и меняйте разрешение (часто получается так, что
    несоответствие разрешения игры и рабочего стола приводит к конфликту, из-за которого
    появляется чёрный экран).
  • Причиной этой ошибки также могут послужить различные программы, предназначенные для
    захвата видео и другие приложения, связанные с видеоэффектами. А причина простая –
    появляются конфликты.
  • И напоследок – проблема, вероятнее всего, может быть связана с технической
    составляющей «железа». Видеоадаптер может перегреваться, как и мосты на материнской
    плате, что влечёт за собой уменьшенное энергопотребление видеокарты. Мы не будем
    вдаваться в детальные технические подробности, поэтому просто рекомендуем в
    обязательном порядке почистить свою машину от пыли и также поменять термопасту!

Звук в Galactic Civilizations III отсутствует или пропадает в заставках

  • В трее нажмите ПКМ по значку динамика;
  • В открывшемся меню необходимо выбрать пункт

    «Звуки»

    ;
  • Следом необходимо выбрать устройство (это могут быть либо динамики, либо наушники) и
    нажать на

    «Свойства»

    ;
  • Перейти на соседнюю вкладку

    «Дополнительно»

    ;
  • Отыщите меню под названием

    «Формат по умолчанию»

    , чтобы задать значение, но
    оно должно быть ниже текущего;
  • Нажмите

    «Применить»

    , откройте Galactic Civilizations III и проверьте результат проделанной
    работы.
  • Вновь в трее ПКМ по значку динамика;
  • В меню отыщите функцию под названием

    «Пространственный звук»

    , чтобы
    отключить;
  • Остаётся лишь перезапустить Galactic Civilizations III и проверить результат.

Back into space

Either way though, the core game is extremely well-made. It’s not simply a question of rules and options but the general feel that made the series what it is, the biggest being that (with a combination of tech and wrapping, much like Alpha Centauri) playing against the AI has the feel of being up against opponents rather than simply algorithms that happen to have a face on top. Where so many 4X games, particularly space ones, are almost willfully cold, there’s a warmth to GalCiv that’s key to the fun of casual to at least mid-tier play.

Like past games, it does have a few irritations that only really strike mid-way through, such as finding out what’s actually wrong with a planet that looks like it should be performing far better, and otherwise tracking down some numbers in a pinch. By the time you’ve gone from a few systems to a bursting empire, there’s enough of them splashing around to drown in. Individual sections are very well laid out, with the Tech Tree especially making it easy to see what leads to what and what the benefits are, but the lack of a good centralised in-game Civpedia type resource does make looking things up harder than it should be.

The biggest omission from the last game—for now—is that political side has been stripped down. No elections, no governments, no spying. They’re due to return in a later expansion. The sting of that is helped by a few new arrivals though, such as ideologies. Where past games had a Good/Evil system, the civilisations this time are judged as Malevolent, Pragmatic, and Beneficial, with moral decisions providing points in each that can be cashed in for special perks. These range from basics, like a free colony ship or a top-quality planet, to galaxy-affecting boosts like any race who attacks your homeworld being automatically declared war on by everyone but their outright allies, and every planet or starbase within your Influence range joining your empire. Nobody ever said you can’t be both Benevolent and bastardly sneaky at the same time! Other new additions include pirate bases that become more of a problem the longer they’re left alone, a shift to space based ship construction, and new environmental dangers to deal with while exploring the map.

GalCiv is far more focused on the strategy side of conquest than the tactics of individual ship encounters. You don’t get any direct control over your ships at all, though you can watch the very pretty laser-beams and explosions from assorted cinematic angles if you choose. Instead, ships are given classes based on their load-out. A basic hull might be a Guardian, but slap life-support on it and it becomes a Support. Its role determines what it does and who it goes after in combat. How it actually looks though is almost entirely up to you. The design panel includes a huge selection of aesthetic items that can be scaled, moved, stuck onto hardpoints and even given some basic animation, all ‘free’. Ships can also be shared, with Steam Workshop support coming.

Whether new to the series or returning though, GalCiv 3 is easily the best recent 4X of this scale— the whole galaxy as campaign and sandbox. It’s hardly the most dramatic upgrade a game has ever had, but it’s both a more than solid update in the here and now and a great base for expansions and mods for the next few years.

Image 1 of 8

Image 2 of 8

Image 3 of 8

Image 4 of 8

Image 5 of 8

Image 6 of 8

Image 7 of 8

Image 8 of 8

Приоритет в первую очередь фундаментальным исследованиям в Galactic Civilizations 3

Когда игроки впервые смотрят на все доступные деревья исследований, они могут быть ошеломлены. Но пока игнорируйте все это и не сосредотачивайтесь слишком сильно на изучении одной ветви. Попрыгайте немного.

Проведите небольшое исследование в дереве вооруженных сил, чтобы, по крайней мере, иметь возможность построить базовый флот, немного подойти к управлению, чтобы извлечь максимальную пользу из начальных колоний и т. д.

Попытка немедленно специализироваться на одном типе исследований, скорее всего, будет позже в ущерб игроку, так как основные функции, такие как заключение договоров и шпионаж, разблокируются на ранних этапах этих других ветвей исследования. Игроки могут специализировать свои исследования по своему усмотрению, когда они прочно закрепятся в галактике.

Поскольку начало игры так сосредоточено на исследованиях и сборе ресурсов, настоятельно рекомендуется быстро перейти к вариантам исследования, которые позволяют получать бонусы от артефактов-предшественников или увеличивать производство колоний. У каждой расы есть свое собственное дерево исследований, несмотря на общие черты, поэтому обязательно внимательно оценивайте доступные варианты, чтобы добиться максимального прогресса.

Major Updates[]

Version 1.1 Steam Workshop

Version 1.1 of GC3 saw the first step in integration with the Steam Workshop. It allowed players on Steam to share starship templates and custom races.

A Map Pack DLC, which included a map editor was released at the same time as 1.1.

Version 1.2 added Mega Events into the core game.

The Mega Events DLC was released was released at the same time as 1.2.

Version 1.3 General UI

The main focus of Version 1.3 was the game’s user interface. It also saw the release of planetary governors to assist in building planetary improvements.

The Revenge of the Snathi DLC was released was released at the same time as 1.3.

Version 1.4 AI Update

The main focus of Version 1.4 was improvements to the AI. This update saw removal of the planetary wheel as the default way to manage a planet’s individual output with Spending Foci replacing it.

Version 1.5 Diplomacy Update

The main focus of Version 1.5 was improvements to the diplomacy system. This included additional options when talking to the AI, including a request for them to remain outside the player’s zone of influence.

It also added the Coercion mechanic, removed the large empire penalty, and readded the planetary wheel as a race trait (Coercive) and as an unlockable feature through the Bureau of Labor improvement.

Version 1.6 Update

This update was released on the 18th of February 2016. In a post on the official forums in October Brad Wardell listed it as having major updates to the invasion and starbase systems. An interview in December with eXporimate Wardell revealed that the invasion system had been pushed back until a standalone expansion (possibly due in 2017). On Steam the road map was updated with 1.6 is listed has a ‘Starbase micro update’, though the official forums list 1.6 as «Housekeeping».

Version 1.7 Update

This update was released on the 21st of April 2016. The main focus of this update will be a new starbase system to reduce the amount of micromanagement required.

On the 26th of February dev stream, Boyer explained that the the player would be able to select the modules they wanted added from the list of available modules and constructor would be ordered from a sponsored shipyard/s.

Additional changes included a rework of the ship list in the Ship Designer. How the list of ships is displayed would be changed and better sorting options would be available to make it easier to find and select ships.

On the official forums Wardell stated Stardock’s intention that 1.7 would be the last free content update until the release of the standalone expansion («Crusade») possibly in 2017. While free bug patches would still be done any new content would be delivered as paid DLC.

Wardell stated the reason for this change in direction was:

What I can say, however, is that it is really clear that the free FEATURE based updates aren’t creating enough good will to counter the feeling that the DLC does’t provide enough. Therefore, it makes sense to take the budget being used to create new free features and put that into DLC.
~ Frogboy (Brad Wardell)

Системные требования[]

Минимальные

  • ОС: 64-bit Windows 10 / 8.x / 7.
  • Процессор: 1.8 GHz Intel Core 2 Duo / AMD K10 Dual-Core
  • Оперативная память: 4 GB ОЗУ
  • Видеокарта: 512 MB DirectX 10.1 Video Card (AMD Radeon HD5x00 Series / Nvidia GeForce 500 Series / Intel HD 4000 or later)
  • DirectX: Версии 10
  • Сеть: Широкополосное подключение к интернету
  • Место на диске: 12 GB
  • Звуковая карта: DirectX Compatible Sound Card

Рекомендованные

  • ОС: 64-bit Windows 10 / 8.x / 7
  • Процессор: 2.3 GHz Intel Core i5 Processor or Equivalent
  • Оперативная память: 6 GB ОЗУ
  • Видеокарта: 1 GB DirectX 10.1 Video Card
  • DirectX: Версии 10
  • Сеть: Широкополосное подключение к интернету
  • Место на диске: 15 GB
  • Звуковая карта: DirectX Compatible Sound Card

Нововведения[]

Галактические граждане

Вырастите вашу цивилизацию с помощью Галактических Граждан
Сформируйте ход судьбы вашей цивилизации с талантливыми личностями — гражданами. Выбирайте из около дюжины уникальных ролей (адмирал, инженер, знаменитость, первопроходец и др.), чтобы помочь процветанию ваших цивилизаций. Оставляйте ваших граждан в их родном мире или пошлите их на опасное межзвёздное путешествие с целью помочь колониям на новых мирах, которые вы покорили.

Вторжения

Вторгайтесь на вражеские планеты, пока защищаете собственные
Покорение мира — не самая простая задача. Обновлённая система вторжений в Crusade позволяет гражданам пройти подготовку в качестве солдат, чтобы захватывать миры. Стратегические и вызывающие, вторжения будут требовать аккуратное планирование, когда вы обучите ваши легионы и определите, какая ячейка будет атаковать первой. Будьте осторожны, а также не забывайте защищать собственные миры от ваших врагов!

Шпионаж

Обучите одарённых граждан искусству Шпионажа
Меньшие цивилизации могут не отставать от более крупных двойников, тренируя своих граждан искусству шпионажа. Шпионы могут красть технологии, циркулировать слухи для создания гражданских беспорядков, саботировать вражеские миры, или даже могут пойти так далеко, что убьют вражеских граждан для того, чтобы одержать преимущество над конкурентами.

Редактор цивилизации

Используйте Редактор Цивилизации, чтобы создать и поделиться уникальными творениями в Steam
Создайте пользовательскую фракцию с лидером, идеологией и навыками. Вы можете также настроить собственный галактический военный флот и создать уникальные реплики диалогов для вашей фракции для того, чтобы использовать их при контакте с друзьями или врагами. Редактор цивилизации встроен в Steam Workshop, так что вы сможете загрузить ваши творения для других пользователей ради удовольствия!

Новые расы и цивилизации

Возьмите на себя галактику с новыми расами и цивилизациями
Встречайте членов Земного Сопротивления, скрывающихся в недрах живого рока астероидов, как новая фракция Улей Ониксов, или посмотрите сверху вниз на другие примитивные расы, такие как кибернетические космические амёбы, Слайн.
…и многое, многое другое!

Кампания, основанная на истории

Люди нашли мощный «проклятый» артефакт в карманной вселенной и устали от своих попыток дипломатического упрёка. Поклявшись уничтожить дренджинов и всех других врагов, кто выступает против них, граждане Земли готовы выполнить свои угрозы и, возможно, предоставить Таланам осуществить пророчество.

…И БОЛЬШЕ!

Нанимайте множество новый наёмников, стройте собственные пользовательские базы, и, оставаясь на своих ногах, будьте готовы сделать важные выборы в ходе новых галактических событий и событий Совета Объединённых Планет. Наслаждайтесь новым пользовательским интерфейсом и исследуйте переработанную систему технологического древа, которая сейчас более доступна для моддеров.

Chapter 6: Your first colony

  1. Your first colony, if it’s not Mars, will present you with a moral dilemma.   Each choice will give you ideological points which unlock abilities from the ideology tree.  This is where you decide what type of civilization you want to be.
  2. After you finish colonizing and setting up what you want to do on the planet, you will be asked to form a government (if you have Intrigue). Each government type has strengths and weaknesses, and most cannot be accessed early on.
  3. Your ideology choice will bring up the ideology trait screen.  Each choice makes future choices cost more. Choose carefully.

Name your new planet

Your first ideological choice

Путь войны в Galactic Civilizations 3 нелегок

В основном это связано с неинтуитивным обучением в игре, но завоевание планеты может быть немного сложнее, чем ожидалось. Игроки не могут просто загрузить транспортный корабль и приблизиться к вражеской планете для быстрого вторжения, требуется некоторое предварительное планирование.

Или, по крайней мере, игрок должен обладать достаточной огневой мощью, чтобы разрушить любую защиту планеты. Это может включать в себя оборонительные звездные базы и линкоры, расположенные рядом с планетой. Только когда эта защита отключена, игрок может начать вторжение на враждебную планету.

Но для эффективной войны потребуются легионы, генералы и материалы для строительства наступательных космических кораблей

Все это потребляет ресурсы и, вероятно, привлечет внимание других цивилизаций, которым может не понравиться то, что игрок собирает армию. Так что имейте это в виду, прежде чем решите полностью разжечь войну в прохождении

При этом каждый игрок захочет иметь какой-то базовый флот. Даже если это только для борьбы с космическими пиратами, которые могут попытаться атаковать корабли игрока.

Каждый игрок должен иметь как минимум одного гражданина, обученного на генерала, одну военную академию для обучения солдат и 1 верфь и / или мир, посвященный строительству и ремонту военных кораблей. Как только этот базовый военный аппарат будет запущен и запущен, игрок сможет иметь несколько небольших флотилий. Эти флоты могут быть сформированы путем наложения кораблей друг на друга, и эта способность может стать чрезвычайно полезной, если игрок хочет убедиться, что его конвои или торговые суда всегда охраняются небольшим контингентом наступательных космических кораблей.

Galactic Civilizations III доступна на ПК.

Ошибка DirectX в Galactic Civilizations III


«DirectX Runtime Error»

«DXGI_ERROR_DEVICE_RESET»

«DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG»

«DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED»

  • Первым делом необходимо установить «чистую» версию драйвера вашей видеокарты (то
    есть не стоит сразу спешить устанавливать тот же GeForce Experience, ничего лишнего
    от AMD и аудио).
  • При наличии второго монитора попробуйте отключить его, а также отключите G-Sync и
    любые другие виды дополнительных/вспомогательных устройств.
  • Воспользуйтесь средством проверки системных файлов для восстановления повреждённых
    или отсутствующих системных файлов.
  • В случае если используете видеокарту от Nvidia, тогда попробуйте включить

    «Режим
    отладки»

    в панели управления видеокартой.
  • Часто причиной ошибки служит перегретая видеокарта, поэтому для проверки её
    работоспособности рекомендуем воспользоваться программой

    FurMark

    . Если это оказалось действительно так, тогда следует
    понизить частоту видеокарты.

  • Если вдруг столкнулись с другими ошибками, тогда рекомендуем переустановить DirectX,
    но перед этим лучше на всякий случай удалить старую версию (при этом обязательно
    удалите в папке перед переустановкой все файлы начиная с

    «d3dx9_24.dll»

    и
    заканчивая

    «d3dx9_43.dll»

    ).

Ищите артефакты-предшественники и аномалии в Galactic Civilizations 3

Это может быть не так быстро очевидно, но поиск артефактов и аномалий может быть чрезвычайно полезным для любой цивилизации. Это относится даже не только к артефактам-предшественникам, но даже обычные аномалии, такие как капсулы, могут дать цивилизации небольшой импульс. Обычно они приносят небольшое количество кредитов, могут дать кораблю оружие или даже внести небольшой вклад в завершение исследования. Но независимо от того, что будет найдено, это не меняет того факта, что это по сути бесплатные ресурсы.

Эти аномалии можно найти по всей карте, и в начале игры, особенно эти небольшие запасы бесплатных ресурсов, могут иметь большое значение в продвижении цивилизации игрока вперед. Но даже в более поздних частях игры все еще можно найти аномалии. Даже когда другая цивилизация расширяет свои границы, они не всегда отправляют свои исследовательские корабли, чтобы посмотреть на них. Это означает, что для игрока вполне возможно, чтобы на него напал исследовательский корабль и просто собирал те бесплатные ресурсы, которые в противном случае принадлежали бы другой цивилизации. Вторжение может вызвать у кого-то раздражение, но некоторые расы могут подставить другую щеку в зависимости от ваших отношений с ними.

Однако большая прибыль обычно достигается за счет артефактов и реликвий. Эти конструкции происходят из своего рода предшественников расы, и как таковые часто могут открывать важные технологические, военные или производственные преимущества любой цивилизации, которая их использует. Они тоже разбросаны по карте, и другие цивилизации нередко заявляют о своих правах на них, даже если они технически не находятся на их территории. Каждая цивилизация хочет этих артефактов, поэтому было бы лучше, если бы игрок вырвал как можно больше, прежде чем другие цивилизации получат какие-либо идеи.

Galactic Civilizations 3 выдает ошибку об отсутствии DLL-файла. Решение

Как правило, проблемы, связанные с отсутствием DLL-библиотек, возникают при запуске Galactic Civilizations 3, однако иногда игра может обращаться к определенным DLL в процессе и, не найдя их, вылетать самым наглым образом.

Чтобы исправить эту ошибку, нужно найти необходимую библиотеку DLL и установить ее в систему. Проще всего сделать это с помощью программы DLL-fixer, которая сканирует систему и помогает быстро найти недостающие библиотеки.

Если ваша проблема оказалась более специфической или же способ, изложенный в данной статье, не помог, то вы можете спросить у других пользователей в нашей рубрике «Вопросы и ответы». Они оперативно помогут вам!

Благодарим за внимание!

New in Galactic Civilizations IV

Building on the strengths of the previous entry in the series, Galactic Civilizations IV includes the biggest changes we’ve ever made to the series. These new features include:

Leader Characters

We abstract game elements such as population, diplomats, leaders, generals, etc. with Leader characters. Each of these characters has their own set of attributes, strengths and weaknesses and relationship with the player. Leader characters give the player a lot more flexibility and agency in how they run their civilization.

Star Sectors

Galactic Civilizations IV introduces star sectors. Each sector is akin to a map in Galactic Civilizations III. Most of these sectors are similar to tiny to large GalCiv III maps that represented a section of the overall galaxy that the player was trying to conquer. Now, there can be anywhere from one to dozens of star sectors to explore.

A New Combat System

Previous GalCiv games resolved combat in a single turn regardless of the scale of forces. Now, once the forces get big enough, a turn of combat may not destroy all of a fleet, allowing players to alter tactics, retreat or call in reinforcements.

A New Invasion System

Depending on the population and defenses of the world, invasions no longer necessarily resolve in a single turn. This allows for more strategic choices for players as a player cannot simply sneak in and conquer a capital world in the middle of an enemy empire.

True Colonies

By default, planets aren’t managed at all. They simply provide resources (tech, minerals, wealth, food) to the nearest “core” world. Players can then decide if they want to manage a world by assigning a governor to it, which turns that colony into a core world. The governor doesn’t manage anything but instead provides a series of bonuses to the planet based on their character. Of course, have too many colonies feeding a core world and that governor may decide he or she doesn’t need you anymore and rebel.

Enhanced Multiplayer

Unlike in Galactic Civilizations III where multiplayer was simply a single player game with other people instead of AI controlling things, GalCiv IV’s multiplayer will include a robust set of features that make it possible to play a GalCiv IV game with multiple people in mind. This includes better support for co-op, as well as scenarios where the game could be won in less than an hour.

Story-Driven Missions

Rather than having a campaign, the sandbox game is instead getting story-driven missions. These are events and anomalies that generate a mission for the player which provides various benefits and challenges, as well as ensures that each game feels like its own epic story.

Deeper Research

Now, the number of technologies to choose from at a given time is limited to the top 5 (which can be upgraded to 7 later on).

During the early game, this won’t be any different than it was in previous games. But later, it requires the player to make some tough choices since every technology has an “innovation rating,” which determines how likely it will be picked as one of those 5 technologies.

Players can press an “inspire” button which will select a new group of 5 techs, but the cost for those techs goes up for each time the inspire button is pressed.

Mixed Populations

Because populations are now abstracted into leader characters (as in, instead of having a population of 5 on a planet you now have 5 citizen characters), it means that when you conquer a planet (or assimilate it, or trade for it, or simply get immigration) you can end up with alien characters on your worlds.

Different species have different strengths and weaknesses, as well as different levels of xenophobia (i.e. living on planets with other species) that allow players more control and flexibility and challenge for dealing with their worlds.

Ideology

Galactic Civilizations IV has a 4-axis system: Collectivist, Authoritarian, Individualist, and Libertarian. Player choices in the game will give them points in one of these 4 areas, allowing them to unlock new ideology perks that give them new features and bonuses (as well as penalties).

Ideologies[]

Benevolent

This ideology will generally improve Unrecognized icon name Research, Unrecognized icon name Morale, Unrecognized icon name Influence, and colonization.

Outreach Grants Unrecognized icon name Colony ship Grants class 10 planet Colonies start with +2 Unrecognized icon name Population Extra tile for each colony Grants class 16 planet
Affinity Unlocks Unrecognized icon name Elevation Foundation +50% Unrecognized icon name Morale on homeworld +5 Unrecognized icon name Morale on first five colonies +0.1 Unrecognized icon name Resistance +50% Unrecognized icon name Morale on all colonies
Prominence Unlocks Unrecognized icon name Missionary Center +50% Unrecognized icon name Influence Growth Culture flip all planets or starbases in our ZOC +1 Unrecognized icon name Influence Growth for starbases +25% Unrecognized icon name Influence Growth for all colonies
Enlightenment Grants 150 Unrecognized icon name Research +10% Unrecognized icon name Research Unlocks Unrecognized icon name Temple of Enlightenment Grants 300 Unrecognized icon name Research +5 Unrecognized icon name Research, grants 600 Unrecognized icon name Research

Pragmatic

This ideology will generally improve defense, Starbases, Trade, and Diplomacy.

Vigilant Unlocks Unrecognized icon name Preparedness Center Grants favored Enemy ships in our ZOC receive -25% Unrecognized icon name Ship Range, -25% Unrecognized icon name Sensor Power Grants a Unrecognized icon name Cutter, Unrecognized icon name Defender, and Unrecognized icon name Gunboat to all colonies +1 Unrecognized icon name Interceptor Fighters Cap in ZOC
Builder Grants 3 Unrecognized icon name Constructor -50% Shipyard Decay +2 Unrecognized icon name Starbase Range +0.1 Unrecognized icon name Mining Starbases have no maintenance cost
Traders +1 Unrecognized icon name Trade Licenses Max, grants a Unrecognized icon name Freighter +25% Unrecognized icon name Trade Route Value Unlocks luxury trade routes +1 Unrecognized icon name Trade Route Diplomacy +0.25 Unrecognized icon name Diplomatic Trade Value
Negotiator Immune to War for 50 turns +1 Unrecognized icon name Diplomacy Bonus Unrecognized icon name Arbitration Center Angers Others When in War Neutral factions declare war on invader of our homeworld

Malevolent

This ideology will generally improve offense, Unrecognized icon name Social Construction, Unrecognized icon name Ship Construction, and power projection.

Aggression Grants a Unrecognized icon name Frigate +10% Unrecognized icon name Morale upon first conquering a planet Grants 3 Unrecognized icon name Transport Unlocks Unrecognized icon name Advanced Transport Module Grants an Unrecognized icon name Overlord to every colony
Motivation Unlocks Unrecognized icon name Intimidation Center +10 Unrecognized icon name All Construction on homeworld +10% Unrecognized icon name Ship Construction on homeworld Unlocks Unrecognized icon name Death Furnace +20% Unrecognized icon name Raw Production
Greed +10% Unrecognized icon name Gross Income Extra tile on first five worlds Unlocks Unrecognized icon name Citadel of Revenue Unlocks slave trade routes Extra tile on every colony
Awe No Shared Borders Penalty +0.2 Unrecognized icon name Minors Diplomatic Trade Value -25% Unrecognized icon name Hit Points to enemy ships in ZOC Grants class 15 planet Grants Immune to Culture Flip

Chapter 4: Your second turn

  1. If you built a scout, this is a good time to send it out to explore other stars for good planets.  Use the mouse wheel to zoom in and out of the map. 
  2. Dots on the unexplored map are stars.  Send your ships to those dots to see what is there. 
  3. Rush build a colony ship so that you have one ready to go and when built, send it to a near by star just to be safe.
  4. Click on the VICTORY button at the top left. There are 5 victory conditions.  Conquest, Influence, Technology, Ascension and Diplomatic.  This screen tells you how close you are and how close your opponents are.
  5. Click on CIVILIZATION at the top left of the screen.  You will see your production, your income, expenses, and balance.  At the bottom of that screen is the tax rate which defaults to 25% (yea, if ONLY!).  Your tax rate determines what % of the wealth generated by your civilization you get to steal invest.
  6. Your tax rate affects your approval. Lower approval will result in less production and less influence growth, but will bring in more money.  At the start of the game, you should have a balanced budget — but this won’t last, as you need deficit spending to grow your empire quickly.
  7. You (yes, you) are in the game too.  You are the little crown icon that defaults to being in Social Construction.  If you click on yourself, you return to the unassigned leaders pile.  Click on a different category to see the effect (such as administration). This is an easy way to get an extra administrator early on.

Your economy

Precursor worlds[]

The Precursor Worlds DLC adds planets that are remnants of the precursor civilizations. Some of the precursor worlds suffer from extreme conditions, but most can be colonized immediately. All precursor worlds give intrinsic bonuses, with additional bonuses unlocked through technology. Colonizing a precursor world triggers a corresponding colonization event.

Normal precursor worlds

Normal precursor worlds range in class from 11 to 20 and suffer from a penalty of -50% Unrecognized icon name Food and -50% Unrecognized icon name Synthetic Population Cap. By default, the worlds have +1 Unrecognized icon name Raw Production and a bonus to ships produced by the planet. The Unrecognized icon name Xeno Archeology technology instead gives +3 Unrecognized icon name Raw Production and increases the ship bonus. The Unrecognized icon name Precursor Exploitation technology further increases the ship bonus.

Planet Type Description Base bonus Unrecognized icon name Xeno Archeology bonus Unrecognized icon name Precursor Exploitation bonus
Thulium Moon Has an artificial moon created from a Unrecognized icon name Thulium node +5 Unrecognized icon name Hit Points +10 Unrecognized icon name Hit Points +20 Unrecognized icon name Hit Points
Durantium Cloud Has a captured cloud of Unrecognized icon name Durantium asteroids +10% Unrecognized icon name Kinetic Attack +25% Unrecognized icon name Kinetic Attack +50% Unrecognized icon name Kinetic Attack
Precursor Accelerator Has a Unrecognized icon name Promethion accelerator in orbit, enabling faster ships +1 Unrecognized icon name Moves +2 Unrecognized icon name Moves +3 Unrecognized icon name Moves
Precursor Satellites Has an array of sensor satellites, giving colony +12, +24, +48 Unrecognized icon name Sensor Power by tier +10% Unrecognized icon name Sensor Power +25% Unrecognized icon name Sensor Power +50% Unrecognized icon name Sensor Power
Precursor Elevator Has an intact space elevator, increasing Unrecognized icon name Ship Construction +25% Unrecognized icon name Ship Construction +50% Unrecognized icon name Ship Construction +100% Unrecognized icon name Ship Construction
Promethion Refinery A mined out Unrecognized icon name Promethion planet, +5 Unrecognized icon name Promethion upon colonization +3 Unrecognized icon name Ship Range, +5 Unrecognized icon name Promethion, +12 Unrecognized icon name Sensor Power to colony (bug?) +6 Unrecognized icon name Ship Range +9 Unrecognized icon name Ship Range
Precursor Factory Has orbital manufacturing rings, increasing Unrecognized icon name Social Construction +30% Unrecognized icon name Social Construction +50% Unrecognized icon name Social Construction +100% Unrecognized icon name Social Construction
Precursor Research Has intact labs in orbit, increasing Unrecognized icon name Research +30% Unrecognized icon name Research +60% Unrecognized icon name Research +100% Unrecognized icon name Research
Precursor Treasury Has an orbiting ring full of Unrecognized icon name Wealth +30% Unrecognized icon name Gross Income +60% Unrecognized icon name Gross Income +100% Unrecognized icon name Gross Income

Extreme precursor worlds

Extreme precursor worlds range in class from 18 to 22 and require Unrecognized icon name Atmospheric Cleansing to colonize. By default, the extreme worlds have +5 Unrecognized icon name Raw Production and another colony bonus. The Unrecognized icon name Precursor Studies technology instead gives +3 Unrecognized icon name Raw Production (bug?) and increases the colony bonus. The Unrecognized icon name Precursor Engineering technology further increases the colony bonus.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector