Big cat

Behavior[]

A python attacking the player.

Snakes wander around aimlessly, hissing occasionally. Each type of snake has their own behavior, and some may be harder to find than others.

Unlike other mobs, snakes can’t jump. Like scorpions, insects, mice and spiders, snakes can scale up blocks vertically.

If the player holds a mouse or bird near a snake and then drops it, the snake will hunt down and kill the creature.

Snakes can exist either in a passive, neutral, or hostile state, depending on the species. Passive snakes will never attack the player. Passive snakes include dark snakes and spotted snakes.

Hostile snakes are initially neutral, but if a player approaches one, they will lift their head up and begin to hiss at them as a warning. If you move out of its range, the snake will ignore you. However, if you continue to remain in its range, the snake will become aggressive and attack. The snake will still be hostile even if you stay out of its sight. If you approach the hostile snake again, it will attack without provocation. Some aggressive species are capable of inflicting poison.

Venom

Some hostile snakes can poison the player when attacking. They’re deadly if the player is touched by one, as the poison effect lasts for 7 seconds and lower the player’s health to 7 hearts in about 10 seconds. The effect makes you very vulnerable to any damage for about 20 to 30 seconds, especially if you haven’t killed the snake or if you’re not equipped with armor or milk buckets. Dirt scorpion armor and golden apples benefit you with Regeneration and Absorption, which can help with the poison.

Taming

A snake egg that was placed next to a torch, ready to hatch.

Wild snakes cannot be tamed. Instead, the player has to obtain a snake egg. When a snake egg has been obtained, place the egg in a well lit area. When the egg hatches, the baby snake will become tame and the naming screen will appear. As time passes, the snake will grow larger until it reaches its maximum size. Green snakes, coral snakes and spotted snakes stay small, but pythons and cobras can grow relatively large.

Tamed snakes can be picked up. To pick up a snake, right-click on it and it will go onto your shoulders. To release the snake, press the sneak key. Tamed snakes can be healed with raw rat.

Tamed snakes are passive, and will never attack the player. Tamed snakes that are usually hostile, such as cobras, will still lift their head up when you approach it, but it won’t attack you.

Использование[]

Экипировка

Страусы могут быть экипированы седлом (всех видов), шлемами или сундуками. Птенцы не могут быть экипированы.

Страус может быть экипирован, если нажать по нему правой кнопкой по или получить доступ к его инвентарю. Инвентарь страуса может доступна если нажать на Shift и кликнуть правой кнопкой мыши по страусу.

Сундуки могут быть удалены, если убить страуса, нажать по нему ножницами или поместить его в амулет питомца. После смерти страус дропнет сундук и его содержимое.

Защита

Шлем может быть надет на прирученного страуса, который снижает его получение урона. Страус может носить кожанную, железную, золотую и алмазную броню. Страусы не могут носить кольчужный шлем. Они также могут носить шлемы из мода, включая шлем из шкуры, шлем из шкуры рептилии и меховой шлем.

Страусы могут носить шлем из Minecraft или Mo’ Creatures (также они могут носить шлем из других модов). Они могут носить остальные шлемы, включая шлем из шкуры рептилии, 4 типа шлема скорпиона и кожанный шлем. Кожаные шлемы можно покрасить, но цвет не появится и могут быть сняты с помощью ножниц, они станут нормальными.

Декорация

  • Страус с белым флагом
  • Страус с оранжевым флагом
  • Страус с фиолетовым флагом
  • Страус с голубым флагом
  • Страус с жёлтым флагом
  • Страус с лаймовым флагом
  • Страус с розовым флагом
  • Страус с серым флагом
  • Страус с светло-серым флагом
  • Страус с циановым флагом
  • Страус с пурпурным флагом
  • Страус с синим флагом
  • Страус с коричневым флагом
  • Страус с зелёным флагом
  • Страус с красным флагом
  • Страус с чёрным флагом

1/16

Все 16 цветов шерсти Minecraft могут использованы на страусов. Например: если дать страусу красную шерсть, то на нём будет красный флаг. Если страусу поменять другой цвет, флаг изменится на соответствующий цвет, а предыдущая шерсть упадет на землю.

Чтобы добавить флаг, страус должен быть уже приручен, и иметь сундук, хотя седло не требуется, и надо кликнуть правой кнопкой мыши по страусу с шерстью.

Хранение

Страусы могут быть экипированы сундуком, которым содержит 18 слотов инвентаря.

Езда

Седло или искусственное седло могут быть надеты на страусов чтобы ездить. Страусами можно управлять стандартными направленными клавишами, прыжком (Пробел), и мышью.

Как и лошади Minecraft, <acronym title=»as well as mountable mobs in Mo’ Creatures помогите с переводом»>как и установленные мобы в Mo’ Creatures</acronym>, бар голода заменяет на здоровье страуса в режиме выживания или приключения. Он использует разную светлую текстуру сердца чем у игрока.

Страусы — довольно быстрые мобы, и некоторые специальные страусы даже имеют способность летать (хотя это может быть довольно сложно).

Остальные использования

Кнут можно использовать во время езды для короткого повышения. Если использовать кнут, когда страус не едет, он будет оставаться неподвижным и будет совать голову в землю. Если использовать снова, страус вытащит голову из земли и начнет двигаться еще раз.

Behavior[]

Elephants are neutral mobs, and will attack mobs and players when hit. Elephant or mammoth calves will also fight back if provoked, though they do not attack as directly as adults due to their ‘parent-following’ AI. Elephants and mammoths wander around aimlessly, just like any other mob. Elephants and mammoths can be heard trumpeting often. Like other baby animals, elephant or mammoth calves will follow adults.

Taming

Elephants and mammoths are tamed by feeding them ten sugar lumps or five cakes. This only works on calves; if the calf is an adolescent or has grown into an adult, it will not accept the food. When the calf has accepted the food items, the naming screen will appear and it will become tamed to the player. A tamed elephant or mammoth can be renamed with a book, name tag, or medallion, and can be healed with sugar lumps, bread, wheat, or baked potatoes. Once the elephant or mammoth has become fully grown, the player will be able to place equipment on it.

История[]

Версия

— Исправлены птицы, некоторые насекомые и олени, которые не боятся игрока.

— Исправлена возможность NPE с птицами.

— Прирученные птицы не могут переименовываться каждый раз, когда они едят семена.

— Верёвку можно использовать на птиц, кроликов, лисиц и индейками.

— Можно переименовать прирученных птиц, кроликов и змей с помощью амулета питомца и книгой.

— Исправлена установка мобов (птиц, кроликов, змей, черепах, кис).

— Повысились здоровье птицы и инвалидность при повреждении стены для приручения в моде Mo’ Creatures, для уменьшения потери прирученных домашних животных.

— Исправлены ноги птиц, благодаря пользователю Xotano.

— Исправлен баг, когда птицы не могли ездить на вагонетках.

— Исправлен неправильный звук при поднятии прирученной птицы.

— Вы можете забрать прирученных птиц, которые могут помочь скользить.

— Исправлены баги: духи с большими головами, акулы дропающие камни, баг со спавном птиц, икры акулы превращающиеся в шкуру, текст меню обрезались и спаун дельфинов-альбиносов.

— Прирученные птицы могут есть семена ещё раз.

— Исправлен баг рамаха крыльев у птиц и пегасов.

v2.3

— Однако прирученные птицы не будут есть семена (они все равно будут привлечены семенами).

— SНекоторые настройки производительности птиц (уменьшиается загрузка CPU).

— Другие мелкие хитрости AI птиц.

— Исправлены крылья птиц (благодаря пользователю KodaichiZero).

— Искусственно увеличивался спаун птиц.

— Сделанные птицы приручены: они не будут разрушаться после поедания семян, и они не будут напуганы игроком после приручения.

History[]

Version

— Fixed birds not being afraid of the player.

— Fixed possible NPE with birds.

— Tamed birds won’t be named every time they eat seeds.

— Rope can be used on tamed birds.

— You can now name your tamed birds by using an amulet or book.

— Fixed pet mounting (birds).

— Increased bird’s health.

— Fixed bird feet thanks to Xotano.

— Fixed bug with birds not riding minecarts.

— Fixed wrong sound when lifting a tamed bird.

— You can pick up tamed birds that can help you glide.

— Fixed bird spawning.

— Tamed birds will eat seeds again.

— Fixed wing flipping bug in birds.

v2.3

— Once tamed, birds won’t eat seeds (they still will be attracted to seeds).

— Some performance tweaking on the birds (decreases CPU load).

— Other minor tweaks to the birds’ AI.

— Changed the bird’s wings.

— Artificially increased spawn rate of birds.

— Made birds tamable.

Behavior[]

Female ostriches and chicks will stick their heads in the ground if attacked.

Male ostriches are neutral, and females and chicks are passive. Males will only attack when hit. If a chick or female is attacked, they will panic, run around randomly and stick their heads in the ground. Tamed ostriches do not react to being hit. Ostriches emit screams when they are hurt and/or die.

Prior to v6.3.1, female ostriches could lay eggs occasionally. If the egg was picked up by the player, both the male and female ostrich would chase and attack the player.

Breeding

Ostriches can be ‘bred’, though only one ostrich needs to be fed, not both of them. The player needs to pair a wild male and female ostrich together and give the female ostrich a melon seed. Unlike other breedable mobs, no love hearts will be shown and no baby mob will appear. After a female ostrich has been fed a melon seed, it will take a few minutes for an egg to appear. When the egg appears, an in-game message will notify the player that the egg will hatch soon. When it does, the egg can be picked up, otherwise the chick will hatch wild.

Prior to v6.3.1, ostriches could be bred by leaving a male and female ostrich a few blocks away from each other, it didn’t matter if there were any other mobs nearby. After a short period of time, an egg would then appear. The baby ostrich that hatched would not be tamed unless the egg was picked up and hatched by the player.

Taming

A group of ostriches along with an ostrich egg.

An ostrich can be tamed by hatching an ostrich egg. Unlike mobs that drop eggs, an ostrich doesn’t need to be killed to get an ostrich egg.

Tamed ostriches can be healed by feeding them wheat, seeds, apples or golden apples. Tamed ostriches cannot lay eggs.

Essences

Feeding an ostrich an essence can cause it to transform. The table below lists the effects of the various essences ostriches will take.

To feed an ostrich, hold a valid essence and right click on the ostrich.

Food Effect
Essence of Darkness Turns an ostrich into a wyvern ostrich. Heals wyvern ostriches.
Essence of Fire Turns an ostrich into an nether ostrich. Heals nether ostriches.
Essence of Light Transforms a ostrich into a unihorned ostrich. Heals unihorned ostriches.
Essence of Undead Turns an ostrich into a undead ostrich. Heals undead ostriches.

Usage[]

Despite not being very fast when it comes to speed, elephants and mammoths can still be useful nonetheless. They cannot fit through single or more block-wide openings due to their size, however. Elephants and mammoths are great when it comes to climbing up hills or mountains, as they can jump high enough to clear up to four or five block heights. They can also be given tusks to destroy blocks that are in their path, which can be useful for mining expeditions, gathering resources or clearcutting through forests.

Equipment

Tamed elephants or mammoths can be equipped with an elephant harness, three kinds of tusks, and an elephant chest. A Songhua River mammoth can also wear a mammoth platform to carry an extra player. Calves cannot be equipped with anything.

Two decorative items, the elephant garment and elephant howdah, are exclusive to Asian elephants.

Equipment can only be removed by killing the elephant or mammoth, placing it in a pet amulet, or with shears. Upon death, the elephant or mammoth will drop the worn item(s).

Riding

A tamed Songhua River mammoth sitting.

Unlike many other rideable mobs, elephants cannot be given a saddle. Instead, the player has to equip the elephant or mammoth with an elephant harness or mammoth platform. These items allow you to ride them.

The harness allows extra items to be added to the elephant or mammoth. Only one player can go on the harness, but a mammoth platform can carry up to two riders.

If you ‘sneak’ near a tamed elephant or mammoth (shift key by default), it will sit for a short period of time. You can sit on it with right-click. To dismount your elephant or mammoth, press the shift key again.

If a whip is used on an elephant or mammoth when riding it, they will gain a short speed boost, and will also ram into any mobs that are in their way.

Storage

An elephant chest can be given to an elephant or a mammoth by right-clicking on them with it. Like other equipment, chests can be removed with shears.

Breaking blocks

Tusks can be given to an elephant or mammoth so they can break blocks. They cannot break all types of blocks, such as obsidian or bedrock, or blocks with unique properties. There are three different kinds of tusks: wooden tusks, iron tusks, and diamond tusks. Tusks can be equipped by right-clicking on the tamed adult elephant or mammoth, and can be removed by right-clicking on the elephant or mammoth with a pickaxe or shears. Mammoths are more effective at breaking blocks than elephants.

In multiplayer, elephants or mammoths wearing tusks will not destroy blocks by default. This is to prevent griefing.

Usage[]

Riding

Wyverns can be equipped with either saddles found in dungeons or a crafted saddle. When a wyvern has been tamed and saddled, the player can control it with the standard directional controls, jump or fly, and the mouse. You can dismount a wyvern with the dismount control, and descend with the descend control. Like other mountable mobs, a player can use any item while riding a wyvern.

A ridden wyvern will automatically run up any one block high slope. They can also run very fast, and are one of the most, if not, the fastest ridden mobs in Mo’ Creatures. Wyverns can fly much faster than pegasus or fairy horses, as well as minecarts. They can also be combined with speed potions.

Protection

Wyverns can be equipped with horse armor to reduce the damage it receives. All three types can be used, including iron, gold, or diamond. The only type of armor that wyverns can’t wear is crystal mount armor. To place armor on a wyvern, right-click on the wyvern with the armor. To take the armor off, use shears or place the wyvern in a pet amulet.

Sitting

A whip can be used to make tamed wyvern sit and remain stationary, this can prevent a tamed wyvern from flying away or getting lost.

Usage[]

Manticores can be generally considered to be one of the fastest means of transportation in Mo’ Creatures. They also have the ability to fly, which can be useful if you want to travel far distances.

Equipment

Tamed manticores can be equipped with either a saddle or crafted saddle, as well as a chest, giving it 18 slots of inventory space. Baby manticores cannot be equipped with anything. Equipment can be placed on a manticore by holding it and then right clicking on the manticore. A manticore’s inventory can be accessed by holding down shift and then right-clicking on it.

Chests can be given to a manticore by right-clicking on the manticore with the chest in hand, and afterwards the chest cannot be removed, except by killing the manticore, placing the manticore in a pet amulet, or by using shears. Upon death, the manticore will drop the attached chest and its contents.

Riding

Once a manticore is tamed and saddled, the player can control it with standard directional controls, jump, and the mouse. The player dismounts using the dismount control, and descends using the descend key.

A player can use any item while riding a manticore, including drinking or throwing potions; activating doors or redstone devices; using chests, crafting tables, and furnaces; breaking and placing blocks; and attacking with melee weapons or bows.

A ridden manticore will automatically run up any one block high slope. They can also run and fly relatively fast, and are much faster than pegasus or fairy horses. They can even be combined with speed potions. A ridden manticore can be made to jump, and holding the spacebar key will allow the manticore to fly, and the Z key can be used to make it descend.

It is impossible for a player to use a Nether portal while on a manticore. It is possible however, to enter the portal on the manticore and then dismount, sending the manticore through the portal on its own.

A tamed manticore can be renamed with by right-clicking on the manticore with a medallion, name tag or book.

Behavior[]

A 3×3 square of red mushrooms that were spawned by a birch ent.

Ents wander around aimlessly, avoiding cliffs high enough to cause fall damage (despite being immune to damage) and staying out of water. If an ent is provoked, it will give chase towards the player and throw them high into the air, which can cause fall damage or even death, unless the player is wearing boots enchanted with Feather Falling. Ents also attract small creatures.

Ents are invulnerable to almost all forms of damage, including drowning, suffocating, lava, wither, harming potions, poison, arrows, fall damage, and explosions, making any attempts to kill them useless. Their only weaknesses are an axe and fire.

If the player hurts an ent with a tamed wolf nearby, the wolf will attempt to attack the ent, but will deal no damage, and the wolf will only end up pushing it.

Ents have the ability to create a 3×3 square of plants and mushrooms (flowers such as poppies or dandelions, brown and red mushrooms, saplings, grass, and ferns). They will do this at random intervals. Keep in mind that this will replace any blocks in the 3×3 area, including chests, hoppers, or any other blocks that store items. To reduce the likelihood of this occurring, keep ents away from houses, villages or other buildings where items have been stored to prevent any loss.

Рецепты[]

Добавление новых существ, а с ними, соответственно, и новых предметов побудило автора создать новые рецепты.

Ингредиенты Процесс Результат Описание
Кожа +Золотой слиток Медальон Позволяют приручать животных, давать им имена и переименовывать.
Сердце нежити +Гнилая плоть +Колба Эссенция нежити Позволяет превратить лошадь в лошадь-зомби. Также позволяет превратить единорога или пегаса в единорога-зомби или пегаса-зомби. Получить можно из дикой лошади-зомби, которая спаунится по ночам.
Сердце огня +Огонь +Колба Эссенция огня Позволяет превращать полу-лошадь полу-зебру (англ. Zorse) в кошмар. Также позволяет вылечить кошмара. Сердце огня можно получить из дикого кошмара, обитающего в Нижнем мире.
Сердце тьмы +Жемчуг Края +Колба Эссенция тьмы Используется для превращения обычных мобов в тёмных. Например, с помощью Эссенции тьмы можно получить из Зебры-Лошади (англ. Zorse) Лошадь-Летучую мышь или из страуса (прирученного) — страусо-виверну (летает только вверх, но не вперёд — возможно глюк).
Эссенция тьмы +Эссенция огня +Эссенция нежити Эссенция света Используется для выведения редких лошадей. Лечит Пегасов, Единорогов и Сказочных лошадей.
Железный слиток +Чёрная шерсть Железная лошадиная броня Лошади теперь могут носить доспехи, от слабых до более крепких. Они смягчают урон наносимый лошади.
Золотой слиток +Красная шерсть Золотая лошадиная броня Лошади теперь могут носить доспехи, от слабых до более крепких. Они смягчают урон наносимый лошади.
Алмаз +Синяя шерсть Алмазная лошадиная броня Лошади теперь могут носить доспехи, от слабых до более крепких. Они смягчают урон наносимый лошади.
Стекло +Алмаз Кристальная лошадиная броня Лошади теперь могут носить доспехи, от слабых до более крепких. Они смягчают урон наносимый лошади. Кристальная лошадиная броня надевается только на сказочных лошадей
Дубовые доски +Песок Кошачий туалет Кошки будут пользоваться им, поев, после чего кошачий туалет станет «использованным». «Использованный» туалет привлекает монстров. Можно почистить туалет при помощи песка, или просто оставив его ненадолго. Подобрать можно с помощью клика ПКМ с киркой в руке. Переносить кошачий туалет можно на голове, кликнув на него ПКМ без кирки в руках.
Сырая треска +Сырая свинина Еда для питомцев
Сахар Кубик сахара Можно использовать для приручения лошадей, или для восстановления 3 () здоровья
Кожа +Кошачий коготь +Железный слиток Кнут С помощью него можно отдавать команды кошкам, BigCats или лошадям, например стоять/двигаться.
Кожа +Железный слиток Лошадиное седло Также лошадиное седло можно скрафтить, разместив посередине седло, а прямо под ним железный слиток.
Нить Клубок шерсти Завидя его у вас в руках, находящиеся поблизости кошки начнут следовать за вами. Получив клубок, кошки будут бегать и кружиться, играя с ним.
Нить Поводок С помощью него можно водить за собой несколько ручных зверей, например, BigCats, лошадей, или коз. Также с помощью него можно снимать кошек с дерева и переносить за ноги (кошки этого не любят). Животное, на которое одет поводок, не станет далеко от вас убегать. Когда вы снимете поводок, он автоматически попадет к вам в инвентарь.
Эссенция света +Око Края +Огненный стержень Посох мира виверн Посох мира виверн (Wyvern Portal Staff) используется для телепортации в мир виверн.

Находясь в обычном мире вы можете телепортироваться в мир виверн откуда угодно. Но если вы находитесь в мире виверн, то телепортироваться в обычный мир с помощью посоха можно будет только находясь у кварцевого алтаря.
Посох мира виверн можно использовать всего четыре раза.

Акульи зубыилиКрокодилья кожа Кольчужный шлем Кольчужная броня по эффективности немного лучше золотой и в игре без модов доступна только через торговлю. Броня из крокодиловой кожи по эффективности равна кожаной, то есть самой непрочной в игре броне.
Акульи зубыилиКрокодилья кожа Кольчужная кираса Кольчужная броня по эффективности немного лучше золотой и в игре без модов доступна только через торговлю. Броня из крокодиловой кожи по эффективности равна кожаной, то есть самой непрочной в игре броне.
Акульи зубыилиКрокодилья кожа Кольчужные поножи Кольчужная броня по эффективности немного лучше золотой и в игре без модов доступна только через торговлю. Броня из крокодиловой кожи по эффективности равна кожаной, то есть самой непрочной в игре броне.
Акульи зубыилиКрокодилья кожа Кольчужные ботинки Кольчужная броня по эффективности немного лучше золотой и в игре без модов доступна только через торговлю. Броня из крокодиловой кожи по эффективности равна кожаной, то есть самой непрочной в игре броне.

Variations[]

Wyverns will typically spawn using one of 9 different skins. These include: green (jungle), yellow (sand), orange-red (savanna), light green (swamp), icy blue (Arctic), brown (mountain), grey (cave), blue (sea), and red (mother).

Image Type
Jungle wyvern
Swamp wyvern
Savanna wyvern
Sand wyvern
Arctic wyvern
Cave wyvern
Mountain wyvern
Sea wyvern

Mother wyvern

Mother wyverns are the largest and rarest types of wyverns. Their appearance is bright red, so don’t get confused between a savanna wyvern and a mother. Wild mother wyverns are much smaller than tamed mother wyverns, being at least the same size as a common wyvern.

Since they are so rare, they can be very hard to find. After you hatch a mother wyvern egg and wait a while, you will see that they get bigger than the more common wyverns; mother wyverns are at least twice the size of normal wyverns when they are fully grown. A mother wyvern can be given either an essence of undead, dark, or light. However, since mother wyverns are red, they cannot be given an essence of fire.

Ghost wyvern

A ghost wyvern has a chance of spawning when a tamed wyvern has been killed. Ghost wyverns can also be equipped with a saddle, chest, and horse armor, just like regular wyverns. There is a 25% chance that a ghost wyvern will spawn when killed. Wyverns can become a ghost regardless of their size even if they’re not fully grown. There are 12 types of ghost wyverns. Wyverns that are killed will have their respective variant pass on into the ghost’s form, and they each behave in the same way. It is possible to see through a ghost wyvern, as they are transparent.

Light wyvern

A light wyvern is creamy-white in color, and can be obtained by giving a mother wyvern an essence of light.

A light wyvern.

Dark wyvern

A dark wyvern is black in color, and has red eyes. They can be obtained by giving a mother wyvern an essence of darkness.

A dark wyvern.

Undead wyvern

An undead wyvern is rotting-green in color, and can be created by giving a mother wyvern an essence of undead. They take damage from splash potions of Healing, and are healed with splash potions of Harming. They also take extra damage from the Smite enchantment.

An undead wyvern.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector