Units (age of mythology)
Содержание:
- Campaign[]
- Звук в Age of Mythology: Extended Edition отсутствует или пропадает в заставках
- Фабула
- Testing the AV1 codec
- Soundtrack[]
- Низкий FPS, Age of Mythology: Extended Edition тормозит, фризит или лагает
- Age of Mythology. Extended Edition (Русская версия)
- Submitting patches
- Trivia[]
- Testing the AV1 codec
- Появляется чёрный экран в Age of Mythology: Extended Edition
- Все определения AOM
- Что означает AOM в тексте
- Геймплей
- Особенности Age of Mythology: Extended Edition
- Testing the AV1 codec
- Submitting patches
Campaign[]
Unlike the campaign modes in Age of Empires and Age of Empires II, Age of Mythology has only one central campaign, Fall of the Trident. This tells the story of Arkantos, an Atlantean admiral who is sent on a quest to regain favor from Poseidon, god of the Atlanteans.
Arkantos’ quest takes him to the Trojan War, where he meets Ajax, Agamemnon, and Odysseus and helps them to win the war. He then continues his travels and meets Chiron, who advises him to pursue the cyclops Gargarensis, a devotee of Poseidon. Arkantos, Ajax, and Chiron travel through the Underworld in their search for Gargarensis, and end up in Egypt.
In Egypt, Arkantos meets Amanra, a mercenary queen, who asks for his help in a domestic matter. He obliges, and helps her to defeat an ally of Gargarensis, Kemsyt. While in Egypt, Arkantos learns the truth about Gargarensis: he hopes to gain immortality by freeing the Titan Kronos from Tartarus. He continues north, still in search of Gargarensis.
In the Norse lands, Arkantos meets Reginleif, a Valkyrie, and together they attempt to prevent Ragnarök from taking place. They encounter Gargarensis again, and he traps them in a small valley with no escape. In this valley, they must survive onslaughts from Gargarensis’ forces, and wait for aid from Odysseus.
While the heroes are fighting Gargarensis’ forces, he establishes himself in Atlantis, locking up its former leaders. To conclude the campaign, Arkantos and his allies march on Atlantis, and Zeus bestows his blessing upon Arkantos, giving him the power to defeat Poseidon and Gargarensis. Arkantos uses this power to kill a living Statue of Poseidon and Gargarensis. Poseidon, enraged that he failed, destroys Atlantis. Arkantos is unable to escape but is immortalized by Athena and becomes a god.
The Golden Gift Add-on Campaign
An official campaign, The Golden Gift, was released as a download on Microsoft’s website. The campaign follows adventures of Brokk and Eitri, the dwarves who appeared in the Age of Mythology campaign. The plot unfolds with both dwarves planning to create a giant Golden Boar as an offering to the Norse God Freyr. While working separately, Brokk is approached by Skult (also from Fall of the Trident) who warns him that Eitri is making preparations to create the Boar without his brother, of which Eitri is also told the same about Brokk. As both brothers race to complete the Boar in the great forge, Skult steals the finished piece and hold it in Loki’s fortress. The brothers eventually assault the base and the Boar is eventually retrieved and successfully offered to Freyr.
Звук в Age of Mythology: Extended Edition отсутствует или пропадает в заставках
- В трее нажмите ПКМ по значку динамика;
-
В открывшемся меню необходимо выбрать пункт
«Звуки»
; -
Следом необходимо выбрать устройство (это могут быть либо динамики, либо наушники) и
нажать на
«Свойства»
; -
Перейти на соседнюю вкладку
«Дополнительно»
; -
Отыщите меню под названием
«Формат по умолчанию»
, чтобы задать значение, но
оно должно быть ниже текущего; -
Нажмите
«Применить»
, откройте Age of Mythology: Extended Edition и проверьте результат проделанной
работы.
- Вновь в трее ПКМ по значку динамика;
-
В меню отыщите функцию под названием
«Пространственный звук»
, чтобы
отключить; - Остаётся лишь перезапустить Age of Mythology: Extended Edition и проверить результат.
Фабула
Ваш основной персонаж, которого вы сами сможете создать в процессе игры, путешествует по древним мирам, пытаясь защитить народ от коварных мифических существ. Сюжетная линия игры весьма интересна, поскольку вы сами сможете создавать и управлять вашими главными героями. Выбрав себе древний Египет, вы сможете создать ужасающих для врагов кентавров и минотавров. Это довольно опасные существа для противника. В древнем Египте вы сможете создать уникальных скорпионов, а вот в Скандинавии вы создадите удивительных и огромных викингов, которые будут отчаянно бороться за свои территории. Помимо всего, вы сможете строить оборонительные сооружения, есть возможность переманивать крестьян на свою сторону, создавая из них уникальных мифических воинов. Но в данном дополнении появится возможность еще создавать уникальных атлантов и титанов, чья сила просто разрушительна. Именно это отличительная черта данного дополнения. Как полубог вы сможете стать лидером мифических созданий.
Testing the AV1 codec
Testing basics
Currently there are two types of tests in the AV1 codec repository:
- Unit tests.
- Example tests.
The unit tests can be run at build time:
The example tests require a bash shell and can be run in the following manner:
IDE hosted tests
By default the generated projects files created by CMake will not include the
runtests and testdata rules when generating for IDEs like Microsoft Visual
Studio and Xcode. This is done to avoid intolerably long build cycles in the
IDEs— IDE behavior is to build all targets when selecting the build project
options in MSVS and Xcode. To enable the test rules in IDEs the
variable must be enabled at CMake generation time:
Downloading the test data
The fastest and easiest way to obtain the test data is to use CMake to generate
a build using the Unix Makefiles generator, and then to build only the testdata
rule:
The above make command will only download and verify the test data.
Soundtrack[]
A soundtrack to Age of Mythology was released on October 22, 2002, under the record label «Sumthing Else». Music director Steven Rippy said the game’s score, and soundtrack, were based on musicians including Peter Gabriel, Tuatara, and Bill Laswell, as well as the video game Grim Fandango. He also said that the musical work done on Age of Mythology was unlike anything he had done before. An example of this was «writing for a seventy-piece orchestra and then flying out to Washington to record it.» Sound artist Kevin McMullan agreed, stating that «working with a live orchestra and creating a dynamic music system have been the most unique aspects of this project.»
According to the Making of Age of Mythology, unlike previous Age of Empires games, Age of Mythology used real life instruments from the Ancient Greek, Egyptian, and Scandinavian eras, for a «Natural» feeling, some non-Antiquity instruments were used such as a Toy Piano (for the credits song for example) along with Indian Tablas and Persian Ney Flutes were used as well, despite being from areas the game did not cover.
In their review of the soundtrack, Avalanche Online stated that «Age of Mythology has an acustic [sic] sound that brings you back to the Earth’s roots.» The only criticism in the review was for the 16th track; «Gary’s Reserve,» with the reviewer writing «Whatever possessed them to place a jazzy dance track on the end of the wondrous non electric musical heaven and make it feel so out of place is beyond me.» Regardless of this, the soundtrack was still rated 10 out of 10, and its review concluded with the statement «I really cannot enthuse over this soundtrack enough.»
Track listing
The tracks appearing on the soundtrack are as follows:
- Cat Named Mittens, A (Main Title)
- Eat Your Potatoes
- Chocolate Outline
- Never Mind The Slacks And Bashers
- Suture Self
- Flavor Cats (In The Comfort Zone)
- Slaysenflite, (Fine Layers Of)
- Hoping For Real Betterness
- Adult Swim
- Ballad Of Ace LeBaron, The
- In A Pile Of Its Own Good
- Behold The Great Science Fi
- Have You Met Her Thunder (Trailer Soundtrack)
- If You Can Use A Doorknob (Victory Theme)
- Ma’am…Some Other Sunset (Defeat Theme)
- Gary’s Reserve (End Credits)
- Eat Your Potatoes – (quiet mix)
Низкий FPS, Age of Mythology: Extended Edition тормозит, фризит или лагает
-
Запустите диспетчер задач и в процессах найдите строку с названием игры
(Age of Mythology: Extended Edition). Кликайте ПКМ по ней и в меню выбирайте
«Приоритеты»
, после
чего установите значение
«Высокое»
. Теперь остаётся лишь перезапустить
игру. -
Уберите всё лишнее из автозагрузки. Для этого все в том же диспетчере задач нужно
перейти во вкладку
«Автозагрузка»
, где нужно отключить лишние процессы при
запуске системы. Незнакомые приложения лучше не трогать, если не знаете, за что они
отвечают, иначе рискуете испортить запуск системы. -
А также рекомендуем в настройках, связанных с энергопотреблением, установить
«Максимальную производительность»
. То же касается и видеокарты: нужно
установить максимальную производительность в настройках графического процессора (это
можно сделать в
«Управлении параметрами 3D»
), а в фильтрации текстур
выбирайте параметр
«Качество».
-
Если ваша видеокарта от Nvidia по возрасту не старше серии графических процессоров
GTX 10, тогда частоту кадров вполне реально поднять за счёт ускорения работы с
видеокартой. Для реализации задуманного опять-таки нужно открыть
«Панель
управления»
Видеокарты, перейти
в уже знакомую вкладку
«Управление параметрами 3D»
и выбрать в списке с
программами игру, после чего отыскать
«Вертикальный синхроимпульс»
и кликнуть
по нему, чтобы в меню выставить параметр
«Быстро»
. -
Следует удалить временные папки, ненужные файлы и кэш. На просторах интернета можно
найти кучу самых разных программ, которые помогают это сделать. Мы рекомендуем
воспользоваться для этого программойBleachBit
или
CCleaner
.
-
Проведите дефрагментацию или оптимизацию жёсткого диска. Для этого перейти в
«Свойства жёсткого диска»вкладка
«Сервис»«Дефрагментация» или
«Оптимизация»
. Кроме того, там же можно провести проверку/очистку диска, что
в некоторых случаях помогает. -
В конце концов, перейдите на простое оформление, чтобы компьютер не нагружался
ресурсоёмкими эффектами. К примеру, можно смело отключать встроенные отладчики,
индексирование поиска и многое другое.
Лучшие видеокарты для комфортной игры в 1080p
Пусть 4K доминирует в заголовках и привлекает многих техноблоггеров, сейчас большинство игроков
предпочитает Full HD и будет это делать еще несколько…
Age of Mythology. Extended Edition (Русская версия)
Созданная в лучших традициях великих хитов Age of Empires и Age of Kings, она достойна занять место в коллекции любого, даже самого продвинутого игрока! Девять абсолютно разных народов, у каждого из них – уникальные умения и дарования свыше. Эпические сражения в атмосфере древних легенд и сказаний. Здесь воюют даже древние боги Греции, Египта и скандинавских стран. Ведь это эпоха, когда потоками льется кровь, а люди поклоняются великим небожителям. Эпоха мифов и легенд! Издание также включает официальное продолжение игры – The Titans. Игроки смогут взять под контроль совершенно новую расу и создать самое разрушительное существо – огромного боевого титана! С его участием битвы приобретают невиданный доселе размах, а сметать с лица земли вражеские полчища стало еще интереснее и намного приятнее.Полное золотое издание прославленной стратегии в реальном времени! Потрясающий игровой процесс, приятная графика и великолепный баланс сразу же вывели эту игру на особый уровень. Созданная в лучших традициях великих хитов Age of Empires и Age of Kings, она достойна занять место в коллекции любого, даже самого продвинутого игрока! Девять абсолютно разных народов, у каждого из них – уникальные умения и дарования свыше. Эпические сражения в атмосфере древних легенд и сказаний. Здесь воюют даже древние боги Греции, Египта и скандинавских стран. Ведь это эпоха, когда потоками льется кровь, а люди поклоняются великим небожителям. Эпоха мифов и легенд!Издание также включает официальное продолжение игры – The Titans. Игроки смогут взять под контроль совершенно новую расу и создать самое разрушительное существо – огромного боевого титана! С его участием битвы приобретают невиданный доселе размах, а сметать с лица земли вражеские полчища стало еще интереснее и намного приятнее. В игре предусмотрена поддержка двух языков, игрок сам сможет сделать выбор между официальной английской версией и полной локализацией.Age of Mythology – стратегия в реальном времени, которая является спин-оффом серии Age of Empires. В отличие от основной серии, эта игра больше сфокусирована на мифах и легендах, нежели на исторических событиях. В Age of Mythology представлено три сценария: за древних греков, скандинавов и египтян. Выбрав одну из фракций и бога, которому будут поклоняться ваши жители, вам предстоит построить свой мир, защищаясь от различных напастей. Мультиплеер также присутствует, и состоит он из семи режимов.Ключевые особенности игрыAge of Mythology. Extended Edition (Русская версия):- Оригинальная Age of Mythology + официальный аддон Age оf Mythology: The Titans- Развивайте свои стратегические таланты на протяжении двух эпических кампаний- Трехмерный мир, различные земные ландшафты и водные пространства, великолепные спецэффекты- В аддоне The Titans создайте огромного Титана, разрушайте города врагов, уничтожайте целые армии!Дополнения игрыAge of Mythology. Extended Edition (Русская версия):- Tale of the Dragon- The Titans- Golden Gift CampaignМинимальные системные требования игрыAge of Mythology. Extended Edition (Русская версия):- Операционная система: Microsoft Windows XP /Windows Vista (SP1) / Windows 7- Процессор: Pentium 4 / Athlon XP 1.8 ГГц- Оперативная память: 512 мб- Видеокарта: 3D-ускоритель с 128 Мб памяти- Звуковая карта: Звуковое устройство, совместимое с DirectX 9.0с — Свободное место на жестком диске: 3 Гб
Жанр: СтратегияЯзык интерфейса: Русский (Новый Диск / ZoG v.1.1) / АнглийскийЯзык озвучки: Русский (Новый Диск) / АнглийскийИнсталлятор (xatab) v.2.7.911Размер: 1,74 ГбОблачное хранилище:пароль на архив: igrozoom.ruСетевое хранилище:
Жанр: Стратегии / Башенки
Submitting patches
We manage the submission of patches using the Gerrit code review tool. This tool implements a workflow on top of the Git version control system to ensure that all changes get peer reviewed and tested prior to their distribution.
Browse to AOMedia Git index and login with your account (Gmail credentials, for example). Next, follow the Password link at the top of the page. You’ll be given instructions for creating a cookie to use with our Git repos.
Contributor agreement
You will be required to execute a contributor agreement to ensure that the AOMedia Project has the right to distribute your changes.
Testing your code
The testing basics are covered in the above.
In addition to the local tests, many more (e.g. asan, tsan, valgrind) will run through Jenkins instances upon upload to gerrit.
Commit message hook
Gerrit requires that each submission include a unique Change-Id. You can assign one manually using git commit —amend, but it’s easier to automate it with the commit-msg hook provided by Gerrit.
Copy commit-msg to the directory of your local repo. Here’s an example:
$ curl -Lo aom/.git/hooks/commit-msg https://chromium-review.googlesource.com/tools/hooks/commit-msg # Next, ensure that the downloaded commit-msg script is executable: $ chmod u+x aom/.git/hooks/commit-msg
See the Gerrit documentation for more information.
Upload your change
The command line to upload your patch looks like this:
$ git push https://aomedia-review.googlesource.com/aom HEAD:refs/for/master
Incorporating reviewer comments
If you previously uploaded a change to Gerrit and the Approver has asked for changes, follow these steps:
- Edit the files to make the changes the reviewer has requested.
- Recommit your edits using the —amend flag, for example:
$ git commit -a --amend
- Use the same git push command as above to upload to Gerrit again for another review cycle.
In general, you should not rebase your changes when doing updates in response to review. Doing so can make it harder to follow the evolution of your change in the diff view.
Submitting your change
Once your change has been Approved and Verified, you can “submit” it through the Gerrit UI. This will usually automatically rebase your change onto the branch specified.
Sometimes this can’t be done automatically. If you run into this problem, you must rebase your changes manually:
$ git fetch $ git rebase origin/branchname
If there are any conflicts, resolve them as you normally would with Git. When you’re done, reupload your change.
Trivia[]
- The Egyptians of Age of Mythology draw notable influence from Hellenistic Egypt (when the Ptolemaic dynasty ruled), evident from the presence of Catapults, the Lighthouse, and War Elephants.
- Some of their Myth Units refer to other Afro-Asiatic peoples; the Roc (drawn from Arabian mythology), and Leviathan (drawn from Hebrew mythology, in turn of Phoenician
Also, thanks to their Barracks units (who represent generic Bronze Age troops, armed with epsilon axes, spears and slings), and the Chariot Archer and Camelry units, they can be used to represent some of the above-mentioned peoples.
/Canaanite influence).
Cultures in Age of Mythology |
||||
---|---|---|---|---|
Age of Mythology | The Titans | Tale of the Dragon | ||
Greeks | Egyptians | Norse | Atlanteans | Chinese |
Testing the AV1 codec
Testing basics
There are several methods of testing the AV1 codec. All of these methods require
the presence of the AV1 source code and a working build of the AV1 library and
applications.
3. Encoder tests:
When making a change to the encoder run encoder tests to confirm that your
change has a positive or negligible impact on encode quality. When running these
tests the build configuration should be changed to enable internal encoder
statistics:
The repository contains scripts intended to make running these tests as simple
as possible. The following example demonstrates creating a set of baseline clips
for comparison to results produced after making your change to libaom:
After making your change and creating the baseline clips, you’ll need to run
encodes that include your change(s) to confirm that things are working as
intended:
After creating both data sets you can use to generate a
report that can be viewed in a web browser:
You can view the report by opening mytweak.html in a web browser.
IDE hosted tests
By default the generated projects files created by CMake will not include the
runtests and testdata rules when generating for IDEs like Microsoft Visual
Studio and Xcode. This is done to avoid intolerably long build cycles in the
IDEs— IDE behavior is to build all targets when selecting the build project
options in MSVS and Xcode. To enable the test rules in IDEs the
variable must be enabled at CMake generation time:
Downloading the test data
The fastest and easiest way to obtain the test data is to use CMake to generate
a build using the Unix Makefiles generator, and then to build only the testdata
rule:
The above make command will only download and verify the test data.
Sharded testing
The AV1 codec library unit tests are built upon gtest which supports sharding of
test jobs. Sharded test runs can be achieved in a couple of ways.
1. Running test_libaom directly:
To create a test shard for each CPU core available on the current system set
to the number of CPU cores on your system minus one.
2. Running the tests via the CMake build:
The maximum number of test targets that can run concurrently is determined by
the number of CPUs on the system where the build is configured as detected by
CMake. A system with 24 cores can run 24 test shards using a value of 24 with
the parameter. When CMake is unable to detect the number of cores 10 shards
is the default maximum value.
Появляется чёрный экран в Age of Mythology: Extended Edition
-
Драйверы установлены/обновлены, но Age of Mythology: Extended Edition всё равно отказывается работать
нормально? Тогда нужно проверить ПО, установлены ли вообще необходимые библиотеки? В
первую очередь проверьте наличие библиотек
Microsoft Visual C++
и
.Net
Framework
, а также наличие «свежего»
DirectX
. -
Если ничего из вышеописанного не дало нужного результата, тогда пора прибегнуть к
радикальному способу решения проблемы: запускаете Age of Mythology: Extended Edition и при появлении
чёрного экрана нажимаете сочетание клавиш «Alt+Enter», чтобы игра переключилась на
оконный режим. Так, возможно, откроется главное меню игры и удастся определить
проблема в игре или нет. Если удалось перейти в оконный режим, тогда переходите в
игровые настройки Age of Mythology: Extended Edition и меняйте разрешение (часто получается так, что
несоответствие разрешения игры и рабочего стола приводит к конфликту, из-за которого
появляется чёрный экран). -
Причиной этой ошибки также могут послужить различные программы, предназначенные для
захвата видео и другие приложения, связанные с видеоэффектами. А причина простая –
появляются конфликты. -
И напоследок – проблема, вероятнее всего, может быть связана с технической
составляющей «железа». Видеоадаптер может перегреваться, как и мосты на материнской
плате, что влечёт за собой уменьшенное энергопотребление видеокарты. Мы не будем
вдаваться в детальные технические подробности, поэтому просто рекомендуем в
обязательном порядке почистить свою машину от пыли и также поменять термопасту!
Все определения AOM
Акроним | Определение |
---|---|
AOM | Arthroophthalmopathy, потомственный прогрессивной |
AOM | Австралийский параметры рынка |
AOM | Адаптивная модуляция ортогональных |
AOM | Академия управления |
AOM | Акупунктуры и Восточной медицины |
AOM | Акусто оптический модулятор |
AOM | Алфавит мужественности |
AOM | Америка на ходу |
AOM | Ангел музыки |
AOM | Ангелы милосердия |
AOM | Анналы математики |
AOM | Армия оккупационные медали |
AOM | Артист месяца |
AOM | Аспектно ориентированное моделирование |
AOM | Ассоциация Minemen |
AOM | Ассоциация des Officiers de la морской |
AOM | Ассоциация Онтарио акушерок |
AOM | Атака операций модель |
AOM | Аура одно движение |
AOM | Воздух над двигателем |
AOM | Возраст Мифология |
AOM | Возраст совершеннолетия |
AOM | Выравнивание объекта на карте |
AOM | Годовой эксплуатации и техническое обслуживание |
AOM | Добавление модуля |
AOM | Злой старик |
AOM | Искусство движения |
AOM | Любой другой вопрос |
AOM | Магистр искусства акушерских |
AOM | Менеджер операций бухгалтерского учета |
AOM | Метод активного кислорода |
AOM | Минимумы аэродрома операционной |
AOM | Миссии оперативной доступности |
AOM | Модель объектов автоматизации |
AOM | Модель угловых накладок |
AOM | Модулятор оптико акустические |
AOM | Награда за заслуги |
AOM | Объектная модель приложения |
AOM | Острый средний отит |
AOM | Площадь Operations Manager |
AOM | Помощник Operations Manager |
AOM | Помощник офис-менеджера |
AOM | После операции обслуживания |
AOM | Руководство по летной эксплуатации самолета |
AOM | Руководство по эксплуатации самолета |
AOM | Самолеты на механические |
AOM | Управление приложениями OSI |
AOM | Управления активных операций |
AOM | Уступка ипотеки |
AOM | Форпост рыболовов и морских |
AOM | Юрист O-Matic |
Что означает AOM в тексте
В общем, AOM является аббревиатурой или аббревиатурой, которая определяется простым языком. Эта страница иллюстрирует, как AOM используется в обмена сообщениями и чат-форумах, в дополнение к социальным сетям, таким как VK, Instagram, Whatsapp и Snapchat. Из приведенной выше таблицы, вы можете просмотреть все значения AOM: некоторые из них образовательные термины, другие медицинские термины, и даже компьютерные термины. Если вы знаете другое определение AOM, пожалуйста, свяжитесь с нами. Мы включим его во время следующего обновления нашей базы данных. Пожалуйста, имейте в информации, что некоторые из наших сокращений и их определения создаются нашими посетителями. Поэтому ваше предложение о новых аббревиатур приветствуется! В качестве возврата мы перевели аббревиатуру AOM на испанский, французский, китайский, португальский, русский и т.д. Далее можно прокрутить вниз и щелкнуть в меню языка, чтобы найти значения AOM на других 42 языках.
Геймплей
Age of Mythology The Titans скачать торрент бесплатно можно на нашем сайте, в отличие от других компьютерных игры в жанре, имеет прекрасную графику в формате HD. Большинство считают, что и без неё можно обойтись, в принципе, вы может быть правы. Но вы попробуйте сравнить пару игры с разной графикой, и сразу же заметите разницу и преимущества. Во время прохождения, вам будет казаться, что вы смотрите на реальных героев, которые находятся прямо возле вас, а не на мониторе.
Разработчики игровой процесс игры не стали кардинально менять, в принципе он остался прежним, сохранив верность традициям оригинальной игры. И это, конечно же, хорошо. Самым главным достоинством, безусловно, является упор на мифологию, взаимодействия различных и необычных свойств персонажей. Для того, чтобы выбрать существ в зависимости от нации, необходимо потрудиться и раздобыть специальное средство — благосклонность богов. Кроме богов и вышеупомянутых персонажей, в игре имеются вполне обычные люди самых разных классов, но, к сожалению, они очень слабы и не всегда справляются в противостоянии. Конечно же, все нации уникальны, и они отличаются не только визуально, но и традициями, способами развития, а также структурой боевых действий.
Все решения, которые вы принимаете, очень важны для дальнейших ваших возможностей. Ведь они могут стать решающей цепочкой, и, конечно же, определяют, каких из существ вам будет разрешено использовать.
Графика в игре значительно изменилась, и дополнилась разнообразными эффектами. Благодаря этому, Age of Mythology: Extended Edition как бы омолодилась и обрела совершенно новое лицо, а также стала намного лучше технически. В общем, получился вполне годный и добротный ремейк для поклонников классической игры.
Особенности Age of Mythology: Extended Edition
- В игре добавлена смена дня и ночи.
- Значительно улучшена графическая составляющая.
- Есть возможность поддержки Workshop mod manager.
- Интегрирование со Steam. Имеются достижения, карточки, мультиплеер, Cloud saves.
- Интегрированная поддержка Twitch и Treaty Mode.
На этой странице по кнопке ниже вы можете скачать Age of Mythology: Extended Edition через торрент бесплатно.
Testing the AV1 codec
Testing basics
There are several methods of testing the AV1 codec. All of these methods require
the presence of the AV1 source code and a working build of the AV1 library and
applications.
3. Encoder tests:
When making a change to the encoder run encoder tests to confirm that your
change has a positive or negligible impact on encode quality. When running these
tests the build configuration should be changed to enable internal encoder
statistics:
The repository contains scripts intended to make running these tests as simple
as possible. The following example demonstrates creating a set of baseline clips
for comparison to results produced after making your change to libaom:
After making your change and creating the baseline clips, you’ll need to run
encodes that include your change(s) to confirm that things are working as
intended:
After creating both data sets you can use to generate a
report that can be viewed in a web browser:
You can view the report by opening mytweak.html in a web browser.
IDE hosted tests
By default the generated projects files created by CMake will not include the
runtests and testdata rules when generating for IDEs like Microsoft Visual
Studio and Xcode. This is done to avoid intolerably long build cycles in the
IDEs— IDE behavior is to build all targets when selecting the build project
options in MSVS and Xcode. To enable the test rules in IDEs the
variable must be enabled at CMake generation time:
Downloading the test data
The fastest and easiest way to obtain the test data is to use CMake to generate
a build using the Unix Makefiles generator, and then to build only the testdata
rule:
The above make command will only download and verify the test data.
Adding a new test data file
First, add the new test data file to the bucket of the
project on Google Cloud Platform. You may need to ask someone
with the necessary access permissions to do this for you.
This command grants the group READ access to the file named
«test-data-file-name» in the bucket.
Once the new test data file has been added to , create a CL to
add the name of the new test data file to and add
the SHA1 checksum of the new test data file to . (The SHA1
checksum of a file can be calculated by running the command on the
file.)
Sharded testing
The AV1 codec library unit tests are built upon gtest which supports sharding of
test jobs. Sharded test runs can be achieved in a couple of ways.
1. Running test_libaom directly:
To create a test shard for each CPU core available on the current system set
to the number of CPU cores on your system minus one.
2. Running the tests via the CMake build:
The maximum number of test targets that can run concurrently is determined by
the number of CPUs on the system where the build is configured as detected by
CMake. A system with 24 cores can run 24 test shards using a value of 24 with
the parameter. When CMake is unable to detect the number of cores 10 shards
is the default maximum value.
Submitting patches
Testing your code
The testing basics are covered in the
above.
In addition to the local tests, many more (e.g. asan, tsan, valgrind) will run
through Jenkins instances upon upload to gerrit.
Commit message hook
Gerrit requires that each submission include a unique Change-Id. You can assign
one manually using git commit —amend, but it’s easier to automate it with the
commit-msg hook provided by Gerrit.
Copy commit-msg to the directory of your local repo. Here’s an
example:
Incorporating reviewer comments
If you previously uploaded a change to Gerrit and the Approver has asked for
changes, follow these steps:
- Edit the files to make the changes the reviewer has requested.
- Recommit your edits using the —amend flag, for example:
- Use the same git push command as above to upload to Gerrit again for another
review cycle.
In general, you should not rebase your changes when doing updates in response to
review. Doing so can make it harder to follow the evolution of your change in
the diff view.
Submitting your change
Once your change has been Approved and Verified, you can “submit” it through the
Gerrit UI. This will usually automatically rebase your change onto the branch
specified.
Sometimes this can’t be done automatically. If you run into this problem, you
must rebase your changes manually:
If there are any conflicts, resolve them as you normally would with Git. When
you’re done, reupload your change.