Half-life 2 episode two скачать торрент

My Time At Portia (Русская версия)

Начните новую жизнь в очаровательном городе Портии! Восстановите мастерскую своего отца и верните ей былую славу! Выполняйте заказы, выращивайте урожай, заботьтесь о животных и заводите друзей среди своеобразных обитателей очаровательного постапокалиптического мира! Вооружившись справочником и старым верстаком отца, вы будете заниматься собирательством, добывать ресурсы и создавать предметы, чтобы стать лучшим мастером в Портии. Помогите местным жителям восстановить город и раскрыть секреты, которые таятся в его глубинах. И будьте готовы к тому, что путь будет нелегким!

Past Cure (Русская версия)

Past Cure – игра в стиле психологического триллера, обрамленного мрачными декорациями. Здесь стерта грань между вымыслом сновидений и реальностью. Некоторые события не поддаются логике. Сюжет традиционен для хорошего триллера. История запутана, а ощущение постоянного напряжение преследует геймера от момента знакомства с Иэном и до логического завершения истории. Или не очень логического? В центре запутанного и мрачного сюжета, состоящего из обрывков памяти главного героя, находится бывший военнослужащий Иэн, который завершил свою карьеру и теперь пытается найти покой и умиротворение в доме своего родного брата.

Development

There were two distinct Ravenholm-centered Half-Life 2 episodes in development at various points from 2005-2007. It is not entirely clear if either of these would have actually been titled Half-Life 2: Episode Four, although this was the internal name for these projects at Valve.

Warren Spector/Junction Point Studios’ Episode Four

The Ravenholm-centered Half-Life 2 episode originally began development through Warren Spector’s Junction Point Studios. Maps from this project leaked in 2017. Spector described the game’s central mechanic as a «magnet gun» similar to the gravity gun but built on the concept of magnetizing nearby objects to solve puzzles. Spector wished to depict the events that occurred in Ravenholm prior to its appearance in Half-Life 2.

Arkane’s Ravenholm

Arkane Studios, the French video game studio, took up the Ravenholm project and started from scratch, internally referred to as Ravenholm. In Ravenholm‘s alpha story, the player takes on the role of Adrian Shephard, returning as the protagonist for the first time since Half-Life: Opposing Force. Set some time after Half-Life 2 but before Episode Two, Shephard wakes up in Ravenholm and meets Father Grigori in an old children’s hospital. Grigori provides Shephard with food and leads him on a journey to escape Ravenholm through a swarm of zombies. These zombies were different from Half-Life‘s zombies: rather than attaching to the head, headcrabs «bite» the victims, initiating a process more akin to a classic zombie from horror fiction. These zombies were much stronger and faster than a Standard Zombie, more closely resembling the zombies from the Left 4 Dead franchise (which Ravenholm pre-dated by several years). During the game it would be revealed that Grigori himself is infected and trying to stave off the infection as he helps Shephard along, until the end of the game when he mutates and Shepard would presumably have to fight him. The magnet gun created by Spector would have been kept, as well as other unique weapons including a nail gun which could be used to conduct electricity. The alpha build includes a melee «punch» mechanic that could be used when Shepard was out of ammunition.

Internally, Arkane considered Ravenholm a spin-off game rather than a Half-Life episode. However, Valve considered the game as part of the Half-Life 2 episodic project, which they were moving away from at the time Ravenholm was in development: the scope creep of Episode Two strongly suggested the company’s efforts were better spent on full-fledged games. Other problems emerged: Marc Laidlaw claims Ravenholm would have been «creatively constrained» due to it taking place before the events of Episode Two, while Arkane co-founder Raphaël Colantonio claims the game was taking longer to complete than Valve expected for its cost – by his estimate, the game needed at least another year of fine-tuning before it could be released.

To Arkane’s surprise, Valve pulled the plug on the game midway through development, with about 8 or 9 chapters already finished and playable. Despite Arkane’s frantic attempts to create an alpha build to show off their progress and in turn convince Valve to let them continue, Valve had made up their mind. Over a decade later, Arkane still keeps the alpha build in their system and occasionally shows it off to new employees, as a way to show a Half-Life game that never was.

Что сделать в первую очередь

  1. Скачайте и запустите всемирно известный CCleaner (скачать по прямой ссылке) — это программа, которая очистит ваш компьютер от ненужного мусора, в результате чего система станет работать быстрее после первой же перезагрузки;
  2. Обновите все драйверы в системе с помощью программы Driver Updater (скачать по прямой ссылке) — она просканирует ваш компьютер и обновит все драйверы до актуальной версии за 5 минут;
  3. Установите Advanced System Optimizer (скачать по прямой ссылке) и включите в ней игровой режим, который завершит бесполезные фоновые процессы во время запуска игр и повысит производительность в игре.

Half-Life 2: Episode Two не запускается. Ошибка при запуске. Решение

Half-Life 2: Episode Two установилась, но попросту отказывается работать. Как быть?

Выдает ли Half-Life 2: Episode Two какую-нибудь ошибку после вылета? Если да, то какой у нее текст? Возможно, она не поддерживает вашу видеокарту или какое-то другое оборудование? Или ей не хватает оперативной памяти?

Помните, что разработчики сами заинтересованы в том, чтобы встроить в игры систему описания ошибки при сбое. Им это нужно, чтобы понять, почему их проект не запускается при тестировании.

Обязательно запишите текст ошибки. Если вы не владеете иностранным языком, то обратитесь на официальный форум разработчиков Half-Life 2: Episode Two. Также будет полезно заглянуть в крупные игровые сообщества и, конечно, в наш FAQ.

Если Half-Life 2: Episode Two не запускается, мы рекомендуем вам попробовать отключить ваш антивирус или поставить игру в исключения антивируса, а также еще раз проверить соответствие системным требованиям и если что-то из вашей сборки не соответствует, то по возможности улучшить свой ПК, докупив более мощные комплектующие.

Gameplay

As was suggested in press releases, Episode Two features expansive, open-world environments in the forests outside of City 17, as opposed to the claustrophobic, urban setting of the City 17 ruins used in Episode One, particularly in its latter chapters, although it ends similarly to Episode One with a pitched battle in a fixed environment. The Muscle Car chapters are very reminiscent of the Highway 17 Chapter of Half-Life 2. Episode Two is longer than Episode One, being approximately two thirds the length of Half-Life 2.

Episode Two introduces two new enemies: the Antlion Worker and the Combine Hunter synth. As discussed in the commentary of the game, both display new, sophisticated types of A.I.: the Antlion Workers’ in their standoffish approach, and the Hunters’ intelligent flanking and flushing out maneuvers. With the Hunters in particular, with their resistance to conventional attacks, their deadly close combat moves and their weakness to thrown objects, the developers hoped to encourage players to interact with the game environment more closely, and try different tactics each time.

The game also introduced Antlion Grubs and Antlion Workers, the behavior of whom make the first chapters of the game different from anything yet experienced in the Half-Life games, and were also used to explain the inner workings of Antlion society. The game also gradually reveals the characteristics of the sinister Combine Advisors, and they play a much more central role to the Episode Two than in previous installments.

Although no new weapons as such are introduced, the Strider Buster, used to defend White Forest against a Combine offensive, is crucial to the last stages of the game. Valve stated before the release that they were not interested in creating new weapons, as they were more interested in exploring every dimension of the Gravity Gun, the Strider Buster being the outcome of this. This decision came in spite of the fact that the lack of new weaponry in Episode One was one of its most criticized aspects.

The game also has separated the flashlight from the HEV Suit’s auxiliary power, allowing for more use of the flashlight.

Under the Radar

The White Forest Inn exterior.

While Alyx and the rebels work on the car, Gordon disables the Combine Autogun of the The Junk Yard blocking the road. The rebel technician installs a radar detector that picks up Resistance caches. They travel through the zombie-infested countryside and retrieve supplies from several hidden caches.

An enormous Combine ambush is laid for them at the White Forest Inn, but after defeating Hunters, soldiers, and Elites they approach the White Forest base. They witness a dropship being downed by rebels, however the Strider that it was carrying awakens. Dog arrives and defeats the Strider, and Alyx challenges him to a race to the base.

Freeman Pontifex

The last Victory Mine outpost.

Upon reaching the surface, a large group of Combine forces is seen traveling north, towards White Forest, with Advisors in tow. Gordon must fight off the Antlion Guardian along with an Antlion Guard and several of their smaller kin before reaching the last Resistance outpost of the Victory Mine. Gordon is required to descend into the mining settlement in order to reach a working car for the journey to White Forest. The settlement is infested with Headcrabs and Zombies, and Alyx assists by covering Gordon’s progress with a sniper rifle powered by the vortigaunt. Gordon finally reaches the far side of the settlement, where the muscle car awaits. He jumps the car over a broken bridge, back to the side Alyx and the Vortigaunt are waiting on. The Vortigaunt takes his leave of Alyx and Gordon, informing them that his kin are hunting shu’ulathoi still in their escape pods.

Trivia

  • Pontifex is a Latin term meaning both «priest» and «Bridge Builder».
  • The G-Man can be seen walking on the near side of the bridge when first moving into the area.

В Valve хотели дать игрокам «больше Half-Life 2», но не совсем понимали, как это сделать

Half-Life 2 стала хитом и феноменом. Игра не только отлично продалась, но и неплохо продвинула тогда еще совсем молодой сервис Steam. Поэтому в Valve игра считалась главным проектом, который нужно активно развивать. В интервью PC Gamer UK в апреле 2005 года один из геймдизайнеров игры Роберт Уолкер прямо так и сказал: «Нашим фанатам нужно больше Half-Life 2, именно это мы им и намерены дать». В то же время в компании не хотели тратить на разработку новой игры много времени — ведь Half-Life 2 и так делали шесть лет. Даже сам Гейб Ньюэлл тогда прямо говорил, что игрок будут счастливы поскорее увидеть продолжение истории и компания постарается этот запрос удовлетворить.

Поэтому следующим проектом во вселенной Half-Life должно было стать дополнение Aftermath, которое покажет последствия уничтожения Цитадели в финале второй части. Разработчики сразу планировали выпустить его только в Steam, чтобы сэкономить время еще и на дистрибуции. В процессе разработки родилась концепция трилогии дополнений, поэтому Aftermath и переименовали в Half-Life 2: Episode One. Все три эпизода студия планировала выпустить до 2007 года.

References

  1. «Half-Life 2: Episode One Dated, Trilogy Confirmed.» Gamasutra.
  2. https://www.vg247.com/2020/03/24/why-half-life-2-episode-3-never-happened/
  3. «Newell: We’ve moved beyond the episodic model.» MCV Develop.
  4. Valve News Network. «The Half-Life 3 Beta Prototype Map Leak.»
  5. «The Final Hours of Half-Life: Alyx — Behind Closed Doors at Valve.» YouTube.
  6. «Half-Life writer Marc Laidlaw goes back to Breen with fanfiction Twitter account.» PCGamesN.
  7. «5 Intriguing Things BreenGrub Teaches Us About The Half-Life Saga.» Lambda Generation.
  8. ↑ «Marc Laidlaw’s coded Half-Life ‘fanfic’ is probably the closest we’ll get to Half-Life 3.» The Verge.
  9. «This short story is probably the closest we’ll get to learning the plot of Half-Life 3.» The AV Club.
  10. https://kotaku.com/why-valve-gave-up-on-multiple-half-life-3s-1842450268
  11. The Final Hours of Half-Life: Alyx.

Our Mutual Fiend

Isaac Kleiner, Eli Vance and Alyx Vance talking about the Borealis at White Forest.

The Borealis.

The lodge being destroyed by a Strider.

Arriving at White Forest, Alyx and Gordon reunite with Isaac Kleiner, and Eli Vance. Alyx finally delivers the transmission packet acquired in Episode One to Eli and Dr. Kleiner. They also meet Arne Magnusson in person, another former Black Mesa scientist who is an egotistical, verbose, authoritarian, and who holds a grudge against Gordon.

Gordon and Alyx learn that the White Forest team is preparing a special rocket which they plan to use, in conjunction with the satellite array launched during the events of Half-Life and Alyx’s data packet, to close the Combine superportal.

A Combine attack penetrates the base, and Gordon must defeat Hunters and soldiers, and close the silo doors that are allowing access to the facility.

After successfully repelling the attack, Gordon meets up with Alyx, and the two return to Dr. Kleiner and Eli who have completed decoding Judith Mossman’s message. It reveals that the «project» is none other than the Borealis, an Aperture Science vessel rumored to carry powerful technology. Dr. Kleiner suggests using the technology of the Borealis against the Combine, while Eli insists that it has to be destroyed to avoid another Black Mesa Incident. Initially Eli wants to follow Dr. Mossman to rescue her, however he becomes convinced that his own knowledge of the Resistance is far too sensitive for him to risk capture by the Combine, and Alyx promises that she and Gordon will go after Dr. Mossman. After a call from an irritated Dr. Magnusson, Dr. Kleiner leaves to assist him in final preparation for the launch of the rocket. As the G-Man appears on the screen behind her, Alyx delivers his message to Eli: «Prepare for unforeseen consequences.» Upon hearing this, a shocked Eli nearly collapses, and in private informs Gordon that the G-Man spoke those same words to him just before the Black Mesa Incident. Eli expresses regret for not aborting the test that led to the Incident, and over the G-Man’s present influence over Alyx.

However, they are soon interrupted by a larger force of Combine who attack the base, complete with Striders and Hunters. Dr. Magnusson introduces Gordon to the Magnusson Device, a sticky bomb designed to destroy Striders. Using the Gravity Gun to launch the devices, the attack force is defeated in the valley around the base.

Trivia

In the base, an Easter egg referring to the TV series Lost can be found. In Uriah’s lab, there is an inaccessible room containing a computer terminal with the six factors of the Valenzetti Equation shown on the screen and, on the wall, a Dharma-style octagon with the three pines from the White Forest logo. The room was inserted at the request of Gabe Newell, who promised to insert a reference to Lost in response to Half-Life references in Lost’s first season. It is however just an easter egg and the connection between the two universes is not to be considered canon.

Development, cancellation, and future

See also: Development of the next Half-Life game

In April 2005, Valve announced an upcoming expansion for Half-Life 2, titled Half-Life 2: Aftermath, which would pick up after the events of the game. In February of the following year, Aftermath was renamed Half-Life 2: Episode One. In May, Valve explained Episode One would be the first in a planned trilogy, with Episode Three to release in December 2007.

Very little news on the status of Episode Three could be found following the release of Half-Life 2: Episode Two in October 2007 with The Orange Box. With the exception of leaked concept art in 2008, Valve essentially went radio silent on the status of the finale for the trilogy. This led to further speculation that Valve was instead planning to create a full-fledged sequel titled Half-Life 3. Right up until the release of Half-Life: Alyx in 2020, the only news fans ever learned of any development on the Half-Life series came from leaks and datamining.

Behind the scenes at Valve, it had become clear over the course of developing the Half-Life 2 episodes that the team had an issue of scope creep: the episodes were planned to shorten the amount of time between Half-Life games (given the six-year time span between the first and second game), but Episode Two‘s development took much longer than anticipated and the results appeared to be much closer to sequels to Half-Life 2 than simple episodes. When the team was unable to come up with an episodic conclusion that matched the excitement and technological innovation associated with a Half-Life game, the obvious solution was to create a much larger next installment for the franchise, one that they could ship with the new Source 2 engine once it was finished.

Episode Three was quietly cancelled during this time, with the only official announcement coming from Gabe Newell in a 2011 interview, where he confirmed that Valve had moved on from the episodic model of developing software.

Following this, a number of projects planned as a potential Half-Life 3 were developed, some of which were still being worked on as late as 2014. Although leaks over the years showed that Valve internally referred to many of these as Half-Life 3, none of the design experiments became a full-length Half-Life game due to a lack of excitement on the developers’ end and the extended development cycle for Source 2. This, coupled with the pressure to create the increasingly anticipated follow-up to Episode Two ultimately prevented another Half-Life from seeing the light of day for nearly a decade.

Combine Advisors around the Borealis in the first Episode Three concept art image, released in 2007.

Gordon Freeman face to face with an Advisor in the second Episode Three concept art image, created and released in 2008.

Combine Advisors around the Borealis in the third and last Episode Three concept art image, released in 2008.

Игра Half-Life 3

Half-Life 3 – это легендарная компьютерная игра от талантливых разработчиков компании Valve Software, которая представлена в жанре шутера от первого лица. Как вы уже поняли, представленный проект стал продолжением уже всем известной геймерам игры, который все так долго ждали. И мы хотим вас порадовать тем, что у вас есть уникальная возможность Half-Life 3 скачать торрент совершенно бесплатно на нашем игровом хранилище прямо сейчас. Данная игра стала настоящим достоянием американской игровой студии. Игровая серия завершит уже начатый ранее сюжет об ученом физике – теоретике Гродоне Фримене. Half-Life 3 расскажет вам невероятную историю его приключений в Восточной Европе, которая была охвачена войной всего человечества против организации инопланетян «Альянс». Представленный проект является последним в игровой трилогии.

Сюжет

Ну что ж, поговорим, непосредственно, о самом сюжете. Действия в игре будут разворачиваться на северных континентах, куда антагонист решает отправиться вместе со своей незаменимой и преданной подругой по имени Алекс для того, чтобы полностью уничтожить очень опасную технологию. Наш главный герой физик узнал о том, что на научно-исследовательском судне Борей уже очень долгое время хранится ни кому неизвестная инопланетная технология, которая и притягивает эту враждебную цивилизацию.

Если вы хотите помочь Фримену и Вэнсу, то можете прямо сейчас Халф-Лайф 3 скачать торрент совершенно бесплатно на нашем замечательном сайте. Также хочется вас порадовать тем, что на этот раз разработчики поменяли сиквел, и он теперь будет поначалу не привычным для всех пользователей. Создатели решили разработать широкосторонний РПГ проект с наличием хоррор элементов. Не ожидали столь кардинальных изменений? Тогда поспешите оценить все улучшения и обновления игры! Мы уверены в том, что Half-Life 3 вам очень понравится!

Геймплей

Представленная игра принципиально разрабатывается на новом движке Source 2. Которая, несомненно, удивит вас своей красотой, реалистичной физикой, а также различными опциями. На этот раз разработчики продумали всё до мелочей, исправили все ошибки, значительно улучшили геймплей и графику. Хочется также отметить музыкальное сопровождение и звуковые эффекты, которые вам, безусловно, должны понравиться. Мы настоятельно рекомендуем вам Half-Life 3 скачать торрент русская версия совершенно бесплатно на нашем игровом ресурсе прямо сейчас, и окунуться в невероятную, захватывающую атмосферу игры. Желаем вам удачи!

Особенности Half-Life 3

  • Half-Life 3 являлся самым ожидаемым шутером с видом от первого лица, который все ждали с большим нетерпением.
  • На самом деле, это продолжение рассказа о физике – Гордоне Фримене и о жестокой войне человечества против инопланетной организации, именуемой Альянсом.
  • Действие в игре будет разворачиваться на севере, куда наш главный персонаж отправляется вместе с Алексом Вэнсем в поисках научно-исследовательского судна Борей. Ведь на этом борту имеется очень опасная технология, которую необходимо уничтожить.
  • Также в Half-Life 3 разработчики для вас подготовили широкосторонний РПГ проект с наличием элементов хоррора, в отличие от всех предыдущих частей.
  • Отдельно хочется отметить великолепное музыкальное сопровождение и звуковые эффекты, которые вам, несомненно, понравиться. Ведь благодаря этому вы ощущаете всю атмосферу игры.
  • Геймплей и графика в игре тоже на высшем уровне. И за всё это, стоит поблагодарить разработчиков Valve Software.

Системные требования

  • процессор с тактовой частотой не ниже 3 ГГц
  • 1 ГБ оперативной памяти
  • 13 Гб свободного дискового пространства
  • видеокарта с поддержкой DirectX 9
  • операционная система Windows XP/Vista/7/8/10
  • клавиатура, мышь

Об игре

  • Год выпуска: 2017
  • Жанр: Шутеры / РПГ / Экшен
  • Разработчик: SPY Interactive
  • Издатель: Valve Software
  • Язык интерфейса: Английский
  • Язык озвучки: Английский
  • Таблетка (Кряк): Не требуется
  • Платформа: на РС

Информация о торренте

  • Ничего не вырезано, не перекодировано;
  • Игра обновлена до поледней версии;
  • Простая и быстрая установка.
  • Тип издания: RePack;
  • Версия: 1.4.1.0.

External links

  • The Orange Box official website
  • on the
Software
Half-Life game series Half-Life (Opposing ForceBlue ShiftDecay) • Half-Life 2 (Episode OneEpisode Two) • Half-Life: Alyx
Portal game series Portal (Still Alive) • Portal 2 (Peer ReviewPeTI) • The LabAperture Hand Lab
Demos Directed Design Experiments • Get Your Free TVs!Half-Life: Day OneHalf-Life 2: Lost CoastPortal: First Slice • Source Particle Benchmark • Zentraedi Tactical Battle Pod
Cut content ProsperoHalf-Life Alpha • Half-Life: UplinkHalf-Life 2 Beta • Half-Life 2: Episode ThreeHalf-Life 2: Episode Four
Other official games Deathmatch ClassicHalf-Life Deathmatch: SourceSourceHalf-Life 2: DeathmatchHalf-Life 2: Survivor
Compilations Half-Life: Further DataHalf-Life: GenerationHalf-Life: Initial EncounterThe Orange Box
Related third-party games Codename: GordonLEGO Dimensions • Mods • Narbacular DropTag: The Power of Paint
Game engines GoldSrc • Source • Source 2
Development software Half-Life SDK • Source SDK • Valve Hammer Editor

Riding Shotgun

The barn Advisor probing a dead Rebel.

Having acquired transportation, Gordon and Alyx proceed at top speed to White Forest. They discover a radio tower and Alyx decides to try and contact White Forest to warn of the impending attack. While establishing power to the transmitter, Hunters arrive and ambush them. It is the first time Hunters are fought directly, and are defeated. White Forest base is contacted, but Advisors appear to be blocking the transmission.

Continuing, a crashed Advisor Pod is discovered by the side of the road. Alyx and Gordon soon encounter the telepathic attacks of an Advisor. They investigate a nearby barn and discover an Advisor encamped inside it. Alyx exposes its life support system and Gordon damages it with the Gravity Gun. The Advisor emerges from its mechanical cocoon and demonstrates its telekinetic powers by pinning Gordon and Alyx to a wall. It appears unfamiliar with its environment, as it probes first a barrel and a dead rebel before nearly killing Gordon, but the damage to its life support system forces it to flee. Alyx and Gordon fight off a Combine ambush, and escape a Hunter-Chopper which arrives at the barn.

Gordon and Alyx are pursued by the chopper to the next Resistance Outpost, the car’s engine giving out as it breaks through a barricade at the entrance to the outpost. Gordon defeats the chopper by firing its mines back at it, and the rebels at the outpost offer to repair the car.

Trivia

  • «Riding shotgun» is a term which means the practice of sitting alongside the driver in a moving vehicle.
  • During the Hunter-Chopper battle, there is a rebel that can be seen wielding an RPG. Despite firing at the Hunter-Chopper, his rockets will do only 50 damage (in contrast to player’s 200 per rocket). And when he’s killed (by explosion of a car engine) his RPG disappears to prevent the player from obtaining it.

Bright Memory: Infinite. Ultimate Edition (Русская версия)

Протагонистом Bright Memory: Infinite выступает Шелия – агент организации, занимающейся исследованиями сверхъестественного. В руки к исследователям попали древние реликвии «Кансё» и «Бакуя». В мечах была обнаружена субстанция, воскрешающая мертвецов. Об этом узнала террористическая группировка SAI и отправила своих бойцов, чтобы завладеть артефактами. Однако это только полбеды. В ходе перестрелки был поврежден квантовый транспортер, который перенес обе воюющие стороны на неизвестный доселе континент – Парящий остров вблизи Северного полюса. Здесь состоится решающая битва.

Meridian 157 (Русская версия)

Meridian 157 — это тетралогия, сфокусированная на занимательных головоломках, захватывающих визуальных эффектах и увлекательной сюжетной линии, где вы играете в роли детектива Дэвида Зандера. Вдохновленный классическими играми point and click, Meridian 157: Chapter 1 является следующей частью этой новой и захватывающей приключенческой серии. Играйте за Дэвида Зандера, судебного метеоролога, который взял на себя расследование странной погодной аномалии у побережья Аляски. Находите подсказки, решайте головоломки и исследуйте тайну, чтобы продвинуться дальше на остров и раскрыть правду о тайне 157-го меридиана… Что бы это ни было.

В 2017 году бывший сценарист Half-Life Марк Лэйдлоу слил в сеть сценарий третьего эпизода — но не совсем официальный

Сам Лейдлоу уволился из Valve еще в 2016 году. В июле 2017-го он рассказывал, что третий эпизод должен был стать его прощанием с серией Half-Life, над которой он работал еще со времен первой части. Собственно, уже в первом и втором эпизоде он работал над сценарием не один, «обучая» новых авторов. В августе 2017 году Лейдлоу на своем сайте выложил заметку под названием Epistle 3 — это было письмо от имени Гордона Фримена с пересказом сюжета потенциальной Half-Life 2: Episode Three, только с измененными названиями. Переводов этой утечки в сети достаточно.

Многие издания писали об этом посте как об официальном сценарии отмененной Half-Life 2: Episode Three, но сам Марк быстро прояснил, что это не так. У третьего эпизода никогда не было утвержденного сценария, а пост Лэйдлоу — это лишь его видение того, куда могла бы пойти история игры дальше. Он сам отметил, что в процессе разработки в этом сценарии наверняка многое поменялось бы. Но изголодавшихся по Half-Life фанатов неофициальный статус этой утечки волновал слабо — ничего лучше у них все равно не было.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector