Утумно
Содержание:
Mechanics[]
Once they have been placed on the ground, gates function exactly as doors do. When right-clicked on, they become transparent, and can be walked through. When right clicked on again, they become opaque, and cannot be passed through.
Gates, like doors, can also be opened when a Redstone signal is applied to them. However, gates are different than doors in one large way. They are placed as one block, and can be expanded upon to create massive doors. There is no known limit to how large a gate can be, however a gate will only open in a 16 block radius from where you click on it or where a Redstone signal is applied.
A gate cannot be opened when holding any kind of gate block, or any type of ranged weapons. This is nice for building large gates in precarious places. Also, gates of any kind (see below) will mesh with each other to become one large gate, instead of two small ones.
One block gates can be used as arrow slits/doors. Placing gates from above results in trapdoors useful for murder holes and traps.
Варианты[]
Шир
- Стандартный — нормальный вариант Шира.
- Лес — лесистый вариант Шира.
- Редколесье — менее лесистый вариант леса.
- Холмы — холмистый вариант Шира.
- Лесистые холмы — лесистый вариант холмов.
- Цветочная поляна — вариант степи со множеством цветов и редкими деревьями.
Ширские леса
- Стандартный — нормальный вариант ширского леса.
- Цветочная поляна — вариант степи со множеством цветов и редкими деревьями.
- Холмы — лесистые высокие холмы с низкими долинами.
Ширские болота
- Возвышенность — лесистая, менее болотистая и более возвышенная версия болот.
- Низменность — очень плоская версия болот, полная трясин и озёр.
Ширские высоты
- Стандартный — нормальный вариант ширских высот.
- Лес — лесистый вариант ширских высот.
- Редколесье — менее лесистый вариант леса.
Мобы[]
- Роханец — народ Рохана, населяющий регион.
- Рохиррим-лучник — рохирримы, вооружённые луком. Бывают верхом на лошадях, что делает их ещё сильнее.
- Кузнец Рохана — торговец, который появляется в кузнице крепости Рохана. Они продают инструменты, доспехи и экипировку Рохана.
- Роханский медовар — торговец, который появляется в пиршественном зале роханской деревни. Они продают еду и выпивку игроку, если только у него есть достаточное количество денег и соответствующая репутация.
- Роханский маршал — капитан рохирримов, появляющийся в крепостях Рохана. У него вы сможете нанять войско.
- Роханское умертвие — призраки мёртвых королей и воинов. Эти мобы враждебны ко всем игрокам и появляются в случае открытия сундука, под могильной плитой.
- Урук — орки, выведенные Саруманом. Устойчивые к солнечному свету и сильнее обычных орков, имеют хорошее снаряжение.
- Урук-хай арбалетчик — уруки, вооружённые арбалетами.
- Урук-хай берсерк — элитные уруки, сильнее и больше размером, чем обычные. Они владеют уручьим берсеркским ятаганом.
- Урук-хай подрывник — уруки, вооружённые смертоносными бомбами орков, которые были изобретены Саруманом. После использования бомбы они атакуют оружием ближнего боя.
- — хищники, подчиняющиеся армии Изенгарда. Они могут возить урук-хаев, атаковать самостоятельно или носить бомбы (только если игрок нанял варга или во время вторжения).
Vegetation[]
Umbar is a warm land, with patches of barren dirt and sand. Nonetheless, the biome is much more fertile than the other regions of Near Harad, and supports plenty of plantlife, which is similar to the vegetation of the nearby river-fed lands of Near Harad. Trees can be found across the region and in forest variants, predominantly desert oak, cedar, cypress, and palm trees. Another of fruit trees can also be found here, including date palm, lemon, orange, lime, olive, and plum trees. These fruit trees can be found in greater numbers in orchard variants. Harad Flowers are also common here.
The One Wiki to Rule Them All has an article on: |
The Tolkien Gateway has an article on: |
Umbar Sub-biomes: Structures: |
Buildings and ruins[]
By far the most diverse kind of generated structures that are found in the mod are buildings and ruins. These range from small, such as the Underwater Elven Ruin, to quite large, such as the Rohan Fortress. There are also structures that spawn in the same location, regardless of the world, such as the Pits of Utumno. In the far future, there will be even larger generated structures in the mod, such as Minas Tirith, Helm’s Deep, Barad-Dur, and so on. Sometimes, groups of buildings will spawn together to create a village, as in the case of the Southron Village.
NPCs in structures
Certain structures will spawn with NPCs inside or around them. These NPCs may appear the same as normal NPCs, but they are «bound» to the structure that they inhabit. What this means is that the NPCs will stay within a certain distance of the structure, and that if, for any reason, some of the NPCs are removed from their position (by slaying or other means) the structure will gradually spawn more NPCs to replace the original NPCs. NPCs that spawn with a generated structure will also not despawn when a player moves away from the area, even if they would despawn under normal circumstances.
A Rohan Fort
Traders
Many traders and captains can be found inside various generated structures, so if you’re looking to hire troops or to trade, a generated structure can be a good place to look.
Traders in a Gondorian city
Polearms[]
This type of weapon is also held in hand, but it has an increased reach. You have to stand near to your foe to reach it, but not as close as the weapons of the previous section. If you and your foe both stand on the near end of the block, you can have four (150% reach) or five (200% reach) blocks in between, but not more. Since , these weapons also have a cooldown timer.
Used by all the Elven factions, the battlestaff is a weapon with a blade at each end. They deal their equipment sets base damage and have 68% swing speed, but have 150% reach. | |
Halberds are similar to lances in stats. They deal their equipment sets base damage, but the mithril one has 50% swing speed and have 200% reach, others have 68% swing speed and 150% range. The Near Haradrim poleaxe is used by the Near Haradrim and the Angmar Poleaxe is used by Angmar Orcs. | |
Lances are another type of polearm, used by the Swan Knights of Dol Amroth, mounted Gondor soldiers, and the riders of Rohan. They deal increased knockback and afford a 200% reach, but are only half as fast as swords. They deal their equipment sets base damage. | |
Longspears are polearms with a reach double as far as swords, but only with 50% speed. They are used by all three Elvish factions, each one has it’s own variant. They deal their equipment sets base damage. | |
Pikes are a type of polearm with a reach double as far as swords, but only with 50% speed. They are used by the Uruks, Half-trolls, both kinds of Dwarves, but there’s also an iron pike that anybody can craft. They deal their equipment sets base damage. | |
Spears are melee weapons with 150% the reach, 1 damage less than a sword and swing speed of 83%. They can also be used as throwing weapons (see below). All factions have a spear variant, which are crafted on their respective crafting tables. Many NPCs can spawn with spears, such as Gondor soldiers, Orcs, or Galadhrim warriors. | |
The trident is an average strength weapon used by the Marines of Pelargir and the Hill-Folk of Dunland . It has 150% the reach of a sword, but only 83% of its swing speed and does 6 damage. These are almost identical in stats to elven battlestaves minus their damage advantages. | |
Exclusive to the Mordor faction, this is the equivalent of a battlestaff. They deal their equipment sets base damage and have 68% swing speed, but have 150% reach. | |
Шахта для мифрила…[]
…в глубине Мглистых гор, вы сможете найти эту руду только там. Это истинное серебро Средиземья лучше, чем любой другой материал, который вы брали в руки в Minecraft раньше. Для того, чтобы расплавить его, вам нужна печь гномов, и вы можете использовать железную кирку или фракционную (эквивалент), чтобы добывать эту руду, но это действительно стоит усилий, ибо вещи, сделанные из этого металла, являются самыми сильными в игре. Конечно, вы можете также добывать мифрил и с мифриловой киркой.
Иногда мифриловые предметы появляются в Могильниках. Это хорошее место, чтобы грабить гробницы, однако там очень опасно. Нежить легко убьёт вас в курганах, если вы не будете следовать руководству на странице Умертвия.
Other[]
The First Age Submod
Authors: The Eras of Arda TeamMod Version: 2.5.8 built on LOTR Update 36.11Last Update: 20 June 2021Changelog: LinkWiki Submod Page: Resource Packs/The First Age Submod
Description:The First Age Submod is an edited version of the Lord of the Rings Mod* developed by the Eras of Arda team. We use an edited map that adds Beleriand to the map, and removes the rest of Middle-earth. The submod adds many new factions to the mod. All of these new factions are custom-coded to provide the best adaption of the Silmarillion into the LOTRmod. You can play as an elf of Doriath, a man from Dor-lómin, or an orc of Angband.
*Note that this is the only submod that has been given authorisation by Mevans to distribute the mod’s code.
Starting conquest[]
In order to conquer territory, you must first earn at least +100.0 alignment with a faction and pledge allegiance to them.
For each enemy of the chosen faction you kill, you will now be shown two numbers. One for the alignment (gold ring), and one for the conquest (crossed weapons). The picture to the left shows the slaying of a Gundabad Orc in the Lone-lands while pledged to the Blue Mountains. This earns you +0.0 alignment (outside the Area of Influence), but +1.0 conquest points. NPC’s of the faction you pledged for start spawning when you have 200+ conquest points in the same area.
In a conquest bonus was added for defeating an invasion.
Why the move to 1.16?[]
For many long years, Mevans, the developer of the mod, had been reluctant to move the mod to a newer version of Minecraft, as seen in a blog post in 2015, and his long-running forum thread.
However, in 2020, he changed his mind on the matter, as seen in a comment on the mod’s Facebook page when asked why he moved to 1.15:
“ | A few mishaps with 1.7.10 forge/gradle which temporarily made it impossible to build the mod, and had us worried that it might spell the end of development for the mod. Luckily I managed to fix them by updating to newer versions of the support software, but it did make me think about what would happen if support for some aspect of 1.7.10 forge/gradle were ever withdrawn in a way that wasn’t fixable. That, and some newfound appreciation for the newer versions. | ” |
–Mevans |
In a nutshell, the mod is being updated to 1.15 because it currently runs on a version of Minecraft that dates back to mid-2014, for which Forge has long since ended support, and which may therefore stop working at some point for reasons beyond our control (though we do hope not). Furthermore, the code changes between 1.15 and 1.16 are expected to be minor , so updating to future versions of Minecraft should not be excessively difficult.
Монстры в мире Властелина Колец
Мод добавляет 15 новых мобов в Майнкрафт ПЕ, которых вы можете найти случайно в мире.
Энты(id: 511) — живые деревья, которые могут быть в 3-х вариантах. С них дропаются палки и деревянные блоки.
Горные тролли (id: 520) — большие существа, которые в союзе с орками. С них дропается кожа троллей и кости.
Олог Хай (id: 519) — злые тролли, которые являются союзниками орков. С них дропается сталь, кости и кожа
Легион орков (id: 530). Время от времени, случайным образом появляется легион орков. Иногда он появляется вместе с Олог Хаем и всадниками Варгами. Они уж точно не настроены дружелюбно к вам.
Хоббиты (id: 514) — это маленькие жители, которые живут в Средиземье Майнкрафта ПЕ. В моде они такого же маленького размера, как и в книге. С них дропаются фрукты и пироги.
Лесные эльфы (id: 518, 521, 522) — появляются в биомах леса Майнкрафта. Имеют длинные уши и оставляют за собой стрелы и лук.
Всадник Варг (id: 515) — орки, которые ездят на бронированных Варгах.
Варги (id: 513) — животные, которые приручены орками и используются для езды. Дропают после смерти мех Варгов и кости Варгов.
Слитки, Руды и блоки во Властелине Колец
Все новые руды можно найти под землёй Майнкрафта, как и другие любые руды. Руды в моде применяются для изготовления новой брони, инструментов и предметов.
Еда
Большинство еды можно получить путём убийства хоббитов. Есть продукты, которые вы можете приготовить, например — пирожки.
- Banana (3030) – убейте хоббита чтобы получить.
- Banana Bread (3031) – 2 Wheat + 1 Banana.
- Berry Pie (3033) – 2 Wheat + 1 Black Berry + 1 Ведро + 1 Blue Berry + 1 Сахар.
- Banana Cake (3032) – 3 Ведро + 2 Bananas + 1 яйцо + 3 пшеницы.
- Black Berry (3034) – убейте хоббита чтобы получить.
- Blue Berry (3035) – убейте хоббита чтобы получить.
- Cherry (3036) – убейте хоббита чтобы получить.
- Cherry Pie (3037) – 2 пшеницы + 2 Cherry + 1 Ведро + 1 Сахар.
- Dalish Pastry (3038) – 2 пшеницы + 1 Сахар+ 1 Хлеб.
- Lettuce (3039) – убейте хоббита чтобы получить.
- Maggoty Bread (3040) – на данный момент нельзя получить честным путём.
- Pear (3041) – убейте хоббита чтобы получить.
- Apple Crumble (3042) – 2 пшеницы + 1 Сахар + 1 Хлеб + 2 Green Apples или 2 обычных яблока.
- Green Apple (3043) – на данный момент нельзя получить честным путём.
Доспехи, оружие и инструменты
Все предметы в игре Майнкрафт можно скрафтить из слитков новых руд.
Morgul
Black Uruk
Mithril
Bronze
Warg
- Chestplate (846) – 6 Warg Furs + 2 Warg Bones.
- Helmet (847) – 3 Warg Furs + 2 Warg Bones.
- Leggings (848) – 4 Warg Furs + 3 Warg Bones.
- Boots (849) – 2 Warg Furs + 2 Warg Bones.
Orc
- Chestplate (850) 8 Steel Ingots.
- Helmet (851) 5 Steel Ingots.
- Leggings (852) 7 Steel Ingots.
- Boots (853) 4 Steel Ingots.
- Warhammer (705) 4 Steel Ingot + 3 палки.
- Battleaxe (281) 5 Steel Ingots + 2 палки.
- Dagger (703) 1 Steel Ingot + 1 палка.
- Pickaxe (2570) 3 Steel Ingots + 2 палки.
- Hoe (2571) 2 Steel Ingots + 2 палки.
- Axe (2572) 3 Steel Ingots + 2 палки.
- Shovel (2573) 1 Steel Ingot + 2 палки.
Другие предметы
- Warg Fur (460) убивайте варгов.
- Warg Bone (461) убивайте варгов.
- Troll Bone (463) убивайте горных троллей и Олог Хай.
- Orc Bone (462) убивайте орков.
- Large Pouch (475) нельзя получить честным путём.
- Medium Pouch (474) нельзя получить честным путём.
- Small Pouch (473) нельзя получить честным путём.
- Iron Dagger (714) 1 железный слиток + 1 палка.
- Iron Battleaxe (715) 5 железных слитков + 2 палки.
ID яиц спуна (SPAWN)
- Warg 513.
- Ent 511.
- Orc 512.
- Hobbit 514.
- Warg Rider 515.
- Orc Legion 530.
- Large Hobbit Party 531.
- Wood Elf Scout 518.
- Olog Hai 519.
- Mountain Troll 520.
- Wood Elf Warrior 521.
- Wood Elf Civilian 522.
Варианты[]
Угол содержит следующие варианты биома:
- Стандарт — стандартный биом Угла.
- Плотный дубовый лес — густые леса со множеством больших дубов, в том числе огромные дубы, которые имеют диаметр три метра и могут достигать высоты до тридцати метров. Патчи подзола покрывают лесной пол.
- Мертвый дубовый лес — земли, покрытые лесами, чья слава уходит далеко корнями вниз. Плотность леса сопоставима с вариантом легкого леса, но многие из деревьев здесь мертвы и не имеют листьев. Этот вариант очень полезен для тех, кто желает приобрести большое количество древесины, так как мертвые деревья намного легче поддаются рубке.
- Дубовые кустарники — лесные земли с более низкой плотностью деревьев, чем обычные леса, но с очень густым подлеском кустарников.
- Гора — горная местность биома.
- Лесные горы — горы, покрытые лесом.
- Легколесные горы — легколесные горные холмы.
- Кустарники — это, как правило, регионы с очень бедной песчаной и / или скалистой почвой. Из-за чего деревья встречаются реже и в основном преобладают низкорослые кусты (чахлые деревья / кустарники) и кусты.
- Кустарниковые холмы — холмы, покрытые в основном одними кустарниками.
- Пустошь — очень бесплодная часть биома, обширные участки, которой состоят из бесплодной скалы. Почва, как правило, очень бедна, а растительность редкая. Пейзаж может состоять из плоских равнин и холмов.
- Осиновый лес — лес, в котором преобладают осиновые деревья.
- Березовый лес — лес, в котором преобладаю, берёзовый деревья.
- Буковый лес — лес, в котором преобладают, буковые деревья
- Кленовый лес — лес, в котором преобладают клены.
- Леса лиственницы — лес, в котором преобладают лиственницы.
- Сосновый лес — лес, в котором преобладают сосны.
Player selection[]
(Note that we are not in the newest Minecraft version. The wiki might have information that doesn’t affect our current version.)
When a command wants a argument, you can type a player’s name or a player selection code. The target selection code consists of one target selection variable and optional additional selectors in squared brackets for closer selection. You can invert an additional argument by setting an behind the mark.
@p | Selects the nearest player |
@r | Selects a random player, anywhere in the world |
@a | Selects all players. |
c | maximum number of selected players |
r | maximum distance from the command source |
rm | minimum distance from the command source |
m | the player’s gamemode |
l | maximum experience level of the player |
lm | minimum experience level of the player |
name | a specific name of the player |
score_name | only selects players whose scoreboard-score «name» is at most the determined value |
score_name_min | only selects players whose scoreboard-score «name» is at least the determined value |
team | the scoreboard-team the player is in |
example:
-
- teleports all players that have a «orcsKilled» score of at least 10, that do not have the name «Mevans» and that are not in creative mode to the position x=0 y=~ (the y-coordinate of the command source) z=0
Words of Wisdom[]
Be Swift in Collecting All the Crafting Tables
The new crafting tables in the mod allow you to make stronger-than-average weapons and armor unique to each faction, so you would do well to collect all the ones available to you (you need at least +1 alignment for a specific faction to use their crafting table). The category page for all current crafting tables can be found here.
Collect From Hobbit Holes at the Beginning of Gameplay
A Hobbit hole.
As of , your Ring Portal will always spawn in the Shire. No doubt when you enter Middle-earth, you will see many, many Hobbit Holes spread across the land. The chests in these structures hold almost anything you might need at the beginning of your adventure. Items such as books, string for bows, bottles, mugs, and lots and lots of food (unsurprising, since Hobbits eat about seven meals a day). Rumor has it that in Hobbit Holes with both expensive chandeliers (gold or silver made) and expensive flooring (stone or clay bricks), you can find a chest containing valuables under the rug in the foyer. Hobbit Holes have doors. You don’t have to break the windows when entering/leaving them. If you want to be good that is.
Fort Defense Tips
If you want to know how to build a stronghold against enemy players and their armies, click here. Try adding some Defensive Traps to your fort for better protection against your enemies.
Enemies (Excluding Spiders and Wargs) can Open Doors
Unlike in vanilla Minecraft, running straight into your house with an enemy on your back won’t get the enemy off your back. Instead, it will simply open the door and walk right in to get you. The same can happen if you do not put iron bars or glass panes in your windows. If you do put glass or iron bars in your windows, though, enemies can’t see you. They also cannot open iron doors and gates, nor tunnel through walls (except for the bombardier, who can blow through walls, even though he never does this intentionally).
Get as Much Alignment as Possible
When you’ve found a faction that you like, try to get as much alignment with that particular faction as you possibly can. Besides from being able to use their crafting tables and not being attacked by that faction, getting lots of alignment with the particular faction gives you several other benefits; it allows you to trade with some NPCs, and to hire units. Getting higher alignment will make hiring units cheaper, too, so get alignment! A final benefit of getting a lot of alignment with that faction is the ability to get a shield for that faction, which doesn’t offer any protection bonuses, but it sure looks cool!
With the addition of Mini-Quests, getting alignment has never been easier. If you want lots of alignment with a faction, make sure your alignment with that faction is 0 or higher, then talk to several NPC’s. If those NPC’s offer you a quest that involves killing units that you’re going to have to kill anyway to get alignment for that faction, do not refuse it! For example if a soldier of Gondor asks you to kill spawn of Mordor, always accept it, even it he tells you to kill 100 enemy units. Try to get five «unit-killing» quests, then go ahead and start attacking enemy units. Once you’ve reached your quota with one of the quests, go back to the NPC that offered you the quest, and right-click him. He will offer you alignment and silver coins (which can come in useful for hiring units at a later time or for trading with an NPC). You can right-click him a second time and ask him for another quest, or ask another soldier. Using this method, you can effectively quintuple the amount of alignment you get per NPC slain.
Note that for every enemy that an NPC asks you to kill, you will get one alignment point and silver coin. For example if an Uruk wants you to kill 24 Rohirrim, he will give you 24 Isengard alignment and 24 silver coins as a reward.
Minecraft Tutorials E01 «How to Survive Lord of the Rings Mod»
Here is a tutorial of the mod for new players.
Utilize Bronze
With the addition of the new alloy bronze into Middle-earth, the player can cut down on iron use. At first, you may forget that a bronze pickaxe can mine all the same ores as iron. But why use your hard-earned iron for mining? It has other important uses such as alloying and armor making. Always go equipped into your mine with bronze picks instead of iron.
Список генструктур[]
Чтобы узнать историю каждого города или крепости, нажмите на их постер.
Базовый (Яндекс) (25 КБ) |
Базовый (Mediafire) (25 КБ) |
Все генструктуры (Яндекс) (2, 35 ГБ) |
Все генструктуры (Google) (2, 35 ГБ) |
Гондор | |
Осгилиат (33 МБ) |
Минас Тирит (110 МБ) |
Аргонат (12, 5 МБ) |
Эрех (1 МБ) |
Этринг (4 МБ) |
Пеларгир (33 МБ) |
Калембел (9, 5 МБ) |
Тарност (14 МБ) |
Линхир (14 МБ) |
Каир Андрос (23, 5 МБ) |
Дол Амрот (27 МБ) |
Толфалас (3 МБ) |
Эделлонд (14 МБ) |
Таурелондэ (18 МБ) |
Стезя Мертвецов (24 МБ) |
Имлот Мелуи (14 МБ) |
Пиннат Гелин (2 МБ) |
Сигнальные огни (4 МБ) |
Хеннет Аннун (10 МБ) |
Эмин Арнен (4 МБ) |
Арнор | |
Форност (14 МБ) |
Аннуминас (21 МБ) |
Лонд Даэр (5 МБ) |
Кадар Зимратон (17 МБ) |
Амон Сул (8, 5 МБ) |
Тарбад (21 МБ) |
Пригорье (17 МБ) |
Арчет (23, 5 МБ) |
Амон Тирион (6 МБ) |
Шахты Арведуи (9, 5 МБ) |
Амон Гарт (4 МБ) |
Сарн Форд (1 МБ) |
Феннас Друнин (1 МБ) |
Каленатра (3 МБ) |
Гимильбанд (2 МБ) |
Камет Брин (9 МБ) |
Мордор | |
Барад Дур (8, 5 МБ) |
Мораннон (6 МБ) |
Минас Моргул (9 МБ) |
Кирит Унгол (17 МБ) |
Дуртанг (10 МБ) |
Барад Унгол (12, 5 МБ) |
Таурбанд (7, 2 МБ) |
Серегост (9 МБ) |
Наргрот (14 МБ) |
Моригост (17 МБ) |
Амон Ангрен (18, 5 МБ) |
Рунен Ангрен (8, 5 МБ) |
Ородруин (7, 5 МБ) |
|
Рохан | |
Эдорас (16 МБ) |
Хельмова Крепь (15 МБ) |
Гримслейд (8, 5 МБ) |
Альдбург (12, 5 МБ) |
Фрамсбург (6 МБ) |
Волд (14 МБ) |
Истемнет (1 МБ) |
|
Дунланд | |
Фреквольд (5 МБ) |
Дварровайл (19 МБ) |
Вульфбург (6 МБ) |
Фирвольд (7 МБ) |
Дунард (5, 5 МБ) |
|
Дэйл | |
Дэйл (14 МБ) |
Эсгарот (4 МБ) |
Бахорбад (39 МБ) |
Норбург (9 МБ) |
Фирстад (7 МБ) |
Харбольд (13 МБ) |
Фелагард (12 МБ) |
Торисборг (6 МБ) |
Свертабад (5 МБ) |
Рованисборг (9 МБ) |
Тарандун (5 МБ) |
|
Дорвинион | |
Гвин Даэр (6, 5 МБ) |
Гвинлонд (18 МБ) |
Гвиност (13 МБ) |
Амон Гвин (2, 5 МБ) |
Рудэль | |
Башня Кхамула (13, 5 МБ) |
Руност (12, 5 МБ) |
Бельрук (8, 5 МБ) |
Аталак (23 МБ) |
Тарагал (6 МБ) |
Карслан (13 МБ) |
Бэйзилан (10 МБ) |
Балькарас (7 МБ) |
Каранода (7 МБ) |
|
Харад | |
Аин ан-Ахар (17, 5 МБ) |
Айтьяз ан-Ахар (8, 5 МБ) |
Сады Берутиэли (18 МБ) |
Гат-Азразаин (14 МБ) |
Нуремин (14 МБ) |
Тавинен (5, 5 МБ) |
Изем-Улзуз (6, 5 МБ) |
Аюкаф-Амам (6, 5 МБ) |
Умбар | |
Умбар (16 МБ) |
Анат ан-Фуинур (15 МБ) |
Анат ан-Херумор (10 МБ) |
Анат ан-Кастамир (10 МБ) |
Харнедор | |
Белькадар (7 МБ) |
Нинзадин (17 МБ) |
Угри-Задин (11 МБ) |
Ан-Батина (10 МБ) |
Лифа-Тун (11, 5 МБ) |
Ижди-Илель (7, 5 МБ) |
Копазул | |
Копакадар (9 МБ) |
Яфуруши (12 МБ) |
Арминазул (11, 5 МБ) |
Эфалон (5 МБ) |
Бакризад (8 МБ) |
Город Костей (5 МБ) |
Морвайт | |
Ингвенья (6 МБ) |
Иниока (6 МБ) |
Таурэтрим | |
Нохоч Каах (55 МБ) |
Актун Каах (30 МБ) |
Оточ Каах (9 МБ) |
Йа’акс Каах (5, 5 МБ) |
Пиксан Каах (19, 5 МБ) |
Туунич Каах (29 МБ) |
Ксаман Паах (29 МБ) |
Лакин Паах (30 МБ) |
Кимен Каах (10, 5 МБ) |
Мумакаах (17 МБ) |
Гномы | |
Эребор (24 МБ) |
Мория (292 МБ) |
Бараз-Дум (43, 5 МБ) |
Белегост (49 МБ) |
Ногрод (41 МБ) |
Железные холмы (16, 5 МБ) |
Залы Торина (20, 5 МБ) |
Залы Траина (16 МБ) |
Залы Даина (12, 5 МБ) |
|
Хоббиты | |
Брендинорье (6, 5 МБ) |
Крепь (13 МБ) |
Сенные врата (7 МБ) |
Заплотов Конец (10 МБ) |
Глубинка (11 МБ) |
Ивовая долина (17 МБ) |
Эльфы | |
Химринг (8, 5 МБ) |
Имладрис (15 МБ) |
Ост-ин-Эдиль (8 МБ) |
Карас Галадон (18, 5 МБ) |
Форлонд (8 МБ) |
Харлонд (9, 5 МБ) |
Башенные холмы (7 МБ) |
Керин Амрот (11, 5 МБ) 330px |
Рерир (6, 5 МБ) |
Нимродель (4 МБ) |
Орки | |
Дол Гулдур (2, 5 МБ) |
Гундабад (14 МБ) |
Изенгард (29 МБ) |
Гора Грэм (14, 5 МБ) |
Карн Дум (7 МБ) |
Утумно (5, 5 МБ) |
Существует официальный YouTube-канал Генеральных Структур — Genstructures Official. На нём вы сможете увидеть различные обзоры городов, обновления и интересные факты.
Genstructures Official, 2014—2021