Status effects (deadfire)
Содержание:
- 7 Debonaire/Beguiler Puppet Master
- 11 Один монах
- 5 Кухонная плита
- Ночной покров
- 3 Bleak Walker/Soul Blade Inquisitor
- Молот Абидона
- Two-handed weapons[]
- 9 Paladin/Fighter Pallegina
- Larger one-handed weapons[]
- 4 Devoted Dwarf
- Кайфотрон из Ratchet & Clank. Потанцуем?
- Ranged weapon types[]
- Light armor[]
- 7 Debonaire/Beguiler Puppet Master
- 8 Разбойник/Рейнджер Майя
- 15 паладинов/чантеров
- 2 Обдумайте настройку вечеринки
- Melee[]
- List of headgear[]
- Behind the scenes[]
7 Debonaire/Beguiler Puppet Master
Эта сборка идеальна для тех, кто устал от прямых повреждений. Это смесь подкласса Debonaire для Rogue и подкласса Beguiler для Cipher. Основная тактика, которую он использует, — очаровывать врагов, чтобы они сражались за вас или танковали противников лицом к лицу.
- Класс: Debonaire/Beguiler (Rogue/Cipher)
- Основные навыки: Roguish Charm, любое заклинание Deception
- Приоритетные характеристики: ловкость, интеллект, Мощь, Восприятие
- Оружие: Пистолет Громовержца, другое одноручное оружие.
- Головной убор: Thaos 39; Головной убор
- Нашейник: Одеяние Верховного Предвестника
- Доспехи: Одеяние Верховного Предвестника
- Кольца: все, что повышает характеристики Разбойника/Шифров.
Сапоги: все, что увеличивает скорость или скорость скрытых атак.
Waistpiece: Sash of Judgment
Handpiece: все, что усиливает скрытые атаки
Cape: Ajamuut Stalking Cloak
11 Один монах
Для другой сборки одного класса, для выполнения которой не требуется слишком много математики, этот монах-одиночка будет доминировать в поздней игре с простота. Прокачка в начале и в середине игры может быть немного грубой, но отдача того стоит. Просто сосредоточьтесь на атакующих способностях монаха и на тех, которые дают тонны скорости атаки от навыков, упомянутых ниже.
- Класс: Налпаска (монах)
- Приоритетные характеристики: Восприятие, Решимость, Ловкость.
- Оружие: Безоружный Кулак, Ладонь Тутило
- Головной убор: Пасть Смерти
- Нашейник: Защитный эотазийский амулет
- Доспех: Кираса дьявола Карока
- Кольца: Перстень Энтонии, Кольцо одинокого странника
- Сапоги: Каменные сапоги
- Пояс: Тупой пояс
- Наконечник: Рукавицы меткости
- Накидка: плащ отражения
Эти заклинания являются наступательными по своей природе, но гарантируют, что у врагов не будет шанса:
- Swift Flurry
- Heartbeat Drumming
- Stunning Surge
- Возвышенные мучения
- Удары грома
- Вращающееся колесо
- Зеркало души
- Укоренившаяся боль
Общая боль
Резонансное прикосновение
Внутренняя смерть
Шепот ветра
5 Кухонная плита
- Тип оружия: мушкетон
- В руках: одноручное
- Максимальный урон: 8
- Бонус (-а) оружия: -10 Точность с атаками мушкетона, -15% критического урона, выпускает несколько снарядов.
Не откладывайте на Кухонную плиту 39; низкий максимальный урон, это старый дробовик, и он стреляет несколькими снарядами , делая урон мультипликативным. Вы также можете использовать его в левой руке и сочетать с саблей Scordeo’s Edge, чтобы компенсировать точность попадания.
С точки зрения общего потенциала урона Кухонная плита — довольно дикая пушка, поскольку она дает шанс сработать Дикий выстрел , отрикошетивший снаряды. Другие улучшения резко увеличивают урон и сокращают время перезарядки .
Ночной покров
Ночной Плащ — оружие, предназначенное только для жрецов или разбойников, — отличный выбор для более слабых персонажей, которые полагаются на уклонение от атак. Ночной Плащ можно найти в Залах памяти в Батареи Дургана.
Видео прохождение:
Pillars of Eternity — хорошее прохождение на жестком уровне (HD) — Nightshroud
Почему это так здорово:
- Обход защиты великолепен, особенно на более высоких уровнях сложности.
- Сварка ночного капюшона усложняет ослепление
- Шанс ослепить отлично подходит для персонажей поддержки, таких как священник.
Статистика:
- Привязанный к душе
- +12 Точность
- 16-23 дробящего урона
- +3 Рейтинг обхода защиты
- 10% шанс наложить слепое заклинание при ударах или критических ударах
- +50 защиты от ослепленных и ошеломленных атак
- Дарует 1 заряд Shadowing Beyond за отдых
Специфические характеристики жреца:
15% шанс наложить заклинание Barbs of Condemnation при нанесении удара или критического удара
Особые характеристики разбойников:
5% шанс применить Finishing Blow при нанесении удара или критического удара
3 Bleak Walker/Soul Blade Inquisitor
A Paladin that multiclasses with a Cipher that deals massive amounts of damage is often unheard of. That’s why this build is a peculiar novelty. It utilizes the focus generated by the Soul Blade subclass of Ciphers. It just so happens that the Paladin’s Bleak Walker subclass is focused on dealing damage which in turn, also increases focus for even more raw damage.
- Class: Bleak Walker/Soul Blade (Palain/Cipher) multiclass
- Main skill: Sworn Enemy, Valorous Echoes
- Priority stats: Might, Dexterity, Perception
- Weapon: Main hand Rapier and another weapon in the off-hand
- Armor: Anything medium
- Accessories: Anything with accuracy bonuses
Молот Абидона
Каково владеть осколком бога? Молот Абидона отвечает на этот вопрос, и он хорошо на него отвечает. Вы, естественно, получите это оружие во время одного из квестов в The White March — Part II, а после завершения последнего квеста в дополнении вы завершите привязку души.
Видео прохождение:
Pillars of Eternity — хорошее прохождение на жестком уровне (HD) — Abydon’s Hammer
Почему это так здорово:
- Легко приобрести
- Имеет самую легкую привязку души в игре
- Облегчает финальный квест в The White March — Part II.
- Становится одним из двух мифических видов оружия после завершения привязки души.
- При экипировке дает очень мощные заклинания и пассивные способности.
Статистика:
- Привязанный к душе
- +18 Точность
- 23-33 Сокрушающий урон
- +10 к точности против Безглазого врага
- + 50% дополнительного урона против Безглазого врага
- +4 Могущество
- Получает 1 заряд заклинания Кольцо древней кузницы за столкновение
- Получает 1 заряд заклинания Труд Абидона за бой
- Получает 1 заряд заклинания Abydon’s Power при критическом ударе за бой
- Каждые 3 секунды все враги Сосудов пугаются на 3 секунды.
Two-handed weapons[]
Estocs
Icon | Name | Damage | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Blade of the Endless Paths (Unique) | 20-29 | 2,210 |
|
|
Drake’s Bell (Unique) | 14-20 | 1,010 |
|
|
The Grey Sleeper (Soulbound) | 16-23 | 2,210 |
|
|
The White Spire (Unique) | 14-20 | 1,210 |
|
Great swords
Icon | Name | Damage | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Gilt Blade of Lorn (Unique) | 16-23 | 410 | ||
Justice (Unique) | 16-23 | 810 |
|
|
St. Ydwen’s Redeemer (Soulbound)(Barbarian; Fighter; Paladin;) | 18-26 | 2,010 |
|
|
The Hours of St. Rumbalt (Unique) | 16-23 | 1,410 |
|
|
The Temaperacl (Unique) | 16-23 | 1,210 |
|
|
Tidefall (Unique) | 20-29 | 2,010 |
|
Morning stars
Icon | Name | Damage | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Acuan Giamas (Unique) | 20-29 | 2,410 |
|
|
Crate’s Remorse (Unique) | 18-26 | 810 | ||
Daybreak (Unique) | 18-26 | 2,410 |
|
|
Mabec’s Morning Star (Unique) | 16-23 | 1,410 |
|
|
The Rose of Salthollow (Unique) | 16-23 | 1,210 |
|
Pikes
Icon | Name | Damage | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Jêna’s Lance (Unique) | 14-20 | 810 |
|
|
Lost Thayn’s Reach (Unique) | 16-23 | 810 |
|
|
Tall Grass (Unique) | 18-26 | 1,610 |
|
Pollaxes
Icon | Name | Damage | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Half-Mast (Unique) | 20-29 | 1,610 |
|
|
Spectacular Spetum (Unique) | 16-23 | 1,210 |
|
|
The Wind’s Arm (Unique) | 18-26 | 1,610 |
|
|
Traitors’ Merit (Unique) | 18-26 | 1,610 |
|
Quarterstaves
Icon | Name | Damage | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Durance’s Staff (Unique) | 14-20 | 410 | ||
Greenstone Staff (Soulbound)(Druid; Monk; Wizard;) | 18-26 | 1,410 |
|
|
Guildmaster’s Staff (Unique) | 14-20 | 810 | ||
Llawran’s Stick (Unique) | 18-25 | 1,010 |
|
|
Taluntain’s Staff (Unique) | 14-20 | 410 | ||
Wend-Walker (Unique) | 20-29 | 2,010 |
|
9 Paladin/Fighter Pallegina
Pallegina is another character that’s also viable as a damage-dealing tank. For this, you’d want to give the Avian character some heavy melee stuff and focus on her brawling abilities. The build also relies on critical damage skills while also making sure that Pallegina supports the party with her robust Paladin auras.
- Class: Paladin/Fighter multiclass
- Priority stats: Resolve, Perception, Constitution, Might
- Weapon: Whisper of the Endless greatsword
- Headpiece: N/A
- Neckpiece: Precognition
- Armor: Reckless Brigandine
- Rings: Chameleon’s Touch, another ring that gives defenses
- Boots: Boots of the Stone
- Waistpiece: The Maker’s Own Power
- Handpiece: Boltcatchers
- Cape: Cloak of Greater Protection
Larger one-handed weapons[]
Battle axes
Icon | Name | Damage | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Edge of Reason (Unique) | 16-23 | 805 |
|
|
Rimecutter (Unique) | 11-16 | 505 |
|
|
Silver Crow Axe (Unique) | 14-21 | 405 | ||
Wē Toki (Unique) | 14-21 | 605 |
|
|
Wodewys (Unique) | 11-16 | 905 |
|
Maces
Icon | Name | Damage | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Aimoranet (Unique) | 16-23 | 905 |
|
|
Hanover’s Fist of Dodm (Unique) | 14-21 | 405 | ||
Nightshroud (Soulbound)(Priest;Rogue) | 14-21 | 1,305 |
|
|
Ravenwing (Unique) | 16-23 | 505 |
|
Sabres
Icon | Name | Damage | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Bittercut (Unique) | 13-19 | 305 |
|
|
Purgatory (Unique) | 17-24 | 805 |
|
|
Resolution (Unique) | 15-22 | 605 |
|
|
Sabre of the Seas (Unique) | 15-22 | 805 |
|
|
Sword of Prix (Unique) | 17-24 | 405 | ||
The Flames of Fair Rhîan (Unique) | 17-24 | 805 |
|
Spears
Icon | Name | Damage | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Cladhalíath (Unique) | 11-16 or 14-21 | 405 |
|
|
Danulya (Unique) | 14-21 | 705 |
|
|
Delem Raŵdha (Unique) | 16-23 | 805 |
|
|
Ritezzi’s Thorn (Unique) | 13-18 | 605 |
|
|
The Vile Loner’s Lance (Unique) | 13-18 | 405 |
|
|
Treave’s Conqueror Spear (Unique) | 14-21 | 405 |
Swords
Icon | Name | Damage | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Cat’s Claw (Unique) | 14-21 | 605 |
|
|
Darcozzi Paladini’s Longsword of In’claene (Unique) | 14-21 | 405 | ||
Last Blade of the White Forge (Unique) | 14-21 | 705 |
|
|
Lyssandra’s Blade (Unique) | 14-21 | 405 | ||
Shame or Glory (Unique) | 13-18 | 605 |
|
|
Sheathed in Autumn (Unique) | 16-23 | 1,005 |
|
|
Steadfast (Soulbound) | 14-21 | 705 |
|
|
Whispers of Yenwood (Unique) | 11-16 | 805 |
|
War hammers
Icon | Name | Damage | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Abydon’s Hammer (Soulbound) | 22-31 | 3,210 |
|
|
Godansthunyr (Unique) | 13-18 | 900 |
|
|
Haba’s Hammer (Unique) | 14-21 | 405 | ||
Jarpie’s Warhammer (Unique) | 14-21 | 405 | ||
Shatterstar (Unique) | 13-18 | 605 |
|
|
Strike Hard (Unique) | 14-21 | 905 |
|
4 Devoted Dwarf
Multiclass builds can be easy to mess up. That’s why sticking to single classes might be easier if you’re just a beginner to the game. For such a character, the classic combination of a Dwarven Fighter never fails to be efficient. The Devoted, being a Fighter subclass is often considered the best by many as it can give fighters an easy critical damage outlet.
- Class: Devoted (Fighter)
- Main skill: Disciplined Barrage
- Priority stats: Might, Constitution, Resolve
- Weapon: Greatsword, Whispers of the Endless Path for maximum damage
- Armor: Anything that doesn’t give a Recovery penalty
- Accessories: Anything that reduces Recovery penalty
Кайфотрон из Ratchet & Clank. Потанцуем?
Серия о приключениях Рэтчета и Кланка с 2002 года впечатляет геймеров необычными пушками. В Ratchet & Clank для PS4 геймерам и вовсе дали развернуться на полную катушку. Рушить планы неприятелей можно с помощью Пикселизатора, который превращает врагов в двухмерных существ, Овценатора, обращающего цель в овцу, или Кряк-о-рэя, заменяющего злодеев милыми уточками. Но самой забавным гаджетом был Кайфотрон.
На пути Рэтчету приходилось не раз пробираться сквозь толпы опасных созданий. Сражаться будет проще, если… зажечь их танцем. Бросаете на поле брани диско-шар и наблюдаете, как враги пускаются в пляс. У каждого соперника свои движения — это заставляло геймеров с любопытством выяснять, как танцуют роботы, лягушки или гуманойды.
В шикарной Rift Apart с помощью пушки ГРОБ можно открывать порталы и призывать в мир Рэтчета созданий из других вселенных Sony. Зайти на огонёк может даже могучий громозев из Horizon Zero Dawn.
Ranged weapon types[]
Bows and crossbows
Bows and crossbows have the largest attack range among all the ranged weapons in the game. Bows are the fastest to use. Crossbows are slower to reload/fire than hunting bows or war bows but they do more damage. The more powerful Arbalests can’t be cocked by hand and need to be planted and cranked, and thus are slower to reload than crossbows, but still faster than Firearms.
Implements | Statistics | Additional effects | Modal ability | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Base damage | Base damage (turn-based) | Damage type | Penetration | Range | Attack time | Recovery time | ||||
17-25 | 14-22 | 9 | 12m | 0.7 sec | 6.0 sec |
|
||||
15-20 | 15-19 | 9 | 12m | 0.7 sec | 5.0 sec |
|
||||
14-24 | 15-19 | 6 | 12m | 0.9 sec | 4.0 sec |
|
||||
13-19 | 15-19 | 8 | 12m | 1.1 sec | 4.0 sec |
Firearms
Firearms are very slow to reload, taking longer to reload than any other weapons and aren’t very accurate, but they make up for it by dealing high damage and their unique advantage in dealing with Wizards standard magical defense with their Veil Piercing effect.
The biggest change to firearms in Deadfire is that Pistols and Blunderbusses are now 1-handed weapons. Dual wielding pistols and blunderbusses reduces their loading time, just as with melee weapons, though firing a brace and switching to another set is still often faster. Dual wielding a ranged weapon with a melee weapon will have the character only shoot by default against targets outside of melee range, but use the melee weapon exclusively against targets in melee. This gives both weapons the recovery time reduction from dual wielding and frees the need to swap weapons, but you lose the ability to use a shield and the accuracy bonus you would have normally gained if you were wielding each weapon by itself.
Implements | Statistics | Additional effects | Modal ability | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Base damage | Base damage (turn-based) | Damage type | Penetration | Range | Attack time | Recovery time | ||||
3-6 x 4 | 3-5 x 4 | 6 | 4m | 1.1 sec | 5.0 sec |
|
|
|||
15-19 | 12-16 | 7 | 8m | 1.1 sec | 5.0 sec | |||||
20-26 | 15-22 | 9 | 12m | 0.7 sec | 6.8 sec |
|
Magical implements
Magical Implements are ranged magical missile weapons, that are quite fast and accurate, but not very powerful.
In Deadfire, Wands and Scepters are now 1-handed weapons, and can be dual wielded with 1-handed melee weapons. This give both weapons the Recovery Speed bonus for dual-wielding, but they lose the accuracy bonus of wielding a single one-handed weapon.
Implements | Statistics | Additional effects | Modal ability | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Base damage | Base damage (turn-based) | Damage type | Penetration | Range | Attack time | Recovery time | ||||
8-14 | 11-17 | 7 | 8m | 0.7 sec | 3.0 sec |
|
||||
9-13 | 11-15 | 8 | 8m | 0.7 sec | 4.0 sec | |||||
15-24 | 15-21 | 6 | 8m | 1.1 sec | 4.0 sec | 1.5m area of effect |
Light armor[]
Icon | Name | DR | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Boatswain’s Uniform (Unique) | 6 Base | 1,220 |
|
|
Deckhand’s Uniform (Unique) | 6 Base | 1,220 |
|
|
Helmsman’s Uniform (Unique) | 6 Base | 1,220 |
|
Icon | Name | DR | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Durance’s Robe (Unique) | 3 Base 12 | 540 |
|
|
Gwisk Glas (Unique) | 9 Base | 1,140 |
|
|
Raiment of Wael’s Eyes (Unique) | 3 Base | 340 |
|
|
Robes of the Tidebringer (Unique) | 7 Base | 620 |
|
|
Rundl’s Finery (Unique) | 3 Base | 540 |
|
|
Starlit Garb (Unique) | 7 Base | 640 |
|
Icon | Name | DR | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Angio’s Gambeson (Unique) | 6 Base 8 8 5 5 | 540 |
|
|
Elryn’s Jacket (Unique) | 8 Base 10 10 6 6 | 1,040 |
|
|
Jack of Wide Waters (Unique) | 8 Base 10 10 6 6 | 540 |
|
|
Vengiatta Rugia (Unique) | 10 Base 13 13 8 8 | 840 |
|
Icon | Name | DR | Value | Enchantments |
---|---|---|---|---|
Blaidh Golan (Unique) | 7 Base 9 4 9 | 440 |
|
|
Husk of the Great Western Stag (Unique) | 9 Base 11 5 11 | 940 |
|
|
Maneha’s Armor (Unique) | 7 Base 9 4 9 | 640 |
|
|
Seven Skuldr’s-Worth (Unique) | 9 Base 11 5 11 | 740 |
|
|
Wayfarer’s Hide (Unique) | 11 Base 14 6 14 | 940 |
|
7 Debonaire/Beguiler Puppet Master
This build is ideal for anyone tired of direct damage. It’s a mix of the Debonaire subclass for Rogue and the Beguiler subclass for Cipher. The main tactic it utilizes is charming enemies so they’ll fight for you or face-tank the opponents.
- Class: Debonaire/Beguiler (Rogue/Cipher)
- Main skills: Roguish Charm, any Deception spell
- Priority stats: Dexterity, Intellect, Might, Perception
- Weapon: Thundercrack Pistol, other one-handed weapons
- Headpiece: Thaos’ Headdress
- Neckpiece: High Harbinger’s Robe
- Armor: High Harbinger’s Robe
- Rings: Anything that boosts Rogue/Cipher stats
- Boots: Anything that boosts sneak attacks or speed
- Waistpiece: Sash of Judgment
- Handpiece: Anything that boosts sneak attacks
- Cape: Ajamuut Stalking Cloak
8 Разбойник/Рейнджер Майя
Для тех, кто ищет класс, который наносит огромный урон с безопасного расстояния, в то время как другие члены группы делают тяжелую работу, тогда сборка Майи Rogue/Ranger должна работать хорошо. Это довольно стандартный билд для ДПС дальнего боя с упором на нанесение как можно большего урона, используя свои деревья навыков.
- Класс: Разбойник/Рейнджер
- Приоритетные характеристики: Восприятие, Ловкость
- Оружие: Двойной мушкетон: Эмпирическое исследование Зефа, Кухня 39; s плита & amp; Аркебуза: приданое дракона
- Головной убор: Капюшон Черного клинка
- Нашейник: Предвидение
- Доспех: Наряд снайпера
- Кольца: Кольцо малой защиты, Кольцо стрелка
- Сапоги: сапоги из камня
- Пояс: собственная сила маркера
- Наконечник: перчатки убийцы
Cape: Mirrorback
15 паладинов/чантеров
Вы хотите, чтобы персонаж просто стоял там, в то время как все враги вокруг них умирают в огненном пламени праведности? Паладин/Чантер вас прикрыли. Он вращается вокруг злоупотребления заклинанием Brand Enemy и объединения мультиклассов Goldpact Knight и Troubadour 39; суммирование дебаффов на пробивание огня.
- Класс: Рыцарь Золотого Договора (Паладин)/Трубадур (Чантер)
- Приоритетные характеристики: Мощь, Восприятие, Интеллект, Решимость.
- Оружие: Магран и # 39; s Favor, Nerian’s Ward
- Головной убор: любой
- Нашейник: Strand of Favor
- Броня: патинированная пластина
- Кольца: Приз Куару, Кольцо Сосредоточенного Пламени
- Сапоги: Сапоги Камня
- Пояс: Любой
- Наконечник: Woedica 39; s Удушающая хватка
- Cape: Greater Cloak of Deflection
Также не забудьте взять эти заклинания, вы можете найти их как в дереве Рыцаря Золотого Договора, так и в дереве Трубадура:
- Дракон побежден, дракон вопит.
- Щит трескается.
- Их защитник в одиночку вырвался против Орды.
- Враг-заклятый враг
- Отпрыск пламени
- Вдохновленная защита и Стоическая сталь
- Аура Рвения
- Добродетельный Триумф
- Стиль оружия и щита
- Глубокая вера
- Рефлексы Змеи
2 Обдумайте настройку вечеринки
Во время вашего приключения вы можете выбрать из 11 замечательных товарищей, и вы сможете организовать группу из шести человек, которые присоединятся к вам. У каждого из них есть своя уникальная история, навыки и способности. Этих товарищей можно найти в мире или нанять в зале искателя приключений.
Убедитесь, что у вас есть отличная композиция для вечеринки. Например, если вы, вероятно, захотите, чтобы в вашей команде был Эдер — человек-боец, то играть за бойца самому может быть немного излишним. Во время игры вы столкнетесь с множеством проблем, поэтому убедитесь, что вы готовы ко всем. Убедитесь, что у вас есть кто-то, кто подходит для исцеления, а другой — для того, чтобы принять на себя основную тяжесть урона.
Пользователи Magic тоже всегда жизненно необходимы. Подумайте о группе, которую вы хотели бы иметь, например, от DD party, и помните об этом при создании своей первоначальной роли. Таким образом, вы можете быть уверены, что ваши будущие товарищи хорошо дополнят ваш стиль игры.
Дополнительный совет по созданию персонажа — убедиться, что основные цвета каждого члена группы довольно различны. Это позволит вам выделить ваших персонажей во время битвы и вам будет легче отслеживать их всех.
Melee[]
Different melee weapons will have different attack speeds, but for most weapons will be categorized by their relative handedness and speed (Fast One-Handed, Large One-Handed, and Two-Handed). Fast one-handed weapons attack more frequently than large one-handed weapons. Two-handed Weapons are almost universally hard-hitting weapons, that can deal more damage per-hit than their one-handed counterparts, but you cannot use a shield with them or use a second weapon.
Fast one-handed weapons are particularly effective against enemies with low damage reduction and two-handed weapons are particularly effective against enemies with high damage reduction.
One-handed
Implements | Statistics | Additional effects | Modal ability | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Base damage | Base damage (turn-based) | Damage type | Penetration | Range | Attack time | Recovery time | ||||
10-14 | 13-18 | 7 | 0.75m | 0.5 sec | 3.0 sec | |||||
13-19 | 14-20 | 7 | 0.75m | 0.7 sec | 4.0 sec | |||||
10-14 | 13-18 | 7 | 0.75m | 0.5 sec | 3.0 sec |
|
||||
10-14 | 13-18 | 7 | 0.75m | 0.5 sec | 3.0 sec |
|
||||
10-14 | 13-18 | 7 | 0.75m | 0.5 sec | 3.0 sec |
|
||||
11-15 | 12-17 | 9 | 0.75m | 0.7 sec | 4.0 sec |
|
||||
10-14 | 13-18 | 7 | 0.75m | 0.5 sec | 3.0 sec | |||||
13-19 | 14-20 | 7 | 0.75m | 0.7 sec | 4.0 sec | |||||
13-19 | 14-20 | 7 | 0.75m | 0.7 sec | 4.0 sec | |||||
8-12 | 13-17 | 9 | 0.75m | 0.5 sec | 3.0 sec | |||||
13-19 | 14-20 | 6 | 0.75m | 0.7 sec | 4.0 sec | |||||
11-15 | 12-17 | 8 | 0.75m | 0.7 sec | 4.0 sec |
Two-handed
Implements | Statistics | Additional effects | Modal ability | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Base damage | Base damage (turn-based) | Damage type | Penetration | Range | Attack time | Recovery time | ||||
14-22 | 15-23 | 10 | 0.75m | 0.7 sec | 4.0 sec | |||||
18-24 | 18-24 | 7 | 0.75m | 0.7 sec | 4.0 sec | |||||
14-22 | 15-23 | 9 | 0.75m | 0.7 sec | 4.0 sec |
|
||||
18-24 | 18-24 | 8 | 1.75m | 0.7 sec | 4.0 sec |
|
||||
14-22 | 15-23 | 9 | 0.75m | 0.7 sec | 4.0 sec | |||||
18-24 | 18-24 | 8 | 1.75m | 0.7 sec | 4.0 sec |
List of headgear[]
Icon | Name | Value | Enchantments | Location |
---|---|---|---|---|
Argwes Adra’s Helm (Unique) | 610 | |||
Azalin’s Helmet | 210 | |||
Company Captain’s Cap (Soulbound) | 1,640 |
|
||
Crossed Patch (Unique) | 310 |
|
||
Dandy Hat of the Diseased Yak | 610 |
|
||
Ethereal Helm | 210 | |||
Executioner’s Hood | 1,010 |
|
||
Footpad’s Hood | 600 |
|
|
|
Garodh’s Chorus | 860 |
|
||
He Carries Many Scars Helm | 210 |
|
||
Helmet of Darksee | 410 | |||
Hermit’s Hat | 710 |
|
|
|
Iverra’s Diving Helmet | 210 |
|
|
|
Kana’s Turban | 210 | |||
Lavender Wreath | 510 |
|
||
Liripipe of Thinking | 600 |
|
|
|
Maegfolc Skull | 1,010 |
|
||
Munacra Arret | 510 |
|
||
Rugged Wilderness Hat | 600 |
|
|
|
Sanguine Plate’s Helm | 110 | |||
Stag Helm | 600 |
|
|
|
Tempered Helm | 710 |
|
|
|
The Dunryd Demon | 410 | |||
The Pilgrim’s Lasting Vigil | 410 |
|
||
The Witch’s Hat | 810 |
|
||
Ultimate Hat of Alluring Perfection (Unique) | 1,210 |
|
||
Waage’s Hat of Leadership | 210 | |||
White Crest’s Helm | 610 |
Behind the scenes[]
“ | Occasionally on a project you will inherit another person’s work when they move onto other areas in the game, or in this instance another project at our studio. This level was initially designed by Constant Gaw, a veteran designer here at Obsidian, and it shows in the levels unique design and look. However, his skills were needed elsewhere, and his area was handed down to me. A daunting task to fill the shoes of another designer, but it is gratifying to learn and improve based of an existing design.
A lot of what makes this dungeon unique apart from its layout, is the use of narrative that is interwoven into the design of the area. The dungeon as a whole serves one purpose: to craft a powerful, unique weapon fused by the player’s choices. It is literally one giant puzzle. However, this is an aspect that lies underneath the direct goal of the level, which is to find ancient bronze weapons for The Dozens. Marrying the two cohesively was a challenge, but we managed to accomplish this by the characterization of a vithrack, Nridek, whom you encounter here. He is trying to understand the power of this place, and hopefully take it back to his people as a powerful boon, that is if the player has anything to say about it. |
” |
~ Matthew Perez, Junior Designer (upper) |
Developer commentary (upper)
“ | In many RPGs, re-traversal can often be a chore, but unfortunately is often a necessity as areas must be economised and sometimes you will need to travel back through a wilderness or two to reach further areas within the game. In order to keep the player’s interest piqued in exploring, even through areas they previously existed, we try to throw extra content at them they might not have noticed the first time round.
Once such area is the second level of this dungeon. Chances are the player made their way through this area before the flooding had stopped in Stormwall Gorge. If they were to travel back into this dungeon they will discover previously flooded floor is now available. Here the player can find some valuable loot, and if they happen to be on a bounty, discover a powerful troll awaiting in the murky depths. |
” |
~ Matthew Perez, Junior Designer (lower) |
Developer commentary (lower)