Status effects (deadfire)

7 Debonaire/Beguiler Puppet Master

Эта сборка идеальна для тех, кто устал от прямых повреждений. Это смесь подкласса Debonaire для Rogue и подкласса Beguiler для Cipher. Основная тактика, которую он использует, — очаровывать врагов, чтобы они сражались за вас или танковали противников лицом к лицу.

  • Класс: Debonaire/Beguiler (Rogue/Cipher)
  • Основные навыки: Roguish Charm, любое заклинание Deception
  • Приоритетные характеристики: ловкость, интеллект, Мощь, Восприятие
  • Оружие: Пистолет Громовержца, другое одноручное оружие.
  • Головной убор: Thaos 39; Головной убор
  • Нашейник: Одеяние Верховного Предвестника
  • Доспехи: Одеяние Верховного Предвестника
  • Кольца: все, что повышает характеристики Разбойника/Шифров.

Сапоги: все, что увеличивает скорость или скорость скрытых атак.

Waistpiece: Sash of Judgment
Handpiece: все, что усиливает скрытые атаки
Cape: Ajamuut Stalking Cloak

11 Один монах

Для другой сборки одного класса, для выполнения которой не требуется слишком много математики, этот монах-одиночка будет доминировать в поздней игре с простота. Прокачка в начале и в середине игры может быть немного грубой, но отдача того стоит. Просто сосредоточьтесь на атакующих способностях монаха и на тех, которые дают тонны скорости атаки от навыков, упомянутых ниже.

  • Класс: Налпаска (монах)
  • Приоритетные характеристики: Восприятие, Решимость, Ловкость.
  • Оружие: Безоружный Кулак, Ладонь Тутило
  • Головной убор: Пасть Смерти
  • Нашейник: Защитный эотазийский амулет
  • Доспех: Кираса дьявола Карока
  • Кольца: Перстень Энтонии, Кольцо одинокого странника
  • Сапоги: Каменные сапоги
  • Пояс: Тупой пояс
  • Наконечник: Рукавицы меткости
  • Накидка: плащ отражения

Эти заклинания являются наступательными по своей природе, но гарантируют, что у врагов не будет шанса:

  • Swift Flurry
  • Heartbeat Drumming
  • Stunning Surge
  • Возвышенные мучения
  • Удары грома
  • Вращающееся колесо
  • Зеркало души
  • Укоренившаяся боль

Общая боль

Резонансное прикосновение
Внутренняя смерть
Шепот ветра

5 Кухонная плита

  • Тип оружия: мушкетон
  • В руках: одноручное
  • Максимальный урон: 8
  • Бонус (-а) оружия: -10 Точность с атаками мушкетона, -15% критического урона, выпускает несколько снарядов.

Не откладывайте на Кухонную плиту 39; низкий максимальный урон, это старый дробовик, и он стреляет несколькими снарядами , делая урон мультипликативным. Вы также можете использовать его в левой руке и сочетать с саблей Scordeo’s Edge, чтобы компенсировать точность попадания.

С точки зрения общего потенциала урона Кухонная плита — довольно дикая пушка, поскольку она дает шанс сработать Дикий выстрел , отрикошетивший снаряды. Другие улучшения резко увеличивают урон и сокращают время перезарядки .

Ночной покров

Ночной Плащ — оружие, предназначенное только для жрецов или разбойников, — отличный выбор для более слабых персонажей, которые полагаются на уклонение от атак. Ночной Плащ можно найти в Залах памяти в Батареи Дургана.

Видео прохождение:

Pillars of Eternity — хорошее прохождение на жестком уровне (HD) — Nightshroud

Почему это так здорово:

  • Обход защиты великолепен, особенно на более высоких уровнях сложности.
  • Сварка ночного капюшона усложняет ослепление
  • Шанс ослепить отлично подходит для персонажей поддержки, таких как священник.

Статистика:

  • Привязанный к душе
  • +12 Точность
  • 16-23 дробящего урона
  • +3 Рейтинг обхода защиты
  • 10% шанс наложить слепое заклинание при ударах или критических ударах
  • +50 защиты от ослепленных и ошеломленных атак
  • Дарует 1 заряд Shadowing Beyond за отдых

Специфические характеристики жреца:

15% шанс наложить заклинание Barbs of Condemnation при нанесении удара или критического удара

Особые характеристики разбойников:

5% шанс применить Finishing Blow при нанесении удара или критического удара

3 Bleak Walker/Soul Blade Inquisitor

A Paladin that multiclasses with a Cipher that deals massive amounts of damage is often unheard of. That’s why this build is a peculiar novelty. It utilizes the focus generated by the Soul Blade subclass of Ciphers. It just so happens that the Paladin’s Bleak Walker subclass is focused on dealing damage which in turn, also increases focus for even more raw damage.

  • Class: Bleak Walker/Soul Blade (Palain/Cipher) multiclass
  • Main skill: Sworn Enemy, Valorous Echoes
  • Priority stats: Might, Dexterity, Perception
  • Weapon: Main hand Rapier and another weapon in the off-hand
  • Armor: Anything medium
  • Accessories: Anything with accuracy bonuses

Молот Абидона

Каково владеть осколком бога? Молот Абидона отвечает на этот вопрос, и он хорошо на него отвечает. Вы, естественно, получите это оружие во время одного из квестов в The White March — Part II, а после завершения последнего квеста в дополнении вы завершите привязку души.

Видео прохождение:

Pillars of Eternity — хорошее прохождение на жестком уровне (HD) — Abydon’s Hammer

Почему это так здорово:

  • Легко приобрести
  • Имеет самую легкую привязку души в игре
  • Облегчает финальный квест в The White March — Part II.
  • Становится одним из двух мифических видов оружия после завершения привязки души.
  • При экипировке дает очень мощные заклинания и пассивные способности.

Статистика:

  • Привязанный к душе
  • +18 Точность
  • 23-33 Сокрушающий урон
  • +10 к точности против Безглазого врага
  • + 50% дополнительного урона против Безглазого врага
  • +4 Могущество
  • Получает 1 заряд заклинания Кольцо древней кузницы за столкновение
  • Получает 1 заряд заклинания Труд Абидона за бой
  • Получает 1 заряд заклинания Abydon’s Power при критическом ударе за бой
  • Каждые 3 секунды все враги Сосудов пугаются на 3 секунды.

Two-handed weapons[]

Estocs

Icon Name Damage Value Enchantments
Blade of the Endless Paths (Unique) 20-29 2,210
  • Superb (weapon): +12 • +45%
  • Speed 20: +20% Attack Speed
  • Marking: +10 granted to an ally attacking the same target
Drake’s Bell (Unique) 14-20 1,010
  • Burn-Proofed: +3 vs damage
  • Slaying (Beast): +5 against Beasts • +25%  against Beasts
  • Rending: +3 bypass
The Grey Sleeper (Soulbound) 16-23 2,210
  • Cursed: Cannot be unequipped
  • Fine (weapon): +4 • +15%
  • Spellchance: Paralyze: 10% chance to cast Paralyze on Hits or Crits
The White Spire (Unique) 14-20 1,210
  • Disorienting: Inflicts -5 All for 5 seconds on Hits
  • Minor Spellbind: Blizzard: Grants Blizzard (3 per rest)

Great swords

Icon Name Damage Value Enchantments
Gilt Blade of Lorn (Unique) 16-23 410
Justice (Unique) 16-23 810
  • Crushing Lash: +25% damage
  • Fine (weapon): +4 • +15%
St. Ydwen’s Redeemer (Soulbound)(Barbarian; Fighter; Paladin;) 18-26 2,010
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%
  • Spellchance: Destroys Vessels: 25% chance to cast Destroys Vessels on Hit or Critical Hit
The Hours of St. Rumbalt (Unique) 16-23 1,410
  • Annihilation: +0.5 to Crit damage multiplier
  • Overbearing: Crits can inflict Prone
  • Accurate 3: +12 • +15%
The Temaperacl (Unique) 16-23 1,210
  • Corrosive Lash: +25%  damage
  • Overbearing: Crits can inflict Prone
  • Fine (weapon): +4 • +15%
Tidefall (Unique) 20-29 2,010
  • Superb (weapon): +12 • +45%
  • Draining: 20% of restored as
  • Wounding: 25% inflicted over time (5 seconds)

Morning stars

Icon Name Damage Value Enchantments
Acuan Giamas (Unique) 20-29 2,410
  • Spellchance: Spell Steal: 25% chance to cast Spell Steal on Hits or Crits
  • Wounding: 25% inflicted over time (5 seconds)
  • Superb (weapon): +12 • +45%
Crate’s Remorse (Unique) 18-26 810
Daybreak (Unique) 18-26 2,410
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%
  • Guarding: +1 enemies Engaged
  • Spellchance: Destroys Spirits: 25% chance to cast Destroys Spirits on Hits or Crits
Mabec’s Morning Star (Unique) 16-23 1,410
  • Stunning: Attacks can on Crits (2.0 sec, vs )
  • Slaying (Wilder): +5 against Wilders • +25%  against Wilders
  • Fine (weapon): +4 • +15%
The Rose of Salthollow (Unique) 16-23 1,210
  • Corrosive Lash: +25%  damage
  • Draining: 20% of restored as
  • Fine (weapon): +4 • +15%

Pikes

Icon Name Damage Value Enchantments
Jêna’s Lance (Unique) 14-20 810
  • Of Constitution 1: +1 Constitution
  • Reliable: +20% of Grazes converted to Hits
Lost Thayn’s Reach (Unique) 16-23 810
  • Fine (weapon): +4 • +15%
  • Interfering: Inflicts -5 for 5 seconds on Hits
Tall Grass (Unique) 18-26 1,610
  • Predatory: +10% of Hits converted to Crits
  • Overbearing: Crits can inflict Prone
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%

Pollaxes

Icon Name Damage Value Enchantments
Half-Mast (Unique) 20-29 1,610
  • Superb (weapon): +12 • +45%
  • Overbearing: Crits can inflict Prone
Spectacular Spetum (Unique) 16-23 1,210
  • Marking: +10 granted to an ally attacking the same target
  • Guarding: +1 enemies Engaged
  • Fine (weapon): +4 • +15%
The Wind’s Arm (Unique) 18-26 1,610
  • Zephyr: Grants Zephyr
  • Major Spellbind: Cleansing Wind: Grants Cleansing Wind (2 per rest)
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%
Traitors’ Merit (Unique) 18-26 1,610
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%
  • Vicious: +20% against Flanked, Prone, Stunned targets
  • Predatory: +10% of Hits converted to Crits

Quarterstaves

Icon Name Damage Value Enchantments
Durance’s Staff (Unique) 14-20 410
Greenstone Staff (Soulbound)(Druid; Monk; Wizard;) 18-26 1,410
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%
  • Spell Striking: Nature’s Mark: Grants Nature’s Mark on Crit (1 per encounter)
Guildmaster’s Staff (Unique) 14-20 810
Llawran’s Stick (Unique) 18-25 1,010
  • Speed 20: +20% Attack Speed
  • Fine (weapon): +4 • +15%
Taluntain’s Staff (Unique) 14-20 410
Wend-Walker (Unique) 20-29 2,010
  • Freezing Lash: +25%  damage
  • Guarding: +1 enemies Engaged
  • Superb (weapon): +12 • +45%

9 Paladin/Fighter Pallegina

Pallegina is another character that’s also viable as a damage-dealing tank. For this, you’d want to give the Avian character some heavy melee stuff and focus on her brawling abilities. The build also relies on critical damage skills while also making sure that Pallegina supports the party with her robust Paladin auras.

  • Class: Paladin/Fighter multiclass
  • Priority stats: Resolve, Perception, Constitution, Might
  • Weapon: Whisper of the Endless greatsword
  • Headpiece: N/A
  • Neckpiece: Precognition
  • Armor: Reckless Brigandine
  • Rings: Chameleon’s Touch, another ring that gives defenses
  • Boots: Boots of the Stone
  • Waistpiece: The Maker’s Own Power
  • Handpiece: Boltcatchers
  • Cape: Cloak of Greater Protection

Larger one-handed weapons[]

Battle axes

Icon Name Damage Value Enchantments
Edge of Reason (Unique) 16-23 805
  • Superb (weapon): +12 • +45%
  • Draining: 20% of restored as
Rimecutter (Unique) 11-16 505
  • Speed 20: +20% Attack Speed
  • Freezing Lash: +25%  damage
Silver Crow Axe (Unique) 14-21 405
Wē Toki (Unique) 14-21 605
  • Overbearing: Crits can inflict Prone
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%
Wodewys (Unique) 11-16 905
  • Spellchance: Nature’s Mark: 10% chance to cast Nature’s Mark on Hits or Crits
  • Hardy: +20 against Disease, Poison attacks
  • Spellbind: Purge of Toxins: Grants Purge of Toxins (3 per rest)

Maces

Icon Name Damage Value Enchantments
Aimoranet (Unique) 16-23 905
  • Superb (weapon): +12 • +45%
  • Major Spellbind: Restore Moderate Endurance: Grants Restore Moderate Endurance (1 per rest)
Hanover’s Fist of Dodm (Unique) 14-21 405
Nightshroud (Soulbound)(Priest;Rogue) 14-21 1,305
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%
  • Spellchance: Blind: 10% chance to cast Blind (10.0 sec, +15 vs. ) on Hits or Crits
Ravenwing (Unique) 16-23 505
  • Coordinating: +4 when attacking same target as an ally • +25% when attacking same target as an ally
  • Damaging 3: +45% • +4

Sabres

Icon Name Damage Value Enchantments
Bittercut (Unique) 13-19 305
  • Spellbind: Infestation of Maggots: Grants Infestation of Maggots (1 per rest)
  • Minor Spellbind: Vile Thorns: Grants Vile Thorns (2 per rest)
  • Sickening: -10 against Poison attacks
Purgatory (Unique) 17-24 805
  • Draining: 20% of restored as
  • Annihilation: +0.5 to Crit damage multiplier
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%
Resolution (Unique) 15-22 605
  • Annihilation: +0.5 to Crit damage multiplier
  • Fine (weapon): +4 • +15%
  • Reliable: +20% of Grazes converted to Hits
Sabre of the Seas (Unique) 15-22 805
  • Fine (weapon): +4 • +15%
  • Spellchance: Overwhelming Wave: 10% chance to cast Overwhelming Wave on Hit or Critical Hit (1 per encounter)
Sword of Prix (Unique) 17-24 405
The Flames of Fair Rhîan (Unique) 17-24 805
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%
  • Major Spellbind: Fireball: Grants Fireball (3 per rest)
  • Burning Lash: +25%  damage

Spears

Icon Name Damage Value Enchantments
Cladhalíath (Unique) 11-16 or 14-21 405
  • Draining: 20% of restored as
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%
  • Marking: +10 granted to an ally attacking the same target
  • Stunning: Attacks can on Crits (2.0 sec, vs )
  • Coordinating: +4 when attacking same target as an ally • +25% when attacking same target as an ally
  • Reliable: +20% of Grazes converted to Hits
  • Valiant: +10 when below 50% • +20% while below 50%
  • Vicious: +20% against Flanked, Prone, Stunned targets
Danulya (Unique) 14-21 705
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%
  • Speed 20: +20% Attack Speed
Delem Raŵdha (Unique) 16-23 805
  • Superb (weapon): +12 • +45%
  • Slaying (Primordial): +5 against Primordials • +25%  against Primordials
Ritezzi’s Thorn (Unique) 13-18 605
  • Valiant: +10 when below 50% • +20% while below 50%
  • Crushing Lash: +25% damage
  • Fine (weapon): +4 • +15%
The Vile Loner’s Lance (Unique) 13-18 405
  • Disorienting: Inflicts -5 All for 5 seconds on Hits
  • Fine (weapon): +4 • +15%
Treave’s Conqueror Spear (Unique) 14-21 405

Swords

Icon Name Damage Value Enchantments
Cat’s Claw (Unique) 14-21 605
  • Rending: +3 bypass
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%
Darcozzi Paladini’s Longsword of In’claene (Unique) 14-21 405
Last Blade of the White Forge (Unique) 14-21 705
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%
  • Speed 20: +20% Attack Speed
Lyssandra’s Blade (Unique) 14-21 405
Shame or Glory (Unique) 13-18 605
  • Valiant: +10 when below 50% • +20% while below 50%
  • Marking: +10 granted to an ally attacking the same target
  • Fine (weapon): +4 • +15%
Sheathed in Autumn (Unique) 16-23 1,005
  • Guarding: +1 enemies Engaged
  • Freezing Lash: +25%  damage
  • Superb (weapon): +12 • +45%
Steadfast (Soulbound) 14-21 705
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%
  • Of Will 5: +5
  • Of Resolve 1: +1 Resolve
Whispers of Yenwood (Unique) 11-16 805
  • Reliable: +20% of Grazes converted to Hits
  • Slaying (Spirit): +5 against Spirits • +25%  against Spirits
  • Of Constitution 2: +2 Constitution
  • Of Will -3: -3

War hammers

Icon Name Damage Value Enchantments
Abydon’s Hammer (Soulbound) 22-31 3,210
  • Legendary (weapon): +15 • +55%
  • Of Might 4: +4 Might
Godansthunyr (Unique) 13-18 900
  • Stunning: Attacks can on Crits (2.0 sec, vs )
  • Of Might 1: +1 Might
  • Fine (weapon): +4 • +15%
Haba’s Hammer (Unique) 14-21 405
Jarpie’s Warhammer (Unique) 14-21 405
Shatterstar (Unique) 13-18 605
  • Annihilation: +0.5 to Crit damage multiplier
  • Guarding: +1 enemies Engaged
  • Fine (weapon): +4 • +15%
Strike Hard (Unique) 14-21 905
  • Disorienting: Inflicts -5 All for 5 seconds on Hits
  • Speed 20: +20% Attack Speed
  • Exceptional (weapon): +8 • +30%

4 Devoted Dwarf

Multiclass builds can be easy to mess up. That’s why sticking to single classes might be easier if you’re just a beginner to the game. For such a character, the classic combination of a Dwarven Fighter never fails to be efficient. The Devoted, being a Fighter subclass is often considered the best by many as it can give fighters an easy critical damage outlet.

  • Class: Devoted (Fighter)
  • Main skill: Disciplined Barrage
  • Priority stats: Might, Constitution, Resolve
  • Weapon: Greatsword, Whispers of the Endless Path for maximum damage
  • Armor: Anything that doesn’t give a Recovery penalty
  • Accessories: Anything that reduces Recovery penalty

Кайфотрон из Ratchet & Clank. Потанцуем?

Серия о приключениях Рэтчета и Кланка с 2002 года впечатляет геймеров необычными пушками. В Ratchet & Clank для PS4 геймерам и вовсе дали развернуться на полную катушку. Рушить планы неприятелей можно с помощью Пикселизатора, который превращает врагов в двухмерных существ, Овценатора, обращающего цель в овцу, или Кряк-о-рэя, заменяющего злодеев милыми уточками. Но самой забавным гаджетом был Кайфотрон.

На пути Рэтчету приходилось не раз пробираться сквозь толпы опасных созданий. Сражаться будет проще, если… зажечь их танцем. Бросаете на поле брани диско-шар и наблюдаете, как враги пускаются в пляс. У каждого соперника свои движения — это заставляло геймеров с любопытством выяснять, как танцуют роботы, лягушки или гуманойды.

В шикарной Rift Apart с помощью пушки ГРОБ можно открывать порталы и призывать в мир Рэтчета созданий из других вселенных Sony. Зайти на огонёк может даже могучий громозев из Horizon Zero Dawn.

Ranged weapon types[]

Bows and crossbows

Bows and crossbows have the largest attack range among all the ranged weapons in the game. Bows are the fastest to use. Crossbows are slower to reload/fire than hunting bows or war bows but they do more damage. The more powerful Arbalests can’t be cocked by hand and need to be planted and cranked, and thus are slower to reload than crossbows, but still faster than Firearms.

Implements Statistics Additional effects Modal ability
Base damage Base damage (turn-based) Damage type Penetration Range Attack time Recovery time
17-25 14-22 9 12m 0.7 sec 6.0 sec
  • Blunted Criticals: -15% Crit damage
  • Unfit For Melee: -10 Deflection against Melee weapons
15-20 15-19 9 12m 0.7 sec 5.0 sec
  • Bonus Crit Chance: 10% of Hits converted to Crits
  • Unfit For Melee: -10 Deflection against Melee weapons
14-24 15-19 6 12m 0.9 sec 4.0 sec
  • Accurate: +5 Accuracy
  • Unfit For Melee: -10 Deflection against Melee weapons
13-19 15-19 8 12m 1.1 sec 4.0 sec

Firearms

Firearms are very slow to reload, taking longer to reload than any other weapons and aren’t very accurate, but they make up for it by dealing high damage and their unique advantage in dealing with Wizards standard magical defense with their Veil Piercing effect.

The biggest change to firearms in Deadfire is that Pistols and Blunderbusses are now 1-handed weapons. Dual wielding pistols and blunderbusses reduces their loading time, just as with melee weapons, though firing a brace and switching to another set is still often faster. Dual wielding a ranged weapon with a melee weapon will have the character only shoot by default against targets outside of melee range, but use the melee weapon exclusively against targets in melee. This gives both weapons the recovery time reduction from dual wielding and frees the need to swap weapons, but you lose the ability to use a shield and the accuracy bonus you would have normally gained if you were wielding each weapon by itself.

Implements Statistics Additional effects Modal ability
Base damage Base damage (turn-based) Damage type Penetration Range Attack time Recovery time
3-6 x 4 3-5 x 4 6 4m 1.1 sec 5.0 sec
  • Inaccurate: -10 Accuracy with Blunderbuss attacks
  • Blunted Criticals: -15% Crit damage
  • Multi-Shot: Fires multiple projectiles
  • Self when attacking: for 10.0 sec
  • AoE when attacking: 8-12 | Accuracy vs. Reflex
15-19 12-16 7 8m 1.1 sec 5.0 sec
20-26 15-22 9 12m 0.7 sec 6.8 sec
  • Inaccurate: -5 Ranged Accuracy with Arquebus attacks
  • Blunted Criticals: -15% Crit damage
  • Unfit For Melee: -10 Deflection against Melee weapons

Magical implements

Magical Implements are ranged magical missile weapons, that are quite fast and accurate, but not very powerful.

In Deadfire, Wands and Scepters are now 1-handed weapons, and can be dual wielded with 1-handed melee weapons. This give both weapons the Recovery Speed bonus for dual-wielding, but they lose the accuracy bonus of wielding a single one-handed weapon.

Implements Statistics Additional effects Modal ability
Base damage Base damage (turn-based) Damage type Penetration Range Attack time Recovery time
8-14 11-17 7 8m 0.7 sec 3.0 sec
  • Attack Targets (when scoring a hit with an attack): -10 Accuracy for 10.0 sec
  • Self: -25% Damage with Wand weapons
9-13 11-15 8 8m 0.7 sec 4.0 sec
15-24 15-21 6 8m 1.1 sec 4.0 sec 1.5m area of effect

Light armor[]

Icon Name DR Value Enchantments
Boatswain’s Uniform (Unique) 6 Base 1,220
  • Exceptional (armor): +4
  • Of Deflection 9: +9
  • Of Will 9: +9
Deckhand’s Uniform (Unique) 6 Base 1,220
  • Exceptional (armor): +4
  • Of Deflection 9: +9
  • Of Reflex 9: +9
Helmsman’s Uniform (Unique) 6 Base 1,220
  • Exceptional (armor): +4
  • Of Deflection 9: +9
  • Of Fortitude 9: +9
Icon Name DR Value Enchantments
Durance’s Robe (Unique) 3 Base 12 540
  • Of Constitution 2: +2 Constitution
  • Burn-Proofed: +3 vs damage
Gwisk Glas (Unique) 9 Base 1,140
  • Second Chance: Grants Second Chance on Unconscious (1 per rest)
  • Of Might 2: +2 Might
  • Superb (armor): +6
Raiment of Wael’s Eyes (Unique) 3 Base 340
  • Spell Holding: Mirrored Image: Grants Mirrored Image when hit by Crit (1 per encounter)
  • Defiance: +25 against Charmed, Confused attacks • +10 against Dominated attacks
Robes of the Tidebringer (Unique) 7 Base 620
  • Exceptional (armor): +4
  • Defiance: +25 against Charmed, Confused attacks • +10 against Dominated attacks
  • Martyr: Grants Martyr on Unconscious (1 per encounter)
Rundl’s Finery (Unique) 3 Base 540
  • Of Intellect 2: +2 Intellect
  • Lore-Giving: +2 Lore
Starlit Garb (Unique) 7 Base 640
  • Spell Defense Bonus: +10 against spells
  • Athletic: +2 Athletics
  • Exceptional (armor): +4
Icon Name DR Value Enchantments
Angio’s Gambeson (Unique) 6 Base 8 8 5 5 540
  • Athletic: +2 Athletics
  • Major Spellbind: Deleterious Alacrity of Motion: Grants Deleterious Alacrity of Motion (1 per rest)
  • Fine (armor): +2
Elryn’s Jacket (Unique) 8 Base 10 10 6 6 1,040
  • Of Perception 2: +2 Perception
  • Exceptional (armor): +4
  • Spelldefense: Eyestrike: 10% chance to cast Eyestrike when receiving Hits or Crits
Jack of Wide Waters (Unique) 8 Base 10 10 6 6 540
  • Exceptional (armor): +4
  • Survivor: +2 Survival
Vengiatta Rugia (Unique) 10 Base 13 13 8 8 840
  • Superb (armor): +6
  • Retaliation: Characters hitting Self: 6-10 Damage vs.
  • Sneak Attack Bonus: +10% to Flanked targets
Icon Name DR Value Enchantments
Blaidh Golan (Unique) 7 Base 9 4 9 440
  • Break Out: -50% Stun duration • -50% Prone duration
  • Preservation: +50 while Stunned • +50 while Prone
  • Fine (armor): +2
Husk of the Great Western Stag (Unique) 9 Base 11 5 11 940
  • Of Perception 2: +2 Perception
  • Athletic: +2 Athletics
  • Exceptional (armor): +4
Maneha’s Armor (Unique) 7 Base 9 4 9 640
  • Speed 1: +1 Move Speed
  • Healing Bonus: +25% Healing received
  • Fine (armor): +2
Seven Skuldr’s-Worth (Unique) 9 Base 11 5 11 740
  • Stealthy: +2 Stealth
  • Speed 1: +1 Move Speed
  • Exceptional (armor): +4
Wayfarer’s Hide (Unique) 11 Base 14 6 14 940
  • Freedom: +25 against Hobbled, Paralyzed, Stuck attacks
  • Minor Spellbind: Nature’s Vigor: Grants Nature’s Vigor (1 per rest)
  • Superb (armor): +6

7 Debonaire/Beguiler Puppet Master

This build is ideal for anyone tired of direct damage. It’s a mix of the Debonaire subclass for Rogue and the Beguiler subclass for Cipher. The main tactic it utilizes is charming enemies so they’ll fight for you or face-tank the opponents.

  • Class: Debonaire/Beguiler (Rogue/Cipher)
  • Main skills: Roguish Charm, any Deception spell
  • Priority stats: Dexterity, Intellect, Might, Perception
  • Weapon: Thundercrack Pistol, other one-handed weapons
  • Headpiece: Thaos’ Headdress
  • Neckpiece: High Harbinger’s Robe
  • Armor: High Harbinger’s Robe
  • Rings: Anything that boosts Rogue/Cipher stats
  • Boots: Anything that boosts sneak attacks or speed
  • Waistpiece: Sash of Judgment
  • Handpiece: Anything that boosts sneak attacks
  • Cape: Ajamuut Stalking Cloak

8 Разбойник/Рейнджер Майя

Для тех, кто ищет класс, который наносит огромный урон с безопасного расстояния, в то время как другие члены группы делают тяжелую работу, тогда сборка Майи Rogue/Ranger должна работать хорошо. Это довольно стандартный билд для ДПС дальнего боя с упором на нанесение как можно большего урона, используя свои деревья навыков.

  • Класс: Разбойник/Рейнджер
  • Приоритетные характеристики: Восприятие, Ловкость
  • Оружие: Двойной мушкетон: Эмпирическое исследование Зефа, Кухня 39; s плита & amp; Аркебуза: приданое дракона
  • Головной убор: Капюшон Черного клинка
  • Нашейник: Предвидение
  • Доспех: Наряд снайпера
  • Кольца: Кольцо малой защиты, Кольцо стрелка
  • Сапоги: сапоги из камня
  • Пояс: собственная сила маркера
  • Наконечник: перчатки убийцы

Cape: Mirrorback

15 паладинов/чантеров

Вы хотите, чтобы персонаж просто стоял там, в то время как все враги вокруг них умирают в огненном пламени праведности? Паладин/Чантер вас прикрыли. Он вращается вокруг злоупотребления заклинанием Brand Enemy и объединения мультиклассов Goldpact Knight и Troubadour 39; суммирование дебаффов на пробивание огня.

  • Класс: Рыцарь Золотого Договора (Паладин)/Трубадур (Чантер)
  • Приоритетные характеристики: Мощь, Восприятие, Интеллект, Решимость.
  • Оружие: Магран и # 39; s Favor, Nerian’s Ward
  • Головной убор: любой
  • Нашейник: Strand of Favor
  • Броня: патинированная пластина
  • Кольца: Приз Куару, Кольцо Сосредоточенного Пламени
  • Сапоги: Сапоги Камня
  • Пояс: Любой
  • Наконечник: Woedica 39; s Удушающая хватка
  • Cape: Greater Cloak of Deflection

Также не забудьте взять эти заклинания, вы можете найти их как в дереве Рыцаря Золотого Договора, так и в дереве Трубадура:

  • Дракон побежден, дракон вопит.
  • Щит трескается.
  • Их защитник в одиночку вырвался против Орды.
  • Враг-заклятый враг
  • Отпрыск пламени
  • Вдохновленная защита и Стоическая сталь
  • Аура Рвения
  • Добродетельный Триумф
  • Стиль оружия и щита
  • Глубокая вера
  • Рефлексы Змеи

2 Обдумайте настройку вечеринки

Во время вашего приключения вы можете выбрать из 11 замечательных товарищей, и вы сможете организовать группу из шести человек, которые присоединятся к вам. У каждого из них есть своя уникальная история, навыки и способности. Этих товарищей можно найти в мире или нанять в зале искателя приключений.

Убедитесь, что у вас есть отличная композиция для вечеринки. Например, если вы, вероятно, захотите, чтобы в вашей команде был Эдер — человек-боец, то играть за бойца самому может быть немного излишним. Во время игры вы столкнетесь с множеством проблем, поэтому убедитесь, что вы готовы ко всем. Убедитесь, что у вас есть кто-то, кто подходит для исцеления, а другой — для того, чтобы принять на себя основную тяжесть урона.

Пользователи Magic тоже всегда жизненно необходимы. Подумайте о группе, которую вы хотели бы иметь, например, от DD party, и помните об этом при создании своей первоначальной роли. Таким образом, вы можете быть уверены, что ваши будущие товарищи хорошо дополнят ваш стиль игры.

Дополнительный совет по созданию персонажа — убедиться, что основные цвета каждого члена группы довольно различны. Это позволит вам выделить ваших персонажей во время битвы и вам будет легче отслеживать их всех.

Melee[]

Different melee weapons will have different attack speeds, but for most weapons will be categorized by their relative handedness and speed (Fast One-Handed, Large One-Handed, and Two-Handed). Fast one-handed weapons attack more frequently than large one-handed weapons. Two-handed Weapons are almost universally hard-hitting weapons, that can deal more damage per-hit than their one-handed counterparts, but you cannot use a shield with them or use a second weapon.

Fast one-handed weapons are particularly effective against enemies with low damage reduction and two-handed weapons are particularly effective against enemies with high damage reduction.

One-handed

Implements Statistics Additional effects Modal ability
Base damage Base damage (turn-based) Damage type Penetration Range Attack time Recovery time
10-14 13-18 7 0.75m 0.5 sec 3.0 sec
13-19 14-20 7 0.75m 0.7 sec 4.0 sec
10-14 13-18 7 0.75m 0.5 sec 3.0 sec
  • Attack Targets (when scoring a hit with an attack): -25 Will for 10.0 sec
  • Self: -25% Damage with Club weapons
10-14 13-18 7 0.75m 0.5 sec 3.0 sec
  • Attack Targets (when scoring a hit with an attack): -25 Reflex for 10.0 sec
  • Self: -25% Damage with Flail weapons
10-14 13-18 7 0.75m 0.5 sec 3.0 sec
  • Attack Targets (when scoring a hit with an attack): -10 Accuracy for 10.0 sec
  • Self: -25% Damage with Hatchet weapons
11-15 12-17 9 0.75m 0.7 sec 4.0 sec
  • Attack Targets (when scoring a hit with an attack): -1 Armor Rating for 10.0 sec
  • Self: +50% Recovery Time with Mace weapons
10-14 13-18 7 0.75m 0.5 sec 3.0 sec
13-19 14-20 7 0.75m 0.7 sec 4.0 sec
13-19 14-20 7 0.75m 0.7 sec 4.0 sec
8-12 13-17 9 0.75m 0.5 sec 3.0 sec
13-19 14-20 6 0.75m 0.7 sec 4.0 sec
11-15 12-17 8 0.75m 0.7 sec 4.0 sec

Two-handed

Implements Statistics Additional effects Modal ability
Base damage Base damage (turn-based) Damage type Penetration Range Attack time Recovery time
14-22 15-23 10 0.75m 0.7 sec 4.0 sec
18-24 18-24 7 0.75m 0.7 sec 4.0 sec
14-22 15-23 9 0.75m 0.7 sec 4.0 sec
  • Attack Targets (when scoring a hit with an attack): -25 Fortitude for 10.0 sec
  • Self: -25% Damage with Morning Star weapons
18-24 18-24 8 1.75m 0.7 sec 4.0 sec
  • Attack Targets (when scoring a hit with an attack): -10 Deflection for 10.0 sec
  • Self: -25% Damage with Pike weapons
14-22 15-23 9 0.75m 0.7 sec 4.0 sec
18-24 18-24 8 1.75m 0.7 sec 4.0 sec

List of headgear[]

Icon Name Value Enchantments Location
Argwes Adra’s Helm (Unique) 610
Azalin’s Helmet 210
Company Captain’s Cap (Soulbound) 1,640
  • Of Resolve 1: +1 Resolve
  • Of Dexterity 1: +1 Dexterity
Crossed Patch (Unique) 310
  • Inaccurate: -2 Accuracy
  • Immunity: Blind: Immunity to Blinded
  • Sneak Attack Bonus: +10% to Flanked targets
Dandy Hat of the Diseased Yak 610
  • Of Resolve 2: +2 Resolve
  • Of Intellect -1: -1 Intellect
Ethereal Helm 210
Executioner’s Hood 1,010
  • Coup de Grace: +20 per kill • +5 Melee for 5 sec when missed by an attack
  • Intimidating: Grants Intimidating Presence (Foe AoE: for 3.0 sec)
Footpad’s Hood 600
  • Stealthy: +2 Stealth
  • Of Perception 1: +1 Perception
  • Reward for returning The Parable of Wael to Grimda without angering her.
  • Crägholdt Bluffs: Looted from the from Mercenary Chanter at the training grounds to the southeast.
  • Crägholdt Bluffs: Looted from the Mercenary Chanter to the west.
  • Random loot item spawning in various locations (2×)
Garodh’s Chorus 860
  • Of Might 3: +3 Might
  • Retaliation: Characters hitting Self: 6-10 Damage vs.
  • Preservation: +50 while Stunned • +50 while Prone
He Carries Many Scars Helm 210
  • Athletic: +2 Athletics
  • Preservation: +50 while Stunned • +50 while Prone
Helmet of Darksee 410
Hermit’s Hat 710
  • Immunity: Confuse: Immunity to Confused
  • Of Intellect 2: +2 Intellect
  • Possible reward for Ferry Flotsam task from Hanwen in Madhmr Bridge
  • Alternatively, looted from Hanwen in Madhmr Bridge
Iverra’s Diving Helmet 210
  • Airtight: +20 against Poison attacks • +35 against Dragon Breath attacks
  • Obstructing: -1 Perception
  • Stronghold adventure To the Waterline.
  • Mylla will tell you where one is (referring to it as the «bubble hat») if you solve Wild Mylla without killing any of her friends. It is located just to the left of the cave opening you found her in at Whitestone Hollow.
Kana’s Turban 210
Lavender Wreath 510
  • Soothing: Immunity to
  • Irritating: Characters hitting Self: Sickened for 4.0 sec
Liripipe of Thinking 600
  • Lore-Giving: +2 Lore
  • Of Perception 1: +1 Perception
  • Mowrghek Îen: Sold by Herla.
  • Random loot item spawning in various locations (4×)
Maegfolc Skull 1,010
  • Of Might 4: +4 Might
  • Spellstamina: Unbending: Grants Unbending when drops below 50% (1 per encounter)
Munacra Arret 510
  • Minor Spellbind: Whisper of Treason: Grants Whisper of Treason (3 per rest)
  • Of Will 12: +12
Rugged Wilderness Hat 600
  • Of Constitution 1: +1 Constitution
  • Survivor: +2 Survival
  • Dracogen Inn, Dyrford Village: Looted from a Villager standing next to the bottom corner table, just south of Sid (however, he cannot be killed without turning the whole inn hostile)
  • Crägholdt: Inside a locked chest in Pelden’s lab (Difficulty 10).
  • Random loot item spawning in various locations (2×)
Sanguine Plate’s Helm 110
Stag Helm 600
  • Athletic: +2 Athletics
  • Of Dexterity 1: +1 Dexterity
  • Immunity: Stuck: Immunity to
  • Copperlane, Defiance Bay: Looted from Visceris, a backer NPC near the bridge.
  • Dyrford Crossing: Looted from Norgar, an adventurer near the dragon egg.
  • Cilant Lîs: Looted from Naroc the Prophet in during Bounty: Naroc the Prophet, a tier-4 bounty task.
  • Russetwood: Looted from a Feral Druid to the south.
  • Stalwart Village: Sold by Hamond in Hamond’s Emporium.
  • Random loot item spawning in various locations (4×)
Tempered Helm 710
  • Bloodthirst: +3 Might for +20 sec per kill • +5 (, , , ) for +20 sec per kill • -5 for +20 sec per kill
  • Freedom: +25 against Hobbled, Paralyzed, Stuck attacks
  • Defiance: +25 against Charmed, Confused attacks • +10 against Dominated attacks
  • Found in the ice troll populated workshop inside the mines of Durgan’s Battery
  • Sold by Morug outside Flames-That-Whisper Caverns in Russetwood, after finishing The Ogre Matron quest without killing the ogres
The Dunryd Demon 410
The Pilgrim’s Lasting Vigil 410
  • Of Resolve 1: +1 Resolve
  • Of Perception 1: +1 Perception
The Witch’s Hat 810
  • Curse of the Mênpŵgra: Grants Mênpŵgra’s Curse (8 charges)
  • Of Intellect 2: +2 Intellect
Ultimate Hat of Alluring Perfection (Unique) 1,210
  • Of Might 2: +2 Might
  • Of Constitution 2: +2 Constitution
  • Simpleton: -2 Intellect • -2 Resolve
Waage’s Hat of Leadership 210
White Crest’s Helm 610

Behind the scenes[]

Occasionally on a project you will inherit another person’s work when they move onto other areas in the game, or in this instance another project at our studio. This level was initially designed by Constant Gaw, a veteran designer here at Obsidian, and it shows in the levels unique design and look. However, his skills were needed elsewhere, and his area was handed down to me. A daunting task to fill the shoes of another designer, but it is gratifying to learn and improve based of an existing design.

A lot of what makes this dungeon unique apart from its layout, is the use of narrative that is interwoven into the design of the area. The dungeon as a whole serves one purpose: to craft a powerful, unique weapon fused by the player’s choices. It is literally one giant puzzle. However, this is an aspect that lies underneath the direct goal of the level, which is to find ancient bronze weapons for The Dozens. Marrying the two cohesively was a challenge, but we managed to accomplish this by the characterization of a vithrack, Nridek, whom you encounter here. He is trying to understand the power of this place, and hopefully take it back to his people as a powerful boon, that is if the player has anything to say about it.

~ Matthew Perez, Junior Designer (upper)

Developer commentary (upper)

In many RPGs, re-traversal can often be a chore, but unfortunately is often a necessity as areas must be economised and sometimes you will need to travel back through a wilderness or two to reach further areas within the game. In order to keep the player’s interest piqued in exploring, even through areas they previously existed, we try to throw extra content at them they might not have noticed the first time round.

Once such area is the second level of this dungeon. Chances are the player made their way through this area before the flooding had stopped in Stormwall Gorge. If they were to travel back into this dungeon they will discover previously flooded floor is now available. Here the player can find some valuable loot, and if they happen to be on a bounty, discover a powerful troll awaiting in the murky depths.

~ Matthew Perez, Junior Designer (lower)

Developer commentary (lower)

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector