Герцог рыброн

References[]

  1. ↑ Information taken from the  Desktop 1.4.1.2 source code, method in (under ) There may be inaccuracies, as the current  Desktop version is 1.4.3.
  2. Information taken from the  Desktop 1.4.0.5 source code, method and method in (under ) There may be inaccuracies, as the current  Desktop version is 1.4.3.
  3. Information taken from the  Desktop 1.4.3 source code, method in (under )
  4. In For the worthy, the Bombs do destroy tiles.
  5. Skeletron Prime’s velocity is based on its distance to the player, following this formula:

    It ranges from 51 mph at a distance of zero tiles to 164 mph at a distance of 137.5 tiles, where it is capped.
    Information taken from the  Desktop 1.4.1.2 source code, method in (under ). There may be inaccuracies, as the current  Desktop version is 1.4.3.

Notes[]

This content is transcluded from .

  • When spawning naturally, a mechanical boss spawns exactly 81 seconds after the status message has appeared. Being in a layer lower than the Surface at that moment, or, in singleplayer, exiting the world during that timespan, will prevent the boss from spawning naturally.
  • With the 10*1/10 (10%) chance of spawning naturally at dusk, the resulting chance for each mechanical boss is initially 3.33*1/30 (3.33%). Once one of them has been defeated, the remaining two have a resulting 5*1/20 (5%) chance of spawning naturally, and after defeating the second one, the last one has the full chance of 10*1/10 (10%).
  • It is possible to summon a mechanical boss pre-Hardmode if the summoning item is brought in from another world. However, if the Wall of Flesh has not been defeated, Plantera’s Bulbs will not start spawning.
  • The Bombs fired by the Prime Cannon will only detonate if they hit solid blocks. They will pass through platforms and Planter Boxes without detonating. On the  Desktop version,  Console version, and  Mobile version, the Bombs do explode upon contact with platforms and on the  Desktop version, they also do detonate when hitting Planter Boxes.

Фразы Паромеханика

  • «Мне интересен этот тип — (имя киборга). Как он вообще передвигается?» («I’m mighty curious about that (Cyborg name) fellow. By what manner of consumption does he maintain such locomotion?») ( только если киборг присутствует)
  • «Мне нравится твоя… экипировка. Она сделана из латуни?» («I like your… gear. Does it come in brass?»)

«Этот капитан кажется мне «очень хорошим в бухте», если ты понимаешь о чём я!» («That captain fellow seems to me to be ‘pretty well over the bay’ if you know that mean!») (При присутствии пирата)

«Стоит мне становиться воздушным пиратом? Я думала насчёт того, чтобы стать им.» («Should I become an air pirate? I’ve considered becoming an air pirate.»)

«Покажи мне немного шестерней!» («Show me some gears!»)

«Знаешь что, джетпак великолепно подошёл бы тебе.» («Be it what it would, a jetpack would suit you nicely.»)

«Последнее время я чувствую себя немного раздраженной, так что хватит трепаться, оборванец!» («I’m feeling a bit peevish as of late, so enough of your palaver you ragamuffin!») ( Во время кровавой луны )

«Вау, как тебе удается всех так месить?» («Oy, whatchu got in you jiminy fluffer?»)

«Все говорили, что им нравятся слоеные торты, так что я установила многослойный дымоход в мой». («Everyone said they like stacked cakes, so I installed smokestacks in mine.») (во время Вечеринки)

«В этом жалком месте нет ни пара, ни крови» (если живет на Кладбище)

Интересное[]

  • Так же, как Уничтожитель и Близнецы, Скелетрон Прайм является роботом.
  • Из-за Механического происхождения и имени, Скелетрон Прайм Может быть отсылкой к фильму «Трансформеры» Имя «Скелетрон» уже несёт в себе сходство с «Мегатрон», А приставка «Прайм» напоминает об одном из главных героев.
  • Если Скелетрон Прайм начинает раскручивать голову днем, то урон, который она наносит, равен урону Стража темницы, так что лучше использовать дальнобойное оружие.
  • Скелетрон Прайм иногда может не появиться при использовании механического черепа, как в мультиплеере, так и в одиночной игре. Произойти это может из-за того, что Механический череп был использован слишком близко к дому.
  • Скелетрон Прайм иногда может появиться без использования механического черепа ночью в сложном режиме.

Баги

  • Иногда мир не переходит в хардмод, хотя Нагибатор появляется. При попытке разбить алтарь вы получаете урон. Помогает повторное убийство стены.
  • Если вы сумеете нанести последний смертельный удар сразу по нескольким частям, вы сможете получить несколько дропов.
  • Только на Xbox: иногда, на сервере, только создатель сервера видит стену, для остальных она невидима, но урон от них получает и сама его наносит.
  • Только на Xbox: иногда спаунится «наоборот», с глазами и ртом в другой стороне.
  • Иногда, если вызвать стену слишком высоко, то все будет как обычно, только сама она будет высотой до неба.
  • Иногда, после призыва можно в течении короткого времени слышать быстрый звук рыка (как рык других боссов), а потом появляется стена с глазами и ртом, но без «стены», к которой они прикреплены. Часто это создает лаг, сохраняющийся даже после её уничтожения.
  • Иногда сообщение «The spirits of light and dark have been released» («Духи света и тьмы были освобождены») не появляется, хотя мир все равно переходит в хардмод.
  • Чаще всего на PS3/Vita: после уничтожения стены появляется коробка без лута.
  • В мультиплеере, если вас убила стена и вы вернулись обратно вниз, то она может иметь лишь один рот, при этом у всех остальных все будет отображаться нормально. Через короткое время этот игрок умирает.
  • Иногда, если у вас кримзон и вы убили стену плоти, может заспауниться подземное искажение.
  • Иногда, если бросить куклу вуду в лаву, можно получить сообщение о смерти гида, но стена не появится. Более того, если вы поднимитесь на поверхность, то найдете его живым, но его дом больше не будет принадлежать ему, и никто не сможет туда заново заселиться. Лечится перезагрузкой мира.
  • Только на X-Box: игрок иногда умирает сразу после броска куклы в лаву.
  • Бывает такое, что если вы играете на сервере и убили стену плоти, то она может немного заглючить и оставить лишь глаза после смерти, двигаться она не будет а глаза будут иметь то кол-во хп, которое оставалось за секунду до уничтожения. Однако лут всё же останется в единственном числе (то есть дроп будет лишь с одной плоти).
  • Если в мире присутствуют несколько Гидов, то при бросании куклы в лаву умрут сразу все и призовётся то кол-во стен, сколько было гидов в мире.
  • Иногда при броске куклы вуду Гида в лаву ничего не произойдёт.
  • (Моб. версия) Иногда после убийства Стены плоти игра глючит и впоследствии вылетает не переходя в хардмод, лечится убийством стены еще раз. (Может тоже самое происходить при окончании перехода в хардмод)

Аксессуары

Тут перечислены , которые дают какие либо полезные свойства для стрелка.

Название Оригинальное название Эффект
Солнечный камень Sun Stone Днём увеличивает: любой урон на 10% , вероятность критического урона на 2% , защиту на 4 единицы.
Лунный камень Moon Stone Ночью увеличивает: любой урон на 10% , вероятность критического урона на 2% , защиту на 4 единицы.
Магический колчан Magic Quiver Даёт шанс 20% не потратить стрелы и значительно увеличивает их скорость.
Прицел Rifle Scope Увеличивает зону обзора для огнестрельного оружия.
Снайперский прицел Sniper Scope Дает все преимущества прицела и эмблемы разрушителя.
Лунный амулет Moon Charm Позволяет игроку обращаться в оборотня при наступлении ночи.
Лунная ракушка Moon Shell Совмещает в себе эффекты лунного амулета и ракушки Нептуна
Небесный камень Celestial stone Дает все преимущества лунного и солнечного камней.
Глаз Голема Eye of the Golem Повышает шанс критического удара на 10%
Эмблема лучника Ranger Emblem Увеличивает урон дальнего боя на 15%
Эмблема мстителя Avenger Emblem Увеличивает весь урон на 12%.
Эмблема разрушителя Destroyer Emblem Увеличивает урон на 10% и шанс критического удара на 8%.
Гнилые останки Putrid Scent Повышает шанс критического удара и уменьшает приоритет персонажа для врагов
Ожерелье из акульих зубов Shark Tooth Necklace Увеличивает бронепробиваемость на 5 единиц
Прицел разведчика Recon Scope Уменьшает приоритет персонажа для врагов. Увеличивает шанс критического удара на 8%, увеличивает урон на 10% и увеличивает зону обзора для огнестрельного оружия.
Колчан Сталкера Stalker’s Quiver Увеличивает урон стрел на 10% и значительно увеличивает скорость стрел. 20% шанс не потратить стрелу. Враги с меньшей вероятностью атакуют вас.
Расплавленный колчан Molten Quiver Стрелы поджигают врагов, увеличивает скорость полёта стрел и шанс их не потратить.
Ожерелье Жало Stinger Necklace Объединяет свойства ожерелья из акульих зубов и пчелиных сот.

Кроме этого существуют ещё  Бесконечный колчан и  Бесконечная мушкетная сумка, которые содержат бесконечный запас деревянных стрел и мушкетных патронов соответственно. Помещаются в слот для амуниции, или в инвентарь (как и любые другие снаряды).

Конечности[]

Пушка Прайма

 Классика

 Эксперт

 Мастер

Характеристики

Тип
Окружение
Тип ИИ Пушка Прайма
Урон 305176 (при контакте)80 (от гранаты)
Макс. здоровья 70001050013387
Защита 23
Сопр. отбр. 100%
Имеетиммунитет к

Звук

При ударе https://terraria.gamepedia.com/File:NPC_Hit_4.wav
При смерти https://terraria.gamepedia.com/File:NPC_Killed_14.wav

Пила Прайма

 Классика

 Эксперт

 Мастер

Характеристики

Тип
Окружение
Тип ИИ Пила Прайма
Урон 5695142
Макс. здоровья 90001350017212
Защита 38
Сопр. отбр. 100%
Имеетиммунитет к

Звук

При ударе https://terraria.gamepedia.com/File:NPC_Hit_4.wav
При смерти https://terraria.gamepedia.com/File:NPC_Killed_14.wav

Тиски Прайма

 Классика

 Эксперт

 Мастер

Характеристики

Тип
Окружение
Тип ИИ Тиски Прайма
Урон 5288132
Макс. здоровья 90001350017212
Защита 34
Сопр. отбр. 100%
Имеетиммунитет к

Звук

При ударе https://terraria.gamepedia.com/File:NPC_Hit_4.wav
При смерти https://terraria.gamepedia.com/File:NPC_Killed_14.wav

Лазер Прайма

 Классика

 Эксперт

 Мастер

Характеристики

Тип
Окружение
Тип ИИ Лазер Прайма
Урон 294973 (при контакте)50 (от лазера смерти)
Макс. здоровья 6000900011475
Защита 20
Сопр. отбр. 100%
Имеетиммунитет к

Звук

При ударе https://terraria.gamepedia.com/File:NPC_Hit_4.wav
При смерти https://terraria.gamepedia.com/File:NPC_Killed_14.wav
При нападении https://terraria.gamepedia.com/File:Item_12.wav

История[]

 ПК-издание

1.2.3: Увеличены здоровье, урон и защита. Есть шанс выпадения Маски Скелетрона Прайма после победы.

  • 1.2:

    • После перехода в Сложный режим, есть шанс появления Скелетрона Прайма после сообщения «You feel the air getting colder around you…» («Вы чувствуете, как воздух вокруг вас становится холоднее…»).
    • Теперь выпадает 20-40 Эссенций ужаса, вместо 20-30. Есть шанс выпадения Трофея Скелетрона Прайма после убийства Скелетрона Прайма.
    • Здоровье, урон и защита всех частей и головы уменьшена

1.1: Введён в игру.

↑ Информация взята из исходного кода игры версии 1.4.0.5 ( ПК), метод в (под ) Она может быть неактуальной, так как текущей версией игры является 1.4.3.

Информация взята из исходного кода игры версии 1.4.0.5 ( ПК), метод и метод в (под ) Она может быть неактуальной, так как текущей версией игры является 1.4.3.

Pre-Hardmode[]

Once you start defeating the first bosses new options become available. In addition, you should have enough mana to use magic weapons. However, the armors still only give small bonuses, so you can still safely mix class styles without a significant loss of damage.

Dedicated summoners are still rather weak at this point, although their summoning items can be used by any class.

On the  Desktop version, with the addition of Obsidian armor and Spinal Tap, Summoners become much more powerful at this point than in previous versions of the game.

Pre-Hardmode
Melee

Weapons

  • Terragrim
  • Arkhalis ()
  • Enchanted Sword
  • Starfury
  • Falcon Blade
  • Muramasa
  • Fiery Greatsword
  • Night’s Edge
  • Dark Lance
  • Sunfury
  • Flamarang
  • Amazon
  • Valor
  • Cascade
  • Code 1

Armor

  • Shadow armor
  • Molten armor

Accessories

  • Feral Claws
  • Counterweight
  • String
  • Magma Stone

Buffs/Potions

  • Sharpening Station
  • Ale
  • Sake
  • Flask of Poison
  • Flask of Fire

Pre-Hardmode
Ranged

Weapons

  • Grenade ( )
  • Beenade ( )
  • Star Cannon
  • Minishark
  • Handgun
  • Boomstick
  • Phoenix Blaster
  • Quad-Barrel Shotgun
  • Revolver ()
  • Blood Rain Bow
  • Molten Fury
  • Sharanga
  • The Bee’s Knees
  • Hellwing Bow

Armor

  • Necro armor
  • Fossil armor

Buffs/Potions

  • Archery Potion
  • Ammo Reservation Potion
  • Ammo Box

Ammunition

  • Silver Bullet
  • Tungsten Bullet
  • Meteor Shot
  • Party Bullet
  • Frostburn Arrow
  • Jester’s Arrow
  • Unholy Arrow
  • Hellfire Arrow
  • Fallen Star
  • Poison Dart

Pre-Hardmode
Magic

Weapons

  • Diamond Staff
  • Ruby Staff
  • Amber Staff
  • Vilethorn
  • Crimson Rod
  • Space Gun
  • Bee GunAqua Scepter
  • Water Bolt
  • Flamelash
  • Demon Scythe
  • Gray Zapinator
  • Magic Missile

Armor

  • Meteor armor
  • Jungle armor
  • Amber Robe
  • Diamond Robe
  • Ancient Cobalt armor
  • Mystic Robe
  • Wizard Hat

Accessories

  • Celestial Cuffs
  • Mana Flower
  • Magnet Flower

Buffs/Potions

  • Mana Regeneration Potion
  • Magic Power Potion

Pre-Hardmode
Summoning

Weapons

  • Hornet Staff
  • Vampire Frog Staff
  • Imp Staff
  • Snapthorn
  • Spinal Tap
  • Ballista Rod
  • Lightning Aura Rod

Armor

  • Flinx Fur Coat
  • Bee armor
  • Obsidian armor()

Accessories

  • Feral Claws
  • Pygmy Necklace()

Buffs/Potions

  • Summoning Potion
  • Bewitching Table
  • Flask of Poison
  • Flask of Fire

Bee armor is preferable if you are planning to use your minions more often and would like to play a more passive role focusing on dodging more than attacking yourself, but Obsidian armor (on  Desktop version) trades 1 of your minions for +20% additional summon damage, and +50% whip range and +35% speed, which can allow for you to play a more aggressive playstyle compared to the traditional summoner.

Pre-Hardmode
Mixed

Weapons

  • Grenade ()
  • Dynamite (

Armor

  • Gi
  • Ninja armor
  • Gladiator armor
  • Platinum armor
  • Crimson armor

Accessories

  • Shield of Cthulhu
  • Worm Scarf
  • Brain of Confusion
  • Fledgling Wings
  • Cloud in a Balloon
  • Bundle of Balloons
  • Lightning Boots
  • Terraspark Boots
  • Amphibian Boots
  • Band of Regeneration
  • Obsidian Shield
  • Stinger Necklace

Mounts

  • Bee
  • Slime

Buffs/Potions

  • Regeneration Potion
  • Ironskin Potion
  • Swiftness Potion
  • Rage Potion
  • Wrath Potion
  • Heartreach Potion
  • Endurance Potion
  • Gravitation Potion
  • Well Fed
  • Plenty Satisfied
  • Exquisitely Stuffed
  • Slice of Cake

Trivia[]

  • Mothron is a reference to Mothra from the Mothra 1961 movie. The subtle change in its name follows the trend of Terraria enemies’ and bosses’ names ending with the suffix -ron, such as Skeletron, Duke Fishron, and Pigron.
  • If the Eclipse finishes, or all players die, Mothron floats up to the sky and despawns, similar to the Martian Saucer and Pumpkin/Frost Moon Event Bosses. In addition, it becomes invincible after the end of the Eclipse.
  • Like the Ice Golem, Sand Elemental and Dreadnautilus, Mothron is not considered a mini boss or a boss even though it has stats comparable to one. This is because it drops a banner, not a trophy.
  • Techically, Baby Mothron should be in their larval state at birth.
  • Mothron acts similarly to Lepus from the Old Mobile Version and 3DS Version, in the sense that it lays eggs that spawn weaker versions of itself.
  • According to Grox, the reason for Mothron dropping the broken hero sword is because Mothron ate it.

Bestiary entries

  • Mothron: «A behemoth of an insect attracted to the eerie anti-glow of a solar eclipse. With a rapid gestation period, it multiplies quickly.»
  • Baby Mothron: «The creatures which burst from the eggs laid by mothron can be as deadly and as relentless as their daunting mothers.»

Новые противники

Будут появляться новые мобы, такие как:

  • Одержимая броня (Posessed Armor) (Поверхность, Ночь)
  • Блуждающий глаз (Wandering Eye) (Поверхность, Ночь)
  • Призрак (Wraith) (Поверхность, Ночь; при разрушении демонического/кровавого алтаря, Всегда)
  • Виверна (Wyvern) (На уровне летающих островов, Всегда)
  • Фея (Pixie) (Святые земли, День)
  • Единорог (Unicorn) (Святые земли, После второй половины дня)
  • Брюхоног (Gastropod) (Святые земли, Ночь)
  • Мумия (Mummy) (Пустыня, Всегда)
  • Светлая мумия (Light Mummy) (Святая пустыня, Всегда)
  • Тёмная мумия (Dark Mummy) (Искажённая пустыня, Всегда)
  • кровавая мумия (Blood Mummy) (Багряная пустыня, Всегда)
  • Порченный слизень (Corrupt Slime) (Искажение, Всегда)
  • Слизневик (Slimer) (Искажение, Всегда)
  • Искажатель (Corruptor) (Искажение, Подземное искажение, Всегда)
  • Светящийся слизень (Illuminant Slime) (Подземные святые земли, Всегда)
  • Светящаяся летучая мышь (Illuminant Bat) (Подземные святые земли, Всегда)
  • Элементаль хаоса (Chaos Elemental) (Подземные святые земли, Всегда)
  • Заколдованный меч (Enchanted Sword) (Подземные святые земли, Всегда)
  • Проклятый молот (Cursed Hammer) (Подземное искажение, Всегда)
  • Подражатель (Mimic) (Подземелье, Всегда; Поверхность, Кровавая луна)
  • Бронированный скелет (Armored Skeleton) (Подземелье, Всегда)
  • Скелет-лучник (Skeleton Archer) (Подземелье, Всегда)
  • Гигантская летучая мышь (Giant Bat) (Подземелье, Всегда)
  • Зелёная медуза (Green Jellyfish) (Подземелье, Всегда)
  • Хвататель (Clinger) (Подземное искажение, Всегда)
  • Кормилец миров (World Feeder) (Искажение, Подземное искажение)
  • Оборотень (Werewolf) (Поверхность, Ночь полнолуния)
  • Клоун (Clown) (Поверхность, Кровавая луна)
  •  Грозная туча (Angry Nimbus) (Поверхность, Дождь)
  • Радужный слизень (Rainbow Slime) (Поверхность, Дождь, Граница святых земель и лесного биома)
  • Прыгающий Джек (Hoppin’ Jack) (Поверхность, Хэллоуин)
  • Ледяной элементаль (Ice Elemental) (Снежный биом, Ночью; Подземный снежный биом, Всегда)
  • Ледяной голем (Ice Golem) (Снежный биом, метель/дождь)
  • Привидение (Ghost) (Каменный слой, Хэллоуин)
  • Рунный маг (Rune Wizard) (Каменный слой, всегда)
  • Землекоп (Digger) (Подземелье, Всегда)
  • Ледяная черепаха (Ice Tortoise) (Подземный снежный биом)
  • Бронированный викинг (Armored Viking) (Подземный снежный биом)
  • Ледяной мерфолк (Icy Merman) (Подземный снежный биом)
  • Свинья-дракон (Pigron) (Подземный снежный биом, заражённый искажением, кримзоном или святыми землями, всегда)
  • Мохнатый шершень (Moss Hornet) (Подземные джунгли, Всегда)
  • Гигантская черепаха (Giant Tortoise) (Наземные джунгли, Всегда)
  • Яростный охотник (Angry Trapper) (Джунги, Всегда)
  • Паук джунглей (Jungle Creeper) (Подземелья джунглей, всегда)
  • Мотылёк (Moth) (Подземелья джунглей, Всегда)
  • Рыба-удильщик (Angler Fish) (Подземелья, Всегда; Джунгли, всегда)
  • Гигантская летучая лисица (Giant Flying Fox) (Наземные джунгли, Ночь)
  • Арапаима (Arapaima) (Джунгли, Всегда)
  • Чертова блоха (Derpling) (Наземные джунгли, День)
  • Лавовая летучая мышь (Lava Bat) (Ад, после убийства хардмод-босса)
  • Красный дьявол (Red Devil) (Ад, после убийства хардмод-босса)
  • Кровосос (Blood Feeder) (Подземный кримзон, Всегда)
  • Кровавая медуза (Blood Jelly) (Подземный кримзон, Всегда)
  • Летучий Поганец (Floaty Gross) (Подземный кримзон, Всегда)
  • Багряный топор (Crimson Axe) (Подземный кримзон, Всегда)
  • Распылитель ихора (Ichor Sticker) (Подземный кримзон, Всегда)
  • Гигантский гриб-лампа (Giant Fungi Bulb) (Биом светящихся грибов, Всегда)
  • Грибная медуза (Fungo Fish) (Биом светящихся грибов, Всегда)

The Fight[]

Skeletron is a large skeleton, composed of a Skull and 2 Arms. In order to defeat it, you must kill the Skull.

It attacks the player mostly by swiping its hands. This attack is quite easy to predict, as it prepares them by lunging them backward, so you can prepare to dodge them. However, the main issue is their erratic trajectory. You can dodge them by either jumping or running around. It can use both hands to have different timings and trajectories, so you might get caught off-guard by trying to dodge its other hand.

Timing is key in order to defend from the hands: after dodging them, use your piercing weapons to deal damage to both arms (and Skeletron’s skull, if it happens to align with them). The arms don’t have much health, so they can be detached fairly easily.

After some time, Skeletron will use its signature spinning attack. It’s slow, but constantly homes towards you. During this attack, which lasts for quite a bit, it is the most vulnerable; it increases the power of the attack but loses all its defense. As such, use the fastest weapon at your disposal to deal a lot of damage. However, make sure to constantly move; if you get hit by it, you take a lot of damage and you get Bleeding debuff, which stops Health Regeneration.

During the spin attack, the hands will stay fixed in a uphanded position while Skeletron moves. You can also use this time to deal damage to them, but keep in mind that their defense isn’t reduced.

Failing to defeat it before daybreak will make Skeletron permanently spin at you, just like Dungeon Guardian; it will gain extreme amounts of damage and defense, one-shotting most players while only taking 1 or 2 damage from all attacks.

Target Priorities

Skeletron’s head has 60 defense until one of its hands go down. This means that almost every weapon at that point will not do more than 1 damage without a critical hit. As such, you’re forced to detach the arms from it in order to progress. Moreover, the hands can slow you, and its spin attack is much faster than in Normal Mode. After one of the arms goes down, Skeletron gains the ability to shoot skulls with a small homing effect when it’s not spinning. The frequency of this attack increases as its health goes down and when the other arm falls.

At the beginning of the fight, the arms must be prioritized first, as the Head will barely take any damage with its massive defense. Their attacks have a 50% chance to briefly apply the Slow debuff, which can greatly slow down a player, even if just for a second.

It is recommended to kill both hands at the same time, to minimize the amount of time Skeletron spends attacking with homing skulls alongside its remaining hand.

Mobility

Because of the player’s lack of knockback immunity, getting hit by the spin attack can result on a death even at full health due to its massive damage and speed, so the player needs high mobility to avoid it at all costs.

A Blue Horseshoe Balloon or its equivalents together with Lightning Boots can provide that mobility, together with the Shield of Cthulhu, or a Featherfall Potion.

It’s easier to dodge the skulls of the second stage while Skeletron remains above the player, since they can be dodged like Queen Bee’s stingers with a little curve. However, this could make the spin attack connect more easily if the player isn’t careful, as the head will stand closer to them.
The most effective way to dodge the skull attacks while remaining under the head of Skeletron is to run/dash left and right in quick and alternating succession.

While Skeletron is spinning, running in a straight line with your Boots isn’t recommended: it starts firing the skulls as soon as the attack is completed, so the player will most likely get hit by one of them. Because of this, moving in circles using the hover effect and/or double jumps is much safer. Featherfall potions will allow you to stay in the air for much longer, making the circling much easier. If you do have a straight line prepared and you can take a few hits, it is very easy to inflict a lot of damage with a medium-ranged weapon like a yoyo with a string boost or a bow, as you can land many shots in succession without needing to aim.

Tips[]

For more elaborate strategies on defeating Skeletron Prime, including weapon and arena recommendations, see Guide:Skeletron Prime strategies.

  • Standing on platforms / Planter Boxes far from blocks can mostly nullify the effects of the Prime Cannon, as its projectiles only detonate on blocks, while passing through those tiles harmlessly.
  • Unhindered movement is crucial when Skeletron Prime’s head starts spinning, as it deals double the regular damage. Wings greatly aid in moving vertically, and flattened terrain or a sky bridge

    Fast mounts like the Pirate Ship Mount are useful as well.

    are convenient for horizontal movement.

  • Although it is a little more time-consuming, focusing on the arms first is very rewarding. Once Skeletron Prime’s head is no longer shielded by anything, the fight becomes a lot easier. Prioritize damage on the arm which is causing the most damage or disruption, so it can be destroyed and removed from the fight as quick as possible.
  • A good idea is to focus on the Prime Laser first, as it is harder to dodge than the other limbs.
  • Due to Skeletron Prime’s overall high defense, inflicting it with Ichor

    In fact, as the head is immune to Cursed Inferno but not Ichor, Crimson world players have a clear advantage over Corruption world players in this sense.

    is effective, as it is not immune to it. Note that most Ichor weapons lack in damage compared to other weapons, so they should only be used periodically for inflicting the debuff.

Behavior[]

Skeletron Prime’s head constantly endeavors to remain between 31.5 and 12.5 tiles above the player and within 6.25 tiles of either side of the player. It can accelerate infinitely in order to move back into this area. The head does not actively attempt to make contact with the player.

Skeletron Prime’s four limbs all have unique attacks:

  • Prime Cannon fires Bombs every 2.33 seconds that do not destroy tiles, usually up into the air rather than directly at the player. It usually stays above the player.
  • Prime Saw usually remains under the player, moving up and down.
  • Prime Vice will swipe around wildly, making occasional lunges at the player. It usually remains diagonal to the player.
  • Prime Laser shoots red Death Lasers every 3.33 seconds, similar to those of Retinazer and The Destroyer, and is always pointed at a player. It usually stays horizontal to the player.

Every 10 seconds, Skeletron Prime will enter a spinning phase for 6.67 seconds, in which its attacks become more aggressive:

  • Skeletron Prime’s head will grow spikes and start moving towards the player at 10 mph, exactly like how its pre-Hardmode counterpart Skeletron does. Damage and defense are doubled to 94 / / damage and 48 defense. In Expert Mode, the base spinning speed is 31 mph and is increased the further the player is away, up to a maximum of 76 mph at a distance of 37.5 tiles.
  • Prime Cannon will aim at the player directly and decrease its cooldown between firing to 0.67 seconds.
  • Prime Saw will begin homing directly towards the player’s location.
  • Prime Vice becomes more aggressive and frequently lunges towards the player.
  • Prime Laser will fire lasers every 1.33 seconds.
  • Skeletron Prime lets out a roar every time it enters the spinning phase.

Upon dawn (4:30AM), Skeletron Prime will enrage and permanently behave like a faster Dungeon Guardian, increasing its velocity and usually killing the player instantly if touched: its damage increases to 1000 and its defense raises up to 9999. It will remain in this state until defeated, even if it becomes night again. If defeated, it will drop items normally.

If the player is more than 375 tiles away, Skeletron Prime will start moving downwards and will quickly despawn.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector