Обзор halo 5: guardians
Содержание:
- Звук и локализация Halo 5: Guardians
- Trivia[edit]
- Gallery[]
- Bring the Fight to Your Home Computer
- Геймплей Halo 5: Guardians
- Источники[]
- Галерея[]
- Сетевые режимы Halo 5: Guardians
- So how does one actually play Halo 5 on PC?
- Campaign[]
- Now I know what you are thinking, how are we supposed to play an Xbox exclusive game on the PC?
- Marketing[]
- Retail Editions[]
- Графика Halo 5: Guardians
- Gameplay[]
- Top 20 GD Veterans
- Features[]
- Заключение
Звук и локализация Halo 5: Guardians
Объем локализации оказался на максимально возможном уровне — переведены все кинематографические ролики и сцены, поставленные на движке, сопутствующие диалоги между персонажами, которые они ведут во время боя, а также фразы той или иной группы врагов, с учетом их классовой принадлежности.
Качество локализации также на высоте — актеры озвучки приложили силы, дабы все персонажи звучали натурально, а также смогли передать их состояние при помощи необходимых интонаций речи, например, если идет бой, то фразы будут более громкими, быстрыми и интенсивными, в безопасных местах персонажи расслабляются и говорят медленнее, спокойней. Впрочем, не обходится без жарких споров.
Особенно радует тот факт, что каждый бой, благодаря диалогам между персонажами, становится намного интереснее и больше смахивает на реальность, а различные «фразы-поддержки», когда игрок убивает врага, держат градус веселья в тонусе, а порой и помогают сориентироваться во время тяжелого боя.Не забыли локализаторы перевести фразы врагов. Их исполнение на русском языке соответствует тому представлению, которое заложено согласно описанию каждого вражеского персонажа в рамках игрового мира. То, что враги обмениваются между собой информацией не скрытно и мы их слышим не должно вас смущать — так частенько делают разработчики.
Качество звука на достаточно высоком уровне, но нельзя сказать, что оно идеально. Больше всего бесит фоновая музыка во время длительных столкновений со сложными противниками — она играет по кругу и приедается как заевшая пластинка. В остальном саундтрек Halo 5 оставляет приятное впечатление.
Trivia[edit]
Gameplayedit
- Ten pieces of Mission Intel can be found on this level.
- The Tough Luck skull can be found by the left wing of a crashed Pelican with a sniper rifle, SAW, and battle rifle.
- The White Scar Plasma Caster can be found behind burning wreckage in the first site where Covenant are fought.
- The Vorpal Talon Energy Sword can be found on a ledge by the Alpha Core..
- The Twin Jewels of Maethrillian Binary Rifle can be found on a ledge overlooking the Epsilon Core.
- An can be found by the Shade turrets in the core valley.
- It is possible, but difficult, to get a Mantis in the final area with the Prometheans. Simply position a couple of Ghosts to act as stairs for the Mantis to get across. If it gets inside, it would make fighting the Prometheans, especially the last Knights, much easier to confront on Legendary.
Mistakes and glitchesedit
- Exuberant Witness’s line «Cortana was about to lock me out.» does not appear in the subtitles.
- Roland’s line «from Earth to the Outer Colonies» does not capitalize the latter term.
- It is possible, through careful maneuvering and stacking of vehicles, to bring the Mantis and/or the Ghosts into the final arena.
- Using an energy sword to increase the player’s walking speed will cause them to progress through the final corridor slightly faster, to the point of skipping the last Guardian pulse entirely. This further increases with the Vorpal Talon, which allows wielders to boost twice at a time.
- In the last cutscene, Buck is seen holstering his assault rifle on his back, but the weapon disappears for the rest of the cutscene.
Referencesedit
The Spartans’ armor suits malfunctioning during the end of the mission is a reference to Crysis 2 where the player character’s suit suffers malfunctions and cannot regenerate until after finishing the last level. In Crysis 2’s case, Alcatraz’s nanosuit loses power three times, while in Halo’s case, Cortana’s Guardian generates up to three pulse blasts which causes the Spartans’ armors to malfunction. Both protagonists are narrowly defeated before they make the final attempt to finish the fight.
Miscellaneousedit
- In Halo: Bad Blood, it is revealed that Blue Team and Fireteam Osiris were able to return to Sanghelios in the Pelican because 031 Exuberant Witness revealed that there were craft pulled to Genesis with the Guardians that they could use to escape the Forerunner planet. Once the Spartans reached the Pelican, Exuberant Witness opened up a slipspace portal for them to Sanghelios.
- In Cortana’s announcement, she excludes the Yanme’e which Edward Buck notes in Halo: Bad Blood. Buck is unable to blame her for doing so due to Buck’s own distaste for the creatures.
Gallery[]
A Guardian. John-117 holding an AI data crystal chip. The AI data chip. John’s cracked visor. Title. Halo trailer title. The lights come on. Red Spartan-IVs being «launched» into battle. An Infinity-class supercarrier over an unknown city. An unknown location. «Truth» concept art. «Empire» concept art. «Eden» concept art. «Eden» concept art. «Eden» concept art. «Crossfire» concept art. «Crossfire» concept art. «Crossfire» concept art. «Regret» concept art. «Breakout Arena» concept art. «Fathom» concept art. Misc.Concept art of Locke pointing his Magnum. Concept art of John pointing his Magnum. Halo 5: Guardians title. Vertical predefined box art. Horizontal predefined box art. A view of the predefined Halo 5: Guardians game case. Angle view of the predefined Halo 5: Guardians game case. Promotional image of John and Locke; a limited edition poster. Agent Locke and John-117 facing each other in the Hunt the Truth promotion. Horizontal final box art. Vertical final box art. Gameinformer July 2015 cover of Halo 5: Guardians. A sneak peak promotional image of future DLC past Hammer Storm. Misc.Agent Locke in the Best Games of 2015 Live on Xbox One trailer. |
Bring the Fight to Your Home Computer
When Halo Combat Evolved came out in 2001 games were forever changed. It not only had a big impact on first person shooters but it also changed how we played games with our friends. Halo was a dominating force in the game industry ever time that a new game was released. People thought Halo would eventually start to dictate real life and have an influence on our military.
Halo 5 is the latest game in the franchise being developed by 343 Industries and fans have always wanted to be able to play on the PC.
Since the start, Halo has been an Xbox exclusive and wasn’t available on other systems normally. Being one of the founding father figures for first person shooter it is only fair to want to be able to play the game on PC. Playing a shooter game requires precise accuracy and this is where the sensitivity on a mouse surpasses that of a thumb stick. A mouse has the freedom to move at a faster more controlled speed and can be tweaked in settings to find the perfect feel to it. Anyone who plays shooter games knows that you cannot compare the reaction and accuracy of a mouse and key board. We as fans of the game want to play Halo the way it is really meant to be played, on a PC.
The evolution of Halo throughout the years
Геймплей Halo 5: Guardians
Игровой процесс достаточно стандартен, хотя появление новых функций оказалось весьма трудным для перенесения на управление джойстиком — многие из них подразумеваются и используются в связках с обычными действиями, что первое время приводит к ошибкам — хочется сделать одно, а происходит совершенно другое.
Если вы еще не знаете, то мы напомним, что в Halo 5: Guardians появились такие фишки от разработчиков, как возможность высоко прыгать, быстро бегать, скользить и проскальзывать, наносить сильные удары по площади при падении после затяжного прыжка, а также функция Aim Down Sights во время бега — она не дает точно попадать, пока игрок стреляет «от бедра».
Еще один шаг для серии вперед — это повышенное количество техники на картах, касается это как однопользовательского, так и многопользовательского режимов. За счет джипов и глайдеров, вертолетов и банши, роботов и огромных танков, разработчики значительно разнообразили традиционный геймплей в духе «стреляй-беги».
Как вы понимаете, такая резкая смена парадигмы игрового процесса противопоставляет себя предыдущими играми серии. Однозначно сказать, что раньше было лучше, нельзя, но и хвалить новые возможности тоже не получается — уж больно они заточены на мультиплеер (да и там не всегда полезны), что уж говорить о синглплеере.
Источники[]
- ↑ Halo: The Essential Visual Guide, стр. 46
- ↑ Halo: Ghosts of Onyx, стр. 195-197
- ↑ Halo Encyclopedia, стр. 186
- ↑ Halo 2, уровень Ореол Дельта
- Итоговые доклады №5
- ↑ Halo 2, уровень Скорбь
- Halo Waypoint, Memory Lane: Sanctuary
- Halo 3, мультиплеерная карта Sandtrap
- Halo: Cryptum, стр. 329
- Halo: Silentium, стр. 44
- Halo: Silentium
- Halo 3, мультиплеерная карта Cold Storage
- ↑ доклад об отказе изоляции
- Halo 2, уровень Метрополис
- Halo: Ghosts of Onyx, стр. ??
- Halo: Ghosts of Onyx, стр. 193-198
- Halo 3, уровень Ковенант
- Итоговые доклады
- Halo 4, уровень Бесконечность
- Halo Waypoint: Cannon Fodder: Beta Late Than Never
Галерея[]
Вид на Ореол Дельта на одном из официальных артов к игре.
Соотношение размеров Установки 05 и Вещества из космоса.
Соотношение расстояний между Порогом, Установкой 04 и Надёжной сверху, и Вещества и Установки 05 — снизу.
2401 Кающийся Тангенс, Смотритель Установки 05.
Открытие Установки 05 в Halo 2.
ККОН «В Янтарь Одетый» на подлёте к Ореолу Дельта.
Ковенантский «Фантом» направляется к поверхности Ореола Дельта.
Начало Великого Раскола над Установкой 05 в Halo 2.
Ореол Дельта готовится к передаче сигнала на Ковчег.
Прерывание активации Установки 05 в Halo 2.
Часть внутренней поверхности Ореола Дельта с терраформированной поверхностью.
Центр управления Установки 05.
Другой вид на Центр управления Установки 05.
Библиотека Установки 05.
Карантинная зона вокруг Библиотеки Ореола Дельта.
Квадрокрылы в небесах Установки 05.
Пост управления мостом на Установке 05.
Повсеместно встречающийся символ «Элд», найденный на Установке 05.
Фреска в стене одной из построек Установки 05, в точности схожая с таковой на Установке 04.
Озёрный храм на Ореоле Дельта.
Пара башен, обрамляющая старые каменные руины на озере.
Изоляционное сооружение Потопа в глубинах Установки 05.
Часть Установки 05, полностью захваченная Потопом.
Лесистое предгорье Ореола Дельта в Halo 2 Anniversary.
Озёрный храм в Halo 2 Anniversary.
Концепт-арт Библиотеки Ореола Дельта для Halo 2 Anniversary.
Сетевые режимы Halo 5: Guardians
Самое время поговорить о мультиплеере, который и является основой Halo 5: Guardians. Тут 343 Industries развернулась по максимуму — куча режимов, множество карт, а также внутриигрового содержимого, которое предстоит открыть. С первых секунд в мультиплеере чувствуется, что его долго полировали и мусолили, так что он вполне сможет затянуть игрока на несколько лет.
Да, не все тут новое, около 50-60 % контента заимствовано из прошлых Halo, хорошо знакомые режимы никуда не делись, однако разработчики учли опыт недавних Call of Duty, Destiny и Battlefield, сделав упор на острые ощущения от каждого матча, от каждого противостояния. Система подбора игроков достаточно честная и если вы играете плохо или не умеете на должном уровне, вас не будут направлять в команды хороших игроков. Да, будет не так весело, но хотя бы честно.
Halo 5
Для тех, кто уже порядком освоился в игре, разработчики предлагают совершенно новый режим — Warzone, который заимствует множество идей, в духе больших карт для двух команд по 12 человек в каждой и доступности различной техники, но есть и нововведения. Появились боссы-пришельцы, которые воюют против всех и наносят большой урон.
Для получения техники или лучшего оружия разработчики ввели систему ящиков с оружием, техникой и обмундированием. По мере достижения определенного ранга в матче, игрок может выбрать тот или иной ящик, а награда в нем будет случайной, но лучше, чем то, что у вас в руках. О том, как доминировать в этом режиме, можно узнать из отдельной нашей статьи.
Важно учитывать тот факт, что Halo 5: Guardians разрабатывалась с упором на киберспорт и для этого был выпущен специальный режим Arena. Он предназначен для профессиональных игроков в консольные шутеры и прекрасно раскрывается за счет большого потенциала и выверенного игрового баланса
Однако даже если вы не являетесь профи, то спокойно его можете попробовать, благо там все стандартизировано и у более прокачанных игроков не будет преимущества в виде более мощного оружия или редкой способности, как в других режимах. Во многом, все решает скилл, умение принимать правильные решения и занимать выверенные тактические позиции.
So how does one actually play Halo 5 on PC?
How To Play Halo 5 on PC — Multiplayer Gameplay + Impressions
It may surprise you that it is actually simple and only takes a few steps.
First you need to be running on a Windows PC. You shouldn’t be playing games on a Mac anyway but it is important that you have Windows because you will need to upgrade to the Windows 10 Anniversary Edition. Why this one? Because in this version they offer you Halo Forge while the others do not.
Next you have to go to the Windows Store, which you can access at the bottom of your screen on your task bar. Once in the store search for Halo Forge if it already isn’t on the home page. Click and download Forge, it is free and is a 36GB file. Once you have done all of that you should be able to open up the game and play!
It is important to note that this is a special version of Halo 5 for PC and only has the features of Halo 5’s robust Forge level editors. The creation process should be much easier using a mouse and key board than a controller.
Looking down the sights at an enemy with assault rifle
Although most Halo fans are excited to see the game brought to life on the PC, some aren’t as happy and still are skeptical about how the game will truly preform. For people who have been playing PC games for a long time the lack of options is very frustrating. Halo was a game made for consoles and has always been that way since the first game. The transition of a game from console to PC can sometimes mess with how that game functions. For example, Halo was never a fast paced shooter so the need for the quick response of a mouse is not really needed. Also for a long time Halo was Xbox’s main title and having it transfer over to PC seems sort of odd.
Players want to be able to play the game how they play everything else on their PC. The trust players need to have in the Windows store running a game without crashing or getting messed up is worrying to some. The Windows store to some people is buggy, slow and hard to use. Another big worry of PC gamers is the lack of field of view (FOV) sliders. FOV is how a player screen looks during the game. It is how the player would see if they were in the position of their character. Not having the right settings can cause motion sickness and leave a player feeling queasy. Other complaints are that the chat lobbies are poor and you are capped at 60fps. While some of these are deal breaking problems to people others are able to look past it and enjoy the fun of the game.
A big draw to Halo for most people is the multiplayer. Everyone can remember those long nights at a friend’s house playing death match after death match until the sun came up. Being able to play with friends and people from all over is well worth the time you spend playing and at a free cost it is even better.
A team of Spartans
Moving forward with Halo 5 on PC we hope to see more improvements as well as more features. As of now you need to find 15 friends to play in a 16 person death match but it is still fun and makes for a good time. Developers at 343 Industries have said that they plan on eventually bringing a custom game browser feature to both versions of the game. This will make it easier to find new games and maps to play on. We hope that one day to even see a type of campaign mode on the PC. Even if it is a set of Forge created maps that mimic the actual story or better yet community made campaigns that everyone can load up and take on the adventure!
We hope you enjoyed reading about Halo 5 on PC. The signs all point to it being possible and in a way already is. We just have to see where it goes from here! If you like this article and want to read more like it go to Gamersdecide.com and check out these other articles.
Campaign[]
Characters and Setting
Jameson Locke and John-117 are both playable characters in Halo 5: Guardians. The teammates of both Blue Team and Fireteam Osiris are also available for other players to play in the co-op campaign.
Characters
|
Species
|
Now I know what you are thinking, how are we supposed to play an Xbox exclusive game on the PC?
Well there is a way and it might just surprise you.
In the past people have tried to get games from one platform to another but it never really works out well. The games either don’t work or are too glitched to play at all. Other attempts are modded versions of other games that are mainly reskinned textures. Don’t lose all hope thought!
Recently Windows 10 has updated to their anniversary edition, if you go to the Windows 10 store they have a download for Halo 5 Forge. Forge is a mode in Halo where the player can design and create a map using the Halo props. It is popular for making custom death match battle maps and creating fun obstacle courses for you and your friends to race vehicles in.
Marketing[]
This section requires expansion. |
E3 2013
- “There was no ambiguity in not putting a number after the game. For me, what we showed wasn’t the game. Nobody should be confused on that. I didn’t really want to try to show something that was clearly a thought piece by the studio around where Master Chief is in his journey, and then drop the name after it and be somewhat disingenuous about that being the game. But I did want Bonnie to come out and say ‘First-person shooter. Master Chief.’ Because they’ll get the questions: ‘Hey, is this ODST? What are you guys doing?’ Bonnie comes out and reaffirms that 343 is building this game. It’s Master Chief. It’s a first-person shooter at 60 frames per second. It’s coming in 2014.”— Phil Spencer, regarding the teaser trailer
Xbox Wire
On May 16, 2014, Bonnie Ross, General Manager of 343 Industries, announced on Xbox Wire that the Halo game will be named Halo 5: Guardians and will be released in Fall 2015. Bonnie also announced that Halo 5: Guardians will run on a new and more powerful engine.
Hunt the Truth
- Main article: Hunt the Truth
On March 19, 2015, Frank O’Connor tweeted a link to a Tumblr page called Hunt the Truth. On the page, there was countdown that had ended on March 22, 2015 at 1:00am UTC and had an image of the word «Traitor» engraved onto a bullet. The page revealed to be about a journalist and war photographer, Benjamin Giraud, who is trying to find the truth about the Master Chief.
Retail Editions[]
Comparison
Features | Standard | Limited | Limited Collector’s | Digital Deluxe |
---|---|---|---|---|
Box art | ||||
Standard game disc | Yes | No | Optional | No |
Limited Edition game disc | No | Yes | No | No |
Game download | No | No | Optional | Yes |
14 day Xbox Live Gold trial | Yes | Yes | Yes | No |
The Fall of Reach Animated Series | No | Yes | Yes | Yes |
REQ Bundle | No | Yes | Yes | Yes |
Steelbook case | No | Yes | Yes | No |
Spartan Locke’s orders and dossiers on Blue Team and Fireteam Osiris. | No | Yes | Yes | No |
Metal Guardian model | No | Yes | Yes | No |
Commemorative statue of Master Chief and Agent Locke. | No | No | Yes | No |
Standard Edition
The standard edition of the game includes the disc and a 14-day Xbox Live Gold trial, and was released October 27th, 2015.
Limited Edition
- Main article: Halo 5: Guardians Limited Edition
Including collectible items such as a limited edition game disc and a steelbook case, the Halo 5: Guardians limited edition is available for pre-order before the release of the game. In addition to the limited edition case and disc, the bundle includes a 14-day Xbox Live trial, Halo: The Fall of Reach Animated Series, a Warzone REQ bundle, dossiers on Blue Team, Fireteam Osiris and Spartan Locke’s orders, and finally a metal model of a Guardian. The edition costs $99.99.
Limited Collector’s Edition
- Main article: Halo 5: Guardians Limited Collector’s Edition
The Halo 5: Guardians Limited Collector’s Edition contained, in addition to the Limited Edition collectible content, a statue of Master Chief and Agent Locke. This statue can be pulled apart from its default state, to present the pair as enemies rather than a team like is presented by default. It cost $249.99.
Controversially, the Limited Collector’s edition originally contained a digital download code rather than a physical disc. This was intended to allow purchasers of the Limited Collector’s edition to pre-load the game. In response to a fan uproar at the lack of a disc, 343 Industries stated that they were looking for a solution to satisfy those who want a disc. Later, they confirmed that customers would be able to opt to have a disc rather than the default digital download code.
Digital Deluxe Edition
- Main article: Halo 5: Guardians Digital Deluxe Edition
A Digital Deluxe edition was also available for pre-order before the game’s release. It cost $89.99, and contained a digital download of the game itself, a REQ bundle, and Halo: The Fall of Reach Animated Series.
Графика Halo 5: Guardians
Несмотря на всю критику, которую вылили на разработчиков, в визуальном плане Halo 5: Guardians является прекрасным примером того, что консоли текущего поколения еще способны выдать качественную картинку. Можно долго придираться к тому, что у игры постоянно скачет разрешение, особенно в однопользовательском режиме, что большая часть анимации проходит при 30 FPS, да и детализация уровней весьма примитивна — порой кажется, что в локациях Lost Planet 3 и то было больше деталей.
Однако технические аспекты вроде смены разрешения не бросаются в глаза, а огрехи графики нивелируются, во-первых, четко выдержанным общим стилем, во-вторых, дотошной проработкой того, на что игрок смотрит, в-третьих, невероятно качественными эффектами. Во время боя все эти светящиеся гранаты, подсвечивающиеся патроны и враги, световые мечи и яркие взрывы, придают игре незабываемый шарм и уже не хочется отвлекаться на разглядыванье недостатков.
Приятное впечатление от Halo 5: Guardians возникает и благодаря большому количеству роликов, повышающих общее впечатление от графики. Конечно, если рассматривать каждый квадратный метр локации и намеренно искать изъяны, то их можно найти, но если этого не делать, то впечатления от графики Halo 5: Guardians будут на высоте.
Чувствуется, что в техническом плане парни из 343 Industries затратили на оптимизацию максимум сил и выжали весь потенциал Xbox One.
Gameplay[]
Spartan Abilities
- Main article: Spartan Abilities
In Halo 5: Guardians, armor abilities are replaced with Spartan Abilities. Spartan Abilities are distinct from Armor Abilities, in that they are not limited by cooldowns or pickups. Rather, they are base player abilities which can be used by all at any time, similar to Dual Wielding or Boarding. The seven Spartan Abilities are:
- Thruster Pack: Similar to Thruster Pack from Halo 4, except now there is movement in any direction.
- Ground Pound: While in air, you can slam down into the ground, potentially killing anyone below.
- Clamber: If you miss a ledge, you can pull yourself up.
- Slide: While sprinting, you can slide.
- Charge: While sprinting, you can slam into an enemy.
- Sprint: Sprinting like in Halo 4, but after a certain amount of time, you will achieve the perfect velocity to activate the previous two abilities. Sprinting will stop shield recharge.
- Smart Scope: A zoom function that applies to all weapons. Each weapon has a different degree of zoom.
Campaign
The campaign is roughly twice as long as Halo 4‘s campaign.
Image | Name |
---|---|
Osiris | |
Blue Team | |
Glassed | |
Meridian Station | |
Unconfirmed | |
Evacuation | |
Reunion | |
Swords of Sanghelios | |
Alliance | |
Enemy Lines | |
Before the Storm | |
Battle of Sunaion | |
Genesis | |
The Breaking | |
Guardians |
Multiplayer
Multiplayer in Halo 5: Guardians is split into two main play styles: the classic Arena experience, and the new 24-player game, Warzone. Big Team Battle is not present in the game at launch, instead it was replaced with Warzone, however it was added post-launch. Spectator mode is allowed within multiplayer matches. There are over 20 multiplayer maps at the launch of Halo 5. At least an additional 15 maps were added post launch, before June 2016.
Multiplayer maps
Arena
|
Warzone
Warzone Assault
Forge Canvases
|
Gametypes
-
Arena
- Assault
- Breakout
- Big Team Battle
- Capture the Flag
- Fiesta
- Grifball
- Infection
- Team Slayer
- Strongholds
- Forge Minigames
-
Warzone
- Warzone Assault
-
Warzone Firefight
- Heroic
- Legendary
- Mythic
- Warzone Turbo
Top 20 GD Veterans
Games Rated | XP | |||
---|---|---|---|---|
1 |
MaxwellDenton35 comments Reputation: +12 |
264 | 88,080 | |
2 |
TrueInfinity0 comments Reputation: 0 |
266 | 85,860 | |
3 |
M.Nikolic6 comments Reputation: +15 |
263 | 80,430 | |
4 |
mike254908 comments Reputation: +16 |
240 | 76,990 | |
5 |
AlexS0 comments Reputation: 0 |
235 | 71,820 | |
6 |
MrM0rg0th8 comments Reputation: +20 |
212 | 69,510 | |
7 |
rwisenor9 comments Reputation: +1 |
225 | 68,940 | |
8 |
James Lightning126 comments Reputation: +111 |
23 | 58,260 | |
9 |
Isaia2 comments Reputation: +20 |
163 | 52,870 | |
10 |
MrsDeadpool0 comments Reputation: 0 |
136 | 41,280 | |
11 |
AntLong352 comments Reputation: +5 |
94 | 36,250 | |
12 |
Phoenix24970 comments Reputation: +3 |
107 | 36,060 | |
13 |
Rafiul8 comments Reputation: +12 |
116 | 35,830 | |
14 |
RKChauhan46 comments Reputation: +25 |
96 | 34,580 | |
15 |
dennis33071 comments Reputation: +3 |
84 | 30,710 | |
16 |
Anikgee0 comments Reputation: 0 |
95 | 30,120 | |
17 |
mnmalone0 comments Reputation: 0 |
96 | 29,490 | |
18 |
Media10 comments Reputation: 0 |
93 | 28,640 | |
19 |
Jamie_Hall19 comments Reputation: +30 |
72 | 27,410 | |
20 |
Stryfer0 comments Reputation: 0 |
76 | 26,790 |
Features[]
Weapons
UNSC
-
Asymmetric Recoilless Carbine-920
- Whiplash
- Arclight
- BR55 Service Rifle
- BR85N Service Rifle
- M20/Personal Defense Weapon
-
M247H Heavy Machine Gun
Etilka
-
M319 Individual Grenade Launcher
Pro Pipe
-
M343A2 Minigun
ONI Chaingun Turret
- M395B Designated Marksman Rifle
-
M41 Surface-to-Surface Rocket Medium Anti-Vehicle/Assault Weapon
- SPNKr EM
- SPNKr EX
- SPNKr Prime
-
M45D Tactical Shotgun
- Lawgiver
- Blaze of Glory
- Oathsworn
-
M555 Electromagnetic Launcher
ONI Gauss Turret
-
M57 Pilum Assault Weapon
- Ad Victoriam
- High Five
- M6D Personal Defense Weapon System
-
M6/E Grindell/Galilean Nonlinear Rifle
- Endgame
- Selene’s Lance
-
M6H2 Personal Defense Weapon System
Whispered Truth
-
M739 Light Machine Gun
- Appetite for Destruction
- The Answer
-
M80B Multiple Launch Rocket System
ONI Rocket Turret
- MA5D Individual Combat Weapon System
-
Multiple Launch Rocket System-1 Hydra Gyroc Launcher
- Typhon
- Echidna
-
Sniper Rifle System 99-Series 5 Anti-Matériel
- End of the Line
- Arrow of Time
- Nornfang
Covenant
-
Assault cannon
- Wicked Grasp
- Berserker’s Claw
-
Type-1 Energy Weapon/Sword
- Ravening Sliver
- Vorpal Talon
- Prophets’ Bane
-
Type-2 Energy Weapon/Hammer
- Corpsemaker
- Grinder
- Tartarus’ Gavel
-
Type-25 Directed Energy Rifle/Jiralhanae variant
- Sorrow of Teash
- Scale of Soirapt
-
Type-27 Special Application Sniper Rifle
- Sword of the Faithful
- Krith’s Left Hand
-
Type-50 Sniper Rifle System
- Halo 2 Beam Rifle Alpha
- Halo 2 Beam Rifle Delta
- Type-52 Guided Munitions Launcher/Explosive
-
Type-53 Plasma Bolt Launcher
- Scourge of Fire
- White Scar
-
Type-54 Directed Energy Pistol
- Spitfire
- Void’s Tear
-
Type-55 Directed Energy Rifle/Advanced
- Fury
- Blissful Slumber
-
Type-56 Guided Munitions Launcher
- Hailstorm
- Talon of the Lost
-
Type-57 Carbine
- Rain of Oblivion
- Blood of Suban
- Type-58 Directed Energy Support Weapon
-
Type-58 Light Anti-Armor Weapon
- Light of Urs
- Pool of Radiance
Ecumene
-
Z-110 Directed Energy Pistol/Exotic
- Closed Fist
- Open Hand
-
Z-130 Directed Energy Automatic Weapon
- Song of Peace
- Razor’s Edge
-
Z-180 Close Combat Rifle/Asymmetric Engagement Mitigator
- Loathsome Thing
- Didact’s Signet
-
Z-250 Directed Energy Engagement Weapon
- Barbed Lance
- Dying Star
-
Z-390 High-Explosive Munitions Rifle
- River of Light
- Heartseeker
- Z-400 Pursuit Disruption Grid Generator
- Z-520 Encounter-Mitigation System
-
Z-750 Special Application Sniper Rifle
- Retina of the Mind’s Eye
- Twin Jewels of Maethrillian
- Safeguard Sentinel Beam(First appearance)
- UNSC
- Anlace-class frigate (First appearance)
- AV-49 Attack VTOL (First appearance)
- D79H-TC Pelican
-
Halcyon-class light cruiser
UNSC Pillar of Autumn(Holo-projection)
- HRUNTING/YGGDRASIL Mark IX Armor Defense System
-
Infinity-class supercarrier
UNSC Infinity
-
M12B Force Application Vehicle
- M12 Light Reconnaissance Vehicle
- M12G1 Light Anti-Armor Vehicle
- M12R Light Anti-Aircraft Vehicle
- M820 Main Battle Tank(First appearance)
-
M290 All-Terrain Vehicle(First appearance)
M290-M All-Terrain Vehicle(First appearance)
-
Phoenix-class colony ship
UNSC Spirit of Fire(mentioned only)
- UNSC Of Uncommon Courage
-
Covenant
- Type-54 Rapid Attack Vehicle(First appearance)
-
Type-58 Light Assault Gun Carriage(First appearance)
Anti-aircraft variant
- Shade Turret
- Anti-Air Shade Turret
- Type-54 Ground Support Aircraft(First appearance)
- Type-57 Troop Carrier(First appearance)
- Type-57 Dropship Troop Carrier(First appearance)
- Type-56 Ground Support/Ultra Heavy Deployment Platform
- Type-55 Ultra-Heavy Siege Tower (First appearance)
-
CCS-class battlecruiser
- Undiminished Entelechy (First appearance)
- Purity of Spirit
- Hekar Taa-pattern fast interdictor (First appearance)
- Man O’ War (First appearance)
- Carrack merchant cruiser (First appearance)
- Brigantine (First appearance)
- Unknown class
-
Forerunner Ecumene
Z-1800 Exoatmospheric Multirole Fighter (First appearance)
Заключение
Вполне обоснованно можно сказать, что затрать 343 Industries достаточно времени и сил, кампания у Halo 5: Guardians получилась бы такой же прекрасной. Вероятно, в Microsoft решили, что сетевой шутер лучше подходит для продвижения платформы Xbox One, чем протяженная однопользовательская кампания, на что делает ставку конкуренты из Sony.
Еще один вывод, который напрашивается после прохождения Halo 5: Guardians — вряд ли шестая часть выйдет в ближайшее время, поскольку такие большие инвестиции не окупятся молниеносно или за год. Пятая часть пришла всерьез и надолго и, скорее всего, возможный скорый сиквел не будет так завязан на мультиплеер и может быть спин-оффом или совершенно другой историей.
В любом случае, если у вас отличное интернет-соединение и вы фанат сетевых игр, то Halo 5 определенно сможет вас порадовать как минимум возможностью играть с друзьями!
https://youtube.com/watch?v=hCP0GSB2A8E
- Пасхалки и секреты Halo 5: Guardians
- Лучшие девушки из видеоигр 2015 года
- Лучшие видео из игр 2015 года