Papers, please. прохождение игры

Улучшения

Компьютерная версия игры имеет четыре улучшения, доступные для кабинки инспектора. Их можно приобрести за 5 кредитов каждый, и они ускоряют процесс проверки, привязав различные функции к клавишам. После покупки оно больше не может быть отключено.

Первое улучшения (пробел для входа в режим проверки) становится доступным для покупки в конце 5-ого дня и остаётся доступным до покупки, если вы его не купили. Следующее улучшения станет доступным через три дня после покупки предыдущего. Все улучшения можно получить только в определённом порядке, который предлагает вам игра, и предыдущее не может быть пропущено для того чтобы получить следующие.

Название Описание Самый ранний доступный день Изображение
Режим «Проверка» Нажатие на пробел откроет режим проверки. 5-ый день
Печати Нажатие на TAB или ENTER выдвигает печати. 8-ой день
Закладки Появятся вкладки к каждому разделу инструкций, позволяющие переключаться без возврата на главную страницу. 11-ый день
Быстрая проверка Двойной щелчок по объекту / записи откроет режим проверки и выделит выбранный объект / запись. Также позволяет дважды щелкнуть, чтобы отменить режим проверки. 14-ый день

В версии для iPad есть только два улучшения, которые можно приобрести:

Название Описание Самый ранний доступный день Изображение
Multitouch Позволяет перемещать несколько документов одновременно. 5-ый день
Закладки Появятся вкладки к каждому разделу инструкций, позволяющие переключаться без возврата на главную страницу. 13-ый день

О чём там, вкратце[править]

Инспектор! Добро пожаловать на ваше место работы. Как вы знаете, славная армия Арстоцки триумфально завершила шестилетнюю войну с подлыми колечианскими бандитами, вернув тем самым законный контроль над Восточным Грештином. Однако наше мудрое правительство справедливо решило дать возможность всем желающим гражданам иных государств, а также нашим соотечественникам из Западного Грештина въехать на территорию великой Арстоцки! Разумеется, в том случае, если все их документы в надлежащем порядке. Следите за ежедневными бюллетенями и работайте так, чтобы оправдать высокое доверие, оказанное вам Министерством Труда! СЛАВА АРСТОЦКЕ!

На первый взгляд всё довольно просто: есть КПП на границе двух государств: Арстоцки и Колечии, которая делит (немалой такой стеной) город Грештин на Западную и Восточную половины. Каждый день на границе собирается очередь из желающих въехать, а мы, в качестве инспектора иммиграционной службы, решаем — пропустить человека или нет. Однако с течением времени становится понятно, что совсем просто не будет: правила въезда постоянно меняются, люди без нужных документов начинают давить на жалость, КПП с завидной регулярностью атакуют колечийские шахиды, а дома нас ждут четыре голодных рта, на содержание которых уходит почти всё наше скудное жалование. Начальство требует нарушать правила в свою пользу, странные культисты молча подсовывают шифрованные записки, да ещё этот Жоржи опять с контрабандой заявился…

В итоге инспектор может закончить своё недолгое пребывание в должности

An interesting and unique RPG adventure

1/3

Papers, Please is an engaging, unique, and fun game for Windows PCs. In this RPG simulation, you serve as an immigration inspector, checking everyone’s papers at the border. Your job is to stop criminals and smugglers from entering the country while following all kinds of immigration laws. In this process, you need to make tough choices, which could affect families, relationships, and lives.

A well-designed simulation game for Windows

Papers, Please is a popular role-playing game, which is set in a Soviet-style fictional country. As an immigration officer, you need to diligently check documents, interrogate visitors, consider deceitful applications, and choose to separate children from their families. In order to keep intruders from trespassing into the country, you need to make a lot of tough choices.

What’s the plot?

As mentioned earlier, the game is set in a Soviet-style country with multiple cities and towns, including Arstotzka, Kolechia, and Grestin. The main character doesn’t earn much and needs to pay penalties every now and then. With every level in the game, the paperwork process gets more complicated. While families try to illegally enter the country, smugglers attempt to sneak in drugs, weapons, and other objects.

Like Grand Theft Auto V and Warcraft III, this Windows game offers the perfect combination of efficiency, tough choices, curiosity, and decision-making. As an immigration inspector in 1982, you need to scrutinize hundreds of documents on a daily basis. Even some spies try to enter the country, and therefore, you need to keep a check on fake IDs, expired paperwork, lying trespassers, etc. The game also has fingerprint systems, which can be used to authenticate visitors.

The strategy game is based on the backdrop of the Cold War. Therefore, it becomes even more important for the immigration officer to keep a check on everything. But with various incentives for breaking the rules, you’re always tempted to take money from anti-social elements. However, if you’re caught, it can lead to heavy penalties and other dire consequences.

Is Papers, Please engaging?

The game gets more interesting with every visitor trying to test your compassion, empathy, and loyalty. While considering the well-being of your family and loved ones, you need to give others a chance for survival. Every day on the job ends with a specific score, which defines your earnings, penalties, expenses, bribes, and other parameters.

With your wife, you need to pay for food, medicine, tuition, rent, heat, and other essentials. Since you don’t earn a lot on the job, bribes take centerstage. The character can’t afford to pay for everything without taking bribes. Thus, in this RPG, you make discreet attempts to extract money from travelers, immigrants, and criminals.

What about the game modes?

While games like Fortnite Battle Royale depend on a multiplayer setting, Papers, Please takes a different route. There’s a Story mode, which focuses on paperwork. In this version of the game, you need to take moral decisions, while other offices keep a check on your habits and earnings. Throughout the game, you need to separate families, engage with criminals, deny entries to immigrants, etc.

On committing mistakes in the paperwork, you need to pay a heavy fine to the Ministry of Admission. Over time, this leaves you with less money for food, medicine, heat, etc. Simply put, this Window game requires you to make tough choices to keep your family safe.

Once you’re done with the Story mode, you should try the game’s Endless version. While this mode offers fewer surprises, it comes with various chapters, including Timed, Perfection, and Endurance. In this mode, you need to focus on a fixed storyline, making choices that take you from one level to another.

Our take

Whether you’re a fan of role-playing games or strategy games, Papers, Please will not disappoint. The well-designed adventure ride proves to be a lot of fun. Set in the Cold era, the game requires you to make moral choices, which affect your own livelihood and survival. In a simulation-style setting, Papers, Please has been winning the hearts of people around the world.

Should you download it?

Unlike other popular titles, Papers, Please doesn’t come with next-gen sounds or graphics. However, the storyline keeps you engaged with various game mechanics combined with interesting plots. Overall, the game is an excellent choice for Windows PCs.

Papers Please Work Pass

As of Day 6, all foreigners entering for work require a Work Pass. The Work Passes must have a valid entrant name and valid Ministry of Labour Seal. Furthermore, you must line up the Valid Work End Date with the length of time the worker says he or she will be in the country for, rounding up to the nearest month (for example, if the worker enters on December 2nd and says he or she will
work for a month, although the work end date would effectively be January 2nd of 1983, the end date should be February 1st of 1983).

Discrepancies to look for

  • Entrant’s name is different
  • Valid work end date – Must match or exceed the duration on the entry permit or access permit. If it fails to do either, the inspector is required to deny the entrant.
  • Valid seals – See article on forgery for a list of possible variants.

Fields of Work

All work passes list a more or less specific field the entrant works in. Gameplay-wise, the field of work only matters between days 12 and 15 when entrants whose field is engineering can be given Messof Anegovych’sbusiness cards to unlock the Arstotzkan artoken and a related achievement on day 16. All possible fields are listed below.

  • Accounting
  • Agriculture
  • Architecture
  • Aviation
  • Construction
  • Dentistry
  • Drafting
  • Engineering
  • Fine arts
  • Fishing
  • Food service
  • General labor
  • Healthcare
  • Manufacturing
  • Research
  • Sports
  • Statistics
  • Surveying

Nationality[]

Jorji’s country of origin is never confirmed. Although he presents valid Obri documents issued in the city of Skal seven times, on day 29, he reveals his connection to a counterfeiter who is specialized in Obri passports. Another point of suspicion is that the birth day and month in his documents (aside from his fake passport) constantly vary; they are always the current in-game date. His passports also have nine digits (GCD7-FMBAR), while all valid passports in the game have ten digits. He does call Obristan a «good place» on day 29 and even recommends it as a new home for the inspector and his family when «things getting little crazy in Arstotzka.«

Diplomatic Authorization

All Diplomats, who are first seen starting on Day 8, will carry a Diplomatic Authorization. A valid authorization will have a properly corresponding diplomat’s name, passport number, and a valid diplomatic seal (the list of seals can be seen in your rulebook). Additionally, the issuing country must match the nationality of the entrant’s passport, and he or she must have access to Arstotzka.

Diplomats need only a passport and Diplomatic Authorization and, later on, a polio vaccination certificate. They do NOT need any other documents.

Gameplay

Diplomatic authorizations are first seen on day 8. Holders of diplomatic authorization are not required to have an ID supplement, entry permit, or access permit. Holders of diplomatic authorization, however, are required to have a certificate of vaccination once those are instituted on day 26. They also need a passport issued in the same country as their Diplomatic Authorization.

Gallery[]

A hooded EZIC messenger.

The card with Corman Drex’s name on it.

The note Drex gives to the inspector.

The decoder used to read the cipher.

The cipher bearing the names of Mikhail Saratov and Stepheni Graire when read with the decoder.

Graire’s name shown with the decoder.

The paper M. Vonel shows the inspector when investigating a suspicious group.

A note about Khaled Istom.

The package of poison an EZIC messenger gives to the inspector.

Using the poison on Istom’s passport.

Decoder used to identify an EZIC agent’s passport.

Using the decoder on Marie Escalli’s passport to reveal EZIC letters.

Mikhail Saratov’s name shown within the decoder.

В игре

Сергиу знакомится с инспектором в день 17. Если он жив, Сергиу также поговорит с инспектором в дни 19 и 22.

Сергиу влюблён в Элизу Каченью, которую он встретил в Колечии во время войны. Если он не умрёт вплоть до дня 25, он даст инспектору медальон и попросит инспектора пропустить Элизу, несмотря на то, что у неё есть только паспорт. Элиза будет третим посетителем в день 26. Если Сергиу жив, то её пропуск в страну (вы получите замечание) очень обрадует её, и Вы увидите, как Элиза и Сергиу воссоединятся. Если Сергиу мёртв, Элиза, вне зависимости от штампа, уйдёт обратно в Западный Грештин.

Медальон, который Сергиу дал инспектору, можно дать Элизе, но не обязательно (повлияет лишь на диалог). Если Сергиу жив, а медальон Вы не вернули Элизе, Сергиу придёт его вернуть на следующий день. А если мёртв, то медальон останется с вами до конца игры. Если инспектор впустит Элизу в страну, а Сергиу выживет после теракта, который произойдёт после пропуска Элизы, его назначат в другое место, а инспектор получит 100 кредитов.

Воссоединение

Если Сергиу жив, и инспектор пропустит Элизу в страну, то произойдёт следующая анимация (инспектор может работать, пока эта анимация проигрывается):

  1. Элиза идёт вправо (как и другие въезжающие);
  2. Элиза и Сергиу видят друг друга, и Сергиу бежит к ней;
  3. Они обнимаются;
  4. Они вместе идут к месту работы Сергиу;
  5. Они снова обнимаются;
  6. Сергиу продолжает работать, а Элиза идёт на юг, за пределы экрана.

Хорошие концовки

В отличие от печальных концовок, в хороших концовках будет другая музыка (тема победы).

Концовка 18

  • Как: Инспектор бежит в Орбистан со всей своей семьёй. Чтобы выполнить это условие, нужно конфисковать достаточно паспортов (в зависимости от кол-ва членов семьи) у граждан Орбистана. Эту концовку можно получить вне зависимости от того, умер ли один из ваших родственников или нет (т.е. можно сбежать только с одним живым родственником, всё равно получая эту концовку).
  • Достижения: Snowier Pastures (рус. Снежные пастбища).
  • Когда: День 29, 30 или 31.
  • Близкие по значению: Концовка 16.

Вы, сын, жена, дядя и теща (если приютили племянницу — добавляется племянница). бежали в Орбистан
Вы садитесь в ночной поезд, идущий на северные территории. В нем почти пусто
В спешке вы покупаете поддельные паспорта и новые пропуска. Они выглядят ужасно
К утру вы прибываете на границу. Очередь стоит огромная.
Шесть часов спустя.
Ваши документы.

Вот.
Въезжаете один?

Нет, вместе с семьей.
Дайте сюда все документы.

Мы приехали навестить родственников.
Меня не интересует, зачем вы здесь. Ждите. (жалюзи закрываются)
*ШЛЕП* (звук штампа; повторяется столько раз, сколько членов семьи у вас (включая себя), перед последним *ШЛЁП* орбистанский инспектор медлит; жалюзи открываются после короткой паузы)
Добро пожаловать в Орбистан. Следующий!

Орбистан превыше всего

Концовка 19

  • Как: Инспектор должен выполнить как минимум 4 из 5 заданий Ордена Звезды. В этом случае, вестник Ордена придёт на 31 день и скажет инспектору не стрелять. Люди из Ордена взорвут пограничную стену, и Орден наберёт силу. После 31 дня, Орден сделает инспектора их агентом и переселит его семью в достойный дом.
  • Достижения: Member of the Order (рус. Член Ордена).
  • Когда: После дня 31.
  • Близкие по значению: Концовка 15.

Инспектор! Великий день настал!
Мы прорвали границу
Могущество Ezic растет, в то время как слабые и продажные теряют силу.
Мы вынуждены переселить Вас и Вашу семью в жилье гораздо лучшего качества.
Ваши услуги в качестве инспектора нам больше не нужны. Нам нужны агенты.
Вступайте в наши ряды и мы вместе доведем революцию до победного конца!

Слава Новой Арстотцке!

Концовка 20

  • Как: Инспектор не должен выполнить ни одно из 5 заданий Ордена Звезды. На 31 день, Вы должны нейтрализовать обоих нападающих из Ордена и не должны после этого сбежать в Орбистан. На следующий день, аудит инспектора покажет лишь маленькие недочёты, и инспектору разрешат работать дальше. Договор с Колечией оставит границу открытой. Это единственная концовка, которая даст вам код от режима бесконечной игры.
  • Достижения: Glory to Arstotzka (рус. Слава Арстотцке).
  • Когда: После дня 31.
  • Близкие по значению: Концовка 13, 14 и 17.

Здравствуйте, инспектор!

Мы провели проверку вашей деятельности за последние 20 лет.

Нельзя сказать, что всё было гладко.

И всё-таки Арстотцка благодарна вам за верную службу.

Мы готовы закрыть глаза на эти маленькие недочёты.

С вас сняты все подозрения.

Слава Арстотцке!

С Колечией достигнуто новое соглашение.
Пропускной пункт Грештин скоро вернётся к работе.
С 1 января вы продолжите работу в той же должности.

КОД ДЛЯ ОТКРЫТИЯ РЕЖИМА БЕСКОНЕЧНОЙ ИГРЫ: *****

Геймплей

Информация о кабинке в инструкции.

Инспектор должен взаимодействовать с различными частями стенда для выявления несоответствий и проверки документов. В кабинке есть ставни, стол, а также время и дата. Там же хранятся инструкция, стенограмма и бюллетень.

В кабинке есть три функции, которые специально не предоставлены игроку: счетчик, который отслеживает количество посетителей (чуть ниже стенограмма в компьютерной версии; посередине в версии для планшета), индикатор веса в правом нижнем углу (посередине слева на версии для планшета), а за затвором — измерительная линия, используемая для определения высоты въезжающих. Кроме того, на задней стенке могут быть повешены различные предметы, такие как грамота, переданные инспектору.

Ставни

Ставни представляет собой металлические забор между инспектором и человеком на другой стороне. Рычаг сбоку используется для открытия и закрытия по желанию. Когда начинается арест, ставни автоматически закрываются и открывается при приходе следующего въезжающего. Ставни также закрываются, когда происходит теракт, без возможности открытия.

В настоящее время затвор служит только для увеличения погружения и не влияет на игровой процесс.

Стол

Стол — это место, где все документы передаются инспектору. И другие предметы, такие как рекламная брошура Розы греха, задания EZIC, жетоны и взятки, также передаются здесь, когда инспектору передают их. Замечания, которые обычно печатаются из нижней части главного окна, можно переместить сюда, чтобы освободить место для проверки документов.

Время и дата

Текущее время и дата отображаются в левом нижнем углу. Расхождения можно выявить, выделив этот и соответствующий документ в режиме проверки.

Инструкция

Основная статья: Инструкция

Инструкция содержит информацию, необходимую для определения правильности документов, такую как города выдачи, действительность печатей и все действующие правила игры.

Стенограмма

Основная статья: Стенограмма

Стенограмма представляет собой запись всего диалога, которым обмениваются инспектор и человек на другой стороне кабинки. Расхождения, такие как продолжительность пребывания и причина въезда, могут быть выявлены путем выделения стенограммы и соответствующего документа.

Бюллетень

Основная статья: Официальная бюллетень

Бюллетень выдаёт каждый день с обновленной информацией. Новости дня, изменения правил и новые функции можно найти здесь. 

Мониторы в iPad версии.

Мониторы (только для iPad)

В версии для iPad многие функции интерфейса были перемещены, и в кабинке есть два экрана с обеих сторон стойки. Они показывают очередь и правый край пограничного пункта, но не влияют на игровой процесс и не используются ни для чего.

Papers Please Documents

Papers Please documents, contain information that identifies and verifies an entrant’s ability to enter Arstotzka, allowing the inspector to grant them an entry stamp. The checking and handling of Papers Please Documents occurs on every day and forms the core gameplay of the game.

Documents must be crosschecked to ensure the information on each one of them is consistent and valid, or if an apparent discrepancy is discovered that evidence is found that either proves that the discrepancy does not exist, that the document with the discrepancy is erroneous due to matching fingerprints which override the erroneous information, or the discrepancy is corrected. As the game progresses, gradually more documents are added according to immigration protocol, each containing more features or fields of information. This increases the complexity of checking between them for discrepancies. Near the end of the game, two of the documents are consolidated into one, making the process of checking them simpler.

Grant of Asylum

Starting on Day 21, refugee seekers may enter Arstotzka with a Grant of Asylum. Grants include the person’s name, picture, nationality, passport number, date of birth, weight, height, and fingerprints. The Grant must also have a valid Ministry of Admission seal, and not be expired.

Like Diplomats, refugee seekers only need a Grant, a Passport, and later on a polio vaccination certificate.

Discrepancies to look for

  • Name
  • Photo (can be safely disregarded if the fingerprints match across all documents with them because fingerprint matches show that the photo is outdated if there is a photo mismatch)
  • Nationality
  • Passport number
  • Date of Birth
  • Weight
  • Height (can be safely disregarded if the fingerprints match across all documents with them because fingerprint matches show that the height listing is erroneous if there is a height mismatch)
  • Non-matching fingerprints, see height and photo.
  • Expiration date
  • Invalid or missing Ministry of Admission seal

Вопросы — ответы

Вопрос: какой код от Endless mode? (в игре Papers, Please)

Ответ: 62131.

Вопрос: что делать если у человека нет документов? (если нет паспорта?) (в игре Papers, Please)

Ответ: 1. Раскрываем книгу правил (Rule Book) на странице с правилами; 2. Входим в режим поиска ошибок (красная кнопка в правом нижнем углу); 3. В книге выделяем правило, требующее отсутствующий документ; 4. Выделяем пустой приемный стол перед посетителем; 5. Нажимаем на аудиозапись внизу под посетителем, чтобы сказать об ошибке. Если у человека нет паспорта, то ему автоматически выдаётся временная виза, где мы ставим ему красный штамп.

Вопрос: как сканировать посетителей? (в игре Papers, Please)

Ответ: Сканирование посетителей начинается с 7-го дня. Чтобы начать сканирование, нужно соответствующее основание (неправильный пол в документах, неправильный вес тела).

Вопрос: как разминировать бомбу? (в игре Papers, Please)

Ответ: Рассматриваем бомбу, на центральной панели откручиваем четыре болтика. Внутри видим четыре красных провода, а снаружи на бомбе есть цифры, от которых идут эти провода. Чтобы разминировать бомбу, нужно всего лишь перерезать все провода в последовательности от «1» до «4» (режем так: лево-центральный, левый, правый, право-центральный провод).

Меню выбора страницы:

Ending 13 of 20[]

How: The inspector must have completed fewer than four EZIC tasks. During the attack on day 31, the inspector shoots the lower attacker and lets the other attacker blow up the wall. Next day, the inspector is arrested for failing to defend the border.

When: Only on day 31.

  • Related:

    • Letting the lower attacker live will lead to instant death, as the lower attacker will throw a grenade into the booth.
    • If four or all EZIC tasks have been completed, the attackers ignore the booth and shooting at them would trigger ending 15 instead.
    • It is possible to trigger ending 16 or 18 at the end of day 31 to avoid this ending.
    • The upper attacker can be shot after the wall has been destroyed.

Transcript:

  • The Grestin Border wall has been destroyed.
  • You are under arrest for failure to defend the checkpoint.
  • Your family will be sent back to their village.
  • The border will remain open under a replacement inspector.
  • Glory to Arstotzka.

Ending 18 of 20[]

How: The inspector escapes to Obristan with all of his living family members. As a prerequisite, the inspector needs to (illegally) confiscate enough passports from Obri citizens. This ending does not require the entire family to be alive and can thus be achieved even if only one family member is alive and escapes with the inspector.

When: Possible at the end of days 29, 30 and 31 if the inspector has at least one Obristan passport and 25 credits per family member available. The maximum amount needed is six passports and 150 credits if the niece was adopted on day 21 and everyone else is still alive.

  • Related:

    • The same as ending 16, but now all living family members escape.
    • Triggering this ending unlocks the Snowier Pastures achievement.

Transcript:

  • You are gathering your to leave for Obristan.
  • You board the late train to the Northern Territories. It is nearly empty.
  • You pay for the hastily forged passports and re-entry tickets. They look terrible.
  • You reach the border crossing at dawn. The line is immense.
  • Six hours later. (at the Obri border)
  • Your documents.
  • Here.
  • You are entering alone?
  • No, my family as well.
  • Hand over all documents now.
  • We come to visit relatives.
  • I do not care why you come. Wait here. (the shutters close)
  • *KACHUNK* (the sound a stamp makes; repeated once for each family member; the shutters open after a short pause)
  • Welcome to Obristan. Next!
  • Obristan Above All
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector