Клэр рэдфилд

Переиздания и порты

Resident Evil 3: Nemesis стал последним тайтлом из основной серии игр, изданном для PlayStation. Ниже в хронологическом порядке приводятся порты для других платформ: ПК, Dreamcast, и Nintendo GameCube

Windows PC

Версия для Windows сперва вышла в июне 2000 года в Японии, а затем и в других регионах. В игре улучшилось качество 3D-моделей персонажей и повысилось разрешение экрана. Однако некоторые обозреватели отметили невысокое качество задних планов, анимации и шрифтов.

В этой версии у Джилл с самого начала доступны все бонусные костюмы (включая два новых), а вход в бутик невозможен в принципе. Мини-игра The Mercenaries также доступна с самого начала.

Dreamcast

Версия для Dreamcast вышла зимой 2000 года и практически не отличается от ПК-версии. Особенностью является то, что дисплей карты памяти Dreamcast, — VMU, используется для отображения уровня здоровья персонажа.

GameCube

В начале 2003 года в продаже появилась версия игры для Nintendo GameCube, которая была портирована с оригинального релиза для PlayStation. Изменилась лишь частота кадров в роликах и несколько улучшились 3D-модели. В силу того, что никаких существенных изменений для данной платформы не произошло, игра получила очень низкие рейтинги и оценки.

Геймплей

История Resident Evil 3 Nemesis продолжает рассказ о том, как Джилл Валентайн, едва вернувшись из особняка (оказавшегося сверхсекретной лабораторией), вынуждена была вместо заслуженного отдыха снова бороться со злом. Случилась катастрофа в виде утечки Т-вируса, который довольно быстро оказался в близлежащем городе Racoon-City. Все живое быстро стало превращаться в бездушных монстров, нападающих на тех, кого вирус не зацепил. В то время, как почти вся команда S.T.A.R.S. срочно уехала в Европу, чтобы уничтожить находящуюся там штаб-квартиру Umbrella, Джилл осталась лицом к лицу против полчищ зомби и прочих мутантов. Ей предстоит непростая борьба за выживание…

Помимо выживания Джилл придется еще и зачистить улицы и здания Ракун-Сити от полчища всевозможных монстров — от зомби и до огромных пауков. Раз уж мы задели тему врагов — они неплохо проработаны, у них хорошая анимация движений, да и само их качество прорисовки на хорошем уровне. Они даже падают на землю после ваших выстрелов довольно эффектно, пускай их кровь выглядит не реалистично, зато добавляет впечатлений. Кроме того, если к вам какой-то зомби подкрадется слишком близко, можно достать дробовик, навести прицел на голову, и одним выстрелом разнести ее на куски — смотрится все это довольно красиво.

Внедрена новая система получения боеприпасов к оружию — если раньше их можно было получить, лишь подобрав готовые, то теперь кроме классического способа, появился еще один. Собирая всевозможные предметы обихода, игрок сможет комбинировать их, и получать с этого неожиданные «подарки», к примеру, в виде противоядия, целебного отвара или же при смешении разных типов пороха получить боеприпасы.

В целом же игра Resident Evil 3 Nemesis от своих предшественниц не отличается. Все те же толпы монстров, все та же мрачная атмосфера… И все те же примитивные «загадки», на которых игрок по идее разработчиков должен был бы «застревать». К примеру, вот вы видите рубильник под самым потолком, который нужно переключить, и рядом — лестницу стремянку. Трудно догадаться, что надо сделать? Вот-вот. Упрощает Resident Evil 3 Nemesis и тот факт, что все ключи и прочие важные детали ярко сверкают на игровом экране, что впрочем делает возможным их обнаружение.

Сохранение процесса игры происходит в специальных местах, для этого используется печатная машинка. Также в каждом таком месте присутствует специальный ящик, в который можно сбрасывать ненужный инвертарь и взять его вновь в другом таком же ящике. При переходе между локациями включается анимационная вставка с видом открывающейся двери.

Персонажи

Протагонисты

  • Итан Уинтерс — главный герой игры. По сюжету игры ищет свою пропавшую супругу, по имени Миа в большом заброшенном доме.
  • Мия Уинтерс — пропавшая супруга Итана. Один из основных персонажей игры.
  • Джо Бейкер — брат Джека Бейкера. В дополнении End of Zoe является протагонистом игры.
  • Крис Рэдфилд — капитан и оперативник B.S.A.A. Протагонист в дополнении Not a Hero.
  • Клэнси Джарвис — телеоператор-новичок паранормального шоу «Ужасы канализаций». Один из протагонистов игры.

Антагонисты

  • Эвелина (†) — главный антагонист игры. По сюжету девочка заражает семью Бейкеров и внушает им, что они и её семья. Погибает от рук Итана.
  • Джек Бейкер (†) — глава семьи Бейкеров. Убит своим братом, Джо Бейкером.
  • Маргарет Бейкер (†) — жена Джека Бейкера. Один из антагонистов игры. Убита Итаном.
  • Лукас Бейкер (†) — старший сын Джека и Маргарет Бейкер. Убит Крисом Рэдфилдом в дополнении Not a Hero.

Второстепенные персонажи

  • Зои Бейкер — дочь Джека и Маргарет, младшая сестра Лукаса. Выживает по выбору игрока.
  • Хоффман (†) — одна из жертв Лукаса Бейкера.
  • Алан Дроуни (†) — агент организации «Соединения». Коллега Мии Уинтерс. Убит Эвелиной
  • Дэвид Андерсон (†) — офицер полиции города Далви в штате Луизиана. Убит Джеком Бейкером.
  • Андрэ Стикланд (†) — американский телевизионный продюсер шоу «Ужасы канализаций». Убит Джеком.
  • Питер «Пит» Уолкен (†) — ведущий шоу «Ужасы канализаций». Убит Маргарет.

Состав

S.T.A.R.S. состояло из 12 человек и делилось на группы «Альфа и «Браво», в каждую из которых входили 5 полевых оперативников и пилот вертолета. Группы дежурили посменно, меняясь каждые сутки, что позволяло S.T.A.R.S. сохранять способность оперативно реагировать на возникающие угрозы. Каждый

Групповое фото бойцов S.T.A.R.S. Сделано до того, как к ним присоединилась Ребекка Чемберс.

боец в отряде выполнял те или иные функции:

  • Капитан отряда 
  • Разведчик (разведка местности)
  • Поддержка (оказание всяческой поддержки разведчику)
  • Техник (ответственен за состояние техники и оружия)
  • Бойцы тыла (ответственны за установку связи со штабом, а также оказывают медицинскую помощь)

Требования к поступлению на службу в S.T.A.R.S. точно не установлены, однако известно, что как минимум три бойца прошли военную подготовку. У других же либо не было боевого опыта совсем, либо он был незначителен. Например, Ребекка Чемберс попала в S.T.A.R.S. в 18 лет благодаря своим исключительным познаниям в области химии. Однако она не имела никакого боевого опыта.

Имя Функции Роль Группа Статус
Ричард Айкен Боец тыла Эксперт по коммуникациям Браво Мертв
Барри Бёртон Поддержка Специалист по оружию Альфа Жив
Ребекка Чемберс Боец тыла Эксперт в химии (медик) Браво Жива
Эдвард Дьюи Боец тыла Пилот Браво Мертв
Джозеф Фрост Техник Специалист по технике Альфа Мертв
Энрико Марини Капитан  Лидер группы «Браво» Браво Мертв
Форест Спейер Техник Технический специалист, стрелок Браво Мертв
Кеннет Саливан Разведчик Химик Браво Мертв
Крис Рэдфилд Разведчик Стрелок, второй пилот Альфа Жив
Джилл Валентайн Боец тыла Эксперт по взломам Альфа Жива
Брэд Викерс Боец тыла Пилот Альфа Мертв
Альберт Вескер Капитан Глава S.T.A.R.S. Альфа Мертв

History

From the Progenitor Virus’ discovery in December 1966, the ultimate goal of Dr. Oswell E. Spencer and his colleagues Dr. Edward Ashford and Dr. James Marcus was the birthing of a new age of eugenics with mutagenic viruses improving the human race. To fund this program, dubbed the Wesker Project, it was agreed that strains of the virus should be engineered as a military product, leading to the creation of Umbrella Pharmaceuticals as a front for this research. Research on Progenitor strains was conducted simultaneously in different laboratories, with Ashford, Marcus and Spencer all engaging in independent research. t-Virus research began in the late 1960s, soon after Umbrella was founded. As the t-Virus is a series of independently developed strains and not a single virus, new strains do not necessarily rely on recent research by other teams.

Spencer project

Spencer’s team developed their t-Virus prototype at the Arklay Laboratory, where they had already undergone testing of their «Type A» and «Type B» Progenitor strains. Little is known of Spencer’s project, though it would appear Spencer was disappointed in its progress and ordered research data be stolen from his counterparts. Work on this virus was completely abandoned by 1978.

Ashford projects

Ashford performed research on his t-Virus prototype at his family’s stately home in Europe. In 1968, Spencer orchestrated an outbreak at the lab, resulting in Ashford dying from infection. Work on t-Virus was put on hold until the 1980s, when Ashford’s cousin Alexia Ashford took charge of the project. The fruit of her labours would ultimately be t-Veronica Virus, created through splicing Veronica Virus into the Progenitor genome. Alexia would go into hiding in 1983, leading to the misconception that her project was a failure and she had died just as Edward had.

Marcus-Birkin project

Dr. James Marcus’ research reached a breakthrough on 13 January 1978, which warranted the official coining of the name «t-Virus» to divorce the strain from Progenitor Virus. The new strain was developed by splicing annelid genes into the viral genome. Using the virus on humans saw a very different response compared with Progenitor infection, rather than dying the infected instead became aggressive, were found to have cannibalistic impulses, lost intelligence and suffered from significant necrosis.

In 1978, samples and research data were stolen by Dr. William Birkin. A protégé of Marcus’, he had been offered a senior position at the Arklay Laboratory on the sole condition it be delivered to Spencer’s team. Immediately upon his transfer in the Summer of 1978, Birkin began drawing up plans to modify the virus further, splicing RNA from Ebola into the t-Virus’ genome. This, he believed, would make the virus highly contagious while keeping most victims alive as Zombies. Spencer was, however, unsatisfied with the virus the Arklay team was developing, as approximately 10% of people were determined to be unable to turn into Zombies and therefore would not aggressively spread the virus. To guarantee a near 100% success rate in battle, the Arklay team bonded a human egg and reptilian DNA through the virus in 1981, creating the «Hunter,» a creature that would be used in battle to kill these remaining survivors. Because the t-Virus can make genetic recombination between different species comparatively easy, this virus was mass-produced within Umbrella and supplied to each research facility for new B.O.W. model development.

Starting around 1988, development of the t-Virus entered Phase 3 with the intention of creating reliable, intelligent B.O.W.s. Its counterpart Tyrant Project had at the time determined it was statistically improbable for any one individual to possess by chance the genetic characteristics to be compatible with the t-Virus strains presently available. For the next several years, the Arklay Laboratory and NEST led global research into the ε strain. This new virus was also discovered in 1998 to force a second set of mutations in Zombies, resulting in creatures such as Crimson Heads and Lickers.

Later research

New viral strains were developed towards the end of Umbrella’s existence and the years following. One such version was the t+G-Virus, a t-Virus strain which was able to enhance infected bodies with the ability to discharge electricity. t-Abyss was created under the oversight of Morgan Lansdale, which grafted the genome of another virus onto a t-Virus strain. t-Phobos was engineered by Dr. Alex Wesker to trigger mutations in humans when it came into contact with certain levels of stress hormones indicative of fear. C-Virus was a heavily re-engineered strain of t+Veronica used by Neo-Umbrella in 2012 for bioterror purposes.

Снаряжение

Оружие

Samurai edge

Стандартное личное оружие бойцов подразделения — модифицированный вариант пистолета Beretta 92F, известного также как 92F S.T.A.R.S. Special или Samurai Edge (Клинок Самурая), разработанного Джозефом Кендо, братом владельца магазина Кендо. Стандартную модель этого пистолета получили все бойцы S.T.A.R.S., не считая индивидуальные модели для Криса, Джилл и Вескера. Пистолет же Барри был модифицирован для ведения огня патронами .40 S&W , которые имели большую убойную мощь, нежели стандартные 9-mm Parabellum. 

Среди прочего оружия у Барри также имелся .44 Colt Anaconda (RE: Remake)\.357 Colt Python(RE); у Фореста — гранатомет ARWEN 37; У Эдварда была собственная винтовка; и два модифицированных дробовика Remington 870 Tactical у Ричарда Айкена и Джозефа Фроста (в RE: Remake были заменены на Benelli M4 Super 90 и Mosberg 590 соответственно). Личное холодное оружие было у двух оперативников подразделения — Криса Рэдфилда и Джилл Валентайн. В S.T.A.R.S. также имелись созданные по спецзаказу ножи с выгравированной эмблемой подразделения на лезвии. Это значит, что у каждого члена S.T.A.R.S. были разные ножи, однако они не были показаны в игре вплоть до выхода Resident Evil: Darkside Chronicles.

На фото, где запечатлены все бойцы S.T.A.R.S., видно, что отряд был оснащён и другим боевым оружием, в частности: несколькими автоматами Heckler & Koch MP5, а также Steyr AUG, которую держит Энрико Марини. В самой игре это оружие не применялось, вероятно, потому что во время поисково-спасательных операций редко возникала необходимость использования штурмовых винтовок и вообще какого-либо оружия. Также присутствие в игре штурмовых винтовок и автоматов разрушило бы темную и гнетущую атмосферу игры. На фото можно заметить в руках у Джозефа Ingram M-11, однако это оружие появилось впервые только в Resident Evil 2.

Нелетальное оружие

Во время миссии в арклейских лесах бойцы S.T.A.R.S. использовали нелетальное оружие. Например, у Джилл был шокер, а у Криса и Ребекки — световые гранаты.

Индивидуальное снаряжение

У Кеннета и Джозефа были видеокамеры, которые крепились к плечу. В тактическом отношении эти камеры используются разведчиками для записи и передачи развединформации и стратегических данных командованию. Несмотря на то что оба командующих офицера принимали участие в миссии в арклейских горах, Вескер определенно не хотел, чтобы информация, записанная на видеокамеры, распространилась вне зоны его досягаемости. Также Ребекка владела персональным набором химика.

История

Штурм — один из многочисленных экспериментов Гейзенберга с имплантацией механических компонентов и паразита Каду в испытуемых. Штурм сильно отличался от других испытуемых; вместо дрелей, установленных на руке, его основным оружием является массивное измельчающее устройство, которое заменяет его голову и туловище, что делает его чрезвычайно опасным в лобовой атаке. Однако Гейзенберг считал Штурм полным провалом; он был практически неуправляем и обладал очень ограниченным интеллектом; в какой-то момент ему удалось потерять свои руки из-за собственного пропеллера. В результате Гейзенберг держал Штурма на нижних этажах своей фабрики в качестве охранника/палача, время от времени крича ему, чтобы он замолчал, когда его ревущий двигатель нарушал ход его мыслей.

История Тиранов в Resident Evil

Нужно понимать, что игра Resident Evil 2 является ремастером одноимённой части серии 1998 года и почти полностью повторяет оригинальную историю. Но много ли среди Вас играли в старую часть Resident Evil 2? Скорее всего нет. Тиран в Resident Evil 2, он же Мистер Икс, Мистер X или Тиран Т-103 — это первый массовый Тиран, который был «запущен в производство». При этом Тиран является гуманоидом, обладающим достаточным интеллектом, дабы подчиняться приказам хозяев. Обычно Тиран в Resident Evil 2 пугает игроков своей непобедимостью, его тело защищено пуленепробиваемым плащом, ноги прикрыты сапогами, которые защищены металлическими вставками. Сам же Тиран обладает невероятной силой, выносливостью и практически неуязвим.

История создания Тирана в Resident Evil 2 начинается с того, что модель была запущена после успешного запуска модели Т-002. Главной целью разработки корпорации «Umbrella» было создание универсальных солдат, которыми можно будет управлять, что им и удалось. Тиран из Resident Evil 2 является генно-модифицированным клоном Сергея Владимира, который был использован как база для создания Тирана новой генерации. О последующих мутациях Тирана информации почти нет.

Разработка

По сравнению с другими известными прототипами Resident Evil, которые как известно претерпевают огромные изменения, концепция проекта сохранилась. Оригинальный дизайн Ребекки предполагал, что она будет носить берет, а не красную бандану, которую она носила в оригинале, но в итоге разработчики пришли к выводу что она лучше выглядит без головного убора. Поезд в первоначальной версии не должен был двигаться до тех пор, пока не активируется игроком. Эдвард Дьюи должен был первоначально потерять руку до встречи с цербером до своей смерти ( ту самую которую обнаруживает Джозеф Фрост в оригинальной игре). Тем не менее, окажется ненужной вставка с Кевином Дули в Ремейке. В N64 версии графика более соответствовала Resident Evil 2 и Resident Evil 3: Nemesis.

Версия GameCube

Производство было восстановлено, когда Nintendo анонсировала выход приставки GameCube, которая должна была решить проблему с двухдисковой системой; в следствии разработки консолей шестого поколения, разработка игры была приостановлена, чтобы соответствовать другим 120-битным играм. GameCube предполагал наличие дисковых накопителей, и программисты были вынуждены искать более рациональные методы для улучшения быстродействия загрузки игр. Сюжетная линия Resident Evil 0 как первоначально предполагалось должна была заложить основу для предстоящей Resident Evil 4, введя инфицированных врагов вирусом «Предок» который должен был играть ключевую роль в Resident Evil 4. Первоначально в Resident Evil 4 Леон Кеннеди должен был исследовать древний замок в Европе, который принадлежал «Амбрелле» и уже там началось первое исследование компании. В какой-то момент в игре, Леона должны были заразить этим вирусом. Но Синдзи Миками взял на себя режиссерский контроль Resident Evil 4 и изменил все, намереваясь сделать из Resident Evil 4 совершенно новую историю. Концепция изучения вируса Предок и исследования «Амбреллы» позднее была использована в Resident Evil 5.

Новеллизация

Resident Evil: The Umbrella Conspiracy

Новеллизация игры под названием Resident Evil: The Umbrella Conspiracy написана Стефани Дэниел Перри первой в её серии романов Resident Evil. В романе сценарии Джилл и Криса объединены в одно повествование, в котором также присутствуют пять других главных героев (в том числе Барри и Ребекка). Наиболее заметным отличием истории в романе является включение нового оригинального персонажа по имени Трент, инсайдера Umbrella, который и передаёт информацию об особняке Джилл. Поскольку книга была написана за несколько лет до ремейка GameCube, новеллизация опускает наличие Лизы Тревор в особняке. Тем не менее, книга не опирается на оригинальную версию журнала Джорджа Тревора True Story Behind Biohazard, а также рассказа «BIO HAZARD: Начало» (англ. BIO HAZARD The Beginning), в котором описано исчезновение друга Криса, Билли Рэбитсона. Ещё одним заметным отличием в романе является расположение Раккун-Сити между Средним Западом и Пенсильванией, видимо, примерно в часе езды от Нью-Йорка.

History

Origins

Greg created Thanatos using research and combat data on the T-103 model. However, he wanted a Tyrant optimized for killing and preferred the physical size of the prototype T-002 combat model.

Activation

During the outbreak, Greg formed a partnership with Peter Jenkins at Raccoon University with the offer of helping him create a vaccine for the t-Virus. T-Blood, blood from a creature infected with the t-Virus, was offered by Greg to be obtained to create the vaccine. Greg had it in mind to get the blood from Thanatos. However, Peter discovered that Greg was helping him create the vaccine purely due to a personal vendetta and that Greg actually sought to use the cure as leverage against Umbrella. As such, Peter refused to continue researching with him, and thus T-Blood from Thanatos was rendered useless. Thanatos, however, would not remain dormant.

An Umbrella Biohazard Countermeasure Service team was sent by Umbrella as part of Operation: Emperor’s Mushroom. The objective was to enter the grounds of the Raccoon University and retrieve the Tyrant, or if the creature was too strong to contain, kill it and retrieve the remains. The operation was ready to go ahead from 0535 to 0635 on , the very last moments available for the company.

Already aware of Umbrella’s intent, Greg released his creation with the intention of wiping out the team. Sometime around the time of the mission’s initiation, the UBCS team, comprised of five operatives including Karl, Dustin, and Nikolai Zinoviev, made contact with the creature in the back square. Keeping their distance, the team continued to open sub-machine gun fire in an attempt to take it down. The tactic failed to take it down, and the other component of the plan — Nikolai collecting the desired T-Blood from behind — led it on a homicidal rampage, killing the ground-side components of the team. Thanatos then carried off the body of one of the mercenaries to Greg for his researching purposes. Nikolai then began preparations for another encounter, should it take place.

Mutation

Thanatos then proceeded to pursue a rag-tag group of refugees throughout the university. It failed, and the survivors managed to escape its grasp. In fact, the survivors temporarily managed to knock Thanatos out with an electric shock, taking the pod with T-Blood with them. After Greg’s assassination by Nikolai, and the activation of the C-4 charges he spent the time in hiding setting up, Thanatos again tried, and failed, to kill the survivors while they fled. While they escaped to the temporary safety of the back square, the C-4 went off, destroying a section of the university building and bringing the ceiling down around Thanatos. Though this severely injured it and cost it an arm, it also caused it to mutate into its Super Tyrant form, known as «Thanatos R.»

After its mutation, Thanatos resumed its chase for the survivors outside the university. As they made their way to evacuation, Thanatos cut them off. Though it could have easily overpowered and killed the group, their resilience proved an advantage. Still, Thanatos quickly resumed its chase at full strength. At the front square, Thanatos intercepted the survivors for the third and final time. By either using firearms or inserting a sample of the Daylight antigen — a vaccine to the t-Virus made with Thanatos’ very blood — into an Ampule Shooter dropped by a dead soldier and shooting it into Thanatos, the survivors defeated it and escaped the city. However, Thanatos’ body may have had the means to combat Daylight.

Gallery

T-001 (Proto Tyrant).

T-002.

T-00 (Original).

T-00 Mutated (Original).

T-00 (Remake).

T-00 Mutated (Remake).

Nemesis T-Type (Original).

Nemesis T-Type 1st Mutation (Original).

Nemesis T-Type 2nd Mutation (Original).

Nemesis T-Type (Remake).

Nemesis T-Type 1st Mutation (Remake).

Nemesis T-Type 2nd Mutation (Remake).

Hypnos T-Type.

Hypnos T-Type (1st Mutation).

Hypnos T-Type (2nd Mutation).

T-078.

Bandersnatch.

Morpheus D. Duvall.

Tyrant 091.

Thanatos.

Thanatos Mutated.

Tyrant R.

Tyrant C.

Ivan.

Tyrant-Armored Lethal Organic System (T-A.L.O.S.).

T-A.L.O.S. Mutated.

Parasite Super Tyrant.

Unidentified Tyrant series (Resident Evil: Damnation)

Unidentified Tyrant Series Mutated

Further notes

  • Over the years T-00 has been given a variety of nicknames in official media, though none are canon. One of the nicknames used in licensed material is «Mr. X», a name never used in Resident Evil 2 itself. It is possible this name was the result of a mistake on Capcom USA’s part, as in multiple occasions it gave out early concept art of T-00 to licensees, which included one known as «Tyrant X» in Japan.
    • Assuming this, the first instance of «Mr. X» was GameFan’s Resident Evil 2 guide, which was published alongside the game though written in 1997.
    • An action figure, also known as «Mr. X», was released in May 1998 by Toy Biz, though the name was already confirmed in an ad in the GameFan guide.
    • The Pocket Books novel, Resident Evil: City of the Dead (released May 1999), has Claire Redfield pick «Mr. X» as a nickname from a list also including «Frankenstein’s monster», «Terminator» and «Dr. Evil».
    • «Mr. X» was used again in Resident Evil: The Official Comic Magazine #4 (published December 1998), where in this case it was the actual name of the series, with «Tyrant» instead only applying to identical clones of the Resident Evil foe.
    • «Trenchy» and «Coated Bastard» (コート野郎) were used in the English and Japanese dubs of 2010’s Resident Evil: The Darkside Chronicles
    • «Mr. X» and «Trenchy» made another mention in 2016’s Resident Evil: Resistance where they are nicknames given to a T-103 by Daniel Fabron. Both these names were included as in-jokes to the fans.
  • In the original Resident Evil 2, once T-00 is downed players will be able to pick up different ammunition on certain occasions by examining his body. This only works in the story portion of the game.
  • The inclusion of a fedora to T-00’s outfit in the remake was to emphasize its intended purpose for covert operations. T-00 was also made physically shorter for the same purposes, as it now appears more human from a distance.
  • In the remake, T-00 has a more tempered personality. During its pursuit of the player, it will frequently crack its neck and show subtle signs of irritation when presented with resistance or receiving damage. This temper is shown if the player shoots off his hat, causing him to charge for the player, instead of his usual walking pace. While in its Super Tyrant form, it will roar furiously at the player multiple times during their final encounter with it.
  • Developers of the Resident Evil 2 remake stated in an interview that there’s only one Tyrant and that the stories are parallel to each other.
  • In the remake’s Hardcore difficulty, 2 shots from the anti-tank rocket are needed, as opposed to just 1 on Standard, in order to bring the Super Tyrant down.
  • During its concept stage, the T-00 was originally supposed to wield a large gun. This concept was passed onto the Nemesis-T Type.
  • T-00 originally only chased and followed the character used in the B Scenario and would not be seen entirely by the other character in the A Scenario.
    • Additionally, T-00 would lose its coat after falling in a smelting pit. In Claire B, the Tyrant is chasing Sherry Birkin for the G-Virus within her pendant, allowing Claire to toss it into the smelting pot with the Tyrant joining the pendant shortly. In Leon B, Leon is cornered by the Tyrant and is rescued by Ada, who fires multiple shots to the Tyrant’s face, eventually causing to fall into the pot, but it is able to wound Ada severely.
    • T-00’s final encounter would also be near the emergency train itself, obstructing the B Scenario’s character from boarding the train after they finish connecting the plugs to open the railway’s gate. Like the remake, the Tyrant would be blown to bits by a Rocket Launcher tossed in by Ada Wong.

History

Project Proposal

The Umbrella research team stationed at the Arklay Laboratory originally conceived the T-A.L.O.S. as the North American Branch’s answer to the Nemesis-T Type, an Umbrella Europe project.

Following the successful creation of the Tyrant-002, the Umbrella research team stationed at the Umbrella Lab in the Arklay Mountains found themselves well on their way towards a marketable humanoid Bio Organic Weapon. With the Tyrant programme progressing smoothly, a proposal was made to begin developing a new, highly advanced bio-weapon that would overcome the one major flaw in existing Tyrants: lack of control. Most Tyrants are prone to sudden cellular mutations that can result in the halting of functionality, impairment of judgement, and the various other detrimental conditions.

In order to enable safe transport and deployment, a more stable solution was essential. Umbrella’s 6th Research Lab in Europe had already discovered one method of control by using an organic parasite, and their «Nemesis Project» would reach completion in time for deployment in Raccoon City. The Arklay team, however, conceived of an even better solution by using chip connections to brain cells. This method allowed bio-weapons to be remotely controlled by a supercomputer like the Red Queen.

Not satisfied with just superior control, the Arklay team wanted a bio-weapon that could match the firepower of heavy military hardware. Normal Tyrants boasted a combat prowess and survivability beyond the best trained combat troops, but they were only capable of successfully deterring one military division. When facing armoured fighting vehicles or military-grade helicopters, a Tyrant’s kill ratio begins to falter. The Arklay team’s solution was to arm a Tyrant with specialized combat firepower and armour. Most Tyrants were unsuited for weaponry, as it would only hinder their two strong points – motor performances and response reflexes. However, the use of enhanced armour modules, internal reinforcement implants, long-distance homing weaponry, etc. preserved the natural abilities of the Tyrant while granting incredible firepower.

The result of this intensive research was T-A.L.O.S.

Development

The T-A.L.O.S. was intended to be the ultimate superior bio-weapon, but before it could be completed, development was interrupted by an outbreak of the t-Virus perpetrated by former Umbrella researcher James Marcus. Realizing that the Spencer Mansion facility’s days were numbered, Umbrella founder Oswell E. Spencer personally ordered his most trusted enforcer, Sergei Vladimir, to recover the T-A.L.O.S. prototype (formerly designated as T-011) so that its research would not be wasted. Sergei was successful in his mission, and the prototype was safely brought back into Umbrella’s hands before the Mansion was destroyed.

Following the outbreak in Raccoon City, the Umbrella Corporation was forced underground and most of its activities were shut down. The T-A.L.O.S. project was moved to Umbrella’s Russian branch — having been recovered from the NEST during the outbreak — which was now the company’s last enduring stronghold. There, under the continued guidance of Sergei, the T-A.L.O.S. was completed and tested against a special forces unit, two armoured vehicles, and an attack helicopter. The T-A.L.O.S. outperformed all of them handily, and rumours of Umbrella’s new bio-weapon began to spread.

On February 18, , the stronghold where T-A.L.O.S. had been completed came under attack by troops led by Chris Redfield and Jill Valentine. The pair penetrated deep into the facility, and at its very core they finally faced off against T-A.L.O.S., Umbrella’s greatest bio-weapon. Despite mutating into a more powerful form, T-A.L.O.S. was killed by the two, and the entire facility laid to waste. Thus, years of Umbrella’s most sophisticated research ended in failure, and the company was truly finished.

Gallery

Concept Art

Archives page on the Tyrant.

T-00 Concept art.

T-00 in his second form.

Early concept art taken from Archives

Exclusive Art for «Resident Evil Facebook Page» By Marko Djurdjevic (2012)

Concept art for the T-00 in the Resident Evil 2 remake

Resident Evil 2

T-00 Breaks through the Conference room.

T-00 about to attack Leon.

T-00 in his second form.

Attack in the lab.

in The 4th Survivor.

Mutated (second form) model.

Resident Evil 2 (2019)

T-00 stalks Claire through the Police Station

The T-00 attempting to reach Claire and Sherry

The T-00 in its Super Tyrant form.

Render of T-00

Render of the Super Tyrant

Close up of the Super Tyrant’s face

Sounds

Resident Evil 2 Remake Tyrant T-00 (Mr.X) Sounds
T-00’s sounds

Resident Evil 2 Remake Tyrant Boss Sounds
Super Tyrant’s sounds

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector