Heroes of the storm вики
Содержание:
Базовые понятия карт
Не обязательно делать все что ниже описано — это всего лишь мое виденье отдельных стратегий.
Проклятая Лощина
Экспериментируйте, не боясь ничего
В данной карте важно присутствие в любой месте, так как реликвия может появится где угодно. Отлично подходит для того, чтобы научиться играть за Абатура и Потерявшихся Викингов, так как карта имеет большой масштаб — эти герои могут хорошо проявить себя за счет своем мобильности
Бухта Черносерда
Карта, где очень важно завладеть начальным преимуществом. Два сундука с 5 монетами появляются на 50 секунде в средине и низу карты
Обычно, большинство драк проходит за сундук на центральной линии, что не удивительно, ведь героям, которые пришли сверху, первым на пути попадается центральный сундук. Что же, вот одна из стратегий — вам выгодней стать внизу и спрятаться в тумане войны, выжидая, когда побитые противники придут за нижним сундуком, и попытаться добить их, забрав золото. Другая стратегия заключается в том, чтобы после драки на средине вы полечились у фонтана и после этого сразу бежали к пирату всей командой, надеясь застать команду противника врасплох. Вы можете это повторять с каждым появлением сундуков, но опять же все зависит от обстоятельств, стратегии и выбора персонажей.
Сад ужасов
Попробуйте с самого начала игры решить командой, на какой стороне карты вы будете собирать семена. Если все пятеро человек будут совместно собирать семена, то у вас больше шансов быстрее очистить одну сторону и убить босса, а также вы можете встретить парочку противников и уничтожить их, пользуясь преимуществом в количестве. Собрав 100 семян, вам стоит решить, кто будет принимать облик Террора. Если вы будете долго думать, он просто-напросто пропадет. Кроме этого, никогда не оставляйте без присмотра Террора врага. Он очень быстро сносит ваши строения, так что не стоит отпускать его без внимания.
Драконий край
В данной карте стоит быть крайне мобильными и выбирать под нее таких же героев. Если вы захватили одну святыню и уверены, что вражеских героев нет рядом, можете попробовать захватить нейтральные лагеря. С некоторыми чрезвычайно гибкими героями, например, Светиком, вы можете переместиться моментально к другой святыне и завязать там драку. Ваши враги будут вынуждены либо драться с вами, либо отбивать другую линию от нейтральных крипов. В любой ситуации вы поставите их в невыгодное положение.
Призрачные копи
Сильвана очень хорошо подходит для данной карты. В целом, независимо играете вы ею или другим героем — постарайтесь захватить 40 черепов. После того как вы достигли этой цели — можете уходить из копи и захватывать лагеря нейтралов. Это будет намного выгодней, ведь пока вражеские герои будут находиться в копьях — вы уже будете доминировать на все карте, и до пробуждения голема у вас будет преимущество как в опыте — так и в нейтральных крипах, которые сражаются на вашей стороне. Они могут помочь вам убить вражеского голема, а также пронести сторону вместе с вашим.
Небесный храм
Честно говоря, я не большой поклонник этой карты
Здесь очень важно убедить союзников не захватывать босса просто так. Так как босс имеет значимую роль в этой карте, его захват должен нести за собой больше смысла, нежели просто получение опыта
Для этой карты хорошо подходят герои-специалисты. Например, Сильвана или Загара — лучший выбор для того, чтобы пушить низ. После того как пройдут первые 2 храма, следующим появится храм снизу. Следите за тем, когда храмы пропали, чтобы знать, когда они пробудятся в следующий раз (примерно появятся через 2,35 минуты, если за храм шли сражения, и через 2 минуты — если храм просто пропал). За 20 секунд до появления храма стоит захватить лагерь нейтралов, в последствии чего противник вынужден будет защищать базу от крипов, во время того как вы захватываете точку. После того, как верхние лазеры зарядились, можете уходить.
Гробница королевы пауков
Способ выигрыша в данной карте совершенно прост. Следите за количеством кристаллов, которые накопили враги, и не позволяйте им их сдавать. Когда вы призовете ваших ткачей, они будут пушить линии, и во время этого с вражеских паучков посыплется куча кристаллов. Вам стоит убедиться, что кто-то из команды будет собирать эти кристаллы, так как просто терять их достаточно глупо.
Если вы сильно проигрываете игру, вам стоит попытаться спрятаться в тумане войны около босса. Враг, скорее всего, постарается разведать босса, и если у них нет Тиранды или другого героя с аналогичными способностями для разведки, им придется столкнуться с вами, и, пользуясь эффектом неожиданности, вы можете уничтожить вражеских героев, а после и забрать самого босса, что даст вам в сумме большое количество кристаллов и опыта.
D-Tier
It will take good party composition and coordination to make these heroes shine. Consider using them only if the matchup calls for it.
Hero | Role | Description |
---|---|---|
Rehgar | Healer | Look for someone else if you want good healing. Rehgar’s best trait is his utility in battle because of decent damage and mobility. |
Mal’Ganis | Tank | Mal’ganis is useful for harassing enemies in his lane because of sustained damage and self-healing, but he doesn’t have any disable skills to make him useful in group battles. |
The Butcher | Melee Assassin | When controlled early on in the match, The Butcher will have a hard time making an impact later on. |
S-Tier
These heroes are almost certainly picked first thanks to their ability to dictate the flow of the game.
They have great stats, along with extremely useful skills that always give their team the advantage in fights.
Hero | Role | Description |
---|---|---|
Mephisto | Ranged Assassin | Mephisto excels at team play and securing kills. Overall a great pick for following up on your teammates and clearing the wave.Burst damage is what becomes a real problem for Mephisto, play around that and you have yourself a great meta pick. |
Dehaka | Bruiser | A great pick for a bruiser, able to sustain himself with Essence Collection and dominate enemies with huge single-target damage and crowd control. Cannot go wrong with this hero. |
Junkrat | Ranged Assassin | Scaling into the late game, clearing waves, zoning, and long-range, Junkrat has it all. Being able to deal damage to multiple heroes at once is a great bonus for this hero.He is one of those heroes that’s always a top tier if played right. Diving and crowd control are what stops him from demolishing everyone since he is so squishy. You have to be mindful of your positioning when playing Junkrat. |
Tychus | Ranged Assassin | Tychus is good for chipping away at opponents’ huge health pools and clearing waves of enemies.His only drawback has been the positioning factor since he is very vulnerable to crowd control. |
Diablo | Tank | Paired up with Assassins, Diablo becomes a great peel option and manages well with his self-sustain, damage, and enemy displacement which makes picking off very easy with almost no drawbacks. |
Anub’arak | Tank | This aggressive Tank still manages to disrupt the enemy team with ease and stay in the top tier.He has a bit lower health pool than other tanks but manages to compensate for that with great damage. |
Maiev | Melee Assassin | Maiev got a huge buff on one of the latest patches which easily takes her to S tier.She received an additional charge to Vault, more damage overall, and a silence which all makes her a very strong pick. |
Stukov | Healer | Stukov, even before the latest patch, was a great pick for a healer. His Weighted Pustule got nerfed but now he gains more damage and heals which still lets him comfortably stay in the highest tier. |
Разработка[]
Карта для игры StarCraft II: Wings of Liberty «Blizzard DOTA» была анонсирована наравне с остальными модами на выставке BlizzCon в 2010 году. Карта была показана лишь для ознакомления с редактором карт игры StarCraft II. В 2011 году, на BlizzCon 2011, было объявлено о полном перезапуске проекта. В сравнении с показанным на BlizzCon 2010, игровой процесс игры получил положительные отзывы, были оценены простота освоения и проделанная над игрой работа.
В преддверии Dota 2 Роб Пардо, один из президентов Blizzard Entertainment, судился с Valve из-за марки игры, перекочевавшей из карты для Warcraft III. 11 мая 2012 Blizzard и Valve объявили, что спор окончен, Valve оставляют себе марку «Dota», а Blizzard меняют название Blizzard DOTA на Blizzard All-Stars.
В июне 2012 Дастин Броудер, директор StarCraft II, сообщил, что Blizzard All-Stars не имеет даты релиза, но, возможно, она будет после релиза StarCraft II: Heart of the Swarm. В интервью в январе 2013 он заметил, что проект не имел даты релиза, потому что они его не закончили и держали в альфа-тесте. Дастин сообщил в августе 2013, что несколько разработчиков перемещены из команды StarCraft II: Heart of the Swarm в команду Blizzard All-Stars, как и некоторые дизайнеры.
В августе 2013 президент Blizzard Майк Морхейм сказал, что игра достигла значительных результатов и переходит в более расширенное тестирование. Охарактеризовав игру, как Action-RTS, он сказал, что они не хотели повторять жанр и искали что-то своё. Над игрой работала команда, оставшаяся от роспуска проекта Project Titan. 17 октября 2013 имя игры изменилось на Heroes of the Storm.
Игровой процесс[]
В игре участвуют две команды по 5 игроков, цель которых — разрушить главное строение базы противника. Каждый игрок управляет одним персонажем. В отличие от игр подобного жанра, у игрока нет собственного опыта, весь опыт зарабатывает вся команда. На определённых уровнях команде даётся 1 очко талантов, которое игрок может потратить для развития своего персонажа. Также в матче отсутствуют валюта и снаряжение. Игрокам помогают управляемые компьютером волны юнитов, также есть возможность получить под контроль своей команды дополнительных юнитов (наёмников, т. н. мерков, mercenaries), которые будут сражаться на их стороне до смерти. Помимо этого, на каждой карте есть особенность, единовременно доступная только одной команде. Периодически начинается событие (эвент), успешное завершение которого одной командой даст ей преимущество, направленное на разрушение сторожевых башен базы противника.
В настоящее время доступно 3 режима игры и возможность сражения как против компьютерных противников, так и против игроков, которые подбираются службой Battle.Net.
C-Tier
These are average heroes that don’t stand out but are still useful under the right situation and setup.
Hero | Role | Description |
---|---|---|
Valeera | Melee Assassin | Valeera is useful when you want to focus on the biggest threat on the enemy team. She doesn’t do well by herself, so she fares better as part of a roaming assassination squad. |
Alexstrasza | Healer | A good choice if you want a healer that can effectively zone. Alextrasza’s downside is that she’s not a very effective healer by herself. |
Illidan | Melee Assassin | Illidan is very strong when used by an experienced player. He’s best as a roamer with other support heroes with him. |
Zagara | Ranged Assassin | Zagara is useful for pushing and providing vision for the team. She doesn’t shine as much in team battles, unfortunately. |
Auriel | Healer | Auriel is situationally good because her healing strength depends on her partner. A team with Auriel has to strategize who comes with her in the lane. |
Murky | Melee Assassin | Murky is so squishy that it’s frustrating to play him early to mid-game. He does have late-game value though, so make sure you can farm and strengthen him by then. |
Gazlowe | Melee Assassin | He’s good at pushing lanes and zoning opponents in his lane but doesn’t have much value in clashes. |
Zarya | Support | Zarya isn’t suitable for dealing damage, rather she’s best at mitigating damage to allies because of her shield abilities. |
Sgt. Hammer | Ranged Assassin | Good for potshots to harass enemies, but is also quite easy to kill. |
Artanis | Bruiser | Artanis has a high skill cap that can turn off most players, but he can be effective once they master his skills and movement. |
Arthas | Tank | Arthas is better at damaging rather than protecting allies.His subpar mobility hinders the effectiveness of all that damage, however. |
Raynor | Ranged Assassin | Raynor is a tanky offensive character able to survive fights while dishing significant damage.Beyond that Raynar doesn’t provide any viability because of his playstyle. He’s beginner-friendly, so there’s not much downside to having one in your party if trying to learn the game. |
Alarak | Melee Assassin | Alarak is a true assassin. With high burst damage, he pairs well with other heroes that are good at roaming and picking off solo enemies on the map.He only lacks severily in waveclear and is difficult to master. |
Kel’Thuzad | Ranged Assassin | He can do insane damage with skill combos but can’t initiate nor finish off opponents because of his lack of lockdown skills. |
Tracer | Ranged Assassin | Tracer has a low health pool, meaning she can’t be in the thick of the fight most of the time.Her mobility and damage make her good for hunting down stragglers after a clash goes down. |
Персонажи[]
Каждый персонаж обладает 3 основными, 1 дополнительной способностью и 2 героическими (ультимативными, т. н. ульты, ultimates) способностями на выбор. Игрокам доступен бесплатный набор героев, меняющийся каждую неделю. Также есть возможность за внутриигровую валюту или реальные деньги купить любого героя в постоянный доступ.
Помимо этого, каждый герой игры принадлежит определенной вселенной и роли в игре.
Список:
Роли:
- Боец
- Убийца
- Поддержка
- Специалист
Diablo:
Ретро: Потерянные Викинги |
StarCraft:
|
Warcraft:
|
Анонсированные
|
Неподтвержденные
|
B-Tier
These are good heroes with a lot of utility in team fights, pushing, roaming, or defending your lanes.
Hero | Role | Description |
---|---|---|
Chen | Bruiser | Chen is tough to kill and can harass his opponents thanks to his persistent skills. He struggles a bit with clearing the wave and the heroes who interrupt him. |
Deckard | Healer | Deckard offers utility as a damage-dealer with healing capabilities.He has a decent range which is effective for zoning enemies. The AoE attacks also help clear waves and prevent the other team from pushing. |
Samuro | Melee Assassin | Samuro is good when you’re facing off against beginners because they’ll likely get confused with his clones.More experienced players, however, will find this very easy to deal with. |
Kharazim | Healer | Khazarim is a versatile hero that can heal teammates and deal some damage in fights.Because of this, he doesn’t stand out in any other aspect of the game. |
Cho’gall | Tank | Great waveclear, exceptional late game, and huge health pool are how people would describe this hero.Having a great late game means his early game suffers which is something players need to consider when picking him. |
Ana | Healer | Ana received some buffs on the latest patch. Her heals and Nano Boost is always a great combination with a hero that casts a lot of spells (usually mages).She is also great at mitigating enemy heals but is highly susceptible to enemies who can dive her. |
Kerrigan | Melee Assassin | Kerrigan is sort of a one-trick pony that can deal massive damage with her skill combos, but isn’t flexible in different situations. |
Abathur | Support | Abathur could reach higher tiers if paired with the right party composition. He has a unique playstyle that might not translate in most matches but is excellent in pre-made teams. |
Yrel | Bruiser | Another hero that’s focused early on in team fights because her damage can be a nuisance if left alone. Kiting her and crowd control is what makes her lack in the late game. |
Ragnaros | Bruiser | Ragnaros is a decent choice if you want to push a lane and defend it when enemies start appearing. |
Genji | Ranged Assassin | Genji has great mobility and decent damage, which makes him very fun to play. He’s good at initiating team fights and getting the jump on enemy teams. |
Azmodan | Ranged Assassin | Opponents have to watch out for Azmodan because he can clear waves quickly.However, in team fights, Azmodan performs less than stellar. |
Lunara | Ranged Assassin | Lunara is good for pressuring opponents because of her poison.While it doesn’t always finish them off, they’ll be a lot more cautious when pulling up in team fights because of this. |
Whitemane | Healer | Unlike other healers, Whitemane’s heal is related to how much damage is given to the enemy.For beginners, this is tricky to manage, therefore adding to her liability in team fights if not played correctly. |
Greymane | Ranged Assassin | Greymane is always a safe pick because of good burst damage and decent enemy harassment potential. |
Qhira | Melee Assassin | Qhira has good damage as a close combat character, but needs to be controlled by skilled players to be truly effective. |
D.Va | Bruiser | D.Va is more of a bait for other teams rather than a genuine threat. Her Self-Destruct is a good denial ability which also affects enemy teams. |
Thrall | Bruiser | Thrall has received some great buffs lately which help with his mana and sustain problems in the solo lane.If the enemy doesn’t focus Thrall instantly, his potential grows exponentially. A solid pick nonetheless |
Johanna | Tank | Has a large amount of health for survivability. Additionally, Johanna can clear waves of enemies easily compared to other tanks. |
The Lost Vikings (T.L.V.) | Support | The Lost Vikings can only be effective by the most skilled players because they require a lot of micromanagement. The upside is they have a huge push and zoning potential. |
Orphea | Ranged Assassin | Orphea has decent damage but not as burst, so it’s hard to get kills with her. |
Tyrande | Healer | Tyrande would be higher on this list if it weren’t for her abysmal mobility and high skill cap. Her healing is useful in the right hands, though. |
Kael’thas | Ranged Assassin | Living Bomb dictates the flow of combat every time. Used perfectly, this can disperse enemy units, making them easier to chase down. |
Fenix | Ranged Assassin | Fenix is good for dealing potshots to the opponent and then clearing waves of enemies. The ability to warp out of sticky situations is essential for solo pushing. |
Подготовка к игре
Нижеописанные вещи не стоит применять конкретно в самом процессе игры.
Перед игрой стоит убедиться, что у вас под рукой есть бутылочка воды — конечно, вы не являетесь игроком в баскетбол, но также можете испытывать жажду во время игры, что может причинить некоторые неудобства как в HOTS, так и в других играх.
Перекусить — энергия также важна.
Пространство для руки. Очень много игроков не следит за этим, а зря, ведь свободное пространство для движений поможет быстро среагировать на события в игре, а также предотвратит травмы запястья.
Остановитесь на минутку чтобы успокоится. У всех нас случаются проблемы в реальной жизни, к сожалению, некоторые игроки также начинают создавать проблемы в игре. Такое может случиться с каждым после ряда неудачных моментов. В таких случаях мне помогает минутка спокойного, уравновешенного дыхания. Конечно, вы можете дальше нервничать и высказываться на союзников, но не стоит забывать, что это только ухудшит ситуацию общения с командой.
S Tier
Kael’thas
Make your enemies’ life a living nightmare with Living Bombs. He will make your enemies disperse and apply pressure to them using Gravity Lapse and Flamestrike. However, if you decide to choose Kael’thas for your next fight, you should know that your positioning game needs to be strong!
His strongest suits would be burst AoE damage and wave clearing. Being able to disperse and stun enemies, Kael’thas can definitely make the difference in many fights. However, you should know that he’s quite slow and somewhat ineffective against bulky tanks. Many gamers might disagree with this choice but we dare them to a fight!
Deathwing
Even though his powerful abilities take a while to channel, team fights are where Deathwing shines. A large health pool and armor make him difficult to take down. He was long-awaited by the Heroes of the Storm community. He’s also quite a unique hero with interesting strategies you can use to outwit your enemies.
His biggest strengths are his huge number of hitpoints and strong armor plates. He is permanently Unstoppable (immune to enemy CC) but he also can’t be affected by allied powers or items. On the other hand, he can be poked easily and cooldown for his abilities takes a while.
Diablo
A strong hero who is all about team fights. His powers can turn around the course of the match. There is no better team fight initiator with his two stuns, life siphoning, and his ability to control the team fight using Overpower (flipping over an enemy hero).
If you’re planning on playing Diablo soon, the key is to know when to attack and when to retreat. He possesses a Trait that reduces his death timer so dying is not the end of the world. On the other hand, he can hardly escape if flanked and he’s quite immobile. His powers make him the best ally with Garrosh!
Anduin
Choosing Anduin for our highest tier might cause some controversy but we just love him. The major reason for this choice is that Anduin is an awesome all-around hero. He can heal himself, follow up with CC, and target a single enemy using Flash Heal. If your friends start getting too far or if they get flanked, you can use Leap of Faith to transport them to your location immediately. Despite being a good all-around hero, he is still slow to get around and his Trait has quite a long cooldown.
Garrosh
It appears that all heroes in our S Tier are quite slow! Garrosh is slow but dangerous. His passive ability makes sure he gains armor as he loses health. He has a stun and slow via his Groundbreaker ability and Wrecking Ball makes enemies go wherever you send them. All of this makes Garrosh excellent for players who are looking for a challenge. Combining his abilities into a deadly combo is a challenging task. Garrosh can be easily harassed by ranged heroes and you will have to pay attention to your positioning. Each game with Garrosh is something new and challenging but the best players will find that he’s quite rewarding! Make sure you try combining Garrosh with Stitches for an awesome duet!
Tyrande
Tyrande is a superb Support hero. Your friends will definitely be thrilled when they see you pick Tyrande. Besides healing, she can use a powerful stun and boost your team’s damage significantly for a single target. She’s very fun to play with and each time will feel like the first. Basic attacking is important as it will reduce the cooldown on her healing powers. Note that she’s also quite slow and you’ll probably be out of mana all the time during the early stages. Recent updates have nerfed her a bit but we still consider her to be S Tier-worthy! Tyrande’s stun combined with Kerrigan can lead to some amazing combos!
Maiev
By definition, Maiev is a chaser. Her role is to slow down, chase down, and punish fleeing opponents. It’s a powerful role to play and Maiev might be the perfect choice for players looking for such gameplay. She’s a melee Assassin but she can be a threat even from a distance. She’s a relatively new hero and she offers a fun experience for everyone. She’s a counter to both Genji and Tracer but she struggles against agile ranged heroes such as Lunara. When it comes to allies, try Deckard or Kel’thuzad!
The Tier List
Team synergy, positioning, and coordination are the building blocks to winning in the game. As such, each hero is ranked depending on these factors. Each hero in HOTS is assigned a role out of the six enumerated here:
- Tank – Heroes that protect their team from incoming attacks. They usually last longer than others in clashes/team fights.
- Bruiser – Not as defense-oriented as tanks. In turn, they have good damage potential, which makes them a hybrid balance of offense and defense.
- Support – Heroes that provide buffs and utility skills to other allies. Conversely, they can also impede opponents’ advances through de-buffs and other status-changing abilities.
- Healer – Heroes that focus on healing allies and mitigating the damage dealt to the party.
- Melee Assassin – These are pure attackers that deal massive damage to opponents in close range.
- Ranged Assassin – The same as Melee Assassin, but they attack from long range. They are also usually squishier (easier to kill) than their melee counterparts.
Now let’s dive right into the tier list.