The overworld
Содержание:
- Прихвостни[править]
- Ошибка 0xc0000142 / 0xe06d7363 / 0xc0000906
- Map Editor – Mighty Script
- Strategy[]
- Trivia[]
- War for the Overworld. Ultimate Edition (Русская версия)
- Background[]
- New & Updated Systems
- И еще пару слов
- Особенности Overlord
- Aesthetic Improvements
- Visual Fixes
- Файлы, драйверы и библиотеки
- Звук в War for the Overworld отсутствует или пропадает в заставках
- War for the Overworld вылетает. В определенный или случайный момент. Решение
- Sequels and expansions[]
- Achievements[]
- Japanese Language Support
- Mobs[]
- Skirmish
- Visual Improvements
- Performance Optimisations
- Localisation & UI
- Miscellaneous Improvements
- Remastered Campaign
Прихвостни[править]
Прихвостни — это раса малых гремлиноподобных (импоподобные или гоблиноподобные) существ. Являются самыми верными слуга Владыки, которые рождаются из Жизненной силы (которую можно получить из любых убитых врагов). Они используются Владыкой, чтобы следовать его каждому указанию; от боевых действий до разграбления домов и разгрома контейнеров (и что-нибудь еще, что выглядит непригодным для этого). Есть четыре типа прихвостней:
- Бурые — это основные прихвостни, с которыми вы начинаете, и впоследствии являются самыми универсальными из всех прихвостней. Бурые прихвостни рождены быть бойцами и собирают себе снаряжение практически из любого валяющего мусора (на удивление, этот мусор просто отлично помогает им в бою). Они могут нанести и выдержать большей урон, чем другие прихвостни и умеют прыгать врагам за спины, но не умеют плавать и не обладает хоть какому-то сопротивление к яду и огню. Во второй части игрокам дали возможность сформировать волчью кавалерию бурых прихвостней, которые становятся быстрее и сильнее пеших прихвостней и получают способность перепрыгивать обрывы.
- Красные — эти прихвостни слабее и хуже экипированы, чем их коричневые собратья, но у них есть дальняя атака, которая может быть очень эффективной при правильном использовании. Хотя этот клан не обладает большим запасом здоровья, но он обладает бесценной способностью быть неуязвимым к огню и поглощать пламя. Во второй части игры игроки смогли сформировать саламандровую кавалерию красных прихвостней.
- Зелёные — хотя эти прихвостни слабее своих бурых собратьев, но они являются мастерами прыжков и атак на спины и скрытых засад. Также обладатели сопротивления к ядам и способностью поглощать ядовитые облака, но у них нет привычки следить за своей гигиеной и из-за этого они обладают запахом дохлой рыбой. Во второй части игроки могли сформировать паучью кавалерию зелёных прихвостней, которая сможет устраивать засады на стенах.
- Синие — это самые слабые из прихвостни Владыки. Тем не менее, это единственное племя, которое может плавать там, где утонули бы все остальные прихвостни. Они также могут воскрешать мертвых прихвостней (если от их самих остались тела). Это единственные прихвостни, которые не будут атаковать врага без вашего приказа, но у них также есть преимущество магических атак, позволяющих им атаковать эфирных врагов. Во второй части они потеряли способность атаковать, зато получили способность становиться невидимыми при движении и уничтожать магическую слизь (от которой другие прихвостни мутируют в жутких страшилищ).
Ошибка 0xc0000142 / 0xe06d7363 / 0xc0000906
Отключите антивирусную программу
лучше программу не просто отключить, а временно удалить
- Полностью удаляете приложение, чтобы не осталось никаких папок и остаточных файлов.
- Отключаете или лучше удаляете в системе антивирусную программу.
- Теперь снова приступаете к установке приложения.
Отключите «Защитник Windows»
он тоже запросто может быть причиной появления этих ошибок
- Открыть «Центр безопасности Защитника Windows» выбрать настройки
нажать на раздел «Защита от вирусов и угроз». - После нужно нажать на «Управление настройки» в открывшемся разделе
спуститься до пункта «Параметры защиты от вирусов и других угроз». - В новом окне отключаете «Защиту в режиме реального времени» и следом «Облачную защиту» чуть позже система вновь включить защитник, но у вас будет время
проверить игру на наличие ошибки. - И если окажется, что проблема действительно заключается в «Защитнике Windows», тогда необходимо добавить
exe-файл игры в список исключений этой программы.
Воспользуйтесь чистой загрузкой
- Открываете в Windows 10 окно «Параметры», используя меню
Пуск
или
сочетание клавишWin
+
I
.
- Далее открываете раздел под названием «Приложения» переключаетесь
на вкладку «Автозагрузка», где необходимо проблемный exe-файл и отключить его.
Проверьте целостность файлов
возможно, ошибка возникает из-за того что была повреждена целостность
системных файлов
- Откройте «Командную строку» от имени администратора (для этого в поиске просто введите «Командная
строка). - И как только откроется соответствующее, окно введите команду sfc /scannow после чего нажмите
Enter
все найденные ошибки будут автоматически исправлены.
Измените значение в реестре
редактирование в нём иногда помогает избавиться от
ошибок
- Используя сочетание клавиш
Win
+
R
в окне «Выполнить» введите команду regedit нажмите
OK
после чего в окне «Редактор
реестра» отыщите раздел, представленный ниже. - И если он присутствует, тогда необходимо следом отыскать параметр LoadAppinit_DLLs – далее в нём нужно
изменить значение опции с 1 на 0 после необходимо применить
настройки и перезагрузить систему.
Другие способы
- В обязательном порядке попробуйте вручную установить драйверы для графического процессора. Причём это
касается не только интегрированной видеокарты, но и дискретной. - Проверьте наличие всех актуальных распространяемых пакетов «Visual C++», поскольку это программное
обеспечение влияет на многие процессы. - И, наконец, иногда причина этих ошибок заключается в службе «Microsoft Office Click-to-Run» – специальная
технология Microsoft, которая сокращает время, необходимое для установки Office. Поэтому рекомендуем удалить эту
программу и проверить игру на наличие ошибок.
Map Editor – Mighty Script
- Printing a random number via an in-game message no longer displays as “Null”
- Fixed an issue where a unit affected by a unit scaling modifier would appear with a larger size than intended
- Fixed an issue where the Magic Finder would not correctly highlight Inhibitors, Gateways and Shrines which were defined in the trigger
- Summon Worker will now correctly appear in the Magic Finder list for spells
- Fixed an issue where the Set Fog of War Revealer action would cause a level to become unloadable
- Fixed a number of problems with the Give or Deduct Gold and Give or Deduct Sins actions
- Fixed an issue where prop KOs would be detected again upon loading a save game, causing Mighty Script to fire off triggers for props which were KOd prior to the save game
- Fixed a number of issues where Mighty Script behaviour would not survive when loading a save game
- Fixed a rare issue where certain custom levels could prevent Veins of Evil aspects from unlocking correctly
- Lord of the Land voice lines triggered by Mighty Script should now play correctly
- Fixed an issue where the “On Gold” Mighty Script trigger would not start if the “cumulative” parameter was enabled
- Fixed an issue where playing a Mighty Script enabled level, quitting out and then playing a standard campaign level could cause strange issues in the level scripting
Strategy[]
The primary purpose of the Ember Demon is to provide constant pressure on the opposition. Since they lack needs and re-spawn with no cost after a relatively short period while inflicting damage on death once active they are quite effective at prolonged sieging of a front forcing the opponent to either set up heavy defenses or risk their troops.
However due to their normally short lives ember demons rarely get to level up lessening their effectiveness against high-level creatures and minions. Their rifts also take up a substantial amount of the Underlord’s mana reserve rendering the fielding of multiple Ember demons risky and generally ill-advised.
Trivia[]
- The maximum number of blocks that can be generated in the Overworld is approximately 921.6 quadrillion (9.216×1017) blocks, assuming a distance of 30,000,000 blocks in either direction.
- The total area is about 8 times the surface of the Earth, or approximately the surface area of the planet Neptune.
- This means that storing a filled world, with no entities or block entities, would require 3.6864 quintillion (3.6864×1018) bits (409 petabytes) for the block data alone, based on the fact that each standard block is assigned 4 bits of information.
- By manually modifying the game, it is possible to generate the world up to 2,147,483,647 blocks (the 32-bit integer limit) in either direction.
- A 1:1 (1 block = 1 meter) scale map of the Earth, built-in Minecraft, would be 510.9 trillion (5.109×1014) blocks in size.
- Assuming the map is one block deep and uses 1 byte per block, its size would be approximately 475,800 GB (464.7 TB).
- A Moon-sized map would be made of 37.95 trillion (3.795×1013) blocks. Its data size would be 35,340 GB (34.52 TB).
War for the Overworld. Ultimate Edition (Русская версия)
War for the Overworld – стратегия в реальном времени, вдохновленная такими известными проектами как Dungeon Keeper, Overlord и Evil Genius. В War for the Overworld вы выступите в роли владыки подземного царства, задача которого укрепить и максимально развить свою империю зла. Стройте огромные подземелья, командуйте армиями злобных прислужников, создавайте ужасные ловушки и уничтожайте добрых героев, осмелившихся вторгнутся на ваши территории.Устали захватывать чужие подземелья? Так постройте свое! War for the Overworld берет лучшее из двух жанров — стратегии в реальном времени и симулятора бога — и позволяет вам управлять жизнью подземелья. Выстройте свое подземелье и завоюйте поверхность! Чувствуете, что начинает угасать интерес к монотонному расчленению злодеев и бесконечным заданиям и наградам — золоту и обуви чуть приличней, чем раньше? Начинаете сомневаться в своем героическом призвании? Тогда добро пожаловать в War for the Overworld!Ключевые особенности игрыWar for the Overworld. Ultimate Edition (Русская версия):- Возрождаем симуляторы управления подземельями. Как никогда точно воссозданная атмосфера классических игр про повелителей подземелий: вы сможете вырыть и обустроить собственное логово владыки зла прямо под верхним миром. Управляйте своими подземельями, бейте прислужников и возводите подземные крепости, заполненные опасными комнатами, ловушками и гнусными прислужниками. И все это время вас будет наставлять классический и самый лучший голос зла: Ричард Райдингс!- Вооружитесь арсеналом зла. У зла должен быть выбор, и на путях зла вариантов предостаточно! Богатый выбор из более чем шестидесяти комнат, заклинаний, зелий, ритуалов, защитных сооружений и построек на протяжении всей игры! Примените все ваши коварные уловки против достойных героев верхнего мира, чтобы больше не смели соваться за пределы границы.- Успешно осваивайте разнообразнейшие режимы. Вы можете одерживать победы над врагами в любом из шести доступных режимов. Выберите режим: кампания, сражение, сценарии, сетевая игра, битва на выживание или расширение «Мое карманное подземелье» (2 бесплатных уровня включены в основную игру), и осознайте, каково это — быть настоящим воплощением зла.- Настраивайте, создавайте и делитесь… с врагами. Создавайте свои собственные карты с помощью мощного редактора с интуитивным меню, а потом делитесь ими с сообществом, участники которого уже создали почти 3000 карт! Не останавливайтесь на достигнутом: десятки мутаторов позволят вам нарушить любое правило. Зло еще никогда не обладало такой фантазией!- Создано культистами (фанатиками) для культистов (фанатиков). Игра War for the Overworld создана независимой командой разработчиков-фанатиков, каждый из которых обожает симуляторы управления подземельем. После выхода игры мы продолжали выпускать для игры бесконечные обновления, улучшать баланс, улучшать и добавлять новые функции — продолжали и будем продолжать! Игровое сообщество — важная составляющая нашего успеха, поэтому присоединяйтесь к нам, и ваш голос услышат!Дополнения игрыWar for the Overworld. Ultimate Edition (Русская версия):- Crucible DLC- Heart of Gold DLC- My Pet Dungeon DLC- The Under Games DLC- Underlord Upgrade DLC- Worker Skin Bundle DLCМинимальные системные требования игрыWar for the Overworld. Ultimate Edition (Русская версия):- Windows: 7 / 8 / 10 (64-бит)- Процессор: Dual Core 2.5 GHz- Оперативная память: 4 ГБ- Видеокарта: 512 МБ- Место на диске: 5 ГБ
Жанр: Стратегия / СимуляторЯзык интерфейса: Русский / Multi 9Полная версия (поставь и играй) (v.2.0.7f1)Размер: 2,76 ГбСкачать с Облака:пароль на архив: igrozoom.ru
Жанр: Стратегии / Башенки
+5
Background[]
Recently a few of your more ingenious Augres and Cultists were able to create a portal to another realm, what came through was a fiery fiend that they lovingly call the Ember Demon. Each of these Ember Rifts seems capable of tethering a single Ember Demon to this realm, however these portals require a small, constant tithe of mana to be sustained.
This beast seems to be a physical manifestation of the torrid heat of whatever realm it came from, but thankfully it seems to owe you some allegiance… either that or it simply wants to watch the (Under)world burn and finds that the heroes who oppose you tend to be more flammable than your own followers.
Whatever the case, the Ember Demon will engage your enemies in battle and leave them all crisped husks inside molten suits of armour. When extinguished, it seems that the Ember Demon will reignite itself from the Ember Rift where it was created and will continue doing so until the Rift is destroyed. Due to this unique trait, they seem quite content at bombing headfirst into hordes of enemy units with little regard for their own safety. Flame on, Underlord.
New & Updated Systems
Sacrifices
- After unlocking the Sanctuary, you will now gain access to a new ‘Sacrifice’ ritual
- Activating the ritual will allow you to drop 3 units onto the altar
- After doing so, the ritual will complete and you will be rewarded with a prize!
- There are a number of recipes, but any combination that does not match a recipe will reward some gold
Moongates
- Moongates allow units to instantly travel from one part of a map to another
- Comes in two forms: a Construct and a Shrine, which both link up and behave in the exact same way
- Units will automatically use Moongates if they are the fastest (or only) route, no need for the player to interact
Banshees
-
Banshees are a new type of unit with unique behaviour
- Banshees automatically seek out the closest enemy objective (primarily cores, secondarily inhibitors, etc) and path to it (shielded targets are always lower priority than non-shielded)
- Once it reaches its target or cannot get any closer to its target, it will explode, dealing a large amount of damage to anything nearby, including walls and friendly targets
- Damage is reduced against units
- Damage scales with the amount of remaining health the Banshee has
- Banshees cannot be picked up, healed, possessed, etc
- Slapping will detonate them early
- Used by the Empowered Banshee (Empowered Banshee Spell) and Banshee (Reanimation potion, Nether Shrine)
Mana
- You are now able to increase your total mana to a total of 2000 (up from 1500)
-
Mana can now be gained from:
- Earning Sins
- Artefacts of Mana
- Mana Shrine (which has been revised – see below)
- Mana Vaults (new Construct)
-
Mana from the Mana Shrine and the Mana Vault is ‘unstable mana’
‘Unstable mana’ is mana that it is possible to lose (eg: if your Mana Vault is destroyed)
-
The main campaign and Heart of Gold are still limited to 1500 mana
The Kenos now increases your mana pool to 2000 (in levels 12 & 13)
Veins of Evil
- Several new aspects from The Under Games have been added
- Some potions in the centre have swapped places
- Annex has moved from Wrath to Sloth
- Augrum Wall and Rampart have swapped places
- Titans now cost 5 Sins to summon, rather than 3
- See the image below for the new layout – the changes are highlighted
Work Experience
- Units now gain XP when working in most rooms
- The XP gained is equivalent to 17.5% of that gained in the Barracks, and will scale down as units level up in the same way that the Barracks does
И еще пару слов
Как темный повелитель, вы сможете останавливать время от времени разбушевавшихся миньонов, которые будут беспощадно грабить и разрушать дома и территории крестьян. А вообще уникальный и динамичный сюжет и полная свобода действий. Только темные силы и ваша армия смогут навести порядок в вашем королевстве.
Особенности Overlord
- Помощники миньоны. Миссия ваших подопечных – это не только искать предметы, но еще и строить, воровать и воевать рука об руку с темным повелителем.
- Квесты. Пройдите дополнительные квесты, чтобы прокачать навыки ваших союзников. Но не оставляйте их без полного контроля.
- Золото. Гномы и эльфы обожают золото, поэтому они смогут принести в копилку ценные очки, чтобы модернизировать вашу армию тьмы.
- Графика. Новый игровой движок позволит увидеть вам кровавые зрелищные сцены битв.
На этой странице по кнопке ниже вы можете скачать Overlord через торрент бесплатно.
Aesthetic Improvements
Over 100 New Animations
- Tons and tons of animations have been added to almost every unit in order to better telegraph their abilities in combat and
- Units now bend down and pick up their gold
- Units now pick up the Micro Piglet before ripping it apart
- Micro Piglets can now backflip and roll in the mud
- Many units now have additional combat animations that better link with the abilities effect
Overhauled VFX
- Many instances of overly-bright VFX have been reduced
- Combat VFX have been reworked, VFX for stun, burn, lava-burn and slow have been added.
- VFX for abilities have been reworked to better fit with their animations
Overhauled Materials & Shaders
- Applied cubemaps to some metal flourishes to improve metallic look
- Changes to unit lighting so that they are more visible
- Fixed some corrupted materials (e.g Lord O Theland) to cleanup their look
Visual Fixes
- Fixed an issue where units killed over Chasms would fall in very slowly
- Gold placed in Quartz tiles will correctly inherit the terrain theme of the level
- Fixed an issue where defence parts and artefacts would be partially submerged in the ground
- Fixed a small visual imperfection in the Well of Souls defence
- Fixed an issue that prevented the lightning bolt from rendering in the Lightning spell
- Fixed an animation issue with the Augrum Wall defence
- Infernal Urn death VFX is correctly rendered once more
- Fixed an issue where Huntress visuals were not correctly cleared between unit spawns
- Fixed an issue where gold tiles would not become correctly highlighted when tagged
Файлы, драйверы и библиотеки
Практически каждое устройство в компьютере требует набор специального программного обеспечения. Это драйверы, библиотеки и прочие файлы, которые обеспечивают правильную работу компьютера.
- Скачать драйвер для видеокарты Nvidia GeForce
- Скачать драйвер для видеокарты AMD Radeon
Driver Updater
- загрузите Driver Updater и запустите программу;
- произведите сканирование системы (обычно оно занимает не более пяти минут);
- обновите устаревшие драйверы одним щелчком мыши.
существенно увеличить FPSAdvanced System Optimizer
- загрузите Advanced System Optimizer и запустите программу;
- произведите сканирование системы (обычно оно занимает не более пяти минут);
- выполните все требуемые действия. Ваша система работает как новая!
Когда с драйверами закончено, можно заняться установкой актуальных библиотек — DirectX и .NET Framework. Они так или иначе используются практически во всех современных играх:
- Скачать DirectX
- Скачать Microsoft .NET Framework 3.5
- Скачать Microsoft .NET Framework 4
- Скачать Microsoft Visual C++ 2005 Service Pack 1
- Скачать Microsoft Visual C++ 2008 (32-бит) (Скачать Service Pack 1)
- Скачать Microsoft Visual C++ 2008 (64-бит) (Скачать Service Pack 1)
- Скачать Microsoft Visual C++ 2010 (32-бит) (Скачать Service Pack 1)
- Скачать Microsoft Visual C++ 2010 (64-бит) (Скачать Service Pack 1)
- Скачать Microsoft Visual C++ 2012 Update 4
- Скачать Microsoft Visual C++ 2013
Звук в War for the Overworld отсутствует или пропадает в заставках
- В трее нажмите ПКМ по значку динамика;
-
В открывшемся меню необходимо выбрать пункт
«Звуки»
; -
Следом необходимо выбрать устройство (это могут быть либо динамики, либо наушники) и
нажать на
«Свойства»
; -
Перейти на соседнюю вкладку
«Дополнительно»
; -
Отыщите меню под названием
«Формат по умолчанию»
, чтобы задать значение, но
оно должно быть ниже текущего; -
Нажмите
«Применить»
, откройте War for the Overworld и проверьте результат проделанной
работы.
- Вновь в трее ПКМ по значку динамика;
-
В меню отыщите функцию под названием
«Пространственный звук»
, чтобы
отключить; - Остаётся лишь перезапустить War for the Overworld и проверить результат.
War for the Overworld вылетает. В определенный или случайный момент. Решение
Играете вы себе, играете и тут — бац! — все гаснет, и вот уже перед вами рабочий стол без какого-либо намека на игру. Почему так происходит? Для решения проблемы стоит попробовать разобраться, какой характер имеет проблема.
Если вылет происходит в случайный момент времени без какой-то закономерности, то с вероятностью в 99% можно сказать, что это ошибка самой игры. В таком случае исправить что-то очень трудно, и лучше всего просто отложить War for the Overworld в сторону и дождаться патча.
Однако если вы точно знаете, в какие моменты происходит вылет, то можно и продолжить игру, избегая ситуаций, которые провоцируют сбой.
Однако если вы точно знаете, в какие моменты происходит вылет, то можно и продолжить игру, избегая ситуаций, которые провоцируют сбой. Кроме того, можно скачать сохранение War for the Overworld в нашем файловом архиве и обойти место вылета.
Sequels and expansions[]
The Deeper Dungeons
The Deeper Dungeons is an expansion pack that was released on November 30, 1997 in North America. It features 15 new levels and an improved artificial intelligence for the enemies.
Dungeon Keeper Gold Edition
Dungeon Keeper Gold Edition was released December 31, 1998, in North America. It was not a sequel but a repackaging. It contained the original game, Deeper Dungeons, the 3-D patches, a game editor, and a novella. The book recounted the story of a hero killed while exploring the dungeons. Most of the additions were put on Bullfrog’s website. The Gold Edition was discontinued but later repackaged and redistributed by EA Digital Illusions CE.
Dungeon Keeper 2
Dungeon Keeper 2 was released in June, 1999. It used a new game engine that natively supported hardware acceleration. Its predecessor supported Direct3D but only with an alternative executable. The sequel also used full-3D models for the creatures and enemies, rather than sprites.
Dungeon Keeper 3
Dungeon Keeper 3 was not released. However, some Dungeon Keeper 2 CDs contained a trailer showing some features of Dungeon Keeper 3; among them were above-land battles. One member of Bullfrog Productions stated on his personal website that Dungeon Keeper 3 was going to be named War for the Overworld. The project was discontinued because, according to Ernest W. Adams (one of the developers), Bullfrog had decided not to make any other real-time strategy games. The decision was, in effect, the end of Bullfrog as a brand; the company had already been owned by Electronic Arts for several years. EA laid off some employees and put the remainder onto other projects such as the Harry Potter line.
Dungeon Keeper Online
December 1, 2008, NetDragonWebsoft Inc., a Chinese, on-line game developer, announced it had partnered with Electronic Arts to develop a massively multiplayer online role-playing game based on the Dungeon Keeper license. The game is slated to appear only in China, Taiwan, Hong Kong and Macau.
Achievements[]
Main article: Achievements
Some achievements and advancements can only be obtained in the overworld, as their conditions cannot be replicated in the Nether or the End at all.
Icon | Achievement | In-game description | Actual requirements (if different) | Gamerscore earned | Trophy type (PS4) | |
---|---|---|---|---|---|---|
PS4 | Other platforms | |||||
Adventuring Time | Discover 17 biomes. | Visit any 17 biomes. Does not have to be in a single world. | 40G | Silver | ||
Treasure Hunter | Acquire a map from a cartographer villager, then enter the revealed structure | Visit the structure indicated while the purchased map is in your main hand (hotbar). | 40G | Silver | ||
Let It Go! | Using the Frost Walker boots, walk on at least 1 block on frozen water on a deep ocean | — | 20G | Bronze | ||
Atlantis? | Find an underwater ruin | — | 20G | Silver | ||
Sail the 7 Seas | Visit all ocean biomes | Visit all ocean biomes except the deep warm ocean/legacy frozen ocean (as they are unused) | 40G | Gold | ||
Ahoy! | Find a shipwreck | — | 20G | Silver | ||
Me Gold! | Dig up a buried treasure | Open a buried treasure chest | 30G | Silver | ||
Echolocation | Feed a dolphin fish to have it lead you to treasure | Feed a dolphin raw cod and have it lure you to treasure. | 20G | Silver |
Japanese Language Support
We’re pleased to announce that in Patch 2.0.7 we are adding Japanese as an officially supported language. Our Japanese fanbase has constantly amazed us with their dedication and diligence in delivering practically complete translations for the last few years. This inspired us in our creation of the Community Translation tools and updates to make this process as easy as possible for all our fans and now we finally close the circle.
We’ve worked from the solid base provided by the Japanese Community and with our translation partner we’ve rebuilt the translation and added the bells and whistles necessary to make the whole thing official.
Thank you to all our Japanese fans who have supported the game thus far, we hope that this release meets the high standards you have set for us.
Mobs[]
There are many different mobs in the Overworld. Most mobs are themed after the biome they are found in. Excluding bosses, NPCs and utility mobs, the mod adds at least 45 mobs to the overworld.
For simplicity only the Advent of Ascension mobs are shown below. For additional simplicity, they are divided into categories.
Hostile (Surface, Day):
Name | Spawning Requirement |
---|---|
Ancient Golem | Spawns naturally in Plains biomes |
Bomb Carrier | Spawns rarely in every biome. |
Boneback | Spawns naturally in Savanna biomes |
Bush Baby | Spawns naturally in Jungle biomes |
Charger | Spawns naturally in Plains, Forest & Extreme Hills biomes |
Chimera | Spawns naturally in Savanna biomes |
Chomper | Spawns naturally in Swampland biomes |
Cyclops | Spawns naturally in Plains, Forest & Extreme Hills biomes |
Desert Charger | Spawns naturally in Desert & Mesa biomes |
Fishix | Spawns naturally in Swampland biomes |
Furlion | Spawns naturally in Desert & Mesa biomes |
Goalby | Spawns naturally in Mountains biomes |
Goblin | Spawns naturally in Plains, Forest & Extreme Hills biomes |
Hag | Spawns naturally in Swamp biomes |
Hill Charger | Spawns naturally in Mesa biomes |
Horndron | Spawns naturally in Plains biomes |
Ice Giant | Spawns naturally in certain biomes |
King Charger | Spawns rarely in every biome. |
Leafy Giant | Spawns naturally in certain biomes |
Living Fungi | Spawns naturally in Taiga biomes |
Muckopede | Spawns naturally in Mesa biomes |
Pincher | Spawns naturally in Ocean biomes |
Sand Giant | Spawns naturally in certain biomes |
Sand Golem | Spawns naturally in Desert & Mesa biomes |
Sasquatch | Spawns naturally in Plains, Forest and Extreme Hills biomes |
Sea Charger | Spawns naturally in Beach biomes |
Sea Troll | Spawns naturally in Beach biomes |
Snow Charger | Spawns naturally in Cold biomes |
Sphinx | Spawns naturally in Desert & Mesa biomes |
Stone Giant | Spawns naturally in certain biomes |
Swamp Charger | Spawns naturally in Swampland biomes |
Tree Spirit | Spawns when a Dead Tree is attacked. |
Wood Giant | Spawns naturally |
Yeti | Spawns naturally in Cold biomes |
See individual mob pages for more information.
Hostile (Night):
Name | Spawning Requirement |
---|---|
Bugeye | Spawns naturally |
Nightfly | Spawns naturally |
Night Reaper | Spawns naturally |
See individual mob pages for more information.
Hostile (Underground):
Name | Spawning Requirement |
---|---|
Everbeast | Spawns rarely underground |
Ghost | Spawns naturally underground |
Mother Void Walker | Spawns naturally underground. |
Shade | Spawns when attacking a shadow |
Trickster | Spawns naturally underground |
Void Charger | Spawns naturally underground |
Void Walker | Spawns naturally underground |
See individual mob pages for more information.
Passive:
Name | Spawning Requirement |
---|---|
Elkanyne | Spawns naturally in Savanna biomes |
See individual mob page for more information.
NPCs:
Name | Spawning Requirement |
---|---|
Assassin | Spawns naturally |
Corrupted Traveller | Spawns in Ruined Teleporters |
Hauling Master | Spawns naturally in certain biomes |
Lottoman | Spawns naturally |
Naturalist | Spawns naturally |
Realmshifter | Spawns naturally |
Troll Trader | Spawns naturally in Beach biomes |
See individual mob pages for more information.
Bosses:
Name | Spawning Requirement |
---|---|
Smash | Drop a Troll Idol anywhere in the Overworld |
See individual boss pages for more information.
Skirmish
Caldera
Mirrored artefacts correctly
Visual Improvements
- The Wizard will now be visually corrupted when converted by an evil-themed Underlord in the Torture Chamber
-
The following units have received visual updates:
- Succubus
- Witch Doctor
- Skarg
- Templar
- Beast Master
- Huntress
- Necromancer
- Continuing our legacy of ensuring every April Fool’s makes it into the game, PS1 Mode is now available in texture resolution!
- Minor improvements to the light projected around the Hand of Evil
- Inhibitor’s lights have received visual updates
- The Arcane dungeon theme now is affected by the player’s team colour
- The Rhaskos dungeon theme shader has received an update
Performance Optimisations
- Plugged a significant memory leak in the Material Manager when materials were changed dynamically
- The Barracks is now rendered 10,000% more efficiently
- Emberlings spawned by the Wizard and Ember Lord no longer have dynamic lighting enabled
Localisation & UI
- Numbers displayed on the Unit Panel are now aligned to the bottom of the panel
- Notifications will no longer be spammed when a unit is on the threshold between mood changes
- Newsletter signup now contains an @ symbol by default to account for a rare scenario where users using a specific language keyboard on OS X cannot enter this character
- Added some safeguards to prevent rare UI exceptions locking down the UI
- Unit Shields for the Spirit have been adjusted to a better position
- Several changes to Latin American Spanish translations
Miscellaneous Improvements
- Additional Help Lines have been added for the tabs on the main game UI
- @ ‘ and ` on UK keyboards should now be detected as separate inputs
- IP Address is now hidden on Multiplayer Lobbies – the host can mouseover their lobby name to see their IP Address
- Added a number of localisation strings to Game Text for new and edited text
- Added new tips on the loading screen
- Updated Build orders for the following AI Personalities to account for balance changes:
- Assassin
- Gold Digger
- Ravager
- Steam Roller
- Underlord
- Undertaker
- Added new build orders for the following AI Personalities
Remastered Campaign
Highlights
- The ending has been completely remade and now featured a brand new cinematic cutscene
- The endings of levels 5 & 7 have also been updated to feature smaller cinematic cutscenes
- Level 12 has been completely rebuilt to be significantly less infuriating
- New terrain themes have been added throughout the campaign
- Tutorialisation has been significantly improved throughout the first few levels
- Unit intro sequences have been improved to feature the new unit entry animations
Level 1: Awakening
- Now uses the new Onyx terrain theme
- Minor changes to the tutorialisation
- Added a new Gnarling introduction
Level 2: Welcome to Kairos
- Removed Empire Barracks to prevent the Templars getting to a high level before the player encounters them
- Added new bonus objectives to teach Worker Rally, Peaceband and Sell
- Removed the Prophecy tutorial (as it’s also introduced in level 3)
- The ‘expand your rooms’ optional objective now requires the player to build at least a 5×5 Archive and 5×5 Barracks to complete
- Other minor change to tutorialisation
- Added a new Cultist introduction
- Replacement Earth is now available (tutorialisation does not happen until Level 4)
Level 3: The Breach
- Significant revisions to the tutorialisation sequences and of the level
- Added a new Chunder introduction
- The speed run achievement (Portal Gems) now awards for beating the level in under 19 minutes, rather than 15
- Replacement Earth is now available (tutorialisation does not happen until Level 4)
Level 4: Shades of Grey
- Added a new bonus objective to teach Beast Rally
- Swapped one of Marcus’ Gateways to a Manufacturing Shrine in order to reduce the total number of units that spawn in his dungeon
- Replaced the Warding Totem tutorial & introduction with a Conduit tutorial & introduction
Level 5: The Rear Guard
- Now uses the Snowy terrain theme
- Added a brand new cinematic cutscene to the end of the level
- Added new bonus objectives to teach Warbands, Potions and Defences
- Ritual progress is now displayed on the UI
- Rhaskos’ Sanctuary has a slightly modified layout and now begins the level with fortified walls
- Added a new Crackpot introduction
- The speed run achievement (Short Joke) now awards for beating the level in under 25 minutes, rather than 23
Level 6: Behind Enemy Lines
- Now uses the new Sanguine terrain theme
- Replaced the Mana Shrine with an Incantation Shrine
- Increased starting gold from 10000 to 16000
- The speed run achievement (Prison Architect) now awards for beating the level in under 30 minutes, rather than 28
Level 7: Heart Attack
- Now uses the new Sanguine terrain theme
- Added a brand new cinematic cutscene to the end of the level
- Added a new art asset for The Aum
- The ‘Heart Attack’ achievement for finishing the level with Rhaskos’ Core on less than 25% has now been changed to instead award when you convert 50 Empire units in the Torture Chamber
Level 8: Desecration
- Modified the distribution of enemies to make the difficulty more consistent
- Prophecy is now banned, but all points of interest are permanently revealed
Level 9: Belmorne’s Pass
- Now uses the Snowy terrain theme
- Replaced the Mana Shrine with an Incantation Shrine
Level 10: The Kenos
- Now uses the Snowy terrain theme
- Added a new art asset for The Kenos
- Significantly updated the in-level ending sequence
- Mira is now cyan to match her appearance in The Under Games
- Replaced the Mana Shrine with an Incantation Shrine
Level 11: Desperate Power
- Now uses the new Onyx terrain theme
- Mira is now cyan to match her appearance in The Under Games
- Replaced the Mana Shrine with an Incantation Shrine
Level 12: Welcome to Kairos
- Now uses the Snowy terrain theme
-
Completely rebuilt from the ground up
The player now has significantly more space between them and the enemy Underlords
- Added a new art asset for The Kenos
-
Updated the effects of being attuned to the Kenos
- Causes the player to be an incredibly nostalgic shade of red
- No longer grants passive gold generation
- Increases maximum mana from 1500 to 2000
Level 13: Equilibrium
- Revised the ending sequence and added a brand new cinematic cutscene
- Added a new art asset for The Kenos
- Added a new art asset for the Aum, which now follows Emperor Lucius around
- Emperor Lucius is generally more badass
-
Updated the effects of being attuned to the Kenos
See above
Oberon’s Home Realm
Now uses the new Onyx terrain theme
Heart of Gold & My Pet Dungeon
- Replaced the Mana Shrine on level 1 of Heart of Gold with an Incantation Shrine
- Replaced most Mana Shrines present in My Pet Dungeon with Incantation Shrines