Blood magic/кровавый алтарь

Living Armor: all your enhancements are belong to us​

This suit of armor replaces the Bound Armor which, frankly… was probably the most powerful suit of armor you could craft in 1.7.10. Sorry, but this armor does not make you invincible. However, it does have some very interesting properties which you can go over.

First off, you’re going to need a Tier 3 Blood Altar to get to this, because you’re going to need a Common Tartaric Gem which needs a Reinforced Slate to create, and a whole pile of Will. The reason you’re going to need the Common Tartaric Gem is that you need a minimum of 400 will in your Hellfire Forge to craft the Binding Reagent needed for your Alchemical Array. Fortunately, it only drains 10 will at a time. Also, it does you no good to only make some of the pieces, you need all four equipped to gain any additional benefit, so you’re going to need a minimum of 440 will before you proceed.

Living Armor is made in an Alchemical Array, using your Arcane Ash, a Binding Reagent, then a piece of Iron armor of the appropriate type to get a piece of Living Armor of that type. You’ll also notice that this ritual is somewhat more… dramatic… than when you made your Divination Sigil. That’s why I said earlier you’re going to want at least a 5×5 clear area with access to open sky to use your alchemical arrays in.

This armor will self-upgrade based on your actions. So, if you are clumsy and keep falling down and taking fall damage, your armor might adapt and be able to protect you somewhat from fall damage. Those who use self-sacrifice may find their armor adapting to this method of generating LP and help you be more efficient in doing so. There’s a lot of different things it can do, with the full list being found here.

PROTIP: Living Armor, unlike the Bound Armor of previous versions, takes damage, just like regular armor does. You can repair it by using a Binding Reagent in an Anvil. The armor can also be enchanted with the Repairing enchant so that it will consume experience to repair itself. ​

So, you want to be a bit more specific as to which enhancements you want on your armor? Well, there’s a ritual for that. It’s called the Sound of the Cleansing Soul, and it’ll take all of your enhancements and pop them off, returning them in item form as Upgrade Tomes, which cannot otherwise be crafted. This allows you to mix n match to your heart’s content.

Oh, there’s another ritual you should be aware of. The Ritual of Living Evolution increases your number of upgrade points from 100 to 300.

Mechanics[edit]

The Blood Altar has no GUI. Items can be placed in the altar by Right-clicking it. It can be filled with life essence several ways, the most basic of which is the Sacrificial Orb .

To transmute an item in the Altar, it must contain the right item, be of the correct tier or greater and have some life essence in its buffer. While it is operating, the Altar emits red particles (if particles effect option is on). If there is not enough essence in the buffer, the particles turn greyish and the item starts losing progress slowly. Adding essence to the Altar will resume the transmutation. When the process is complete, a puff of red particles is emitted.

A player near a Blood Altar while under the effects of Regeneration will suffer hunger at an accelerated rate.

Заклинания.

Первым делом, для создания заклинаний понадобится кровавый алтарь и стол заклинаний. Ставим их вплотную друг к другу. Ещё понадобится кристалл отвязывания. Дальше нужно поставить на стол заклинаний голову (зомби, скелета-иссушителя, скелета, крипера). Каждый из них в сочетании с предметом даёт свой эффект. Все предметы кладутся на кровавый алтарь. Чтобы использовать заклинания, нужно привязать шар отвязывания к столу(ПКМ), а потом уже ПКМ держа в руке шар отвязывания.

Предметы, которые можно использовать для заклинаний: лёд, динамит, кровавый шар ученика, обсидиан, огниво, светящаяся пыль, слеза гаста.

Сочетания голов с предметами:

Лёд: в сочетании с черепом скелета стреляет «льдом», наносящим 6 урона, даёт медлительность. В сочетании с черепом скелета-иссушителя даёт тот же эффект, что и череп, но больше радиус. В сочетании с головой зомби создаёт стену из льда 5×5. В сочетании с головой крипера замораживает воду.

Динамит: в сочетании с черепом скелета стреляет снарядом, который взрывается. В сочетании с черепом скелета-иссушителя взрывает блоки вокруг вас. В сочетании с головой зомби создаёт взрыв вокруг вас, но он не взрывает блоки. В сочетании с головой крипера создаёт усиленный взрыв вокруг вас.

Кровавый шар ученика: в сочетании с черепом скелета выпускает снаряд, наносящий 8 урона. В сочетании с черепом скелета-иссушителя создаёт маленький взрыв, наносящий урон. В сочетании с головой зомби стреляет снарядами вокруг вас, наносящими 8 урона. В сочетании с головой крипера создаёт взрыв, наносящий урон.

Обсидиан: в сочетании с черепом скелета выпускает снаряд, наносящий 8 урона и дающий медлительность. В сочетании с черепом скелета-иссушителя выпускает несколько снарядов с теми же эффектами, но наносят они 3 урона. В сочетании с головой зомби создаёт вокруг вас коробку 3×3 из камня. В сочетании с головой крипера превращает воду в землю и песок.

Огниво: в сочетании с черепом скелета выпускает снаряд, создающий огонь 3×3. В сочетании с черепом скелета-иссушителя выпускает снаряд, создающий чуть больше огня, дальность меньше. В сочетании с головой зомби поджигает существ вокруг вас. В сочетании с головой крипера создаёт огонь вокруг вас.

Слеза гаста: в сочетании с черепом скелета выпускает снаряд, откидывающий существ. В сочетании с черепом скелета-иссушителя существа вокруг вас. В сочетании с головой зомби вы делаете «рывок» вперёд. В сочетании с головой крипера откидывает существ вокруг вас.

Tier 6 Altar

This is the final tier of altar for Blood Magic in GTNH as of the time of writing. This also contains the largest jump required so far, requiring some fairly substantial upgrades. This will take quite a few more nether stars, and some dangerous infusions.

Requirements

  • Ichorium Ingots take nether stars + dangerous infusions. The recipe themselves is not that difficult, but requires a significantly upgraded wand. You will need a wand that can hold 100 Vis with significant vis% discounts, or you will need a wand or scepter that can hold 125 vis. In my opinion, this is not something that you will mess with until late EV or early IV, as you will need tungstensteel screws for most of the wands that can hold the amount of Vis that you require.
  • You will need to be sufficiently far into Twilight Forest to make one of the wands above.
  • You will need to have completed the ritual ‘Convocation of the Damned’ for the soul crystals required.

Building the Tier 6 Altar

The tier 6 altar once again skips 2 blocks, just like the Tier 5 altar. The final dimensions are 23x23x9(LxWxH). The final product is as follows:

Where there’s a Will, there’s a way​

One of the more significant new features is the Demonic Will. You initially start out by crafting Rudimentary Snares and tossing (right clicking) them at hostile mobs (no, Pigs don’t count, no matter how annoying they may be). When you see them develop particle effects, that’s when you have a short time to kill them. Doing so while they have the effect on results in them dropping a Demonic Will of varying size. The size of the will is largely random, but it also roughly correlates to the health of the mob you just killed, so an Enderman will typically generate a more powerful Will than a Spider.

Once you have two or three of them, you’re ready to get started with a far more efficient method of generating Will.

First off, you’re going to need a Hellfire Forge. Look it up in JEI for the recipe, the default version requires a Block of Gold and a few other materials. This is what we’re going to use wills with. Take one of your larger wills (minimum 1.0 will) and put it in the slot to the far right (call it the ‘fuel’ slot). Now, in the slots to the left, the four outside corner slots are your input, and the one in the middle is your output. Put Redstone, Glass, Gold Ingot, and Lapis Lazuli into the four inputs. It should create a Petty Tartaric Gem. Basically, this is used to store will.

However, before we start storing anything, put that petty tartaric gem you just made back into the Hellfire Forge in one of the input slots, and put an Iron Sword into another of the input slots. Congratulations, you now have a Sentient Sword. This useful tool will do several things. First off, everything it kills will automatically drop will, no more fooling around with snares. Second off, the more will you have on your person, the more damage it will do. Pretty nice sword.

Now, make another Petty Tartaric Gem. You’re going to keep this one in your inventory.

If you have any will left over, you can craft your Blood Altar at this time. It is quite easy to forget how to make it later on when you never use raw will, and I’ve forgotten that you could actually put up your Tartaric Gem away and still get raw will from kills with the Sentient Sword.

PROTIP: Sentient Sword can be repaired in an Anvil, using a Crystalized Will. Since you won’t have access to that for a bit, also know that you can craft two damaged Sentient Swords together to get a somewhat more repaired Sentient Sword, but it won’t retain any enchantments this way. Or you can just craft a new one, they aren’t that expensive to make. There’s also the Repair enchantment that will repair your sword at the cost of xp. ​

With a Sentient Sword and a Petty Tartaric Gem, you are now ready to begin collecting Wills. So now is also a good time to go over an important mechanic that is very easy to overlook about how to make things in the Hellfire Forge.

There’s two figures which will be important, your minimum number of wills, and the number of wills actually consumed, which might not be the same thing. Fortunately, JEI is particularly helpful in this regard, and if you look up the recipe for an item crafted in the Hellfire Forge, you should see a tab at the top that looks suspiciously like the Hellfire Forge, and mousing over the arrow on the page will tell you both how much will you need in the gem and how much will be consumed.

Your Lesser Tartaric Gem is the next tier and it’s gonna require a Diamond, Block of Lapis Lazuli, Block of Redstone, and a Petty Tartaric Gem, and it’s gonna require 60 will in your gem (nearly full), and 20 will shall be consumed from it. While the Petty Tartaric Gem can store 64 will, the Lesser Tartaric Gem can store 256.

Магические палочки[]

Магические палочки делятся на три типа:

  • Жезл — самое простое хранилище вис-энергии.
  • Скипетр — имеет больший запас хранения вис-энергии, на скипетры невозможно надеть набалдашник. Его единственное применение это использование для крафта на магическом верстаке или активация магических структур.
  • Посох — имеет размер больше, чем жезлы и скипетры, не пригоден для крафта в магическом верстаке. Хранит больше вис-энергии, чем другие, поэтому идеально подходит в боевых целях.

Для магических палочек характерны два параметра:

  • Ёмкость — на этот параметр влияет то, из какого материала состоит стержень.
  • Затраты — на этот параметр влияет то, из какого материала состоят наконечники.

Blood for the Blood Altar​

Now comes time for a part of the mod which users migrating from 1.7.10 will be all too familiar with: cutting yourself to make LP to make slates with. However, there’s a few new tools to help you get through this stage of your life faster, let’s go over them.

The Coat of Arms and the Bloodletter’s Pack are back. Coat of Arms will absorb a very small amount of blood when you engage in combat. The Bloodletter’s Pack will passively harm you and store LP in the pack, but it won’t bring you down below half health. Keep in mind the two armors will not get any benefit from any runes nearby, so they aren’t the most efficient. Still, passive LP gain is passive.

The Incense Altar is new to 1.8+, and is an amazing thing. Basically, you’re going to want to put this outside, with lots of different types of things around. The more different things, the better off you are. Grass, Tilled Dirt, Water, trees… go nuts. The tier 1 incense burner can have stuff in a 3×3 radius affect this. Then, you take your Sacrificial Dagger/Orb and mediate at the Incense Burner for a moment and come back to the Blood Altar to use it. In one shot, you’ll see roughly 90% of your health gone, and you’ll get a bonus multiplier of LP based on some complex formula that is based on how many different things are around your altar.

Once you get to higher tier altars, you can start creating paths to increase the radius around the incense burner that can affect the multiplier bonus you get, thus increasing said multiplier. You can find more details here

Origin

This section concerns content related to Warcraft III: Reign of Chaos or its expansion The Frozen Throne.

Main article: Blood Mage (Warcraft III)

Many of the stoic high elves, reeling from the loss of their ancient homeland, Quel’Thalas, have given in to their hatred and despair and embraced the dark side of their magical natures. Calling themselves «blood elves», these cold hearted refugees seek to expand their remaining magical powers at any cost — even if it means courting the infernal powers of the Burning Legion. Though still loyal to the Alliance, the blood elves’ passions will lead them not only to the highest pinnacles of power, but to the darkest depths of madness.

Равноценного обмена

Набалдашник равноценного обмена позволяет с легкостью выполнять декорирование с помощью блоков путем простейшей замены установленных блоков на те, которые имеются в инвентаре. Для этого необходимо сначала «захватить» блок нажав Shift+ПКМ на установленном блоке-«заменителе», а затем указывать с помощью палочки на заменяемые блоки. При этом нажатие ЛКМ приведет к замене только одного блока, а нажатие ПКМ приведет к замене сразу целой области (по кругу, размерами не более 5х7 или пока хватит блоков в инвентаре). Если эта площадка собрана из различных блоков (например, каменный кирпич и обычный кирпич), то заменены будут только однотипные блоки. Изготавливается после завершения исследования «Набалдашник для жезла: Равноценный обмен». Лучшим жезлом для данного набалдашника будут изготовленные из кварцевого или костяного стержней с золотыми (таумиевыми) наконечниками.

Рецепт Расход аспектов
для создания при активации
15
15
10
0,07
0,07

Алхимия.

Один из самых важных предметов для алхимии — алхимическая и химическая установка. Эта установка нужна для создания некоторых предметов, зелий.

Зелья.

Эти зелья отличаются от обычных тем, что у них может быть сразу несколько эффектов, у них больше одного использования, а так же их можно улучшать.

Для создания зелий понадобится фляжка для зелий, обычный связывающий реагент, кровавый шар и предмет, дающий эффект (О них чуть ниже).

Кладём все эти предметы в установку. Это должно выглядеть примерно так:

Через несколько секунд потратится предмет (в этом случае слеза гаста) и реагент, а у фляжки появится эффект. Таким же образом (с другим предметом) можно сделать ещё один эффект на эту фляжу, но при улучшении есть шанс, что фляжка и предметы взорвутся.

Чтобы заполнить зелье, нужно положить фляжку и заполняющий реагент в установку.

Улучшить эффекты можно благодаря удлиняющим и энергетическим кристаллам.

Удлиняющий кристалл увеличивает время действия эффекта, а энергетический повышает силу эффекта.

Существуют земные, обычные и большие кристаллы. Некоторые из них слабее, а другие сильнее.

Земные — самые слабые. Энергетический — даёт эффекту II уровень. Удлиняющий — увеличивает длительность эффекта примерно на минуту.

Обычные — средние. Энергетический — даёт эффекту III уровень. Удлиняющий — увеличивает длительность эффекта примерно на 2+ минуты.

Большие — самые сильные. Энергетический — даёт эффекту IV уровень. Удлиняющий — увеличивает длительность эффекта примерно на 6+ минут.

Предметы, дающие эффекты:

Слеза гаста — восстановление.

Золотая морковь — ночное зрение.

Сгусток магмы — огнестойкость.

Ведро с водой — подводное дыхание.

Сахар — скорость.

Глаз паука — отравление.

Сверкающий арбуз — моментальное лечение.

Маринованный глаз паука — слабость.

Огненный порошок — сила.

Глина — медлительность.

Красная пыль — ускорение.

Пузырёк воды — Drowning.

Пузырёк — невидимость.

Алмаз — сопротивление урону.

Ядовитый картофель — сытость.

Осколок крови демона — повышение здоровья.

Слабый осколок крови — поглощение.

Перо — полёт.

Стрела — Reciprocation.

Жемчуг эндера — Planar Binding.

Песок душ — Soul Fray.

Чистая плитка — делает зелье взрывным.

Runes[edit]

Runes are used in the construction of higher tiered Blood Altars structure and to customize the Altar’s behaviour. There is no limit on how many of a Rune type an Altar can have, however, an Altar can only have a maximum of 184 Runes in the structure. A tier 2 Altar only receives bonuses from the four Runes on the sides, not the four in the corners. At tier 3 and up, all Runes provide bonuses.

Rune Effect
 Rune of Augmented Capacity

increases capacity by 2,000 LP

 Rune of Dislocation

increase speed at which liquid Life Essence can be transferred by 20%

 Rune of Sacrifice

increase LP gained from sacrificing mobs by 10%

 Rune of Self-Sacrifice

increase LP gained from sacrificing own health by 10%

 Rune of Superior Capacity

increases capacity by 10% LP

 Rune of the Orb

increases amount of LP that can be stored in Soul Network by 2%

 Speed Rune

increases transmutation speed by 20%

Blood Altar, Transmutation[edit]

By now the altar should have gained a fair amount of LP, shown by a small pool of red liquid at the bottom. With enough blood essence accumulated in the Altar to start a transmutation process, Right-click the Blood Altar with a Diamond to place it, displaying it floating above the altar since it doesn’t have a GUI. To pull items out of the altar, Right-click it with an empty hand. Red particles will start dispersing from the Diamond as it slowly absorbs the essence. To complete this process, the altar will dispense 2,000 LP to the Diamond. Since a heart gives 200 LP with the basic Tier 1 altar, 10 hearts are needed to make the Player’s first orb.

Remember that Players regenerate health over time at the cost of hunger, so be careful of two things: the altar running out of essence, and the Player running out of health. If the altar runs out before the transmutation is completed, the altar will start to emit white particles as it slowly starts to lose progress. It is very easy for the Player to kill themselves using the Sacrificial Orb, so caution should be taken when the Player is sacrificing their own blood. Life Essence can be pumped in and out of the altar, however it is very slow. It pumps out 20 LP per second (this can be increased with one or more Rune of Dislocation). When the altar is first placed, the first 1,000 LP is placed into the altar’s output buffer. Pulling Essence out of the altar will take from the buffer, and pushing it in will place it in the main tank.

Руны.

Руны нужны для улучшения алтаря, некоторые из них дают разные эффекты алтарю.

Все руны и что они делают:

Кровавая руна:

Обычная руна без каких-либо эффектов.

Руна жертвоприношения:

Увеличивает количество получаемого алтарём LP при жертвоприношении.

Руна дополнительной ёмкости:

Увеличивает ёмкость алтаря на 2000 LP.

Руна дислокации:

Увеличивает скорость передачи LP на 20%

Руна шара:

Увеличивает ёмкость кровавой сети.

Руна улучшенной ёмкости:

Увеличивает ёмкость алтаря на 10%

Руна скорости:

Увеличивает скорость на 20%

Руна самопожертвования:

Увеличивает получаемое LP алтарём от самопожертвования с помощью жертвенного кинжала.

Заморозки

Использование данного набалдашника создает ледяной комок, летящий в указанную сторону по пологой траектории (снижаясь с пройденным расстоянием). При попадании в моба наносит средний урон, при попадании в воду временно превращает её в лед, который растает, если данный блок имеет достаточное освещение и не находится в холодном биоме. Изготовление данного набалдашника становится возможным после завершения исследования «Набалдашник для жезла: Заморозка». Дальность атаки зависит от высоты тауматурга над целью и на прямой составляет примерно 12 клеток. Лучший жезл для данного набалдашника изготавливается из ледяного стержня с золотыми (таумиевыми) наконечниками.

Рецепт Расход аспектов
для создания при активации
10
10
10
0,15

Overview

Through the practice of blood magic, a Cainite can summon fire, control the weather, and do many other things which are unnatural even by vampiric standards. To practice Blood Sorcery is to twist one’s own Blood into submission. Any form of this power reminds a vampire that they’re far from human, as no mortal could wield magic in this way.

The ways of the Blood Sorcery are generally learned as paths, collections of related magical effects which superficially resemble Disciplines, though the early blood magicians learned they could also create special rituals thematically connected to any paths they studied. These could have longer-lasting or more powerful effects. Unlike other disciplines, which could be described as advancing organically through the victims chosen by the vampire, practitioners of Blood Sorcery require teachers.

The various forms of blood magic are distinct from Disciplines; though they are blood-based powers, and paths are learned in tiers as Disciplines are, such knowledge is neither passed on to one’s childer nor amenable to elder-level manifestations. While Disciplines are powers which stem from the nature of vampirism, or in stranger cases, the exotic natures of their creators, blood sorcery seeks to achieve almost any effect imaginable by focusing the magical power of blood through an act of will.

These arts have been practiced in many forms throughout Cainite history. In ages past, Dur-An-Ki (now known as «Assamite Sorcery») was the most prominent type of blood magic. Though Dur-An-Ki and many other older styles have survived into the Modern Nights, without doubt the most prolific and famous practitioners of blood sorcery in recent history are the members of Clan Tremere.

The Tremere were originally a House of mages belonging to the Order of Hermes. Through a powerful ritual, they became vampires, founding their own Clan, but afterward discovered they could no longer work magic as they once did. Instead they adapted their knowledge of Hermetic magic into a new tradition of blood sorcery known as Thaumaturgy, whose secrets they jealously guard from all those outside of their clan.

The most prominent form of non-Thaumaturgical blood magic in the modern nights is the Necromancy of the Giovanni clan. Necromancy borrows from the mystical traditions of the Mortis Discipline of the long-destroyed Cappadocian clan, though even in modern times the Giovanni are not its only practitioners. The Tremere maintain that Blood Sorcery, or “Thaumaturgy” as they call it, was their invention, and other clans make similar statements — but while the origins of Blood Sorcery are murky, its dreaded nature is not.

Known Items

  • Executioner’s Gloves (Bloodborne)
  • Phylacteries (Dragon Age series)
  • Magrallen (Dragon Age: Until We Sleep)
  • Bloodstone Chalice (The Elder Scrolls V: Dawnguard)
  • Potion of Blood (The Elder Scrolls V: Dawnguard)
  • Horcruxes (Harry Potter series)
  • Blood Crystal (Merlin)
  • Bone Steel (Magnus Chase and the Gods of Asgard)
  • Crimson Brand of Cyttorak (Marvel Comics)
  • Bloodletting thimble (Pathfinder)
  • Terror Mask (Splatterhouse)
  • Bone of Righteous Mortal Washed in the Three Bloods of Fallen (Supernatural)
  • Blood Chalice (Warhammer Fantasy)
  • Bloody Grail (Warhammer Fantasy)
  • Cauldrons of Blood (Warhammer Fantasy)
  • Tower of Blood (Warhammer Fantasy)
  • Blood Altar and related items (Minecraft)

Downgrades

Downgrades are gained by crafting them in a Penance of the Leadened Soul ritual. They remove the number of upgrade points used, allowing the player to add more upgrades.

To perform the ritual Penance of the Leadened Soul, create the ritual altar using a Master Ritual Stone and Ritual Diviner, and on the raised portion of the altar, place an Item Frame above with a Chest below. the item frame holds the «key item» to be downgraded and the chest holds the items to be consumed in the ritual. Each downgrade below and their ingredients for creation in the ritual are labeled in JEI (hover over a master ritual stone and press U for «Uses», then navigate to the «Penance (ritual)» tab)

Once the player has the downgrade they want and its related recipe, place the key item into the Item Frame and the items to be consumed in the chest, oriented as seen in JEI, activate the ritual, then crouch/sneak.

Battle Hungry gives the player exhaustion every x ticks.

Level 1 2 3 4 5
Delay (Ticks) 600 600 600 500 400
Exhaustion Removed 0.02 0.04 0.06 0.08 0.1
Upgrade Points -10 -20 -35 -50 -75

Crippled Arm stops the player’s from using their offhand.

Level 1
Upgrade Points -150

Weakened Pick slows the player’s mining speed.

Level 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Dig speed modifier 0.9 0.8 0.7 0.6 0.55 0.5 0.4 0.35 0.3 0.2
Upgrade Points -10 -17 -28 -42 -60 -80 -100 -125 -160 -200

Disoriented gives the player a chance every 20 ticks to change the direction they are looking in.

Level 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Chance 0.001 0.002 0.003 0.004 0.005 0.006 0.008 0.010 0.012 0.14
Upgrade Points -10 -20 -30 -40 -70 -80 -100 -140 -180 -220

Dulled Blade reduces the melee damage inflicted.

Level 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Damage Dealt 90% 80% 75% 70% 65% 60% 50% 40% 30% 20%
Upgrade Points -10 -17 -28 -42 -60 -80 -100 -125 -160 -200

Quenched stops the player from drinking potions.

Level 1
Upgrade Points -100

Loose Traction makes the player slide as if they were on ice.

Level 1
Upgrade Points -50

Diseased reduces health regeneration.

Level 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Health Regeneration 90% 80% 70% 60% 55% 50% 40% 35% 30% 20%
Upgrade Points -10 -17 -28 -42 -60 -80 -100 -125 -160 -200

Limp Leg reduces the player’s movement speed on land.

Level 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Movement Speed 90% 80% 70% 60% 55% 50% 45% 40% 35% 30%
Upgrade Points -10 -17 -28 -42 -60 -80 -100 -125 -160 -200

Storm Trooper reduces arrow accuracy. Percentages describe the amount of deviation, where 100% is directly behind the player.

Level 1 2 3 4 5
Delay (Ticks) 600 600 600 500 400
Accuracy 4% 8% 12% 16% 20%
Upgrade Points -10 -20 -40 -65 -90

Укрепления

Этот мощный набалдашник обладает очень интересным и очень полезным действием на блоки: они становятся абсолютно неразрушимыми никем и ничем. К счастью, этот эффект может быть отменен тем же самым воздействием и от того же самого тауматурга. Основные функциональные свойства блока после укрепления будут сохранены: грядки по прежнему позволяют выращивать на них растения, растительность сохраняется и также становится неразрушимой. Однако магия укрепления изолирует блок от обычных воздействий мира, поэтому редстоун больше не проводит сигнал, жидкости теряют текучесть, лед и снег не тают. Также, жидкости под действием укрепления становятся невидимыми (версия 4.1.0f).

Объект Основа Ингредиенты Эссенция Нестабильность Расход аспектов при активации
10 25
25 25
Средняя
0,1 0,25 0,25

Сумка для набалдашников

В тех случаях, когда у тауматурга набирается большое количество различных набалдашников, становится проблематичным постоянно носить их в инвентаре. С учётом того факта, что даже однотипные набалдашники не складываются в одну стопку, каждый новый набалдашник будет создавать все больше и больше неудобств. Данную задачу решает сумка, в которой без каких-либо затруднений умещается до 18 набалдашников. Размещение набалдашников в этой специальной сумке не мешает быстро устанавливать следующий набалдашник на жезл. Следует учесть тот факт, что сумка помнит порядок выборки набалдашников, поэтому выниматься они будут строго в том порядке, как были уложены в сумке (по горизонтали). Изготовление сумки для набалдашников становится возможным после завершения исследования «Сумка для набалдашников».

Рецепт Расход аспектов
10
10
10

ThaumcraftПросмотр: Шаблон:Thaumcraft/Содержимое

Червоточины[]

При использовании данного набалдашника на стене (не толще 32 блоков) сквозь неё будет создан проход 3х3 (в обход любых функциональных блоков и коренной породы) на пять секунд. Если игрок не успевает пройти за это время, то он окажется внутри блоков и может умереть от в плотном блоке. Червоточина может быть создана даже на горизонтальных поверхностях, создавая таким образом, например, временные провалы большой глубины, гарантированно смертельные для упавших мобов, что может быть полезно для расчистки узких проходов от групп мелких мобов (например, в случае встречи с пещерными пауками).

Набалдашник изготавливается на алтаре наполнения после завершения исследования «Набалдашник для жезла: Червоточина» (как вариант перевода: «Набалдашник для жезла: Портативная дыра»).

Объект Основа Ингредиенты Эссенция Нестабильность Расход аспектов при активации
10 25
25 10
Слабая
0,1 0,1

Блоки[]

Механизмы

Изображения Название Описание
Магический верстак Выполняет функции обычного верстака, а также используется для создания магических предметов.
Стол исследований Необходим для дальнейших изучений исследований, способствуя их открытию. Изменена механика изучения. Теперь не нужно собирать аспекты для изучения, вместо этого они выдаются вместе с исследованием.

Строительные

Дерево

Изображения Название Описание
Древесина великого дерева Брёвна великого дерева, из них состоит само дерево.
Древесина серебряного дерева Брёвна серебряного дерева, из них состоит дерево.
Великодревесные доски Доски из великого дерева.
Серебродревесные доски Доски из серебряного дерева.
Великодревесные ступени Ступени из великого дерева.
Серебродревесные ступени Ступени из серебряного дерева.
Великодревесная плита Плита из великого дерева.
Серебродревесная плита Плита из серебряного дерева.
Листва великого дерева Из листвы состоит крона великого дерева, также в листве может быть паутина.
Листва серебряного дерева Из листвы состоит крона серебряного дерева, с небольшим шансом может выпасть саженец серебряного дерева. Используется в декорациях из-за яркого мерцания.

Декоративные

Изображения Название Описание
Свеча Блок аналогичный факелу, за исключением того, что свечу нельзя ставить на стену. Можно покрасить.
Нитор Мерцающий огненный шар, используется для освещения территории, также является ингредиентом для крафта. Можно покрасить.
Вымпел Аналог флагов из оригинального Minecraft, за исключением того, что вместо узоров на них можно нанести изображение аспекта. Для этого необходимо нажать ЛКМ по вымпелу пузырьком с необходимым аспектом.
Янтарный блок Прозрачный блок, используемый для декорирования и компактного хранения янтаря.
Янтарная кладка
Блок плоти Декоративный блок, удобен для хранения большого количества гнилой плоти.
Блок таум-металла Декоративный блок, можно экономно хранить слитки таум-металла.
Блок алхимической латуни Декоративный блок, удобен для хранения алхимической латуни.
Блок пустотного металла Декоративный блок, можно экономно хранить пустотный металл.
Ящик Блок со случайным дропом, встречаются только в лабиринте разума.
Урна Блок со случайным дропом, встречаются только в лабиринте разума, в некоторых случаях и в других структурах, добавляемых модификацией Thaumcraft 5.

Заражённые

Изображения Название Описание
Заражённая плесень
Заражённая земля Зачастую большое количество такой земли, можно встретить в заражённых землях, имеет тёмно-розовый цвет.
Заражённая скала
Заражённый гейзер
Заросший заражённый камень
Заражённый пузырь
Заражённое бревно Остатки деревьев; зачастую большая часть ствола отсутствует, со временем полностью исчезает из за «Эффекта гниения».
Шуршащая трава

Руды

Изображение Название Описание
Янтарная руда Является единственным источником янтаря. Обычно находится около поверхности.
Киноварь При переплавке этой руды, получается ртуть.
Грозовые кристаллы Генерируются в пещерах, в основном возле поверхности. При избытке вис-энергии растут.

Растения

Все растения в модификации Thaumcraft имеют магическое происхождение, ресурсы получаемые из деревьев являются более пригодными для работы с магической энергией вис, нежели другие виды древесины.

Изображение Название Описание
Саженец великого дерева Огромное дерево, обладающее особыми магическими свойствами, поэтому очень часто используется в тауматургии. Не предоставляет особой сложности в нахождении и разведении, уступает по свойствам серебряному дереву.
Саженец серебряного дерева Данный вид растительности встречается довольно редко, по качеству превосходит великое дерево, участвует при изготовлении механизмов для алхимии. Можно найти в лесных биомах, но чаще всего встречается в магическом лесу.
Сребролист Растёт рядом с серебряными деревьями в количестве до 10 штук. Положив в сетку крафта, можно получить ртуть.
Огненный жемчуг Данное растение можно найти только в пустыне. Положив в сетку крафта, можно получить огненный порошок.
Висомор Произрастает в магическом лесу, испускает пары, при нахождении рядом с висомором можно получить эффект тошноты на 10 секунд.
Вечноцвет Цветок, получаемый путём алхимии, довольно дорогой в создании, но его способность поглощать заражение оправдывает его цену.
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector