Cleansing pool

Tips

  • Stun GrenadeChance to stun on hit.5% (+5% on stack) chance on hit to stun enemies for 2 seconds. can be very useful on Artificer as the stuns can help to lock-down enemies, allowing her greater ease in aiming/hitting with follow-up primary attacks on the stunned foe.
  • Flamethrower has a proc coefficient of 1.0, allowing it to quickly apply item effects such as Tri-Tip DaggerChance to bleed enemies on hit.10% (+10% per stack) chance to bleed an enemy for 240% base damage. and Stun GrenadeChance to stun on hit.5% (+5% on stack) chance on hit to stun enemies for 2 seconds. multiple times.

Flamethrower deals massive damage in a large area, while Ion Surge allows Artificer to stay above the action and out of the way of danger. Experiment with both to determine which option is more appealing.

  • BrainstalksSkills have NO cooldowns for a short period after killing an elite.Upon killing an elite monster, enter a frenzy for 4s (+4s per stack) where skills have 0.5s cooldowns., Alien HeadReduces cooldowns for your skills.Reduce skill cooldowns by 25% (+25% per stack)., and a BandolierChance on kill to drop an ammo pack that resets all skill cooldowns.18% (+10% per stack) chance on kill to drop an ammo pack that resets all skill cooldowns. are good items to have as they help to recover the cooldowns of Artificer’s

    Alternatively, getting a single PurityReduce your skill cooldowns by 2 seconds. You are unlucky.All skill cooldowns are reduced by 2 (+1 per stack) seconds. All random effects are rolled +1 (+1 per stack) times for an unfavorable outcome. will put the cooldown of Artificer’s primary skill to 0.5s, and one more will allow her to use her secondary skill very rapidly. However, this also makes it extremely unlikely for her to trigger any on-hit effects unless they can be guaranteed, like Bleed with 10 stacks of Tri-Tip DaggersChance to bleed enemies on hit.10% (+10% per stack) chance to bleed an enemy for 240% base damage.. The negative luck of Purity can be negated with a 57 Leaf CloverLuck is on your side.All random effects are rolled +1 (+1 per stack) times for a favorable outcome., but given how rare it is, with a Purity build it might be best to disregard all on-hit effects that can’t be guaranteed, and instead choose items like Runald’s BandHigh damage hits also blasts enemies with runic ice. Recharges over time.Hits that deal more than 400% damage also blasts enemies with a runic ice blast, slowing them by 80% for 3s (+3s per stack) and dealing 250% (+250% per stack) TOTAL damage. Recharges every 10 seconds. and Kjaro’s BandHigh damage hits also blasts enemies with a runic flame tornado. Recharges over time.Hits that deal more than 400% damage also blasts enemies with a runic flame tornado, dealing 300% (+300% per stack) TOTAL damage over time. Recharges every 10 seconds. which have guaranteed procs.

    primary attack.

  • Higher attack speed will increase the speed of all attack animations and increases the charge speed of Charged Nano-Bomb. However, it does not affect the duration nor the tick rate of Flamethrower.
  • While charging up Charged Nano-Bomb or Cast Nano-Spear, sprinting will not cancel the charge, allowing higher mobility.

Cast Nano-Spear and Snapfreeze cannot freeze most bosses, but can freeze and even execute the final boss.

Using Ion Surge in conjunction with the Glowing Meteorite140sRain meteors from the sky, hurting both enemies and allies.Rain meteors from the sky, damaging ALL characters for 600% damage per blast. Lasts 20 seconds. can prove highly effective thanks to Artificer’s ENV Suit allowing hover time, and because the Glowing Meteorite only damages grounded entities.

Фразы Митрикса в конце

При нанесении урона Митриксу

  • Истекаю кровью.
  • Сейчас самое время для страха.
  • Слабак.
  • Хрупкий — и мягкий.
  • Ты — ничто.
  • Ошибка.
  • Кричи, паразит.
  • Сломайся подо мной.
  • Медленный.
  • Твое тело разобьется вдребезги.

При нанесении урона на второй фазе

  • Истекаю кровью.
  • ГДЕ ТВОЕ ВЛИЯНИЕ?
  • МИМОЛЕТНАЯ СИЛА.
  • ХИЛЫЙ.
  • ПЕРЕРЫВ.
  • ЛОЖНАЯ СИЛА.
  • ИСТОЩАЮСЬ.
  • УМРИ, ПАРАЗИТ.
  • СЛАБЫЙ, БЕЗ ТВОИХ ПОБРЯКУШЕК И БЕЗДЕЛУШЕК.

Митрикс убит

  • НЕТ… НЕ СЕЙЧАС…
  • ПОЧЕМУ?… ПОЧЕМУ ИМЕННО СЕЙЧАС?..?
  • НЕТ… НЕТ…!
  • БРАТ… ПОМОГИ МНЕ…!
  • СТАНОВИТСЯ ТЕМНО… БРАТ… Я НЕ МОГУ ТЕБЯ ВИДЕТЬ… ГДЕ ТЫ…?
  • БРАТ… ВОЗМОЖНО… МЫ ВСЕ СДЕЛАЕМ ПРАВИЛЬНО… В СЛЕДУЮЩИЙ РАЗ…

Сюжет, Заметки, Лунарные предметы

Основной сюжет игры Risk of Rain

Начинается все с 2056 года, после того, как взрывается грузовой отсек корабля (по доставке), который перевозил ценный груз (телепорт и другие артефакты). Корабль терпит крушение из-за Providence (Провидец) (заключительный босс игры). Он убивает всех выживших на корабле и все, что было на корабле — падает на планету, вместе с капсулой, в которой, оказалось, выживший. После падения, вы выходите из капсулы на враждебную планету, населенную монстрами, повсюду разбросан ваш груз с корабля, и чтобы выжить, вы должны его собирать. Вы скитаетесь по планете пытаетесь выжить и сражаетесь/прячетесь от монстров, которые хотят вас разорвать!

Заметки выжившего в Лог буке

Он описывает, как он узнал (он посмотрел записи), кто убил всех его коллег, находящихся на корабле, и как он пробрался на корабль. Назвал он его Providence (Провидец). Он описывает, что он всемогущ и может контролировать всех остальных монстров! Он не знает, чего он хочет и зачем он это сделал. Но после того, как выжившей убивает Providence (Провидец), он начинает размышлять о том, зачем в заднем отсеке хранился телепорт с этой планеты, зачем он это сделал и должен был ли он это делать?!

Providence (Провидец), как я его назвал, двигалось быстрее, чем все, что я видел на этой планете. Он должен командовать великой силой, потому что он, казалось, легко контролировал двух больших, подобного Магмовых Червей. Он способен командовать всеми на этой планете? Я не знаю его цели или его рассуждений, но он не дал мне выбора. Я должен был убить его … так почему я чувствую, что совершил ужасную ошибку? … Почему у нас в грузовом отсеке был телепорт с этой планеты?

Лунарные предметы

Celestials — они считаются творцами лунарых предметов, они способны манипулировать временем на их усмотрение. Одно из мест, созданными ими — является базар, они также создали Обелиск и локацию Моментый перелом. Их внешность никому неведома.

Key Features[]

  • Play four player co-op seamlessly through Steam — no more port forwarding
  • Unlock over 75 items over time, keeping each run fresh and full of new challenges
  • Play and unlock new and returning survivors, each with their own abilities to master
  • Theorycraft and exploit endless item and character combos
  • Encounter challenging monsters and enormous bosses
  • Explore massive, handcrafted 3D levels
  • Discover lore through the collection of Monster, Item, and Environment Logs
  • Challenge your friends—and the world—in all-new Prismatic Trials, a unique seeded run where everyone can race up a global leaderboard
  • To prevent loot stealing, as of 08/11/2019 a Multi-player feature prevents players from picking up loot from chest someone else purchased. 

Достижения персонажа Captain (Капитан)

Капитан — лучший персонаж в игре. Этого должно быть достаточно. Вот все его достижения:

Washed Away

Пройти игру. Открывает Капитана. Как открыть: для убийства Финального Босса лучше всего подходят Грузчица и Охотница. Сам босс-файт не прямо сложный, но все равно You’re Gonna need a bigger Ukulele.

Captain: Wanderlust

Посетить 10 разных локаций за 1 забег. Открывает альтернативный R-навык.

Как открыть: Посещайте все возможные альтернативные локации (Поля Пустоты, Межвременной Базар, Хранилище Артефакта). Если вы идете в базар, но не в войд: купите альтернативную локацию за пару лунарных монет. То есть, если ваша следующая локация — Заброшенный Акведук, то в базаре ее можно изменить. По факту просто долгое и затратное по лунарным монетам достижение.

Captain: Worth Every Penny

Починить дрон TC-280 Прототип. Открывает лучший в игре R-навык.

Как открыть: Этого уникального дрона можно найти только на одной локации: Точка Доступа «Дельта». Дрон стоит довольно много, но на лупе (где вы его скорее всего и встретите) денег нафармить — не проблема.

Captain: Mastery

Пройти игру или убиться у Обелиска на максимальном уровне сложности (Мунсон).

Как открыть: На Капитане с вышками, взламывающими сундуки — не проблема даже без артефактов. Если все же не получается: возьмите кровотечение, шприцы на скорость атаки, очки на критические удары, банды и AtG, на Капитане эти предметы — самые сильные.

Captain: Smushed

Убить финального босса при помощи R-навыка. Открывает Альтернативный Shift-навык.

Как открыть: убить R-навыком действительно можно. При приземлении этого маяка он наносит урон, причём довольно большой. Открывается довольно легко. Минимальная сложность, артефакт Command. Советую набирать много Красных Очков, а под конец забега можно взять и Бронебойные Пули. Также очень рекомендую взять Лунарную Активку «Effigy of Grief» (название на русском языке не знаю), на первой фазе нужно поставить таких 2-3 штуки, они понадобятся на последней фазе (именно последнюю фазу надо добить маяком, а не все фазы в принципе). На этой же последней фазе оставляйте боссу ~1500 ХП и кидайте маяк прямо на него, а активка в этом поможет, ибо она очень сильно его замедляет, а также увеличивает урон по нему. Для открытия не советую брать AtG (ракеты), а также Runald’s и Kjaro’s Band.

Последствия

Митрикс побежден, вы вернули себе то, что принадлежит вам, и теперь вам пора сбежать с взрывающейся луны . На арене появятся несколько порталов, которые вернут вас на уровень земли, если вы запрыгнете в один из них. Вернувшись на уровень земли, вам нужно будет добраться до своего корабля, где вам нужно будет продержаться одну минуту против Похитителей Бездны. Их атаки телеграфируются по земле, и их легко избежать, но имейте в виду, что их убийство вызовет взрыв, который может мгновенно убить вас, если вы будете слишком близко.

После успешной защиты своего корабля и побега с луны вы отправляетесь в путь домой, который завершается победой. Вместе с тем, если вы впервые пройдете игру, вы будете щедро вознаграждены.

Первая награда заключается в том, что вы разблокируете капитана как игрового выжившего, что позволяет вам испытать игру в совершенно новом стиле игры с его мощными припасами и легендарными защитными микроботами.

Ваша следующая награда — лунный предмет под названием Чистота . Этот мощный предмет сократит все ваши кулдауны на 2 секунды, но приведет к тому, что вам не повезет, а это означает, что любой случайный шанс, скорее всего, не будет в вашу пользу. Это мощный предмет в умелых руках.

Ваша последняя награда за прохождение игры в сезон дождей — это альтернативный скин для выжившего, с которым вы прошли игру, показывая всем, кто увидит вас, что вы действительно овладели персонажем и игрой.

Skills

Passive

Type Passive
Description Holding the Jump key causes the Artificer to hover in the air.
Notes

On the Switch version, ENV suit can be changed to a toggle.

Primary

Type Primary
Cooldown 1.3s
Proc Coefficient 1.0
Description Fire a bolt for 220% damage that ignites enemies. Hold up to 4.
Notes
  • enemies, ticking 8 times for 25% damage each (200% extra damage, 420% damage total).
  • Explodes on contact in a 2m radius.
Type Primary
Cooldown 1.3s
Proc Coefficient 1.0
Description Fire a bolt for 220% damage that explodes in a small area. Hold up to 4.
Notes
  • Unlocked via the Artificer: Massacre Challenge. (As Artificer, perform a multikill of 20 enemies.)
  • Explodes on contact in a 6m radius.

Secondary

Type Secondary
Cooldown 5s
Proc Coefficient Explosion: 1.0Sparks: 0.3
Description

Stunning

Interrupts enemies and briefly stuns them.
. Charge up a exploding nano-bomb that deals 400%-2000% damage.

Notes
  • The player can sprint while charging the Nano-Bomb, but beginning to charge it will cancel sprinting. They will need to start charging and then sprint, and repeat this for each attack.
  • The attack charges a bit during its initial animation, causing the minimum damage to be 600% (increased with attack speed).
  • Takes 2s to fully charge with base attack speed.
  • The orb fires bolts at nearby enemies as it travels, dealing 1/5th of its damage per bolt (up to 400% per bolt with a full charge). Often invalidates the CrowbarDeal bonus damage to enemies above 90% health.Deal +75% (+75% per stack) damage to enemies above 90% health. by bringing monsters below 90% before the bomb explodes.
  • Explodes on contact in a 14m radius.
  • The orb’s trajectory is affected by gravity and arcs downwards over long distances.
Type Secondary
Cooldown 5s
Proc Coefficient 1.0
Description

Freezing

Freeze enemies in place. Frozen enemies are instantly killed if below 30% health.
. Charge up a piercing nano-spear that deals 400%-1200% damage.

Notes
  • Unlocked via the Artificer: Chunked! Challenge. (As Artificer, fully defeat the teleporter boss in a one-second burst of damage.)
  • The player can sprint while charging the Nano-Spear, but beginning to charge it will cancel sprinting. They will need to start charging and then sprint, and repeat this for each attack.
  • Cannot freeze , except the final boss.
  • Enemies will burn even while frozen, and burning enemies can be frozen without being extinguished.

Utility

Type Utility
Cooldown 12s
Proc Coefficient 1.0
Description

Freezing

Freeze enemies in place. Frozen enemies are instantly killed if below 30% health.
. Create a barrier that hurts enemies for 100% damage.

Notes
  • Cannot freeze , except the final boss.
  • Enemies will burn even while frozen, and burning enemies can be frozen without being extinguished.
  • 2.5m area of effect per pillar.
  • The ice pillars are roughly 5m in height.

Special

Type Special
Cooldown 5s
Proc Coefficient 1.0
Description Burn all enemies in front of you for 1700% damage.
Notes
  • Pierces through enemies.
  • Each tick has a 50% chance to ignite all enemies it hits. This chance is affected by Luck.
  • Critical chance is rolled when using the skill. If the chance succeeds, all hits will deal critical damage.
  • Has a 0.6 second startup duration, reduced with higher attack speed. This is the only part of the skill that scales with attack speed.
  • Using another skill or sprinting will immediately end the attack.
  • Deals damage over 3 seconds. The skill does not begin cooling down until the attack is over.
  • Deals damage 22 times. Each hit deals roughly 95% damage with a proc coefficient of 1.0, and roughly half of them will ignite enemies. That means Flamethrower deals 2095% damage, plus 2200% in burn.
  • The fire beam has a max reach of 21m.
Type Special
Cooldown 8s
Proc Coefficient 1.0
Description

Stunning

Interrupts enemies and briefly stuns them.
. Burst into the sky, dealing 800% damage.

Notes
  • Unlocked via the Artificer: Orbital Bombardment Challenge. (As Artificer, kill 15 enemies before touching the ground.)
  • Agile

    The skill can be used while sprinting.
    .

  • Launch velocity is increased with additional movement speed.
  • Can be used while airborne, allowing the player to fly perpetually.

Lore

Order: Soulbound Catalyst
Tracking Number: 890*****
Estimated Delivery: 11/06/2056
Shipping Method: High Priority/Fragile
Shipping Address: 1414 Place, Fillmore, Venus
Shipping Details:

If you thought the ring was a rare find, wait until you get your hands on this!

It turns out the method the King used did not originate from his time period. His court discovered a ritual performed by a tribe from much further back. It, of course, dealt with sacrifice, but in substantial groups. This was supposed to concentrate the catalyzing properties of the item it was imbued into.

Payment will be at least twice as much as our previous deal. We can discuss it later - another night.

Синие (лунные)

Изображение
Название
Описание

Разблокировка

Хрупкий венец
Дает 30% шанс получить +3 за шт. золота, нанося урон. При получении урона Вы теряете золото в количестве, равном +100% за шт. от числа попаданий по вам, или теряете золото в количестве, равном +100% за шт. от % потерянного максимального здоровья
Открыт изначально

Неподатливое долото
Используя храмы(shrines), появляются враги. Кол-во зависит от времени
Открыт изначально

Ртутный позвоночник
Со случайным местоположением создает Оберег силы, тем самым усиливая врагови союзников на +50% к урону, в радиусе 16 м.(+50% за шт.)
Открыт изначально

Чистота
Перезарядка навыков уменьшена на 2 сек.(+1 за шт.), но теперь все рандомные эффекты переигрываются +1 раз(+1 за шт.) для неблагоприятного исхода.
Пройти игру на Monsoon

Превосходство
Конвертирует все здоровье, кроме 1 единицы, в щиты. Дает 50% максимального здоровья +25% за шт. Щит восстанавливается через 7 секунд после последнего получения урона
Открыт изначально

Мертвоцвет
Увеличивает лечение на +100% за шт., но все лечение приходит с задержкой. Также ограничивает лечение за раз до 10% (-50% за стак) от максимального здоровья
Открыт изначально

Жест утопленника
Уменьшает время перезарядки активного предмета на 50% (+15% за шт.), но перезаряженный предмет будет автоматически активирован
Скиньте за край карты 20 крабов-отшельников

Формованное стекло
Увеличивает урон на +100% за шт., но уменьшает максимальное здоровье на -50% за шт.

Открыт изначально

Настойка адского пламени
Поджигает всех персонажей в радиусе 8 метров, нанося 5% здоровья/сек. от максимального здоровья. Наносит в 0.5 раз меньше урона союзникам и в 24 раза больше урона противникам
Убейте 15 врагов одновременно

Тотем горя
Выбрасывается при использовании, замедляет всех персонажей в радиусе и уменьшает их броню на 20%

Открыт изначально

Сфокусированная конвергенция
Заряжает портал на +30% за шт., но зона портала на -50% за шт. меньше. Больше 3-ех предметов результат не дает
На 4-ех этажах подряд не покидайте радиус телепорта до его полной зарядки

Светящийся метеорит
Вызывает метеоритный дождь, который длится 20 секунд. Каждый метеорит наносит 600% всем персонажам

Возьмите пять лунных предметов за одну попытку

Шпинельный тоник

Действует 15 сек., увеличивает урон на 100%. Повышает скорость атаки на +70%. Улучшает броню на +20. Увеличивает макс. здоровье на +50%. Ускоряет пассивную регенерацию здоровья на 300%. Повышает скорость движения на +30%.

Когда действие тоника прекращается, с вероятностью 20% вы получите снижение всех параметров на 5%

Найдите 3 уникальных портала и войдите в них

Распространение ереси
Заменяет вспом. навык. Вы исчезаете из реальности и получаете +30% к скорости движения. Мгновенно исцеляет на +25% за шт. от максимального запаса здоровья. Действует +3 за шт. секунды
Убить 15 боссов за одну попытку

Видение ереси

Заменяет основной навык.

Выстреливает шквал отслеживающих осколков, взрывающихся через определенное время, нанося 120% базового урона. До +12 за шт., которые перезаряжаются через +2 сек. за шт.

Убить 15 боссов за одну попытку

Бусины верности

Кажется, ничего не делать… но… Открывает потайную локацию после завершения у Обелиска (просто использовать, закончив игру)

Уничтожить себя у обелиска

Спасительная операция, Прибытие

Спасительная операция

Прошло несколько лет после первой части Risk of Rain. Началась подготовка к «Спасательной операции» на новом корабле UES «Сэйф Тревлс», но им понадобился Капитан, чтобы управлять кораблем.

Когда спасатели приземляются в капсулах на планету Иран которой нет на карте. Они находят только обломки UES «Контакт Лайт» и не одного выжившего.

«Спасительная операция?»

Старик наклонился вперед, изучай придвинутый к нему документ на столе. Его взгляд остановился на надписи внизу документа — UES «Контакт Лайт».

«Да».

Он продолжил читать документ. «Сэйф Тревелс»? Для спасительной операции? Будучи одним из немногих выживших капитанов старых кораблей колонистов, он прекрасно знал все обозначения. «Сэйф Тревелс» не был спасательным кораблем.

«Оснащен вооружением?»

«Нет’.

«Надо это исправить’

Вздохнул он встал. Суставы протезов заскрипели: хотя они и были легче замененных конечностей, они казались тяжелыми.

«Дайте угадаю — совершенно секретно, верно?»

«Да»

Он еще раз вздохнул — вечно эта совершенная секретность, — но все же слегка улыбнулся. Он посмотрел на свой шлем радиоприемник. Все равно ему было скучно на пенсии.

Прибытие

Мы на месте, Капитан. Аварийный маяк был выпущен с этой точки.

Эта планета… ее нет ни на одной звездной карте. Этой области даже нет в маршруте…

«Свет контакта» не видно?

Нет, сэр… только обломки.

Есть признаки выживших?

Нет, сэр. На биосканере пусто.

Сэр… аварийный маяк. Он сообщил… он много о чем сообщил.

Монстры, битвы и…

Сэр… думаете, мы готовы?

Сэр?

Trivia

  • MUL-T’s «Janitor» skin is a reference to the Risk of Rain Survivor, HAN-D.
  • MUL-T has the highest base health of any selectable survivor.
  • MUL-T starts the run in a crate instead of a drop pod. The crate breaks on impact with the terrain.
  • MUL-T is referred to internally as «Toolbot.»
  • During the release of the Anniversary Update, the Scrap Launcher briefly had a bug where it would activate its cooldown even while the player was firing it, making it have an effective cooldown of 0.5 seconds. This was quickly patched soon after its discovery.
  • MUL-T’s primary skills are all homages to various weapons from the Quake series of video games. The Auto-Nailgun, Rebar Puncher, Scrap Launcher and Power-Saw correspond to the Nailgun, Railgun, Rocket Launcher and Gauntlet respectively. The original grenade-launching form of the Scrap Launcher was similarly an homage to Quake‘s Grenade Launcher.
  • Alongside the Preon Accumulator140sFire a ball of energy that electrocutes nearby enemies before detonating.Fires preon tendrils, zapping enemies within 35m for up to 600% damage/second. On contact, detonate in an enormous 20m explosion for 4000% damage. itself being a Doom reference, the name of the unlock challenge for the Power-Saw is also a Doom reference.

Что такое Бочка и Сундуки

Это маленькая бочкообразный предмет который дает малое количество золотых монет.

Сундук

Обычный сундук, который появляется на каждом уровне. Обычно выпадает (Обычный предмет 80% шанс, зеленый предмет 20% шанс и на выпадения красного предмета 1% шанс).

Большой сундук

Ну как по названию это просто большой сундук из которого все время будет выпадать предмет предмет зеленого качества 80% шанс но может выпасть предмет красного качества 20% шанс.

Легендарный сундук

Самый дорогой сундук стоит в 16 раз дороже с возрастанием сложности цена растет. 100% шансом выпадет предмет красного качества. Появляется только на 4 этапе.

Специальный сундук

Это несколько сундуков: Один из них выглядит так он зеленый и на нем знак медицинского плюса (с него падает вещи на лечение), Второй сундук выглядит как такой же как первый но он красный из которого (выпадет предмет на урон), Третий сундук выглядит как такой же как и все остальные выше описаны но с него выпадает все (остальные предметы которые не относятся к выше описанным).

Ржавый сундук

Его можно открыть с помощью ржавого ключа. Выглядит как коробка меньше всех остальных сундуков иногда сложно заметить.

Принтер

На самом принтере показан предмет который ты получишь но забирает один случайеый предмет количество использования бесконечное.

Терминал

Представляет из себя вертикальный терминал, в котором находятся 3 предмета, из которых можно купить только один. Так же иногда в терминале будет знак вопроса выпадает случайный предмет.

Lore

A blue flash appeared in one of the storage bays of the Contact Light. The chaos ensuing on the ship was a perfect distraction.

As soon as Kur-skan stepped out the portal she ducked into a sprint. She had no time. She weaved between gunfire and fireballs, between blasts of Vagrant energy and on-board security systems. They paid no mind to the feathered figure as she darted through closing blast doors.

She flew quickly down the halls of the ship. Despite it being her first time onboard a human vessel, she could sense the electromagnets in the walls – and where they all joined. She corked right, shooting into the ventilation shafts with a bang.

The captain barely had a chance to see her before she blasted sideways out into the control room. She tore out two windblades as he reached for his pistol. The captain fell to the ground in intervals. 

Her momentum crashed her into the control panels, both feet digging deep into monitors. She didn’t need those. Nimble, clawed fingers began ripping across keypads. She quickly split and rewired components, reaching into her feathered pouches for more bridges and other electronics. Various capacitors fell onto the floor. This ship was big, but not complex – and more importantly, it could still fly. But she had to go fast, or he –

And before she could finish her thought, he appeared in a flash of thunder. Blue and green light reflected off of his sword, cascading around the bridge. A cape fluttered, and Providence landed lightly on his feet.

Kur-skan bent her head backwards over her body, hands still tearing at panels. He was much faster than she expected. But maybe he would – 

Her last thoughts were interrupted instantly by a crystalline blade.

Scaling Difficulty

The difficulty indicator

Scaling difficulty is a core mechanic of Risk of Rain 2. As a run progresses, the difficulty will steadily rise, making enemies both stronger and more numerous.

The steadily rising difficulty is represented in-game through a bar in the top right corner of the screen. This bar shows the selected initial difficulty, the current run timer and the current status of the scaling difficulty. As the bar progresses, it will pass through multiple named sub-difficulties in order:

  • Easy
  • Normal
  • Hard
  • Very Hard
  • Insane
  • Impossible
  • I SEE YOU
  • I’M COMING FOR YOU
  • HAHAHAHA

The HAHAHAHA sub-difficulty has a maximum of level 99.

In addition to the increase over time, every time an environment is completed (aside the Bazaar Between Time and Void Fields), the difficulty will jump forward, which will cause a spike in difficulty, and the bar will also increase faster. This increase is exponential, which means that as more are completed, the game becomes exponentially harder.

The game files mention a «Very Easy» difficulty, although it is never seen during normal gameplay.

Effects of difficulty

Each of these sub-difficulties contain two intermediate «notches». Every time a «notch» is reached, or the next sub-difficulty is reached, enemies will level up, which is indicated by a visual effect and a level-up sound similar to a player level-up, although with a lower pitch. Just like players, enemies gain 30% health and 20% damage (compared to their base values shown in the Logbook) per additional level.

In addition to enemy levels, the difficulty also affects the spawn rate of enemies. As the sub-difficulties progress, enemies will spawn faster and in greater numbers. After a while, stronger enemies will start to spawn outside of the , including mini-bosses (such as Greater Wisps) and Teleporter Bosses (such as Stone Titans). Higher difficulty also increases the frequency of , and even allows for elite mini-bosses and Teleporter Bosses.

The final effect of difficulty is the cost of interactables. When reaching a new environment, the cost of Chests, Shrines of Chance, Turrets, etc. is calculated relative to the difficulty.

Multiplayer

The core mechanics of scaling difficulty do not change in multiplayer, but two numerical changes are applied:

  • The initial difficulty is higher, although this is not reflected on the bar. This is why the spawn rate is higher and chests are more expensive. Enemies still start at level 1, however.
  • Time has a greater effect on scaling difficulty (the bar advances faster). This is reflected on the bar, although the effect is subtle for a low player count.

Unlike the first game, playing multiplayer solo (starting a server but not waiting for other players) will not change the scaling compared to «true» singleplayer.

Timed Security Chest

A soon to be expired Timed Security Chest

The Timed Security Chest is a Chest with a timer on it. In order to open it, the player needs to reach it before the in-game timer reaches 10 minutes.

If there is a negative sign in front of the time display, the Timed Security Chest is expired, and shows how much time has passed since it locked down. Otherwise, it shows how much time left before the chest expires.

The Timed Security Chest will always hold a Preon Accumulator140sFire a ball of energy that electrocutes nearby enemies before detonating.Fires preon tendrils, zapping enemies within 35m for up to 600% damage/second. On contact, detonate in an enormous 20m explosion for 4000% damage.. Upon opening it for the first time, the challenge is completed, unlocking the Preon Accumulator for future equipment drops.

There are three possible places the chest can spawn:

  1. On top of the hill next to a radar tower
  2. Inside a large container near ground level (randomly, the container will not appear and the chest will be laying in the snow)
  3. Inside an open container on top of a stack of containers

The location of the chest can be quickly identified with the small red-light standing lamps that will spawn near it. Whenever a chest is not at a spot, these lights will be turned off or missing.

Notes

  • «Any damage» includes sources like Helfire Tincture45sBurn everything nearby… including you and allies.Ignite ALL characters within 15m for 12s. Deal 5% of your maximum health/second as burning to yourself. The burn is 0.5x stronger on allies, and 24x stronger on enemies., Shrines of Blood, the passive damage from the Void Fields, and REX’s own skills.
  • When a hit is blocked successfully, on-hit effects will not trigger. These include but are not limited to the lightning bombs from , , , , and .
  • The item will not block a Void Reaver death implosion, since the implosion does not actually deal damage. Similarly, Mercenary’s invincibility on either of his utilities and his default special, and in general, will not block the implosions either.
  • Tougher Times is one of the few items in the game with .
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector